Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στο Wörth προχωρά σταδιακά σε μια καινοτόμο και πιο φιλική προς το περιβάλλον μέθοδο βαφής των καμπίνων φορτηγών του. Η νέα διαδικασία βαφής συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος CO2 της παραγωγής φορτηγών Mercedes-Benz, καθώς η βαφή αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή ενέργειας στην παραγωγή. Με τη νέα τεχνολογία, η εξοικονόμηση ενέργειας μπορεί να φτάσει έως και 40%.
Ο Andreas Bachhofer, επικεφαλής του εργοστασίου στο Wörth και της παραγωγής φορτηγών Mercedes-Benz, δηλώνει:
«Καταφέραμε να αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε μία από τις πιο καινοτόμες διαδικασίες βαφής στον κόσμο. Μαζί με τη μετατροπή των γραμμών συναρμολόγησης για οχήματα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης, αυτή η νέα διαδικασία βαφής αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην παραγωγή μας.
Επενδύουμε σημαντικά στο εργοστάσιο για τα επόμενα χρόνια, θέτοντας ένα ισχυρό θεμέλιο για το μέλλον της παραγωγής φορτηγών Mercedes-Benz.»
Μείωση κατανάλωσης ενέργειας έως και 40%
- Καινοτόμος διαδικασία βαφής μειώνει σημαντικά την κατανάλωση πόρων.
- Πάνω από 400 καμπίνες φορτηγών παράγονται ημερησίως, διατηρώντας τα υψηλά ποιοτικά πρότυπα της Mercedes-Benz Trucks.
Με τη νέα τεχνολογία, η εξοικονόμηση ενέργειας μπορεί να φτάσει έως και 40%.
Νέα μέθοδος βαφής με λιγότερο εξοπλισμό και υλικά
Η νέα διαδικασία βασίζεται σε υλικά βαφής εξαιρετικά υψηλής στερεότητας (ultra-high-solid paints), καθιστώντας τη λιγότερο ενεργοβόρα και πιο βιώσιμη.
– Ταχύτερη εφαρμογή: Η βαφή εφαρμόζεται wet-on-wet, χωρίς να απαιτείται ενδιάμεσο στέγνωμα.
– Μειωμένη κατανάλωση βαφής: Χρησιμοποιείται σημαντικά λιγότερο υλικό χάρη στη βελτιωμένη εφαρμογή.
– Απλοποιημένη διαδικασία: Οι νέες εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν 5 ενεργειακά αποδοτικά βαφεία και 2 φούρνους στεγνώματος, αντικαθιστώντας 15 σταθμούς βαφής και 4 φούρνους.
– Χωρίς ορυκτά καύσιμα: Οι καμπίνες θα στεγνώνουν χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, μειώνοντας τις εκπομπές CO2.
Ολοκλήρωση της μετάβασης έως το 2026
Η νέα διαδικασία βαφής θα εισαχθεί σταδιακά, ώστε να μην επηρεαστεί η παραγωγή.
– Το πρώτο νέο βαφείο έχει ήδη εγκατασταθεί.
– Η πλήρης αναβάθμιση του βαφείου θα ολοκληρωθεί έως το 2026, χωρίς να διακόπτεται η παραγωγή φορτηγών.
– Κατά τη μεταβατική περίοδο, το εργοστάσιο συνεχίζει να παράγει πάνω από 400 καμπίνες φορτηγών την ημέρα.
– Μετά τη βαφή, οι καμπίνες συναρμολογούνται με το σασί στο στάδιο που η Mercedes-Benz ονομάζει «γάμος» της παραγωγής.
Πρωτοβουλίες για βιώσιμη παραγωγή
Το εργοστάσιο στο Wörth στοχεύει στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος μέσω πολλαπλών στρατηγικών:
– Ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα από το 2022: Το εργοστάσιο χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ηλιακή, αιολική και υδροηλεκτρική).
– Ανάπτυξη ΑΠΕ: Επέκταση φωτοβολταϊκών συστημάτων και συμμετοχή στην WärmeWerk Wörth, μια πρωτοβουλία για τη χρήση γεωθερμικής ενέργειας.
– Πλήρης δέσμευση στην “Πράσινη Παραγωγή”: Εφαρμόζονται διαρκείς βελτιώσεις στις διαδικασίες, ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας και υλικών.