ACEA: στήριξη της ζήτησης για οχήματα μηδενικών εκπομπών

banner-google-news

Οι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων υποστηρίζουν πλήρως ένα φιλόδοξο πρόγραμμα απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα. Ωστόσο, το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα εφαρμογής παραμένει εξαιρετικά προκλητικό ελλείψει ζωτικών συνθηκών, δηλώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης και αναπλήρωσης υδρογόνου, ολοκληρωμένα συστήματα τιμολόγησης άνθρακα και ουσιαστικά μέτρα στήριξης για τους μεταφορείς να επενδύσουν γρήγορα είναι τα βασικά συστατικά για την ταχεία απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα των βαρέων μεταφορών, δηλώνει ο Sigrid. de Vries, γενικός διευθυντής ACEA.

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να θέτουμε με τόλμη φιλόδοξους στόχους για τους κατασκευαστές οχημάτων και να περιμένουμε να ακολουθήσει ταχεία και ομαλή εφαρμογή. Χωρίς ένα κατάλληλο πλαίσιο για τη στήριξη της ζήτησης για τα μοντέλα μηδενικών εκπομπών, η επίτευξη στόχων θα είναι αδύνατη, ειδικά με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα», εξηγεί ο de Vries.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι έως το 2030, περισσότερα από 400.000 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και υδρογόνο θα πρέπει να κυκλοφορούν στο δρόμο και τουλάχιστον το ένα τρίτο όλων των νέων ταξινομήσεων πρέπει να είναι μοντέλα μηδενικών εκπομπών, υποστηρίζει η ACEA. Η Ευρώπη χρειάζεται τουλάχιστον 50.000 κατάλληλους σταθμούς φόρτισης (οι περισσότεροι είναι Megawatt Charging Systems) και τουλάχιστον 700 σταθμοί αναπλήρωσης υδρογόνου για να λειτουργήσει η εξίσωση.

Η απαλλαγή των βαρέων μεταφορών από τον άνθρακα απαιτεί συλλογική προσπάθεια δηλώνει ο de Vries και προσθέτει: «Παίζουμε τον ρόλο μας επενδύοντας και ενισχύοντας τη σειρά παραγωγής φορτηγών και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά βασιζόμαστε στην ικανότητα των πελατών μας να επενδύουν και να χειρίζονται νέα οχήματα για να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα οχήματα που βρίσκονται επί του παρόντος στους δρόμους της Ευρώπης», πρόσθεσε.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ενθαρρύνεται από τη συμφωνία για μια προγενέστερη ημερομηνία συνολικής επανεξέτασης (2027) από ό,τι είχε προτείνει αρχικά η Επιτροπή και να συνεχίσει τα κίνητρα για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV) έως το 2029.

Προχωρώντας προς τα εμπρός, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την υιοθέτηση των κρίσιμων συνθηκών που επιτρέπουν τη διασφάλιση της επίτευξης των στόχων δηλώνει η ACEA, και ζητεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να δεσμευτούν ότι οι αναμενόμενες ελλείψεις θα αντιμετωπιστούν έγκαιρα για να επιτευχθεί ο στόχος απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα.

 

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • ACEA
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!