Νέα εργοταξιακά φορτηγά MAN Truck & Bus: Βρυχώνται στο εργοτάξιο!

Η ειδική τεχνογνωσία στον κατασκευαστικό κλάδο και η σύγχρονη τεχνολογία των ηλεκτρονικών συστημάτων αποτελούν τους πυλώνες που «στηρίζουν» τη νέα γενιά φορτηγών MAN ως την ιδανική πρόταση για βαριά χρήση σε κατασκευές και εφαρμογές τετρακίνησης.

banner-google-news

Από μεγάλα εργοτάξια για στέγαση ή υποδομή για ανακύκλωση και απόρριψη απορριμμάτων, μέχρι παραδόσεις οικοδομικών υλικών απευθείας στους τελικούς πελάτες. Εδώ, οι απαιτήσεις για τυποποιημένα φορτηγά της βιομηχανίας, όπως ανατρεπόμενα, φορτωτές, φορτηγά με αμάξωμα γερανού ή γερανούς φόρτωσης και ειδικές συσκευές όπως μίξερ φορτηγών και αντλίες σκυροδέματος, είναι ιδιαίτερα υψηλές. Θα πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν σε κανονικούς δρόμους με πολύ αποδοτικό και οικονομικό τρόπο, να λειτουργούν με ευέλικτο εξοπλισμό κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση και να αποδεικνύονται εξαιρετικά ανθεκτικά και ικανά να εκτελούν εργασίες βαρέως τύπου όταν χρησιμοποιούνται σε ένα εργοτάξιο.

MAN Construction (7)

Για τους παραπάνω λόγους, η νέα γενιά φορτηγών MAN έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στις επιμέρους ανάγκες των διαφόρων κλάδων στο κατασκευαστικό τομέα με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ως εκ τούτου, οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από την πολύ ειδική τεχνογνωσία του κλάδου που έχει αναπτύξει η MAN Truck & Bus μέσα από την 100ετή εμπειρία της.

MAN Construction (16)

Η νέα γενιά φορτηγών της MAN για τον κατασκευαστικό κλάδο επικεντρώνεται στον οδηγό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τεχνικοί της MAN συμπεριέλαβαν πάνω από 700 οδηγούς που συμμετείχαν σε διαφορετικούς τύπους μελετών μοντέλου, σε προσομοιωτές οδήγησης και δοκιμές διαδρομών και τους παρουσίασαν διαφορετικές πρωτότυπες λύσεις για τη νέα γενιά φορτηγών MAN. Τα σχόλια των επαγγελματιών και οι προσωπικές τους απαιτήσεις για τον χώρο εργασίας του οδηγού ελήφθησαν υπόψη κατά την εξέλιξη των φορτηγών. Η λειτουργία, η άνεση στην οδήγηση, τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας και ο σχεδιασμός έχουν γνώμονα την πρακτικότητα.

MAN Construction (14)

Έτσι πλέον η MAN προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για όλες τις απαιτήσεις μεταφοράς στον κατασκευαστικό τομέα χάρη σε ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο των πιο σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων οχημάτων, είτε πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ως ανατρεπόμενο φορτίο, είτε για φορτωτή, είτε με διαφορετικό σώμα γερανού είτε ως αναμικτήρα φορτηγών ή αντλία σκυροδέματος. Τα φορτηγά MAN ξεχωρίζουν επίσης λόγω της εξαιρετικής απόδοσης και της οικονομικής απόδοσης.

MAN Construction (6)

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΓΚΑΜΑ
Ανάλογα με το αν το φορτηγό χρησιμοποιηθεί για ελαφριές, μεσαίες ή βαριές εφαρμογές στο κατασκευαστικό τμήμα ή για εφαρμογές τετρακίνησης, με το νέο MAN TGL (7,5 t έως 12 t GTW), το νέο MAN TGM (12 t έως 26 t GTW), το νέο MAN TGS (18 t έως 51 t TGW) και το νέο MAN TGX (18 t έως 41 t TGW), η μάρκα διαθέτει το τέλειο φορτηγό για όλες τις κατηγορίες τονάζ και εφαρμογών. Με ύψη σχεδιασμού που κυμαίνεται από κανονικά, έως μεσαία και υψηλά (εκδόσεις για όλους τους τροχούς), μπορείτε να βρείτε τη σωστή λύση που πληροί τις απαιτήσεις εφαρμογής στους τομείς της απόστασης από το έδαφος, της γωνίας της ράμπας και της γωνίας κλίσης.

ΟΙ ΚΑΜΠΙΝΕΣ
Για τη σειρά φορτηγών της, η MAN προσφέρει επίσης μια ποικιλία διαφορετικών τύπων καμπίνας για να καλύψει μια ποικιλία διαφορετικών αναγκών. Για παράδειγμα, αν μια ομάδα έως επτά ατόμων (6 + 1) και ένα φορτίο πρέπει να μεταφερθούν ταυτόχρονα, τότε η καλύτερη επιλογή είναι η καμπίνα του πληρώματος DN για φορτηγά TGL και TGM. Με εξωτερικό πλάτος 2,24 m είναι κατάλληλη για χρήση σε περιοχές κυκλοφορίας και ελιγμών με περιορισμένο χώρο. Κοινό χαρακτηριστικό με την καμπίνα CC, η οποία δεν είναι μόνο στενή, αλλά και πολύ κοντή με εξωτερικό μήκος 1,62 μ. Η καμπίνα CC διατίθεται για φορτηγά TGL και TGM. Η επόμενη μεγαλύτερη καμπίνα, η NN, έχει στενό σχεδιασμό κανονικού ύψους και μεσαίου μήκους 1,88 μ. Είναι κάπως μακρύτερη από την έκδοση CC και έχει μέτριο ύψος κεντρικής σήραγγας, δίνοντάς του έναν ισορροπημένο συμβιβασμό μεταξύ ύψους ανόδου και ευκολίας στη μετάβαση. Ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει ρούχα εργασίας και άλλα καθημερινά αντικείμενα στον ελεύθερο χώρο πίσω από τα καθίσματα.

BANNER NEWS BRAND_728X90-MAN

Η καμπίνα NN διατίθεται για φορτηγά TGS και είναι η πρώτη επιλογή για τοπικές μεταφορές και μεταφορές στον κατασκευαστικό κλάδο. Η καμπίνα FN είναι διαθέσιμη για φορτηγά TGL, TGM και TGS και είναι στενή 2,28 μ. ενώ μπορεί να εξοπλιστεί με κρεβάτι κατόπιν αιτήματος, ιδανικό για περιστασιακές διανυκτερεύσεις. Η καμπίνα FM, διαθέσιμη για φορτηγά TGL, TGM και TGS, είναι ακόμη πιο ευρύχωρη. Είναι στενή, μήκους 2,28 μέτρων, αλλά ο σχεδιασμός του μεσαίου ύψους το καθιστά ευρύχωρη και άνετη. Μπορεί να εφοδιαστεί με έως δύο κρεβάτια, έχει αρκετό χώρο αποθήκευσης και προσφέρει άνεση σε μεγάλες αποστάσεις χωρίς απώλειες ωφέλιμου φορτίου, για παράδειγμα, καθώς είναι ελαφρύτερη από την ευρύτερη έκδοση καμπίνας για το TGX. Ωστόσο, με εξωτερικό πλάτος 2,44 μ. Τέλος, η καμπίνα GN συνιστάται ιδιαίτερα για χρήση στο κατασκευαστικό τμήμα λόγω του σχετικά μικρού βάρους της και περιλαμβάνει επίσης κρεβάτι. Στις καμπίνες FN, FM και τα μοντέλα για τα φορτηγά TGX, ο προαιρετικός νέος εσωτερικός φωτισμός παρέχει ένα ευχάριστο φως και το νέο πτυσσόμενο κάθισμα συνοδηγού Vario παρέχει επιπλέον ελεύθερο χώρο.

MAN Construction (8)

 

ΠΛΗΘΟΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΩΝ
Ανεξάρτητα από το αν το σασί προορίζεται για ανατρεπόμενο, ή φορτωτή, όχημα με σώμα γερανού, μίξερ φορτηγών ή ακόμα και αντλία σκυροδέματος, με τη νέα γενιά φορτηγών MAN το σασί είναι ιδανικό για χρήση για οποιαδήποτε εφαρμογή. Χάρη στη μεγάλη ποικιλία διαθέσιμων μεταξονίων, μπορούν να τοποθετηθούν όλα τα τυπικά μήκη αμαξώματος. Επιπλέον, είναι δυνατή η πραγματοποίηση μεμονωμένων προσαρμογών και η ειδική ευελιξία του αμαξώματος είναι επίσης χρήσιμη με το σταθερά επίπεδο επάνω άκρο και διευκολύνει σημαντικά την εργασία για τον κατασκευαστή του αμαξώματος.

MAN Construction (2)

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν την τέλεια διαμόρφωση για αυτούς από ένα ευρύ φάσμα διαμορφώσεων αξόνων και κίνησης στη σειρά. Το TGL έχει σχεδιασμό δύο αξόνων και έρχεται είτε σε έκδοση 4×2 είτε 4×4 και μπορεί να παραγγελθεί με ελατήριο με φύλλο ή με ανάρτηση αέρα στον πίσω άξονα. Το σασί TGM διατίθεται σε εκδόσεις δύο και τριών αξόνων, όπως 4×2, 4×4, 6×2 και 6×4, και μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με τέσσερις γωνιακές αναρτήσεις αέρα κατόπιν αιτήματος. Το TGS διαθέτει το πιο ποικίλο χαρτοφυλάκιο διαμόρφωσης πλαισίου και άξονα και είναι διαθέσιμο είτε ως σασί δύο, τριών ή τεσσάρων αξόνων, καθώς και ημιρυμουλκούμενο τράκτορα δύο ή τριών αξόνων, έτοιμο για χρήση σε όλους τους τομείς της κατασκευής τομέα των μεταφορών. Διατίθεται σε εκδόσεις 4×2, 6×2, 6×4, 8×4 ή 8×6. Με το προαιρετικό MAN HydroDrive ως 4x4H, 6x4H, 6x6H, 8x4H και 8x6H ή με τετρακίνηση ως 4×4, 6×6 και 8×8, το φορτηγό μπορεί να ταξιδέψει σε όλους τους δρόμους με δύσκολες επιφάνειες και εκτός δρόμου με ασφάλεια και αξιοπιστία.

Το TGX διατίθεται σε εκδόσεις πλαισίου δύο και τριών αξόνων, καθώς και ημιρυμουλκούμενο τρακτέρ δύο ή τριών αξόνων, διαθέσιμο στις διαμορφώσεις 4×2, 6×2 ή 6×4. Είναι μια επιλογή για οδηγούς που εργάζονται στις βιομηχανίες κατασκευών ή ανακύκλωσης που πρέπει να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια, όπως μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ή εάν οι απαιτήσεις μιας συγκεκριμένης εφαρμογής απαιτούν κινητήρα D38. Προσφέρει τέσσερις αναρτήσεις αέρα και στην έκδοση τράκτορα δύο αξόνων με τον κινητήρα D26, διατίθεται επίσης ως 4x4H με το MAN HydroDrive και μπορεί να συνδυαστεί με ένα ημιρυμουλκούμενο ανατρεπόμενο, για παράδειγμα.

MAN Construction (13)

ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΒΑΡΕΩΝ ΒΑΡΩΝ
Ανάλογα με τη διάταξη μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο, τα οχήματα MAN για τον κατασκευαστικό κλάδο έχουν διαφορετικά ακαθάριστα βάρη για τη λειτουργία με ρυμουλκούμενα. Με φορτηγά TGL, αυτό είναι 25 t μέγιστο και για φορτηγά TGM είναι 36 t μέγιστο. Το TGS έχει GVW 120 τόνων και ως εκ τούτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά μεγάλων κατασκευαστικών μηχανημάτων σε εργοτάξια, για παράδειγμα. Για ακόμη μεγαλύτερα βάρη, υπάρχει μια έκδοση βαρέων φορτίων του TGX που διαθέτει GVW 250 τόνων.

 

MAN Construction (18)

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Για ελαφριές έως μεσαίες εφαρμογές κατασκευής, η σειρά κινητήρων D8 δημιουργεί μια ιδανική βάση για έναν αποδοτικό κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας MAN D0834 με χωρητικότητα 4,6 λίτρων έχει, ανάλογα με την έκδοση, 160 ίππους, 190 ίππους ή 220 ίππους και ροπή 600 Nm, 750 Nm ή 850 Nm αντίστοιχα. Ο κινητήρας D0834 χρησιμοποιείται μόνο σε φορτηγά MAN TGL, ενώ η εξακύλινδρη έκδοση D0836, με χωρητικότητα 6,9 λίτρων στη μικρότερη έκδοση, 250 ίππων και 1050 Nm, είναι ένας κορυφαίος κινητήρας για φορτηγά MAN TGL και ταυτόχρονα προμηθεύει την απαραίτητη αρχική απόδοση για το MAN TGM. Ο εξακύλινδρος κινητήρας D0836 διατίθεται επίσης με ισχύ 250 ίππων, 290 ίππων και 320 ίππων και απόδοσης μεταξύ 1150 Nm και 1250 Nm μέγιστης ροπής. Και οι δύο κινητήρες λειτουργούν με καταλυτικό μετατροπέα SCR, το πρόσθετο καύσιμο AdBlue και το σύστημα αυτόματου καθαρισμού φίλτρου MAN CRT (Continuently Regenerating Trap). Είναι εξαιρετικά αποδοτικά και επίσης λιγότερο περίπλοκα και ελαφρύτερα, χάρη στη μείωση των συστατικών.

MAN Construction (14)

Για εφαρμογές κατασκευής μεσαίου μεγέθους με TGS και TGX, ο κινητήρας D15 είναι η πρώτη επιλογή. Αρχικά αναπτύχθηκε και παρουσιάστηκε το 2019, έχει χωρητικότητα εννέα λίτρων και φάσμα απόδοσης 330 ίππων, 360 ίππων και 400 ίππων. Ο ιδιαίτερα υψηλής απόδοσης D15 παρέχει μέγιστη ροπή στις χαμηλές στροφές μεταξύ 1600 Nm και 1800 Nm. Οι νέες μέθοδοι κατασκευής και τα υλικά το καθιστούν ανθεκτικό, αλλά και περίπου 230 κιλά ελαφρύτερο από τον κινητήρα D20, τον οποίο έχει αντικαταστήσει από την εισαγωγή της οικογένειας κινητήρων Euro 6d. Αυτό το καθιστά πραγματικό πρωταθλητή ωφέλιμου φορτίου και την ιδανική οδήγηση για χρήση σε όλες τις εργασίες που είναι ευαίσθητες στο βάρος, για παράδειγμα με βελτιστοποιημένο βάρους μίξερ φορτηγών ή για εφαρμογές ημιρυμουλκούμενων ελαφρών ανατρεπόμενων.

MAN Construction (15)

Για φορτηγά TGS και TGX, ο κινητήρας MAN D26 είναι η ιδανική λύση για βαριές κατασκευές. Το εξακύλινδρο μοντέλο των 12,4 λίτρων διατίθεται σε κατηγορίες απόδοσης 430 ίππων, 470 ίππων και 510 ίππων. Η μέγιστη ροπή είναι 2200 Nm, 2400 Nm ή 2600 Nm και είναι διαθέσιμη από 930 rpm μέχρι και 1350 rpm. Η διαδικασία καύσης καυσίμου με το «Soft EGR» παίζει βασικό ρόλο εδώ καθώς μειώνει σημαντικά τη χρήση της ρυθμιζόμενης ανακυκλοφορίας καυσαερίων. Η νέα μονάδα EGR έχει σχεδιαστεί ειδικά με γνώμονα την αλληλεπίδραση της φόρτισης turbo ενός σταδίου και τον μειωμένο ρυθμό ανακυκλοφορίας καυσαερίων.

Εκτός από τους κινητήρες D15 και D26, ο εξακύλινδρος κινητήρας D38 των 15,2 λίτρων διατίθεται επίσης προαιρετικά για φορτηγά TGX. Έρχεται σε εκδόσεις 540 ίππων, 580 ίππων και 640 ίππων, με το καθένα να μπορεί να επιτύχει μέγιστη ροπή 2700 Nm και 3000 Nm. Το D38 συνιστάται ιδιαίτερα για εφαρμογές κατασκευής ιδιαίτερα βαρέως τύπου, όπως μετακίνηση γης ή μεταφορά κατασκευαστικών μηχανημάτων.

MAN Lions Coach FC BAYERN

Το φρένο κινητήρα MAN Excust Valve Brake (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο) που μειώνει τη φθορά (με ηλεκτρονικό έλεγχο) μπορεί να ενσωματωθεί προαιρετικά στους κινητήρες D08 και είναι ενσωματωμένο ως στάνταρντ για κινητήρες D15, D26 και D38. Ελέγχει το αποτέλεσμα πέδησης μέσω της ρύθμισης των καυσαερίων και εξασφαλίζει ήδη σημαντική αύξηση της απόδοσης φρένων στο εύρος στροφών του κινητήρα. Το δεύτερο συνεχές φρένο που ενσωματώνουν τα φορτηγά MAN είναι το intarder, ένα σύστημα ενσωματωμένο στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων. Η απόδοση πέδησης εξαρτάται από την ταχύτητα πορείας και είναι πιο αποτελεσματική στις μεσαίες έως υψηλές ταχύτητες. Η χρήση του αυξάνει την οδηγική ασφάλεια σε μεγάλες κατηφόρες χαλαρώνοντας την πίεση στο βασικό σύστημα πέδησης υπηρεσίας.

MAN Construction (4)

Με το προαιρετικό MAN PriTarder, ο κατασκευαστής προσφέρει ένα επιπλέον φρένο στον κινητήρα. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς επιβραδυντές, το σύστημα λειτουργεί με το νερό από το κύκλωμα ψύξης και δεν χρειάζεται συντήρηση. Η απόδοση αυτού του εξαιρετικά αποδοτικού πρωτογενούς συστήματος φρένων εξαρτάται από τις στροφές του κινητήρα και είναι το ιδανικό σύστημα φρένων για ταξίδια εκτός δρόμου.

ΚΙΒΩΤΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Το δεύτερο στοιχείο που είναι απαραίτητο για ένα αποδοτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι το κιβώτιο ταχυτήτων. Το MAN TipMatic είναι ένα αυτόματο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με όλους τους κινητήρες. Για τον τετρακύλινδρο κινητήρα D0834 στο φορτηγό TGL υπάρχει μια έκδοση 6 σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων που έχει ροπή 850 Nm ή 1000 Nm και για τον εξακύλινδρο D0836 σε φορτηγά TGL και TGM υπάρχει 12τάχυτη έκδοση του κιβωτίου που έχει ροπή εισόδου 1250 Nm. Ο κινητήρας D15 στα φορτηγά TGS και TGX μπορεί, ανάλογα με τις απαιτήσεις της εφαρμογής, να συνδυαστεί με την έκδοση 12 σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων με ροπή εισόδου 2200 Nm, 2400 Nm ή 2600 Nm. Με τον κινητήρα D26 είναι τα φορτηγά TGS και TGX, υπάρχει κιβώτιο 12 σχέσεων με διαθέσιμη ροπή εισόδου 2600 Nm ή 2800 Nm, καθώς και κιβώτιο 14 ταχυτήτων με ροπή εισόδου 2700 Nm ή 3000 Nm. Ο κινητήρας D38 στο TGX μπορεί, ανάλογα με τη διαμόρφωση του οχήματος, να συνδυαστεί με ένα κιβώτιο 12 σχέσεων με ροπή εισόδου 2800 Nm ή 3000 Nm.

ΕΞΥΠΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ
Ο λόγος μετάδοσης και ο ηλεκτρονικός ανιχνευτής κλίσης εξασφαλίζουν μια εξαιρετική συμπεριφορά μετακίνησης. Όλες αυτές είναι λειτουργίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους σε όλες τις εφαρμογές κατασκευών και τετρακίνησης. Άλλες λειτουργίες του κιβωτίου ταχυτήτων, οι οποίες είναι ειδικά προσαρμοσμένες στους κινητήρες, εξασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερη απόδοση και άνεση οδήγησης. Για παράδειγμα, το Idle Speed Driving καθιστά δυνατή την απομάκρυνση ή την αργή διαδρομή με ρελαντί ενώ καταναλώνει πολύ λίγο καύσιμο. Επιτρέπει επίσης στον οδηγό να χειρίζεται το φορτηγό ακριβώς εμπρός και πίσω και να κινείται μέσω στάσης και να ξεκινά την κυκλοφορία χωρίς κανένα πρόβλημα. Αυτό επιτρέπει μια ήπια συσσώρευση ροπής κατά την έξοδο και μειώνει τη φθορά του συμπλέκτη. Με την έκδοση 12 σχέσεων, η λειτουργία SpeedShifting καθιστά δυνατή την γρήγορη εναλλαγή μεταξύ των υψηλότερων ταχυτήτων, 10, 11 και 12, με μειωμένες διακοπές στην πρόσφυση. Αυτό δίνει μια επιπλέον ώθηση ισχύος όταν ανεβαίνετε κλίσεις. Επιπλέον, το SmartShifting συνδυάζει μια διαδικασία γρήγορης αλλαγής σε όλα τα γρανάζια. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να αλλάξει γρήγορα κατά την αναρρίχηση, ότι η ορμή διατηρείται και το φορτηγό δεν κολλάει όταν είναι εκτός δρόμου.

MAN Construction (19)

Με μια ποικιλία προγραμμάτων οδήγησης, η MAN έχει δημιουργήσει ένα μεταβλητό στοιχείο λογισμικού που μπορεί να προσαρμοστεί τέλεια σε μια ποικιλία διαφορετικών απαιτήσεων. Το πρόγραμμα Efficiency λειτουργεί ως βασική εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλους τους τομείς για να διευκολύνει ένα οικονομικό και άνετο ταξίδι με υψηλή μέση ταχύτητα και χωρίς μειονέκτημα στην κατανάλωση καυσίμου, ενώ επιτρέπει στον οδηγό να επεμβαίνει χειροκίνητα ανά πάσα στιγμή. Το πρόγραμμα Performance θέτει τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων σε υψηλότερες ροπές και αλλάζει ταχύτητα πολύ πιο γρήγορα. Είναι ιδανικό εάν ο οδηγός χρειάζεται υψηλή επιτάχυνση και μέση ταχύτητα. Το πρόγραμμα Offroad έχει παρόμοιο σχεδιασμό αλλά έχει αναπτυχθεί ειδικά για χρήση σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Είναι προσανατολισμένο στην απόδοση και επιταχύνει τη διαδικασία αλλαγής σε υψηλότερες ροπές. Εξασφαλίζει επίσης επαρκή ροπή και υψηλό αποτέλεσμα πέδησης του κινητήρα όταν το φορτηγό ταξιδεύει εκτός δρόμου.

Εάν ένα κατασκευαστικό φορτηγό κάνει μεγάλα ταξίδια χωρίς να σταματά σε κανονικούς δρόμους κάθε μέρα, τότε είναι καλή ιδέα να εξετάσετε την εγκατάσταση του προγράμματος οδήγησης Efficiency+. Αυτό το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα οικονομικό και χαμηλής φθοράς, καθώς επιτρέπει τη χειροκίνητη εναλλαγή μόνο σε στάση ή ακτοπλοΐα και δεν ανταποκρίνεται σε ένα χτύπημα με επιταχυνόμενη αλλαγή προς τα κάτω.

Τα προγράμματα οδήγησης MAN TGS ή TGX μπορούν επίσης να κάνουν χρήση του προαιρετικού νέου προγράμματος MAN EfficientCruise. Το σύστημα υποβοήθησης που βασίζεται στο GPS είναι μια επέκταση του ACC προσαρμοζόμενου cruise control. Καθορίζει συνεχώς την τρέχουσα θέση και την κατεύθυνση οδήγησης του φορτηγού και συνδέει αυτές τις πληροφορίες με αποθηκευμένα δεδομένα οδικού χάρτη και τη διαδρομή που σχεδιάζεται στο σύστημα πλοήγησης. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να καθορίσει την τοπογραφία του δρόμου και να υπολογίζει συνεχώς τη βέλτιστη στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων για ένα στυλ οδήγησης που είναι ιδιαίτερα οικονομικό.