Αφιέρωμα Εργοταξιακά φορτηγά : MAN TGS

Η MAN έχει φτιάξει ένα αξιοζήλευτο όνομα σε ότι έχει να κάνει με τα εργοταξιακά φορτηγά, έχοντας κυρίαρχη θέση στη σχετική αγορά. "Έχτισε" αυτή την εικόνα ήδη από την προηγούμενη γενιά φορτηγών της (TGA) ενώ φαίνεται να πέτυχε διάνα με το λανσάρισμα των σειρών TGS/TGX.

SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

Με μια πληθώρα συνδυασμών αξόνων (διαξονικό, τριαξονικό ή τετραξονικό) και συστημάτων γραμμής κίνησης, το TGS είναι σχεδιασμένο για κάθε εργασία και απαίτηση στις μεταφορές εργοταξίου. Με την απαιτούμενη ισχύ από τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες, την νέα γενιά αυτοματοποιημένου κιβωτίου MAN TipMatic και την εξασφάλιση της απαραίτητης πρόσφυσης -είτε με μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς είτε με επιλεκτική κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα με την τεχνολογία HydroDrive- το TGS μετατρέπεται σε… υπερόπλο! Ταυτόχρονα, χάρη στο επίπεδο άνω άκρο του πλαισίου και το διάτρητο πλέγμα, η τοποθέτηση υπερκατασκευών και μετασκευών είναι γρήγορη και οικονομική, χωρίς να απαιτούνται πρόσθετες διατρήσεις και με την δυνατότητα μετατόπισης παρελκόμενου εξοπλισμού.

 The new MAN TGS 35.500 four-axle truck with the NN cab as tipper truck.

Σημαντικό update

Το νέο MAN TGS που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2020 στοχεύει στους κλάδους βαρέων επαγγελματικών κατασκευών, διανομής και δημοτικών υπηρεσιών. Αυτή η σειρά μοντέλων χαρακτηρίζεται από στενούς θαλάμους, διότι σε τυπικές εφαρμογές τόσο το χαμηλό βάρος όσο και η καλή ορατότητα είναι καθοριστικής σημασίας. Ειδικά για τον κλάδο των κατασκευών (αλλά και την αστική διανομή), η MAN ανέπτυξε νέες, στενές καμπίνες πλάτους 2,24 μέτρων (με τον κωδικό FM), για ευελιξία, βέλτιστη ορατότητα, μικρότερο βάρος και συμπαγή σχεδιασμό.

The new MAN TGS series starts at 18 tons gross vehicle weight and has two-, three- and four-axle models in its range. Die neue MAN-Baureihe TGS beginnt bei 18 Tonnen zulässigem Gesamtgewicht und hat Zwei-, Drei- und Vierachser im Programm.

Στην εξωτερική σχεδίαση, αρκετές και σημαντικές είναι οι τροποποιήσεις σε μάσκα, προφυλακτήρα, αεραγωγούς, αεροδυναμικά βοηθήματα και φανάρια. Χωρίς να χάνεται η γνωστή σχεδιαστική ταυτότητα του κατασκευαστή. Ακόμα και οι πλευρικοί καθρέπτες διαθέτουν τώρα βελτιωμένο σχήμα ενώ οι πόρτες έχουν γωνία ανοίγματος 89ο.

Αρκετές είναι οι αλλαγές και στον χώρο εργασίας του οδηγού, με το ταμπλό να έχει αποκτήσει πιο ξεκάθαρο σχεδιασμό, διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς και κονσόλα στραμμένη προς τον οδηγό.

Armaturentafel in der NN-Kabine der neuen MAN TGS mit MAN SmartSelect, elektrischer Feststellbremse, digitales Kombiinstrument und 12,3-Zoll-Display für exzellenten Dashboard in the NN cabin of the new MAN TGS with MAN SmartSelect, electric parking brake, digital instrument cluster and 12.3-inch display for excellent ease of use, easy operation and optimal readability of all information.. Bedienkomfort, leichte Erreichbarkeit und optimale Ablesbarkeit aller Informationen.

Στον πίνακα οργάνων, πίσω από το τιμόνι υπάρχει πλέον μια έγχρωμη οθόνη 4» υψηλής ανάλυσης. Σε αυτή, εικονίδια με διαφορετικούς χρωματισμούς διευκολύνουν την αναγνωσιμότητα, χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Για παράδειγμα, οι οικολογικές λειτουργίες του φορτηγού εμφανίζονται πάντα με πράσινη ένδειξη ενώ τα ενεργοποιημένα συστήματα ασφάλειας είναι πάντοτε επισημασμένα με φωτεινή ένδειξη. Επιπλέον, εκτός από το αναλογικό ταχύμετρο, υπάρχει τώρα και μια αριθμητική ψηφιακή οθόνη ένδειξης της ταχύτητας. Κάτω από το τιμόνι, στην δεξιά πλευρά είναι τοποθετημένος ο κεντρικός μοχλός ελέγχου του συστήματος πληροφοριών MMT της MAN από όπου εναλλάσσονται οι επιθυμητές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων.

 Όλα τα χειριστήρια διαθέτουν νέα ομαδοποίηση και έχουν μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό ενώ την ίδια στιγμή όλες οι οθόνες και οι ενδείξεις έχουν απομακρυνθεί ώστε να μειώνεται ο βαθμός απόσπασης κατά την οδήγηση. Νέα είναι η δομή και η σχεδίαση των καθισμάτων, επανασχεδιασμένο το τιμόνι και με πολλές δυνατότητες ρύθμισης, εντυπωσιακός είναι ο περιστροφικός επιλογέας «MAN SmartSelect» για τον χειρισμό του infotainment.

Μεγάλη δύναμη

Όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, η MAN προσφέρει το TGS με τον κινητήρα D26 ή D15, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα ισχύος από 330 έως 510 hp. Στην καρδιά της γραμμής κίνησης βρίσκονται οι αξιόπιστοι πετρελαιοκινητήρες -τεχνολογίας Euro 6- D20 και D26 που διατίθενται σε τέσσερις επιλογές ισχύος. Χρησιμοποιούν σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, όχι με την κλασική λύση της τουρμπίνας μεταβλητής γεωμετρίας αλλά μέσω δύο υπερσυμπιεστών που «μοιράζονται» την δουλειά.

A wide step plate and a long handrail on the roof of the new NN cab offer a safe view on the body of construction vehicles. Eine breite Trittplatte und ein langer Handlauf auf dem Dach stellen einen sicheren Bauaufstieg an der neuen NN-Kabine des neuen MAN TGS dar.

Το έργο της αλλαγής των σχέσεων αναλαμβάνει το γνωστό TipMatic, φυσικά με λογισμικό για εκτός δρόμου χρήση. Είναι ταχύτατο και φροντίζει να φθάνει περίσσευμα ροπής στους τροχούς, με την τελευταία σχέση να είναι overdrive και να επιφέρει εύλογα οφέλη σε κίνηση στο κανονικό οδικό δίκτυο. Λιγότερες στροφές, λιγότερος θόρυβος και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Πάντως υπάρχει και η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου 16 σχέσεων.

Σε γωνία προσέγγισης και απόσταση από το έδαφος, το TGS δείχνει πως δεν… αστειεύεται στο εργοτάξιο, αλλά από την άλλη δημιουργούνται (σε συνδυασμό με τα τεράστια πλαίσια των καθρεπτών) κάποιες τυφλές γωνίες που απαιτούν μεγάλη προσοχή. Το σύστημα Continuous Damping Control (CDC) υπολογίζει κάθε φορά την απαιτούμενη δύναμη των αμορτισέρ, ανάλογα με το φορτίο του οχήματος και την ποιότητα του οδοστρώματος, κατά το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση, κατά την κίνηση σε στροφές ή σε βουνά.

Μια μονάδα ελέγχου που αποτελεί τον εγκέφαλο του συστήματος, ρυθμίζει ηλεκτρομαγνητικά μια αναλογική βαλβίδα, η οποία καθορίζει την ποσότητα ροής του λαδιού που ρέει στο αμορτισέρ. Όταν αυξάνεται η ηλεκτρική τάση στη βαλβίδα, μικραίνει το πέρασμα στον αποσβεστήρα. Έτσι το λάδι ρέει πιο αργά και η απόσβεση «σκληραίνει». Το σύστημα υπολογίζει και ρυθμίζει τη δύναμη απόσβεσης κάθε 25 χιλιοστά του δευτερολέπτου και καταγράφει με αυτόν τον τρόπο συνεχώς τη συνολική κατάσταση οδήγησης.

Εν τω μεταξύ μαζί με όλα τα γνωστά ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης, ένα αποδοτικό σύστημα πέδησης, μοναδικό στο είδος του έρχεται να αποδώσει οφέλη στο βαριά φορτωμένο TGS που καλείται να φρενάρει σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης εντός του εργοταξίου, Αναφερόμαστε στο PriTarder,δηλαδή ουσιαστικά ένα Intarder νερού, ενσωματωμένο στο κύκλωμα ψύξης του κινητήρα και επιδρά επί του στροφαλοφόρου άξονα και δεν απαιτεί καμία συντήρηση. Σε συνδυασμό με το μηχανόφρενο EVBec αποδίδει ισχύ πέδησης 600 kW.

 Τέλος, ευρύ είναι το φάσμα των διαθέσιμων εκδόσεων, με 4×2 και 6×2 ελκυστήρες ή μονάδες πλαισίου 6×4, 8×2 και 8×4 ή ακόμα και εξειδικευμένα φορτηγά 4×4, 6×6, 8×6 ή 8×8 με κίνηση σε όλους τους τροχούς, για σκληρό έδαφος. Και στο TGS, το MAN HydroDrive μπορεί να συνδυαστεί με ένα 2, 3 ή 4 άξονες ενώ η ποικιλία σε τονάζ ανέρχεται έως 41 τόνους.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ