Τα Επαγγελματικά των Θαλάσσιων Σπορ : Citroen Jumpy

Προϊόν του γαλλικού ομίλου PSA, που μόνο το όνομα έχει διατηρήσει από την προκάτοχο γενιά.

Τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) διαθέτουν ισχυρή παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά. Αύξησαν το μερίδιό τους κατά 12% το 2015 και αναμένεται να διαθέσουν περισσότερα από 2,2 εκατ. οχήματα μέσα στο 2016, γεγονός που δεν αφήνει… ασυγκίνητους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Την τελευταία 10ετία, οι συμμαχίες «παίρνουν και δίνουν» προκειμένου κάθε κατασκευαστής να βρεθεί με μια ισχυρή πρόταση απέναντι στον υποψήφιο αγοραστή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της σύμπραξης των ομίλων PSA (Peugeot – Citroen) και Toyota στην από κοινού κατασκευή ενός βαν μεσαίας κατηγορίας. Peugeot και Citroen διατήρησαν τα ονόματα Expert και Jumpy αντίστοιχα, αλλά για ένα όχημα που δεν μοιάζει καθόλου με τους προκατόχους τους.

Νέα πλατφόρμα

Το Citroen Jumpy τοποθετείται ανάμεσα στα Berlingo και Jumper. Η εντελώς νέα σχεδιαστική φόρμα σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, το φέρνουν ευθέως αντιμέτωπα με μοντέλα όπως τα Opel Vivaro, Renault Trafic, Fiat Talento και Nissan NV300 που ακολουθεί σε λίγο καιρό.

Citroen Jumpy (1)

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα των Γάλλων, «EMP2 platform» και είναι διαθέσιμο σε τρία μήκη αμαξώματος, διαφορετικά ύψη οροφής και χωρητικότητα κλούβας από 5,1 έως και 6,6 κυβικά μέτρα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο ανέρχεται στα 1.400 κιλά. Η γκάμα εκδόσεων του Jumpy περιλαμβάνει επίσης «μεικτές» εκδόσεις με πέντε ή έξι καθίσματα, κανονικά ή αναδιπλούμενα, εκδόσεις καμπίνα-σασί (για τοποθέτηση υπερκατασκευών) και εκδόσεις Combi με έως και εννέα καθίσματα για τη μεταφορά προσώπων.

Citroen Jumpy (3)

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Σχεδιαστικά οι εκδόσεις βαν χαρακτηρίζονται από τους κοντούς προβόλους (οι τροχοί είναι πραγματικά στις άκρες του αμαξώματος) και την απόλυτη χωροταξική εκμετάλλευση τόσο στην καμπίνα των επιβατών (49 λίτρα αποθηκευτικών χώρων) όσο και στο χώρο φόρτωσης. Αεροδυναμική σχεδίαση, μεγάλος εμπρόσθιος προφυλακτήρας και όμορφα φωτιστικά σώματα είναι μερικά από τα κύρια γνωρίσματα του γαλλικού μοντέλου.

Στην καμπίνα των επιβατών μπορούν να καθίσουν έως τρία άτομα, με το διπλό κάθισμα δεξιά από τον οδηγό να αναδιπλώνεται προσφέροντας επιπλέον αποθηκευτικό χώρο όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Ταυτόχρονα, το εντελώς επίπεδο πάτωμα προσφέρει ευρυχωρία και ευκολία κινήσεων. Ο κατασκευαστής κάνει λόγο για μια πολύ καλά μονωμένη καμπίνα που επιτρέπει ελάχιστο θόρυβο να περνά στο εσωτερικό της ενώ ταυτόχρονα η σύγχρονη ανάρτηση φροντίζει για την ικανοποιητική απόσβεση κάτω από όλες τις συνθήκες.

Citroen Jumpy (2)

Οι πίσω πόρτες είναι διπλές στον βασικό εξοπλισμό και μόνο κατόπιν παραγγελίας διατίθεται μονοκόμματη πόρτα ανοιγόμενη προς τα πάνω. Οι πόρτες ανοίγουν έως και 250ο και οδηγούν σε  έναν προσεγμένο χώρο φόρτωσης που ανάλογα την έκδοση φέρει διαφόρων τύπων ανθεκτικές επενδύσεις και φυσικά όλα τα στοιχεία ασφάλειας που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Επίσης, για πρώτη φορά στην κατηγορία αυτή, το Jumpy προσφέρει τη δυνατότητα ανοίγματος των συρόμενων πλαϊνών θυρών χωρίς να απασχολήσει τα χέρια του ο χρήστης. Αρκεί ένας αισθητήρας που βρίσκεται στον πίσω προφυλακτήρα να ανιχνεύσει την κίνηση του ποδιού προκειμένου να δώσει εντολή στην πόρτα να ανοίξει με ηλεκτρικό μηχανισμό.

Χαμηλό κόστος χρήσης

Κινητήρες euro 6 BlueHDi από 95 έως 180 ίππους. Υπάρχουν δύο 1600άρηδες με 95 και 115 ίππους και τρεις στα 2,0 λίτρα με 120, 150 και 180 ίππους. Η βασική έκδοση φέρει 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ διατίθενται επίσης ένα 6τάχυτο μηχανικό και ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Για την επίτευξη των προδιαγραφών ρύπων γίνεται χρήση της τεχνολογίας SCR, με το δοχείο AdBlue χωρητικότητας 22,4 λίτρων να εξασφαλίζει αυτονομία 15.000 χλμ.

Η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ των τακτικών εργασιών συντήρησης (κάθε 40.000 χλμ.) εξασφαλίζουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.

Απόλυτα σύγχρονο και ενημερωμένο είναι το επίπεδο εξοπλισμού με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και φυσικά τα ηλεκτρικά «καλούδια» άνεσης στην καμπίνα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ:

2,0 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι) 180 Ροπή (Nm) 400 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,9

2,0 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι) 150 Ροπή (Nm) 370 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,5

2,0 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.998 Ισχύς (ίπποι 122 Ροπή (Nm) 340 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,5

1,6 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι) 115 Ροπή (Nm 300 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,1

1,6 πετρελαίου: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 1.598 Ισχύς (ίπποι) 95 Ροπή (Nm) 210 ή 240 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 5,1-5,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 5+1 σχέσεων και 6+1 σχέσεων. Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης, ελατήρια/αμορτισέρ, σταθεροποιητής

Πίσω: Άκαμπτος άξονας, υστερούντες βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια, σταθεροποιητής.

ΦΡΕΝΑ: Διπλό κύκλωμα, αυτορυθμιζόμενο σερβό υποβοήθησης. Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω: Δίσκοι

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ (van): Μήκος 4,606 (Compact) – 4,956 (Standard) – 5,308 (Long) μ. Πλάτος 1,920 μ. Ύψος 1,905 – 1,895 – 1,935 μ. Μεταξόνιο 2,925 (Compact) – 3,275 (Standard – Long) μ. Πρόβολος εμπρός 0,881 μ. Πρόβολος πίσω 0,803 – 1,153 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 11,30 – 12,40 μ. Ωφέλιμο φορτίο έως 1.400 κιλά Χώρος φόρτωσης (ΜxΠxΥ) 1,369 (1,753 – 2,137) x 1,460 x 1,258 μ. Ωφέλιμος όγκος 5,1 – 5,8 – 6,6 κυβ. μέτρα, Καθίσματα 2-3

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ