Αφιέρωμα Εργοταξιακά φορτηγά : RENAULT σειρές C & K

Διπλή... συμμετοχή της Renault στην κατηγορία, με δύο σειρές φορτηγών, την C για τυπική εργοταξιακή χρήση και την K για ιδιαίτερα βαρύ έργο. Παρουσιάστηκαν τον Σεπτέμβριο του 2014 και από τότε έχουν δεχθεί μια σειρά βελτιώσεων.

Κατά την εξέλιξη των εργοταξιακών φορτηγών της, η Renault Trucks έδωσε βαρύτητα εκεί που «πονάνε» τα φορτηγά αυτής της κατηγορίας, δηλαδή στην κατανάλωση καυσίμου. Η μείωση του κόστους χρήσης και γενικότερα του TCO δεν έγινε μόνο με σύγχρονες επιλογές στην γραμμή κίνησης αλλά και μέσω του ειδικού σχεδιασμού των καμπινών. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί ο κεκλιμένος κατά 12ο ανεμοθώρακας τραπεζοειδούς σχήματος, με την σχεδίαση γενικότερα να προάγει την χρηστικότητα αφήνοντας κατά μέρος τους περιττούς εντυπωσιασμούς.

Renault C & K (8) (Medium)

Πληθώρα επιλογών στις καμπίνες, με τέσσερις τύπους για την σειρά C (Day Cab, Night & Day Cab, Sleeper Cab και Global Cab) και δύο τύπους για την σειρά K (Day Cab και Night & Day Cab), με δύο έως τέσσερα σκαλιά εισόδου, ανάλογα την έκδοση. Η πρακτικότητα, μέσω της απλότητας στην σχεδίαση επικρατεί και στο εσωτερικό της (όποιας) καμπίνας, με τα πλαστικά πάντως, κυρίως στο ταμπλό να αποπνέουν μια υποδεέστερη αισθητική σε σχέση με τις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Και «εργοταξιακό» κιβώτιο!

Δύο 6κύλινδροι κινητήρες, οι DTI 11 και DTI13, σε τρεις εκδόσεις ισχύος ο καθένας εφοδιάζουν την γραμμή κίνησης των φορτηγών C και K. Ο μικρότερος αποδίδει 380, 430 και 460 ίππους ενώ ο μεγαλύτερος 440, 480 και 520 ίππους. Επιπρόσθετα και μόνο για την σειρά C ο κατασκευαστής προσφέρει και τον DTI 8 με 250, 280 και 320 ίππους, όλοι τεχνολογίας Euro 6.

Renault C & K (9) (Medium)

Ένα νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων εφοδιάζει τα φορτηγά της Renault Trucks για δραστηριότητες σε περιβάλλον εργοταξίου. Το Optidriver Xtrem έχει σχεδιαστεί ειδικά για απαιτητικές καταστάσεις όσον αφορά στην ικανότητα έλξης και στη διαχείριση φορτίου έως 120 τόνους, ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Το Renault K που εφοδιάζεται με το συγκεκριμένο κιβώτιο μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις πελατών για βαριές μεταφορές σε ορυχεία και λατομεία. Στόχος είναι να μπορεί κανείς κάτω και από τις πιο αντίξοες συνθήκες να απολαμβάνει τα προνόμια (άνεση και οικονομία καυσίμου) ενός αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων. Το εξαιρετικά ανθεκτικό Optidriver Xtrem διαθέτει έναν άξονα εισόδου με έξι (αντί τεσσάρων) οδοντωτά τμήματα καθώς και ειδικού μεγέθους γρανάζια που έχουν υποστεί θερμική επεξεργασία προκειμένου να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα της κατασκευής συνολικά. Ένα ειδικό πρόγραμμα διαχείρισης των ταχυτήτων προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες φορτίου, χάρη σε πληροφορίες που παρέχονται μέσω ενός αισθητήρα.

Renault C & K (10) (Medium)

Τελευταία προσθήκη, ένα extra-slow (crawler) κιβώτιο ταχυτήτων, το Optidriver Xtended. Ανάλογα με τις απαιτήσεις τους, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μία ή δύο πρόσθετες ταχύτητες έλκυσης τοποθετημένες πάνω από την πρώτη ταχύτητα. Αυτά επιτρέπουν στους οδηγούς να κινούν τα οχήματά τους σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (μεταξύ 0,7 και 2 km/h) με απόλυτη ασφάλεια και με μεγάλη ακρίβεια.

Το Optidriver Xtended βελτιώνει την  οδηγική άνεση και τις δυνατότητες ελιγμών των φορτηγών σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης, αλλά και διευκολύνει τις απότομες εκκινήσεις σε λόφους και / ή το ξεκίνημα με πλήρες φορτίο. Το Optidriver Xtended μειώνει επίσης το λειτουργικό κόστος για τους πελάτες, καθώς η πίεση που ασκείται στο συμπλέκτη μειώνεται και ο χρόνος φθοράς αυξάνεται.

Renault C & K (14) (Medium)

Η έκδοση με το κιβώτιο των 13 ταχυτήτων (Over Drive) συνιστάται για πελάτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κατασκευών, σε περιπτώσεις βαρέων μεταφορών άνω των 80 τόνων, καθώς και σε εφαρμογές που απαιτούν σταθερή και αργή κίνηση φορτηγών. Η extra slow έκδοση με κιβώτιο 14 ταχυτήτων (Direct Drive and Over Drive), διαθέσιμη μόνο σε οχήματα με κίνηση σε όλους τους τροχούς, έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις ακραίες απαιτήσεις οδήγησης σε λατομεία, ορυχεία, δάση και εγκαταστάσεις πετρελαίου και αερίου.

Renault C & K (15) (Medium)

Νέες εκδόσεις

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τρεις προτάσεις φορτηγών που πλαισίωσαν αργότερα την γκάμα. Το νέο Renault C 8×4 XLOAD, εξοπλισμένο με μπετονιέρα στο οποίο έχει γίνει προσπάθεια μείωσης του καθαρού βάρους με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας του κόστους. Το νέο Renault C 8×4*4 Tridem, με τέσσερις άξονες και τον 4ο διευθυντήριο, που μειώνει την ακτίνα στροφής και καθιστά το φορτηγό πιο ευέλικτο. Επιπλέον η συγκεκριμένη έκδοση έχει σχεδιαστεί για να αντέχει βαρύ φορτίο στο πίσω μέρος. Η τρίτη ενδιαφέρουσα πρόταση αφορά δραστηριότητες εργασίας σε λατομεία. Πρόκειται για το Renault K 8×4 Xtrem που ξεχωρίζει για το ενισχυμένο πλαίσιο, τα πιο ανθεκτικά μηχανικά μέρη, το νέο κιβώτιο Optidriver Xtrem και τα 24άρια ελαστικά.Renault C & K (11) (Medium)

Τέλος, μια ιδιαίτερη έκδοση του C 6×4 με την ονομασία OptiTrack, έχει ως  χαρακτηριστικό την τοποθέτηση υδραυλικών κινητήρων στις πλήμνες των εμπρόσθιων τροχών (στη λογική του MAN Hydrodrive). Με αυτό το σύστημα παρέχονται τα οφέλη αλλά όχι και οι περιορισμοί της κίνησης σε όλους τους τροχούς, χωρίς πρόσθετο βάρος, επιβάρυνση της κατανάλωσης και τους κόστους συντήρησης.

Renault C & K (13) (Medium)

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ