Μείωση 47,3% στις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων

banner-google-news

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το πρώτο τρίμηνο του 2020 οι εγγραφές νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν 23,2%.

Τον Μάρτιο του 2020 η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα μειώθηκε κατά 47,3% σε ολόκληρη την Ε.Ε., καθώς τα μέτρα για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού οδήγησαν στο κλείσιμο των εργοστασίων.

stats

Νέα επαγγελματικά οχήματα

Κάθε τμήμα των οχημάτων επηρεάστηκε έντονα από την πτώση της επιδημίας COVID-19 και οι 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική πτώση.

Η ισχυρότερη πτώση παρουσιάστηκε  στην Ιταλία (-66,1%), την Ισπανία (-64,4%) και τη Γαλλία (63,1%).

Το πρώτο τρίμηνο του 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 23,2% σε 413.327 μονάδες ως άμεση συνέπεια της σημαντικής επιβράδυνσης του Μαρτίου.

Οι τέσσερις μεγάλες αγορές, η Ισπανία (-31,7%), η Γαλλία (-26,9%), η Ιταλία (-26,6%) και η Γερμανία (-14,4%), όλες αντιμετώπισαν διψήφιες απώλειες μέχρι στιγμής φέτος.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους  

Οι εγγραφές ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων τον Μάρτιο παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση Η ζήτηση μειώθηκε κατά το ήμισυ (-49,8%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τις εγγραφές να μειώνονται από 165.455 φορτηγά τον Μάρτιο του 2019 σε 83.141 μονάδες φέτος. Με εξαίρεση την Ουγγαρία, η οποία παρουσίασε μια πιο μέτρια πτώση από άλλες χώρες, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφιο ποσοστό πτώσης τον Μάρτιο. Στην Ιταλία οι εγγραφές μειώθηκαν κατά 71,2% και η Ισπανία σημείωσε πτώση 67,2%.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, η ζήτηση για νέα φορτηγά στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 23,1%. Καθεμία από τις τέσσερις κύριες αγορές της ΕΕ παρουσίασε χειρότερη εικόνα από ό,τι το 2019. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-33,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-29,4%), τη Γαλλία (-27,3%) και τη Γερμανία (-11,8%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16 τόνων  

Κατά τον τρίτο μήνα του 2020, η ζήτηση της ΕΕ για νέα βαρέα φορτηγά μειώθηκε σημαντικά (-38,0%), σηματοδοτώντας τον ένατο συνεχή μήνα μείωσης. Ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19, οι εγγραφές μειώθηκαν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα στη Γαλλία, όπου η ζήτηση για βαρέα φορτηγά μειώθηκε κατά περισσότερο από το ήμισυ (-50,2%).  Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, οι πωλήσεις βαρέων φορτηγών μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, με τη Γαλλία (-27,7%) και τη Γερμανία (-25,9%) να σημειώνουν τις μεγαλύτερες πτώσεις. Αυτό μείωσε τις συνολικές ταξινομήσεις σε 54.168 βαρέα φορτηγά μέχρι το 2020, ή 26,9% λιγότερα από πέρυσι.

Νέα μεσαία και βαριά επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων  

Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οι συνολικές νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ εξακολούθησαν να υποφέρουν από την επιβράδυνση της ζήτησης για βαρέα φορτηγά, με μείωση 35,6%. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντικές μειώσεις τον περασμένο μήνα: Γαλλία (-49,3%), Ιταλία (-33,5%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-27,6%).  Τους πρώτους τρεις μήνες του 2020, καταγράφηκαν 66.376 νέα φορτηγά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 24,8% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Παρόμοια με την απόδοσή τους στην κατηγορία βαρέων φορτηγών, η Γερμανία (-26,4%) και η Γαλλία (-23,1%) ανέφεραν τις μεγαλύτερες απώλειες, ακολουθούμενες από την Ισπανία (-15,1%) και την Ιταλία (-12,3%) με ελαφρώς λιγότερο ακραίες μειώσεις.

Νέα μεσαία και βαριά λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων  

Τον Μάρτιο του 2020 η ζήτηση της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 37,1% σε 1.905 μονάδες. Η Γερμανία (+ 11,8%), η Αυστρία (+ 12,3%), η Εσθονία (+ 800,0%) και η Κύπρος (+ 33,3%) ήταν οι μόνες αγορές στην περιοχή που σημείωσαν ανάπτυξη τον Μάρτιο. Όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ σημείωσαν σημαντικές απώλειες τον Μάρτιο και ειδικότερα η Ισπανία (-68,8%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο οι εγγραφές λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 10,3%, με 7.637 νέα οχήματα ταξινομημένα συνολικά σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρά την πτώση του Μαρτίου, η συνολική ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ μέχρι στιγμής φέτος: Γερμανία (+ 12,4%), Ιταλία (+ 9,5%) και Γαλλία (+ 6,8%). Αντίθετα, οι ισπανικές εγγραφές μειώθηκαν κατά 37,2% κατά το πρώτο τρίμηνο.