Βρετανία: Παράταση της διάθεσης οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και diesel έως το 2035

banner-google-news

Μεικτή αποδοχή είχε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες η παράταση της διάθεσης αυτοκινήτων και βαν με κινητήρες βενζίνης και diesel έως το 2035 στη βρετανική επικράτεια, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Βρετανίας.

«Επιθυμούμε να εξομαλύνουμε την μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Οι καταναλωτές θα εξακολουθήσουν να μπορούν να αποκτήσουν καινούρια αυτοκίνητα και vans με κινητήρες βενζίνης και diesel έως το 2035 ενώ, φυσικά θα μπορούν να συνεχίσουν να αγοράζουν και να μεταπωλούν αντίστοιχης τεχνολογίας οχήματα ως μεταχειρισμένα και μετά από αυτή την ημερομηνία», δήλωσε ο Ρίσι Σούνακ.

H μετάθεση της απαγόρευσης για το 2035 συμπίπτει με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, να προχωρήσει, δηλαδή, στην απαγόρευση πώλησης καινούργιων συμβατικών αυτοκινήτων από το 2035. Μοναδική εξαίρεση  τα συμβατικά αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα.

Ο εκπρόσωπος της ΚΑΙ -η οποία  είχε ανακοινώσει εννέα νέα ηλεκτρικά μοντέλα για τη βρετανική αγορά- δήλωσε  ότι η απόφαση αυτή: «διαφοροποιεί τον προϊόντικό σχεδιασμό, διαταράσσοντας τις διαπραγματεύσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση τόσο στην βιομηχανία όσο και στους καταναλωτές».

Η επικεφαλής της Ford στην Βρετανία, Lisa Rankin τόνισε ότι «πρόκειται για την μεγαλύτερη μεταμόρφωση της βιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και παραπάνω από έναν αιώνα. Ο στόχος του 2030 είναι ζωτικός για την επιτάχυνση των διαδικασιών που θα οδηγήσουν την Ford σε πιο καθαρό μέλλον. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια πολιτική που θα ενισχύσει την αγορά ηλεκτρικών βραχυπρόθεσμα και θα ενθαρρύνει τους καταναλωτές προς αυτήν την κατεύθυνση με δεδομένες και τις ελλείψεις σε υποδομή, την αύξηση του κόστους παραγωγής όσο και ζωής».

Η Ford έχει ανακοινώσει επενδύσεις 430 εκατομμυρίων στερλινών στη Βρετανία για τον εξηλεκτρισμό των γραμμών παραγωγής της.

Αιχμές αφήνει και η δήλωση εκπροσώπου της VW, o οποίος υπογράμμισε: «Χρειαζόμαστε επειγόντως ένα ξεκάθαρο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα δημιουργεί ασφάλεια στην αγορά και θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων σαφών στόχων για την δημιουργία της σχετικής υποδομής και κίνητρα που θα διασφαλίσουν ότι οδηγούμαστε στην σωστή κατεύθυνση».

Αντιθέτως η Toyota έδειξε να μην ενοχλείται από την συγκεκριμένη εξέλιξη, επαναλαμβάνοντας την πάγια θέση της ότι «υπάρχουν εναλλακτικές τεχνολογίες με χαμηλές εκπομπές ρύπων που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο κατά τη διαδικασία μετάβασης».