Αφιέρωμα Εργοταξιακά φορτηγά : MERCEDES-BENZ AROCS

Το εξειδικευμένο για τον κατασκευαστικό κλάδο φορτηγό της Mercedes-Benz παρουσιάστηκε το 2019 με περισσότερες παραλλαγές, μεγαλύτερη άνεση και ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια. Το μεγάλο βάθος της γκάμας και οι αναρίθμητοι συνδυασμοί σε καμπίνες, κινητήρες, άξονες και συστήματα τετρακίνησης παρέχουν πολλαπλές λύσεις στους χρήστες.

Έξι περίπου χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του, το Arocs προσφέρεται σήμερα σε μια εξαιρετικά ευρεία γκάμα εκδόσεων, με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς τροχών και αξόνων. Με δύο άξονες, 4×2, 4×4, με τρεις άξονες 6×2, 6×4 και 6×6 και με τέσσερις άξονες 8×2, 8×4, 8×6 και 8×8. Η τρέχουσα σειρά εκδόσεων δείχνει πως ο κατασκευαστής προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών. Για παράδειγμα το Arocs με την καμπίνα ClassicSpace LowRoof σε παραλλαγές M και L με πλάτος 2.300 χιλ. είναι έως 280 χιλ. χαμηλότερο, και άρα πιο ευέλικτο στα εργοτάξια με χαμηλές εισόδους ή τούνελ.

Η τελευταία ενημέρωση του φορτηγού έγινε κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του εντελώς νέου Actros.

Ακόμα πιο ολοκληρωμένο

Έτσι και το ανανεωμένο Arocs ενσωμάτωσε έναν μεγάλο αριθμό καινοτομιών και τεχνολογιών που έχει αναπτύξει η μάρκα όλα αυτά τα χρόνια, με στόχο αφενός την βελτιστοποίηση στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας και αφετέρου την περαιτέρω μείωση του κόστους χρήσης (TCO). Από το… φουτουριστικό MirrorCam (σύστημα καμερών που αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέπτες) μέχρι το Multimedia Cockpit (ψηφιακές υπηρεσίες και συστήματα υποστήριξης οδηγού), τα καινοτόμα, νέα χαρακτηριστικά του Arocs καθιστούν τον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό του φορτηγού ουσιαστικό, με οφέλη «εδώ και τώρα» για τον οδηγό και τον ιδιοκτήτη.

Αναμφισβήτητα, το πιο εντυπωσιακό, νέο στοιχείο εξοπλισμού του Arocs είναι το Active Brake Assist 5, που αποτελεί μια μετεξέλιξη του Active Brake Assist 4. Γιατί υπογραμμίζει την θέληση του κατασκευαστή να βελτιώσει την άνεση και την ασφάλεια παρέχοντας -για πρώτη φορά σε εργοταξιακό φορτηγό- την δυνατότητα να φρενάρει μόνο του σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Για παράδειγμα, χάρη στον νέο τρόπο αλληλεπίδρασης των συστημάτων ραντάρ και καμερών, το Arocs (εκδόσεις 2 και 3 αξόνων) μπορεί να εκτελέσει ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (αν ανιχνεύσει πεζό) με ταχύτητα κίνησης έως και 50 χλμ./ώρα.

Αλλαγές στην καμπίνα

Η δυναμική εξωτερική εμφάνιση -που προσομοιάζει σε αυτή του Actros- συνοδεύεται από έναν αντίστοιχο χώρο εργασίας για τον οποίο ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να επιλέξει διάφορες γραμμές σχεδιασμού και εξοπλισμού. Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς είναι το νέο Cockpit Multimedia που προσφέρει στον οδηγό μοναδικά επίπεδα ευκολίας χειρισμού και άνεσης ενδείξεων. Δύο διαδραστικές οθόνες στο βασικό εξοπλισμό χρησιμεύουν ως κεντρική πηγή πληροφοριών στο ψηφιακό κόκπιτ του οδηγού και ελέγχονται μέσω του νέου τιμονιού πολλαπλών λειτουργιών. Σε αυτές προβάλλονται τα συστήματα υποβοήθησης καθώς και όλες οι βασικές πληροφορίες που αφορούν τον οδηγό. Η συνδεσιμότητα αποτελεί πλέον πραγματικότητα και στο ανανεωμένο Arocs, μια που τα smartphones μπορούν να συνδέονται μέσω του Apple CarPlayTM ή του Android Auto. Οι εφαρμογές βοηθούν τον οδηγό να εκπληρώνει τις μεταφορικές εργασίες του. Το Truck Data Centre συνδέει μόνιμα το φορτηγό με το cloud και αποτελεί τη βάση για όλες τις λύσεις συνδεσιμότητας. Η παρακολούθηση του φορτηγού σε πραγματικό χρόνο μέσω του Fleetboard και του Mercedes-Benz Uptime δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τον επιχειρηματία.

Alles im Blick mit der MirrorCam: Die beiden Displays an den A-Säulen geben dem Fahrer zusätzliche Informationen und erweitern das Sichtfeld an den A-Säulen vorbei. Always a good view with MirrorCam: The two displays on the A-pillars provide additional information to the driver and extend the field of vision past the A-pillars.

Ποικιλομορφία επιλογών

Η ποικιλομορφία και η δυνατότητα εξατομίκευσης της γκάμας του Arocs διακρίνεται και από τις εννέα διαφορετικές βασικές καμπίνες με τις οποίες μπορεί να εφοδιαστεί. Οι σχετικές επιλογές διαμορφώνονται συνδυαστικά από δύο πλάτη καμπίνας, τρία μήκη, δύο ύψη τούνελ κινητήρα και μια επιλογή επίπεδου πατώματος. Από την μικρή καμπίνα ClassicSpace S έως την πιο ευρύχωρη BigSpace L, το Arocs καλύπτει κάθε απαίτηση, συμπεριλαμβανομένων ειδικών χαρακτηριστικών όπως είναι η ιδιαίτερα χαμηλή οροφή.

Der neue Arocs im Kundentest bei Meichle + Mohr: Vom Vorgänger übernimmt der Spezialist für den Bauverkehr alle bewährten Tugenden. Hinzu kommen die innovativen Systeme MirrorCam, erweitertes Predictive Powertrain Control, verbesserter Abbiege-Assistent, Multimedia Cockpit und Active Brake Assist 5. The new Arocs being tested by the customer at Meichle + Mohr: all tried and tested strengths of its predecessor are also found in this new construction traffic specialist. The innovative systems MirrorCam, enhanced Predictive Powertrain Control, improved Sideguard Assist, Multimedia Cockpit and Active Brake Assist 5 complement its virtues.

Τεράστια είναι και η ποικιλία των κινητήρων που είναι δυνατόν να εφοδιάσουν το Arocs. Οι τελευταίας τεχνολογίας 6κύλινδροι κινητήρες χωρητικότητας 7,7 – 10,7 – 12,8 και 15,6 λίτρων προσφέρουν 18 διαφορετικές επιλογές σε επίπεδο ισχύος, από 238 έως 625 ίππους και από 1000 έως 3000 Nm. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται αναμφισβήτητα η τελευταία γενιά του 6κύλινδρου OM 470 ο οποίος συνδυάζει μέγιστη απόδοση, εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στα νέα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγονται η αυξημένη, μέγιστη πίεση έγχυσης 2.700 bar, τα νέα ακροφύσια έγχυσης επτά οπών με υψηλότερο ρυθμό ροής, η ασύμμετρη έγχυση μεταξύ των κυλίνδρων, η νέα γεωμετρία του θαλάμου καύσης και κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας απεριόριστα μεταβαλλόμενη ανακυκλοφορία καυσαερίων.

Εν τω μεταξύ οι νέες εκδόσεις του ανανεωμένου φορτηγού επιτυγχάνουν μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO) χάρη και στις βελτιωμένες λειτουργίες του «έξυπνου» cruise control, του Predictive Powertrain Control. Το οποίο, εκτός από την χρήση δορυφορικού συστήματος εντοπισμού θέσης, χρησιμοποιεί ακριβείς ψηφιακούς χάρτες και δεδομένα σχετικά με την τοπογραφία, τις στροφές και τα σήματα κυκλοφορίας. Έτσι, βελτιστοποιεί το στυλ οδήγησης, με πρωταρχικό στόχο την αποφυγή περιττών φρεναρισμάτων ή επιταχύνσεων ή αλλαγών στο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο κιβωτίο PowerShift 3 (με 8, 12 ή 16 σχέσεις) επιτυγχάνουν αισθητή μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Τρία συστήματα 4κίνησης

Για τις εκτός δρόμου εκδόσεις του Arocs, η Mercedes-Benz προσφέρει διαφορετικά συστήματα πολυκίνησης, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες που επικρατούν. Εάν έχουν προτεραιότητα το ωφέλιμο φορτίο και η κατανάλωση καυσίμου, τότε η κατ’ επιλογή εμπλοκή της κίνησης σε όλους τους τροχούς αποτελεί την σωστή επιλογή. Εάν απαιτείται μέγιστη πρόσφυση τότε η ιδανική λύση είναι η μόνιμη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Der neue Arocs im Kundentest bei Meichle + Mohr: Vom Vorgänger übernimmt der Spezialist für den Bauverkehr alle bewährten Tugenden. Hinzu kommen die innovativen Systeme MirrorCam, erweitertes Predictive Powertrain Control, verbesserter Abbiege-Assistent, Multimedia Cockpit und Active Brake Assist 5. The new Arocs being tested by the customer at Meichle + Mohr: all tried and tested strengths of its predecessor are also found in this new construction traffic specialist. The innovative systems Mi rrorCam, enhanced Predictive Powertrain Control, improved Sideguard Assist, Multimedia Cockpit and Active Brake Assist 5 complement its virtues.

Τα τελευταία τρία περίπου χρόνια, ο κατασκευαστής προσφέρει και μια τρίτη επιλογή, το σύστημα HAD (Hydraulic Auxiliary Drive). Ο όρος HAD περιγράφει ένα ιδιαίτερα ευφυές, υδραυλικό, βοηθητικό σύστημα κίνησης των εμπρόσθιων τροχών που επιτρέπει στο Arocs να «τα βγάζει πέρα» όταν περιστασιακά τύχει να κινηθεί σε δύσκολα εδάφη. Με λίγα λόγια, με το HAD η Mercedes-Benz έρχεται να προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της 4κίνησης χωρίς να προσθέτει βάρος στο φορτηγό, με ευκολία λειτουργίας και χωρίς ανάγκες συντήρησης.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ