Στον πρόεδρο της DAF Trucks τα ηνία του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA

banner-google-news

Ο Harald Seidel, πρόεδρος της DAF Trucks, εξελέγη πρόεδρος του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων για το 2024. Τον εξέλεξαν μέλη του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων της ACEA, το οποίο αποτελείται από τους CEO των DAF Trucks, Daimler Truck, Ford Trucks, Iveco Group, MAN Truck & Bus, Scania και Volvo Group. Αναλαμβάνει τα καθήκοντά του από τον Martin Lundstedt, CEO του Volvo Group, ο οποίος κατείχε τη θέση τα τελευταία δύο χρόνια.

«Το 2024 θα είναι μια χρονιά που θα αλλάξει το παιχνίδι στην ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών. Πρώτον, οι διαπραγματεύσεις για τον κανονισμό CO2 για τα βαρέα οχήματα, ο οποίος θεσπίζει νόμους με πιο φιλόδοξους στόχους απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα από φορτηγά και λεωφορεία, θα πρέπει να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Harald Seidel. «Ας μην υπάρχει καμία αμφιβολία: οι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων αφιερώνουν όλες τις προσπάθειές τους για να βοηθήσουν στην απομάκρυνση των εκπομπών στις οδικές μεταφορές. Αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ανταποκρίνονται στους φιλόδοξους στόχους για τους κατασκευαστές οχημάτων με εξίσου φιλόδοξους όρους που θαεπιτρέψουν την υιοθέτησή τους στην αγορά».

«Ολόκληρο το ευρωπαϊκό οικοσύστημα μεταφορών βαρέως τύπου απαιτεί έναν γρήγορο μετασχηματισμό, που περιλαμβάνει προσπάθειες από ευρύ φάσμα δημόσιων και ιδιωτικών παραγόντων – όχι μόνο κατασκευαστών φορτηγών», προειδοποίησε ο κ. Seidel. «Παίζουμε το ρόλο μας επενδύοντας δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και υδρογόνου μηδενικών εκπομπών ρύπων, και αυτό ήδη αποδίδειήδη για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης».

«Αλλά οι προσπάθειές μας εμποδίζονται από την έλλειψη τριών κρίσιμων στοιχείων: υποδομή φόρτισης και πλήρωσης υδρογόνου, αποτελεσματικά συστήματα τιμολόγησης άνθρακα και μέτρα υποστήριξης των μεταφορέων ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά οχήματα με μοντέλα μηδενικών εκπομπών», πρόσθεσε ο κ. Seidel.

Πέρα από τους στόχους CO2, υπάρχουν πολλά στην ατζέντα των κατασκευαστών φορτηγών για το 2024: Το Euro 7 θα απαιτήσει σημαντικές προσπάθειες, εκκρεμεί η οδηγία για τα βάρη και τις διαστάσεις, ενώ νέοι κανόνες για τα δεδομένα είναι δυνητικά στον ορίζοντα.