Αναπτυσσόμενη, αλλά και ριζικά αλλαγμένη σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν η κατηγορία διπλοκάμπινων εκδόσεων pick ups (ενός τόνου), γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής, με το ποσοστό της να ξεπερνά το 40% επί των πωλήσεων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Παρά τον περιορισμό απόκτησης μόνο με επαγγελματική άδεια που ισχύει ακόμα στην χώρα μας, αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό ιδιωτικής χρήσης των οχημάτων αυτών, εξυπηρετώντας ακόμα και οικογενειακές ανάγκες, με την άνεση που το κάνουν τα «καθαρόαιμα» επιβατικά οχήματα. Έτσι, ασχέτως με την επαγγελματική δραστηριότητα για την οποία θα αποκτηθεί ένα pick up, στις μέρες μας αποτελεί ένα όχημα που θα συνοδέψει τον χρήση σε πλήθος άλλων δραστηριοτήτων όπως τα χόμπι (κυνήγι, ψάρεμα, σπορ βουνού και θάλασσας) ή ακόμα και τα ταξίδια.
Το 2019, συνεχίστηκαν οι κινήσεις των κατασκευαστών στη… σκακιέρα της αγοράς συντηρώντας σε υψηλούς τόνους την ένταση του ανταγωνισμού. «Φωτιά» στην κατηγορία ήρθε να βάλει η εντελώς νέα γενιά του Mitsubishi L200, κίνηση στην οποία απάντησαν οι Toyota και Nissan με σημαντικές αλλαγές και βελτιώσεις στα Hilux και Navara αντίστοιχα. Στα μέσα της χρονιάς, ένα εκτεταμένο facelift και ταυτόχρονα το λανσάρισμα της ειδικής έκδοσης Raptor έδωσε το έναυσμα πανηγυρισμών στους φαν του Ford Ranger ενώ σε πιο ώριμη φάση του κύκλου ζωής του μπαίνει το πολυτελές Mercedes-Benz X-Class. Τη γκάμα των διαθέσιμων επιλογών στην ελληνική αγορά ολοκληρώνει το Isuzu D-Max, με μια γενιά που απέρχεται εντός του 2020 για να δώσει τη θέση σε ένα εντελώς νέο pick up.
Εξίσου σημαντική για τις δραστηριότητες της θάλασσας είναι και η κατηγορία των βαν ενός τόνου, με άφθονο αποθηκευτικό χώρο για επαγγελματίες ή και ερασιτέχνες ψαράδες.
- Ford Ranger
- Ford Transit Custom
- Isuzu D-Max
- Citroen Jumpy
- Mercedes-Benz X-Class
- Mercedes-Benz Vito
- Mitsubishi L200
- Fiat Talento
- Nissan Navara
- Nissan NV300
- Opel Vivaro
- Peugeot Expert
- Renault Trafic
- Toyota Hilux
- Toyota Proace
- VW Amarok
- VW Transporter