Τα Επαγγελματικά των Θαλάσσιων Σπορ : Renault Trafic

Αποτελεί ουσιαστικά τον ιδρυτή της συγκεκριμένης κατηγορίας των βαν έως ένα τόνο, καθιερώνοντας σχεδιαστικές φόρμες που ανάγκασαν τον ανταγωνισμό να ακολουθήσει. Η ανανεωμένη γενιά έρχεται καλύτερη από ποτέ.

banner-google-news

Το όνομα Trafic χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1980 από τη Renault για την ονομασία ενός βαν ενός τόνου, ωστόσο το Trafic που γνωρίζουμε σήμερα απέκτησε το σχήμα του και την ταυτότητά του το 2000, όντας το πρώτο στο είδος του ελαφρύ βαν, το οποίο στη συνέχεια αντέγραψαν πολλοί ανταγωνιστές. Η τελευταία προσπάθεια ανανέωσης έγινε το 2014, με την 3η γενιά να είναι ακόμα καλύτερη εισάγοντας επιπλέον καινοτομίες στην αγορά.

Σήμερα, το Trafic πωλείται σε εκδόσεις που διαμορφώνονται από δύο μήκη αμαξώματος και τρία ύψη οροφής, με ωφέλιμο χώρο φόρτωσης μεταξύ 3,2 και 8,6 κ.μ. ενώ τη γκάμα συμπληρώνουν ακόμα και πολυτελείς και πολυθέσιες εκδόσεις μεταφοράς προσώπων. Το ανανεωμένο ελαφρύ φορτηγό απέκτησε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα εξωτερική σχεδίαση, μια εκλεπτυσμένη καμπίνα, νέους κινητήρες και αυτόματο κιβώτιο EDC6. Χαρακτηριστικότερα στοιχεία της εμφάνισής του είναι τα όμορφα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (αυξάνουν το φωτισμό κατά 50%) και η μεγάλη μάσκα που δεσπόζει στο κέντρο της εμπρόσθιας όψης. Γενικότερα η αισθητική του εναρμονίζεται με αυτή των υπολοίπων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του Γάλλου κατασκευαστή.

Στην καμπίνα επιβατών, από τα «ζεστά» υφάσματα επενδύσεων, τις «πινελιές» χρωμίου σε διάφορα σημεία μέχρι και την τελευταία σχεδιαστική λεπτομέρεια, τα πάντα είναι φτιαγμένα για να βελτιώνουν την εμπειρία του οδηγού και των επιβατών. Πολλά είναι τα στοιχεία που διαμορφώνουν την αίσθηση ότι ο οδηγός κάθεται πίσω από το τιμόνι ενός πολυτελούς επιβατικού οχήματος MPV και όχι ενός επαγγελματικού.

Το πανέμορφο ταμπλό και η διαμόρφωση του χώρου συνθέτουν ένα κινητό γραφείο, προς όφελος της αποδοτικότητας του χρήστη. Ενενήντα λίτρα μικρών και μεγάλων αποθηκευτικών σημείων (συμπεριλαμβανομένου ενός κάδου των 54 λίτρων κάτω από το πάγκο επιβατών) καίρια τοποθετημένα στην καμπίνα απογειώνουν την εργονομία και ένα σύστημα πολυμέσων Medianav 4, με οθόνη αφής 7 ιντσών προσφέρεται για την υποστήριξη των αναγκών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Εδώ ο κατασκευαστής ενσωμάτωσε στον εξοπλισμό τη συνδεσιμότητα, με λύσεις πολυμέσων υψηλής απόδοσης

Ένας νέος, ευρυγώνιος εξωτερικός καθρέπτης στην πλευρά του συνοδηγού μειώνει κατά πολύ τα «τυφλά» σημεία ενώ βοήθεια στο έργο του οδηγού προσφέρουν οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω καθώς και ένα νέο σύστημα υποβοήθησης μεταφοράς τρέιλερ.

Εν τω μεταξύ, το πτυσσόμενο κάθισμα των συνεπιβατών παρέχει χώρο για την τοποθέτηση ενός laptop ενώ υπάρχουν υποδοχές για την φόρτιση smartphone ή tamplet.

Εξαιρετικά μηχανικά μέρη

Νέα στοιχεία υπάρχουν και στο χώρο φόρτωσης, η χωρητικότητα του οποίου κυμαίνεται από τα 3,2 έως τα 8,6 κ.μ. ανάλογα την έκδοση αμαξώματος. Ο κατασκευαστής έχει τοποθετήσει σύστημα φωτισμού LED (500 lumens) για καλύτερες συνθήκες εργασίας καθώς και μια νέα επένδυση πατώματος από πολυπροπυλένιο για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στη σκληρή χρήση και στο χρόνο καθώς και μεγαλύτερη ευκολία καθαρισμού. Η γωνία ανοίγματος των πίσω θυρών ανέρχεται στις 255o επιτρέποντας την ευκολότερη και ασφαλέστερη διαδικασία φόρτωσης/εκφόρτωσης.

Μια νέα γκάμα τριών 2λιτρων κινητήρων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP (με SCR) είναι διαθέσιμη για τον εφοδιασμό των εκδόσεων Trafic. Όλοι, φέρουν τεχνολογία υπερυμπιεστή μεταβαλλόμενης γεωμετρίας και αποδίδουν από 120 έως 170 ίππους, με μέγιστη ροπή τα 380 Nm. Στο πλαίσιο μιας περαιτέρω αναβάθμισης της γραμμής κίνησης, οι δύο ισχυρότεροι από τους κινητήρες είναι τώρα διαθέσιμοι με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (της Getrag), για πιο ομαλή αλλά και ταχύτερη εναλλαγή ταχυτήτων.