Oι καινοτόμες εγκαταστάσεις δοκιμών της Mercedes-Benz Trucks

banner-google-news

Η Wörth am Rhein φιλοξενεί όχι μόνο τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής φορτηγών της Mercedes-Benz Trucks, αλλά και το κέντρο ανάπτυξης και δοκιμών της εταιρείας (EVZ). Το EVZ καθιστά δυνατή τη συγκέντρωση των δοκιμών βαρέων φορτηγών σε μια τοποθεσία με συνολικά έξι καινοτόμες εσωτερικές εξέδρες δοκιμών και την πίστα λειτουργίας στην απευθείας γειτονική εξωτερική περιοχή.

Στο EVZ, τέτοιες διαδικασίες δοκιμών και αξιολόγησης αποτελούν μέρος της καθημερινής εργασίας – ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησης των οχημάτων. Ωστόσο, οι δραστηριότητες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην εξειδίκευση σε διαδικασίες δοκιμών που σχετίζονται με συστήματα κίνησης φορτηγών με ηλεκτρικές μπαταρίες και υδρογόνο – και αυτά, με τη σειρά τους, επικεντρώνονται επί του παρόντος στο ηλεκτρικό Mercedes Benz eActros 600, το οποίο ετοιμάζεται για τη σειρά παραγωγής.

Το κτίριο δοκιμών στις εγκαταστάσεις της EVZ στο Wörth φιλοξενεί το Multi Piston Bench, για την ανάλυση της συμπεριφοράς των κραδασμών των οχημάτων όσον αφορά την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού. Μια άλλη εγκατάσταση στο χώρο είναι ένας από τους πιο ισχυρούς θαλάμους κλιματικών δοκιμών της Ευρώπης, όπου οι δοκιμές μπορούν να πραγματοποιηθούν σε εξαιρετικά χαμηλές και εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες. Και οι δύο εγκαταστάσεις δοκιμών σχεδιάστηκαν από την αρχή με φορτηγά με εναλλακτικούς μηχανισμούς κίνησης όπως το Mercedes Benz eActros 600.

ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ

Ο πάγκος πολλαπλών εμβόλων εκτελεί προσομοιώσεις των κραδασμών που προκαλούνται από διαφορετικές επιφάνειες δρόμων. Για το σκοπό αυτό, μια συλλογή διαφορετικών επιφανειών οδοστρώματος από την πραγματική ζωή δημιουργείται και προσομοιώνεται με βάση δεδομένα από πραγματικές έρευνες που έχουν εισαχθεί στο σύστημα. οι προσομοιώσεις κυμαίνονται από δρομολόγια αυτοκινητοδρόμων, αγροτικούς δρόμους και δρόμους με λακκούβες, έως διαδρομές που αποτελούνται εντελώς από κακούς δρόμους. Η δημιουργία κραδασμών στο όχημα επιτυγχάνεται σε κάθετη και διαμήκη κατεύθυνση χρησιμοποιώντας σήματα διέγερσης με καθορισμένο πλάτος και συχνότητα.

Η προτεραιότητα των προγραμματιστών είναι να χρησιμοποιήσουν τον πάγκο πολλαπλών εμβόλων για να αποκτήσουν επικυρωμένα αποτελέσματα μέτρησης και αναλύσεις κραδασμών και συντονισμού οχημάτων. Ανεξάρτητα από την παραλλαγή μετάδοσης κίνησης, η συμπεριφορά κραδασμών και επιτάχυνσης μεμονωμένων εξαρτημάτων και συγκροτημάτων του οχήματος μπορεί να εξεταστεί και να αξιολογηθεί. Σε αυτό το πλαίσιο, η συμπεριφορά του πλαισίου και των μερών του αμαξώματος και η επίδραση στην άνεση ταξιδιού μετράται και αξιολογείται σε διαφορετικές συχνότητες διέγερσης. Τα σενάρια δοκιμών στον πάγκο πολλαπλών εμβόλων δεν περιλαμβάνουν μόνο την εξέταση της σταθερής εγκατάστασης ρουλεμάν και αμορτισέρ και την επίδραση της συμπεριφοράς κραδασμών τους σε άλλα εξαρτήματα του οχήματος, αλλά και τον εντοπισμό στενών σημείων όπου μπορεί να εμφανιστεί τριβή, όπως αγωγοί καλωδίων και σωλήνων.

Ανάλογα με το πεδίο εφαρμογής, η εξέταση της συμπεριφοράς κραδασμών και συντονισμού ολόκληρου του οχήματος ή μεμονωμένων συγκροτημάτων μπορεί να διαρκέσει από οκτώ έως 14 ημέρες.

ΖΕΣΤΟ ΚΑΙ ΚΡΥΟ: Ο ΘΑΛΑΜΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

Ο θάλαμος κλιματικής δοκιμής υψηλής απόδοσης στο EVZ στο Wörth σχεδιάστηκε από την αρχή για χρήση με ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα και λειτουργεί στο εύρος θερμοκρασιών από -40 °C έως +70 °C.

Υπάρχει χώρος για δύο ημιρυμουλκούμενα στον Θάλαμο Κλιματικών Δοκιμών. Σε αυτόν τον θάλαμο, εκτελούνται εκτενείς δοκιμές για το πώς συμπεριφέρονται διαφορετικά συστήματα κάτω από μεταβαλλόμενες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας. Η βελτιστοποίηση της συμπεριφοράς ψυχρής εκκίνησης των οχημάτων εσωτερικής καύσης και των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ένα σημαντικό στοιχείο από αυτή την άποψη. Με τα ηλεκτρικά φορτηγά, οι πιο σημαντικές πτυχές των δοκιμών είναι η διαχείριση της μπαταρίας και η φόρτιση της μπαταρίας (SoC).

Ο κλιματισμός της καμπίνας του οδηγού ελέγχεται στον Θάλαμο Κλιματικών Δοκιμών, όπως και η κατάσταση και η αποτελεσματικότητα της μόνωσης έναντι του κρύου και της ζέστης που χρησιμοποιείται στα οχήματα. Επιπλέον, οι λειτουργικές δοκιμές μηχανικών και ηλεκτρικών εξαρτημάτων, όπως το τιμόνι, οι κύλινδροι ανατροπής και το μπροστινό καπό, εκτελούνται υπό διαφορετικές κλιματικές συνθήκες. Παρομοίως, ο προαιρετικός εξοπλισμός φορτηγών ειδικά για χρήση σε σκανδιναβικές χώρες υποβάλλεται σε διαδικασίες ελέγχου της σωστής λειτουργίας σε αρκτικό ψύχος.

ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Τα αποτελέσματα των δοκιμών που λαμβάνονται στις εγκαταστάσεις δοκιμών σε εργαστηριακές συνθήκες συγκρίνονται σε συνεχή βάση με τα αποτελέσματα που προκύπτουν από δοκιμαστικές διαδρομές, συχνά διάρκειας πολλών εβδομάδων, σε υπαίθριους δρόμους δοκιμών σε όλη την Ευρώπη, γενικά υπό ακραίες πραγματικές συνθήκες και στη συνέχεια ελέγχεται επί τόπου. Η επίδραση παραγόντων όπως οι δρόμοι που έχουν παγώσει ή έχουν μαλακώσει στη ζέστη, η επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας και οι συνθήκες φωτός και ανέμου παίζουν ρόλο, καθώς δεν μπορούν να αναπαραχθούν υπό σταθερές συνθήκες δοκιμής. Αυτές οι δοκιμές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, δοκιμαστικούς δρόμους σε περιοχές όπως το Ροβανιέμι στον Αρκτικό Κύκλο στη Φινλανδία, ο οποίος είναι εξαιρετικά κρύος το χειμώνα (χειμερινές δοκιμές) ή στη Σιέρα Νεβάδα στην Ανδαλουσία, στη νότια Ισπανία, που γίνεται εξαιρετικά ζεστός το καλοκαίρι (δοκιμές καλοκαιριού ). Αυτό επιτρέπει στις λειτουργίες κάθε μεμονωμένου συστήματος λειτουργίας και μπαταρίας να ελέγχονται εκτενώς, να ασφαλίζονται και να βελτιστοποιούνται.

Η Mercedes-Benz Trucks ολοκλήρωσε τις καλοκαιρινές δοκιμές του ηλεκτρικού eActros 600 με μπαταρία για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων ήδη το περασμένο καλοκαίρι. Οι μηχανικοί δοκιμής πέρασαν περίπου πέντε εβδομάδες δοκιμάζοντας το ηλεκτρικό φορτηγό με μεικτό συνδυαστικό βάρος 44 τόνων και ωφέλιμο φορτίο περίπου 22 τόνων σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες έως +44 °C στη νότια Ισπανία. Το εύρος των δοκιμών επεκτάθηκε στη σωστή λειτουργία του συστήματος κλιματισμού σε μεγάλη ζέστη, την απόδοση του e-drivetrain και τη θερμική διαχείριση της μπαταρίας μέχρι τις μετρήσεις κατά τη φόρτιση σε σταθμούς ταχείας φόρτισης. Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, ένα πρωτότυπο κατάφερε επιπλέον να ολοκληρώσει με δική του ισχύ ταξίδι άνω των 2.000 χιλιομέτρων από τη Γρανάδα πίσω στο κέντρο ανάπτυξης και δοκιμών της Mercedes-Benz Trucks στο Wörth am Rhein.

Στη Φινλανδία τον Μάρτιο του 2024, η Mercedes-Benz Trucks ολοκλήρωσε τις τελευταίες χειμερινές δοκιμές του φορτηγού Mercedes-Benz eActros 600 για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων πριν από την έναρξη της σειράς παραγωγής του προς τα τέλη του 2024. Σε πάγο, χιόνι και θερμοκρασίες έως 35 °C, η εκλεπτυσμένη πρωτότυπη γενιά του eActros 600, η οποία προορίζεται για ανάπτυξη στο σημαντικό τμήμα μεταφοράς σε μεγάλες διεθνείς διαδρομές, έπρεπε να αποδείξει όχι μόνο τις δυνατότητές της στη λειτουργία αλλά και ότι η εμβέλειά της είναι κατάλληλη για μεγάλες μεταφορές κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Ειδικότερα, οι επιπτώσεις του υπερβολικού κρύου στην εργονομία και την άνεση δοκιμάστηκαν στην τοποθεσία δοκιμής στο Ροβανιέμι. Οι δοκιμές επεκτάθηκαν περαιτέρω σε κριτήρια όπως η συμπεριφορά εκκίνησης και η προστασία από το κρύο των εξαρτημάτων του ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα διαχείρισης θερμότητας, η συμπεριφορά φόρτισης και η στιβαρότητα των συστημάτων αισθητήρων.