Αφιέρωμα Εργοταξιακά φορτηγά : VOLVO FMX

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση Bauma 2013 στο Μόναχο, αλλά πάνω σ’ αυτή την δοκιμασμένη συνταγή οι Σουηδοί πρόσθεσαν τώρα πολλά νέα στοιχεία, που έχουν να κάνουν με την εμφάνιση του οχήματος αλλά και πιο ουσιαστικούς τομείς.

banner-google-news

Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στην υπάρχουσα γενιά FMX είναι η ανανεωμένη εκ βάθρων καμπίνα. Όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, αλλά και με άλλους πιο ουσιαστικούς τομείς, όπως οι χώροι και η άνεση για τον οδηγό. Είναι φτιαγμένη από ατσάλι πολύ υψηλής αντοχής ενώ όλα τα στοιχεία στο εμπρός μέρος του φορτηγού έχουν επανασχεδιαστεί, με στόχο να ενισχυθεί η αντοχή αλλά και η ανθεκτικότητα. Το εξωτερικό μέρος διαθέτει νέο αεροδυναμικό σχήμα, με ξεχωριστές γραμμές στο μπροστινό μέρος και μια χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει την πλευρά της νέας καμπίνας. Επιπλέον, οι προβολείς σχήματος V είναι τοποθετημένοι σε σημείο που παρέχει ιδανική αεροδυναμική, ενώ η άνω εμπρόσθια μάσκα με ένα νέο σχέδιο πλέγματος, δίνουν στο φορτηγό μια τολμηρή και σίγουρη όψη.
T2020_0765(1)

Νέα καμπίνα

Το νέο Volvo FMX διαθέτει αυξημένο χώρο στην καμπίνα ημέρας και αποθηκευτικό χώρο έως και 800 λίτρα. Η καμπίνα ημέρας διαθέτει ένα νέο αποθηκευτικό χώρο 40 λίτρων στο πίσω τοίχωμα, με εσωτερικό φωτισμό ενώ υπάρχουν πλέον πολύ περισσότεροι χώροι για τον οδηγό αλλά και μεγαλύτερα ντουλάπια. Η άνεση της καμπίνας έχει βελτιωθεί ακόμα περισσότερο μέσω ενισχυμένης μόνωσης που βοηθά στην απομόνωση του ψύχους, της θερμότητας και του θορύβου, ενώ μια ελεγχόμενη από αισθητήρα κλιματική μονάδα με φίλτρο άνθρακα, εξασφαλίζει καλή ποιότητα αέρα σε όλες τις συνθήκες.

T2020_0777(1)

Επιπλέον, η ορατότητα για τον οδηγό είναι καλύτερη χάρη στη χαμηλότερη γραμμή θυρών και τους νέους καθρέφτες οπισθοπορείας. Η ορατότητα μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο με την προσθήκη κάμερας στην πλευρά του συνοδηγού, η οποία παρέχει μια συμπληρωματική θέα της πλευράς του φορτηγού.

T2020_0789(1)
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από νέο ταμπλό με περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, νέα χρώματα και ένα σύγχρονο πίνακα οργάνων. Περιλαμβάνει μια δυναμική οθόνη οργάνων 12 ιντσών υψηλής ανάλυσης, με φιλικό περιβάλλον χρήσης που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει αμέσως τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν και να επιλέγει ανάμεσα σε τέσσερις διαφορετικές προβολές οθόνης, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η οθόνη οργάνων είναι έτοιμη για μελλοντικές ενημερώσεις και συνδεδεμένες υπηρεσίες.

T2020_0740
Μια προαιρετική πλευρική οθόνη 9 ιντσών παρέχει Infotainment, υποστήριξη πλοήγησης, πληροφορίες μεταφορών και παρακολούθηση καμερών. Η οθόνη, τοποθετημένη σε ευπρόσιτο σημείο, προσφέρει στον οδηγό μεγάλη ευελιξία στη χρήση της: με κουμπιά στο τιμόνι, μέσω φωνητικού ελέγχου ή απευθείας μέσω της οθόνης αφής και του πίνακα οργάνων.

Το καινούργιο FMX είναι επίσης εξοπλισμένο με νέο πίνακα ελέγχου πρόσφυσης που βοηθά τον οδηγό να αντιμετωπίζει εύκολα και γρήγορα δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει περισσότερη πρόσφυση με την εύκολη εμπλοκή των μπλοκέ διαφορικών, γυρίζοντας ένα διακόπτη και με την ταυτόχρονη προβολή των συνθηκών πρόσφυσης στην οθόνη οργάνων.
Η νέα δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού συμβάλλει στο να γίνει πιο εργονομική η θέση του οδηγού.

T2020_0766(1)

Η χαμηλότερη τοποθέτηση της καμπίνας δημιουργεί μια πολύ πιο εύκολη διαδικασία εισόδου-εξόδου ενώ το χαμηλό αναδιπλούμενο σκαλοπάτι εισόδου επιταχύνει τη διαδικασία και ο αντιολισθητικός σχεδιασμός του κάνει τις κινήσεις ασφαλέστερες.

Το FMX διατίθεται με καμπίνα ημέρας (εσωτερικό ύψος 157 εκατ.), καμπίνα με κρεβάτι (εσωτερικό ύψος 157 εκατ.), καμπίνα Globetrotter (εσωτερικό ύψος 196 εκατ.) και καμπίνα προσωπικού (εσωτερικό ύψος 159 εκατ.). Στις καμπίνες με κρεβάτι, το κάτω κρεβάτι έχει πλάτος 70 εκατοστά, διαθέτει pocket spring των 16 εκατοστών και επιλογή ανάμεσα σε τρία διαφορετικά επίπεδα σκληρότητας. Παρέχεται η δυνατότητα ελέγχου του εσωτερικού φωτισμού, του ξυπνητηριού, του καυστήρα θέρμανσης, του ηχοσυστήματος, των παραθύρων και των κλειδαριών – χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθεί ο χρήστης από το κρεβάτι.

Ατελείωτοι συνδυασμοί

Το νέο Volvo FMX διαθέτει τη βαρύτερη προσθήκη στην γκάμα πλαισίων της Volvo: μια διάταξη αξόνων με ικανότητα φόρτωσης 38 τόνων η οποία επιτρέπει Μέσο Μικτό Βάρος (ΜΜΒ) έως και 150 τόνους. Επιπλέον, η εμπρόσθια ανάρτηση αέρα έχει ανανεωθεί, επιτρέποντας φορτία εμπρόσθιου άξονα μέχρι 10 τόνους ή 20 τόνους για διπλούς εμπρόσθιους άξονες. Για φορτηγά με πίσω ή εμπρόσθιο άξονα του διαφορικού με στρέψη, οι γωνίες στροφής έχουν αυξηθεί, με αποτέλεσμα καλύτερη ευελιξία και μειωμένη φθορά των ελαστικών. Όλες αυτές οι βελτιώσεις συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας και της εξοικονόμησης κόστους για μεταφορικές εργασίες σε εργοτάξια.

T2020_0797(1)
Σε ότι αφορά την γραμμή κίνησης και το μηχανολογικό του υπόβαθρο, το FMX είναι πολύ πιο εύκολο στο να οδηγηθεί, όντας την ίδια στιγμή πολύ πιο αποτελεσματικό στις εκτός δρόμου συνθήκες που θα κληθεί να κινηθεί. Στους κινητήρες εφοδιάζεται με μία σειρά 4άρω επιλογών στα 11 λίτρα και ισάριθμων στα 13 λίτρα, φυσικά σε Euro 6 εκδόσεις. Ο D13 είναι διαθέσιμος σε ιπποδυνάμεις από 420 έως 540 άλογα, ενώ ο D11 κυμαίνεται από τα 330 έως τα 450 άλογα. Το κιβώτιο I-Shift έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο (με τις αλλαγές λαδιών του να απαιτούνται πλέον κάθε 450.000 χλμ.) για καλύτερη συνεργασία με το σύστημα All Wheel Drive. Το I-Shift είναι 12τάχυτο, με μισές σχέσεις και αργό – γρήγορο, με σύστημα αυτόματων αλλαγών ταχυτήτων ενώ μπορεί να εφοδιαστεί με compact επιβραδυντήρα, δυναμολήπτη, εφεδρική αντλία υποβοήθησης τιμονιού και ψυγείο λαδιού. Στην περίπτωση των εργοταξιακών εκδόσεων του FMX, το I-Shift εφοδιάζεται με το ειδικό λογισμικό TP-CON, με λειτουργίες που συμβάλλουν στην ευελιξία κατά την εκκίνηση από στάση, σε ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους και κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα. Φυσικά υπάρχει πάντα η επιλογή του μηχανικού κιβωτίου 14άρων σχέσεων με μισές σχέσεις και αργό-γρήγορο με δύο έρπουσες ταχύτητες και δώδεκα συγχρονισμένες ταχύτητες εμπρός, συν τέσσερις ταχύτητες όπισθεν.

T2020_0798(1)

Το νέο Volvo FMX διαθέτει ενεργό αυτόματο πιλότο ο οποίος τώρα λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες μέχρι και μηδέν χλμ/ώρα. Άλλα χαρακτηριστικά για τη βελτίωση της ασφάλειας στο Volvo FMX είναι το Downhill Cruise Control, που καθορίζει μέγιστη ταχύτητα για να αποτρέψει την ανεπιθύμητη επιτάχυνση σε κατηφόρες. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης (EBS), το οποίο αποτελεί προϋπόθεση για χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα προειδοποίησης μετωπικής πρόσκρουσης με φρένο έκτακτης ανάγκης και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, αποτελούν τώρα στάνταρ εξοπλισμό στο νέο φορτηγό. Το Volvo Dynamic Steering με τα συστήματα ασφαλείας υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και υποβοήθησης ευστάθειας, είναι επίσης διαθέσιμο ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!