Τα Επαγγελματικά των Θαλάσσιων Σπορ : Mercedes-Benz Vito

Το Vito υπενθυμίζει σταθερά την μοναδική μαεστρία της Mercedes-Benz να δημιουργεί συγκριτικά πλεονεκτήματα.

banner-google-news

Με πολλά επιβατικά στοιχεία στον τρόπο που κινείται, στην αισθητική και στον εξοπλισμό, το Vito κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να… πείσει το αγοραστικό κοινό όντας βελτιωμένο σε τομείς κρίσιμους για την απόφαση αγοράς. Το βάθος της γκάμας με προσθιοκίνητες, πισωκίνητες ή 4κίνητες εκδόσεις και με τέτοιους συνδυασμούς στη γραμμή κίνησης ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό αγοραστή.

Ομορφότερο

Η ομαλή σχεδιαστική μετάβαση σε μελλοντικές φόρμες δείχνει σεβασμό στους κατόχους προηγούμενων γενεών Vito διατηρώντας ψηλά τη αξία μεταπώλησης των οχημάτων τους. Σχεδόν κάθε αλλαγή πάνω του είναι αποτέλεσμα ενός απώτερου στόχου και όχι απλά αισθητικού. Έτσι, ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας μεγάλωσε και «φούσκωσε», σπρώχνοντας πιο ψηλά τα νέα φανάρια, για έξτρα προστασία και μειωμένο κόστος αποκατάστασης σε περιπτώσεις μικροσυγκρούσεων. Η μάσκα μεγάλωσε και αυτή καθώς οι ανάγκες των κινητήρων Euro 6 σε αέρα είναι μεγαλύτερες. Οι καθρέπτες μίκρυναν και απέκτησαν πιο παραλληλόγραμμο σχήμα στο πλαίσιο βελτίωσης της αεροδυναμικής αντίστασης (τιμή συντελεστή Cd 0,32) και μείωσης του θορύβου που παράγεται στις υψηλές ταχύτητες.

Εντονότερες ακμές διατρέχουν το καπό και του δίνουν περισσότερο όγκο, ενώ την πιο δυναμική εμφάνιση ενισχύει η ίδια τακτική που υιοθετείται στα πλαϊνά, με τις δύο παράλληλες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα να χαρίζουν όγκο και ταυτόχρονα να βελτιώνουν τη ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος, τη θέση των μακρόστενων τοξοειδών φαναριών πήραν μικρότερα φανάρια (προαιρετικά LED) ενώ η γυάλινη επιφάνεια που καλύπτει σχεδόν το πάνω μισό της μονοκόμματης πόρτας διαθέτει περισσότερο μοντέρνο, 6γωνο σχήμα.

Πιο Business καμπίνα

Το ταμπλό έχει επανασχεδιαστεί πλήρως, διατηρώντας τη συμμετρία δεξιά και αριστερά της φαρδιάς κονσόλας, η οποία -σε πιο όρθια θέση πλέον- φέρνει τα επί μέρους χειριστήρια πιο κοντά στον οδηγό. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού μεγάλωσε ενώ σχεδιάστηκαν δύο ποτηροθήκες, μία σε κάθε άκρη του ταμπλό, επιπλέον θήκες για έγγραφα και μικροαντικείμενα στην πάνω επιφάνεια, πιο πρακτικές χειρολαβές αλλά και έξτρα θήκες στις πόρτες, ακόμα και θήκες για το κινητό, δίπλα από την υποδοχή φόρτισης. Η αντικατάσταση του γκρι χρώματος από το μαύρο σε όλες τις επιφάνειες κάνει το χώρο πιο κλασάτο, τη στιγμή που οι πιο μοντέρνες πινελιές βρίσκονται μπροστά στα μάτια του οδηγού. Δερμάτινο τιμόνι με σημαντικά μικρότερη στεφάνη -απευθείας από τα επιβατικά της μάρκας- και (προαιρετικά) ενσωματωμένα όλα τα χειριστήρια ελέγχου του ηχοσυστήματος αλλά και των πληροφοριών του πίνακα οργάνων. Ενός πίνακα, λιτού και όμορφου, με δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα (με δακτύλιο χρωμίου) και στη μέση μια οθόνη πληροφοριών, ευανάγνωστη χάρη στη λευκή γραμματοσειρά.

Mercedes- Benz Vito

Οι σκουρόχρωμες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα είναι όμορφες και δείχνουν ανθεκτικές στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Ποιοτική αναβάθμιση στα υλικά και στη συναρμολόγηση δεν σημειώνεται σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αφού το σχετικό επίπεδο ήταν ήδη πολύ υψηλό. Το σκληρό πλαστικό κυριαρχεί σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, η συναρμολόγηση είναι προσεγμένη ενώ υπάρχει και ειδική επεξεργασία σε κάποια σημεία για αντοχή στις «κακουχίες».

Η κλούβα «κλέβει» τους χώρους

Χωροταξικά, ο κατασκευαστής επανασχεδίασε το διαχωριστικό πλαίσιο μεταξύ των δύο αυτών χώρων, με αποτέλεσμα τώρα οι πλάτες των καθισμάτων να ρυθμίζονται σε μεγαλύτερο εύρος κλίσης. Τα νέα καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη ωστόσο παραμένουν σκληρά και με στενή έδρα. Το διπλό κάθισμα συνοδηγού είναι χωρίς ουσία καθώς μόνο κατά ανάγκη θα επιβιβαστεί τρίτο άτομο στη στενή καμπίνα. Ακόμα και ο χώρος για τα πόδια στη μεριά του συνοδηγού είναι οριακά επαρκής για επιβάτες με ύψος άνω του 1,80 μ.

Στην κλούβα, η καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου (επιπλέον ωφέλιμο μήκος κάτω από τα καθίσματα) έχει αυξήσει τον διαθέσιμο όγκο φόρτωσης στα 6,0 m3. Εδώ μπορούν να φιλοξενηθούν έως δύο ευρωπαλέτες ενώ την απαράμιλλη ευκολία κατά τη διαδικασία φόρτωσης/εκφόρτωσης εξασφαλίζουν το χαμηλό κατώφλι της πίσω εισόδου και η πλαϊνή συρόμενη πόρτα. Η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής είναι έκδηλη αφού ειδικά με την ξύλινη επένδυση στο δάπεδο -ως μέρος του βασικού εξοπλισμού- ο χώρος δείχνει νοικοκυρεμένος μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Μελετημένο

Οι επί μέρους βοηθητικές μονάδες έχουν σχεδιαστεί και αυτές με γνώμονα την οικονομία. Όπως για παράδειγμα το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης το οποίο καταναλώνει ενέργεια μόνο όταν το τιμόνι στρίβει. Εδώ οι Γερμανοί έχουν κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά. Το τιμόνι αυτό είναι ότι καλύτερο έχουμε οδηγήσει στα ελαφρά επαγγελματικά, με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας κίνησης και με φοβερή ροπή επιστροφής που καθιστά άνετη τη δουλειά του οδηγού.

Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων τόσο εμπρός όσο και πίσω δεν έχει αλλάξει. Έχουν γίνει όμως μικρές παρεμβάσεις (νέα ελατήρια και νέα θέση αμορτισέρ πίσω) για βελτιωμένη απόκριση και απόσβεση κάθε ενοχλητικού κραδασμού.

Κορυφαίο στο δρόμο

Το «πακέτο» που σχετίζεται με την οδική συμπεριφορά είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Ξεκινάς με μία εξαιρετική θέση οδήγησης με μικρό σε διαστάσεις τιμόνι και θαυμάσια εργονομία. Συνεχίζεις με το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης, με σαφή αίσθηση του δρόμου ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Και ολοκληρώνεις με την εξαιρετική ανάρτηση που απορροφά σωστά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα ελέγχει το αμάξωμα με ακρίβεια είτε σε επαρχιακό είτε σε εθνικό δίκτυο.

Το σύνολο είναι πραγματικά «μία κατηγορία μόνο του».