Ρωτήστε τον Ειδικό – Οι συχνότερες ερωτήσεις Μερος Α’

Συγκεντρώσαμε τις τέσσερις συχνότερες ερωτήσεις που λαμβάνουμε στο περιοδικό και σας απαντάμε.

Τι γίνεται αν με τρακάρει μεθυσμένος οδηγός; Θα αποζημιωθώ από την ασφαλιστική εταιρία που τον ασφαλίζει;

Βεβαίως. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε περίπτωση που υπαίτιος για την πρόκληση του ατυχήματος είναι οδηγός, ο οποίος, κατά τη διάρκεια του ατυχήματος, τελούσε υπό την επήρεια αλκοόλ ή τοξικών ουσιών, η ασφαλιστική εταιρία του οδηγού αυτού οφείλει
να αποζημιώσει πλήρως τον τρίτο ζημιωθέντα. Εν συνεχεία και εφόσον η κατανάλωση του αλκοόλ ή των ουσιών συνδέεται αιτιωδώς με την πρόκληση του ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρία δικαιούται να στραφεί κατά του υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών οδηγού και να διεκδικήσει ό,τι κατέβαλε ως αποζημίωση στον τρίτο ζημιωθέντα.
Τι θα γίνει εάν πουλήσω το επαγγελματικό μου όχημα; Μεταβιβάζεται μαζί και το ασφαλιστήριο;
Αν μεταβιβάσετε την κυριότητα ή την κατοχή του επαγγελματικού σας οχήματος με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο, η ασφαλιστική σύμβαση που έχετε συνάψει λύεται αυτοδικαίως μετά την παρέλευση τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία της μεταβίβασης, η δε ασφαλιστική σας εταιρία υποχρεούται να σας επιστρέψει τα τυχόν μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα. Η λύση της σύμβασης ισχύει έναντι πάντων, χωρίς να απαιτείται εκ μέρους της ασφαλιστικής εταιρίας οποιαδήποτε ενέργεια.
Μπορώ να προχωρήσω στην επισκευή του επαγγελματικού μου οχήματος χωρίς να ενημερώσω κανέναν;

Δεν θα πρέπει να προχωράτε σε επιδιόρθωση οποιασδήποτε ζημίας, πριν τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από τον ασφαλιστή σας ή χωρίς τη συγκατάθεσή του. Σε περίπτωση που η αποζημίωση θα καταβληθεί από την ασφαλιστική εταιρία του τρίτου οδηγού, είναι σκόπιμο να ειδοποιήσετε εγκαίρως και την ασφαλιστική εταιρία αυτού, προκειμένου να επιθεωρήσει τη ζημία και να μην αντιμετωπίσετε προβλήματα κατά την άσκηση των δικαιωμάτων σας.
Η ασφαλιστική εταιρία καθυστερεί να με πληρώσει. Τι μπορώ να κάνω;
Θα πρέπει σε πρώτη φάση να ζητήσετε από την ασφαλιστική εταιρία συγκεκριμένες διευκρινίσεις για τους λόγους που δεν σας καταβάλλει την αποζημίωση. Ακολούθως, εάν δεν ικανοποιηθείτε από την απάντηση της ασφαλιστικής εταιρίας, μπορείτε, εφόσον είστε τρίτος ζημιωθείς, να υποβάλετε συγκεκριμένη καταγγελία είτε στη Γεν. Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας) είτε στην εποπτική αρχή των ασφαλιστικών επιχειρήσεων (Επιτροπή Εποπτείας Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων). Εννοείται βεβαίως ότι μπορείτε να ακολουθήσετε και τη δικαστική οδό.Στην περίπτωση που το παράπονό σας στρέφεται κατά της δικής σας ασφαλιστικής εταιρίας, μπορείτε επιπλέον να απευθυνθείτε και στο Συνήγορο του Καταναλωτή. Γενική Γραμματεία Καταναλωτή Πλ. Κάνιγγος 20, 101 81 Αθήνα, τηλ.: 210 3842930 / 210 3842935, φαξ: 210 3821241 Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (EΠ.Ε.Ι.Α.).


Γιάννης Σαµολαδάς είναι ειδικός σύµβουλος ασφάλισης βαρέων οχηµάτων και διευθύνων σύµβουλος της Τruck & Cargo Insurance Brokers.

Με την πολυετή εµπειρία του στο χώρο είναι ο πλέον κατάλληλος για να σας συµβουλέψει για όλα τα θέµατα που σας απασχολούν σε σχέση µε την ασφάλιση του φορτηγού σας και του φορτίου σας. Αν έχετε απορίες ή ερωτήσεις επικοινωνήστε µαζί του στο samoladas@truckinsurance.gr και θα σας απαντήσει µέσα σε 24 ώρες. Για επείγουσες συµβουλές στους αναγνώστες µας απαντάει χωρίς χρέωση στο 6973 232322.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ