Ρωτήστε τον Ειδικό – Mάιος 2017

Όπως καταλαβαίνετε εάν όλοι είχαμε την ίδια ηλικία, το ίδιο φορτηγό, κινούμασταν στις ίδιες περιοχές και πληρώναμε τα ασφάλιστρα με τον ίδιο τρόπο δεν θα υπήρχε κανένας λόγος η ασφαλιστική εταιρία να είχε διαφορετικά ασφάλιστρα. Όμως προκειμένου να μπορεί να έχει ένα «δίκαιο» τιμολόγιο, η παραμετροποιημένη τιμολόγηση είναι μονόδρομος μιας και ουσιαστικά ομαδοποιεί και ταξινομεί τους ασφαλισμένους και τα οχήματά τους.
Αντιθέτως όταν υπάρχει μια ομάδα οχημάτων (>2) που ανήκουν σε ένα μοναδικό πελάτη και χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς τα πράγματα είναι πιο απλά.

Η ασφαλιστική απάτη κατά την ασφάλιση ενός φορτηγού:

• Οδηγεί στη μετατόπιση του κόστους σε όλους τους πελάτες και αδικεί τον «καλό πελάτη».
• Δημιουργεί σειρά προβλημάτων στον συνεργάτη στην προσπάθειά του να ασφαλίσει τον πελάτη σε άλλη προϊοντική γραμμή (πχ υγεία).
• Επηρεάζει τα αποτελέσματα της εταιρείας και αλλοιώνει την τιμολογιακή πολιτική.
• Τρανταχτό παράδειγμα η Σαλαμίνα που με 40.000 κατοίκους έχει περισσότερα από 100.000 ασφαλισμένα οχήματα.

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία στροφή από την παραδοσιακή ασφάλιση στην τηλεματική. Ενώ η παραδοσιακή ασφάλιση βασίζεται σε στατιστικά κριτήρια για την αξιολόγηση του ρίσκου, η ασφάλιση με χρήση της τηλεματικής βασίζεται σε κριτήρια και σε πρόσθετες δυναμικές παραμέτρους αξιολόγησης του κινδύνου. Τα δεδομένα αυτά τα λαμβάνει η ασφαλιστική από ένα πρόγραμμα αντίστοιχο με αυτό της τηλεματικής που υπάρχει στην διαχείριση στόλων.

Η ασφάλιση του φορτηγού από το PAYD στο PHYD και τελικά στο MHYD.

PAYD (Pay as you drive): Όσο λιγότερο οδηγείς τόσο λιγότερο πληρώνεις” Η τιμή αγοράς εξαρτάται από τα χιλιόμετρα και/η τον χρόνο.
PHYD (Pay how you drive): Όσο καλύτερα οδηγείς τόσο λιγότερο πληρώνεις. Παρακολούθηση των χιλιομέτρων, της οδικής συμπεριφοράς, της διάρκειας οδήγησης.
MHYD (Manage how you drive): Βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς για μια καλύτερη εμπειρία. Η ανίχνευση της οδικής συμπεριφοράς ακολουθείται από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.

Πως διαμορφώνει τα ασφάλιστρα η ασφαλιστική εταιρία;

Στοιχεία οχήματος
• Χρήση οχήματος (π.χ ΦΔΧ- Φ.ΙΧ)
• Μάρκα/Μοντέλο (Μήπως είναι κάποιο ζημιάρικο μοντέλο;)
• Βάρος (8 τόνων ή 40 τόνων;)
• Τύπος οχήματος (επικαθήμενο ή συρόμενο;)
• Αξία οχήματος (5000€ ή 50.000€ για προαιρετικές καλύψεις)
• Ιστορικό ζημιών (πόσες ζημιές έχει προξενήσει)
• Ηλικία οχήματος (είναι 5 ετών ή 35 ετών)
• Ιπποδύναμη, Κυβικά, Θέσεις (είναι 250 ίππους ή 750 ίππους)
Στοιχεία πελάτη
• Ηλικία πελάτη (18 ετών ή 38 ετών;)
• Εμπειρία οδήγησης (νέος ή έμπειρος;)
• Περιοχή τιμολόγησης (Αττική, Θεσσαλονίκη ή επαρχία;)
• Ετήσια χιλιόμετρα (10.000 ή 100.000)
• Τρόπος Καταβολής ασφαλίστρων (τρίμηνο, εξάμηνο
ή ετήσιο;)


Γιάννης Σαµολαδάς είναι ειδικός σύµβουλος ασφάλισης βαρέων οχηµάτων και διευθύνων σύµβουλος της Τruck & Cargo Insurance Brokers.

Με την πολυετή εµπειρία του στο χώρο είναι ο πλέον κατάλληλος για να σας συµβουλέψει για όλα τα θέµατα που σας απασχολούν σε σχέση µε την ασφάλιση του φορτηγού σας και του φορτίου σας. Αν έχετε απορίες ή ερωτήσεις επικοινωνήστε µαζί του στο samoladas@truckinsurance.gr και θα σας απαντήσει µέσα σε 24 ώρες. Για επείγουσες συµβουλές στους αναγνώστες µας απαντάει χωρίς χρέωση στο 6973 232322.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ