Φάκελος: Διπλοκάμπινα Pick Ups – Nissan NP300 Navara

Πολλά νέα χαρακτηριστικά προστέθηκαν στον εξοπλισμό του δημοφιλούς pick up που το καθιστούν, όχι μόνο ελκυστικότερο αισθητικά αλλά και πιο "σκληρό", πιο έξυπνο και φυσικά οικονομικότερο σε καύσιμο.

banner-google-news

Τελική τιμή διπλοκάμπινου (ανάλογα την έκδοση): από 29.940 έως 35.140 ευρώ

Η υπάρχουσα, 4η γενιά pick up της Nissan κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους (στο εργοστάσιο της NMISA στη Βαρκελώνη) και είναι σχεδιασμένη για τις ειδικές απαιτήσεις και προτιμήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό πως φέρει τέτοιας έκτασης διαφοροποιήσεις στην ευρωπαϊκή του εκδοχή, που το καθιστά σχεδόν διαφορετικό αυτοκίνητο από αυτό που διατίθεται στις υπόλοιπες αγορές (όπως στην Ασία). Στα μέσα του 2019 ο κατασκευαστής προχώρησε στη διάθεση μιας ανανεωμένης εκδοχής του δημοφιλούς Navara προσφέροντας συνολικά ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο, απόλυτα «ευθυγραμμισμένο» με την εποχή του.

ΚΙΝΗΣΗ ΟΥΣΙΑΣ

Ένα μείγμα κυρτών και κοίλων επιφανειών προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια δυναμική, ιδιαίτερα «μυώδης», εξωτερική εμφάνιση. Όπως σε όλα τα μοντέλα Nissan υπάρχει μια μάσκα σχήματος «V» ενώ την εντυπωσιακή εμφάνιση συμπληρώνουν τα φανάρια σχήματος μπούμερανγκ. Ο συνολικός σχεδιασμός «παντρεύει» αρμονικά την καμπίνα των επιβατών με την καρότσα φόρτωσης, ιδιαίτερα στην έκδοση Double Cab. Η ανανέωση του μοντέλου έφερε σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις στα φωτιστικά σώματα (αναβαθμισμένους προβολείς LED, με εσωτερικό σκούρο γυαλιστερό χρώμα) και νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου 17 και 18 ιντσών.

Nissan Navara King Cab (Red) and Double Cab (Blue)

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΑΜΠΙΝΑ

Το εσωτερικό μέρος προσφέρει υψηλού επιπέδου εμπειρία άνεσης ενώ κάθε στοιχείο της καμπίνας έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και ευρυχωρία σε οδηγό και επιβάτες. Το ταμπλό φέρει νέα εμφάνιση, με τον διάκοσμο και το φινίρισμα να μην διαφέρουν ουσιαστικά από τα πολυτελή SUV της εταιρίας. Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη ενώ υπάρχει η δυνατότητα ψηφιακού διζωνικού κλιματισμού.

Nissan Navara Double Cab - Interior

το νέο σύστημα πολυμέσων «Nissan Connect», με το Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC) συνδυάζεται με μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών εξασφαλίζοντας στον χρήστη πολλές νέες δυνατότητες όπως ο εξ αποστάσεως εντοπισμός του οχήματος και χειρισμού των θυρών καθώς και ο έλεγχος της κατάστασής του (στάθμη καυσίμου και υγρών). Το εν λόγω σύστημα ψυχαγωγίας έχει υποστεί μια ολική επανεγκατάσταση υλικού και λογισμικού που επιτρέπει μεταξύ άλλων στους επιβάτες να «αντικατοπτρίζουν» το τηλέφωνό τους στην ευκρινέστερη οθόνη, με έλεγχο πολλαπλής αφής και ταχύτερους χρόνους απόκρισης.

Nissan Navara3

Η προσθήκη της εφαρμογής NissanConnect Services -που διαθέτει μονάδα ελέγχου τηλεματικής και ενσωματωμένη συσκευή 4G- επιτρέπει την κοινή χρήση δεδομένων, χωρίς ξεχωριστή τηλεφωνική σύνδεση.

Nissan Navara Double Cab - Interior

ΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ MULTI-LINK

Η υπάρχουσα γενιά Navara διαφοροποιήθηκε από τον ανταγωνισμό λανσάροντας μια πρωτόγνωρη για τα δεδομένα της κατηγορίας σχεδίαση ανάρτησης που τελικά κάνει την διαφορά στον δρόμο. Πράγματι, ένα πανίσχυρο, υψηλής αντοχής πλαίσιο και ένα νέο σύστημα πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους (multi-link) ευθύνονται για την αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά του ιαπωνικού pick up και τη δυνατότητα εξαιρετικού χειρισμού που προσφέρει στον οδηγό του. Η ελαφρύτερη κατά 20 κιλά ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι διαθέσιμη μόνο στο διπλοκάμπινο, και αποτελεί το βασικότερο στοιχείο που διαφοροποιεί την οδική συμπεριφορά (μεγαλύτερη αίσθηση SUV).

Εν τω μεταξύ, περεταίρω αλλαγές στα μηχανικά μέρη φαίνεται πως κάνουν τη διαφορά στο ανανεωμένο μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα, τώρα τοποθετούνται δισκόφρενα σε όλους τους άξονες ενώ η διάμετρος των εμπρόσθιων αυξάνεται κατά 4 χιλ. Η αλλαγή αυτή επιφέρει βελτίωση της αίσθησης στο σχετικό πεντάλ, μείωση της ελάχιστης απαιτούμενης απόστασης ακινητοποίησης αλλά και μείωση κατά 40% της ενέργειας πέδησης που απαιτείται για αυτό.

ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Τα ηλεκτρονικά «καλούδια» και οι ευκολίες που μπορεί να προσφέρει ο βασικός και προαιρετικός εξοπλισμός του Navara είναι αμέτρητα και τοποθετούν το μοντέλο στην κορυφή της κατηγορίας. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα συστήματα «Around View Monitor» (περιμετρικής θέασης), «Forward Emergency Barking» (Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης), «Keyless Entry» (εισόδου χωρίς κλειδί) και φυσικά τα Cruise Control, Hill Descent Control, Hill Start Assist, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης, το NP300 φέρει κλείδωμα πίσω διαφορικού καθώς και -ανάλογα την έκδοση- ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες στην πέδηση που παρακολουθούν συνεχώς την ταχύτητα του τροχού. Έτσι, εάν το σύστημα διαπιστώσει ότι ένας τροχός σε έναν άξονα περιστρέφεται ταχύτερα από ότι ο άλλος, η πίεση πέδησης εφαρμόζεται με τρόπο ώστε να φρενάρει τον τροχό που περιστρέφεται με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Nissan Navara5

Εν τω μεταξύ, ηλεκτρονικός είναι και ο τρόπος εμπλοκής/απεμπλοκής της τετρακίνησης, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες ή τη λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100 χλμ./ώρα. Τέλος, σχεδιασμένη για να βοηθήσει το όχημα να ανταπεξέλθει σε απότομες και ολισθηρές επιφάνειες, υπάρχει και η ρύθμιση 4LO (σε χαμηλό εύρος ταχυτήτων κίνησης) για ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς.

Nissan Navara King Cab - Interior - Gear stick

Σημαντικά νέα έχουμε όμως και στη γραμμή κίνησης καθώς ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι ο πετρελαιοκινητήρας dCi των 2,3 λίτρων εφοδιάζεται πλέον με διπλό υπερτροφοδότη στις εκδόσεις ισχύος 163 και 190 ίππων, χαρακτηριστικό που αυξάνει τη μέγιστη αποδιδόμενη ροπή τους κατά 22 Nm σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις πριν την ανανέωση.

Τον κινητήρα χαρακτηρίζουν τα ατσάλινα έμβολα με επίστρωση DLC (Diamond-Like Carbon Coating) στα δαχτυλίδια τους, καθώς και η  χαμηλότερη αναλογία συμπίεσης 15,1 (έναντι 15,4 προηγουμένως). Η πίεση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου αυξήθηκε από 2.000 σε 2.200 bar με νέα αντλία, για μεγαλύτερη ακρίβεια και απόδοση. Το σύστημα ψύξης νερού έχει αναβαθμιστεί, ενώ και το νέο σύστημα εξάτμισης ενσωματώνει τεχνολογίες φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου (DPF) και  επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR), παρέχοντας ένα πιο συμπαγές σχεδιασμό, με χαμηλότερες εκπομπές NOx. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι όλες οι εκδόσεις του εν λόγω μηχανικού συνόλου καλύπτει τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-Temp.

Nissan Navara

Ταυτόχρονα, ένα νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με μακρύτερη κλιμάκωση και πιο μικρή διαδρομή του επιλογέα έρχεται να συμπληρώσει τις επιλογές στα μηχανικά μέρη και υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και λιγότερες εναλλαγές σχέσεων. Αυτή διαθέτει ένα πιο συμβατικό μοτίβο αλλαγής ταχυτήτων, με την όπισθεν τοποθετημένη δίπλα στην πρώτη σχέση. Τέλος, έχει γίνει περαιτέρω ρύθμιση του αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων, με βελτιώσεις στην άνεση, την αίσθηση και την απόκριση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

DOHC YS23 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 190/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 450/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,2 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,0 (7,4 με αυτόματο κιβώτιο) Καυσαέρια Euro 5 B+

DOHC YS23 2,3 TDCi: Κύλινδροι/Βαλβίδες 4c / 16V Κυβισμός (κ.εκ.) 2.298 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 163/3.750 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 425/1.500 Διάμετρος x Διαδρομή (χιλ.) 85 x 101,3 Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,5 Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 184 Μέση κατανάλωση (λίτ./100 χλμ.) 7,0 Καυσαέρια Euro 5 B+

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρονικό διακόπτη εμπλοκής. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6+1 σχέσεων ή αυτόματο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Εμπρός: Ανεξάρτητη, διπλά ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου, ελατήρια. Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, ελατήρια/αμορτισέρ (double cab) ή Άκαμπτος άξονας, ελλειπτικά φύλλα σούστας, αμορτισέρ (king cab)

ΦΡΕΝΑ: Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χιλ. Πίσω: Αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα 295 χιλ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μεταξόνιο 3,150 μ. Μήκος 5,330 (Double Cab) μ. Πλάτος 1,850 μ. Ύψος 1,828 μ. Πρόβολος εμπρός 0,870 μ. Πρόβολος πίσω 1,310 μ.  Απόσταση από το έδαφος 224 χιλ. Γωνία προσέγγισης 31,0ο Γωνία διαφυγής 26,0ο Διάμετρος κύκλου στροφής 12,4 μ. Μικτό Βάρος 3.250 κιλά Απόβαρο 1.958 κιλά Ωφέλιμο φορτίο 1.075 έως 1.100 κιλά Καρότσα (ΜxΠxΥ) 1,578 x 1,560 (1,130 στους θόλους) x 0,474 μ. Καθίσματα 5 Ελαστικά 255/65 R17 Ρεζερβουάρ 80 λίτρα

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!