«Άβατο» για τα φορτηγά το παράπλευρο οδικό δίκτυο

Ο κ. Σκουλικίδης,ο κ. Τζιμοράγκας και ο κ. Παπούλιας.

Την έντονη δυσφορία του κλάδου των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων, εξαιτίας της απαγόρευσης χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου, εξέφρασαν, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ. Π. Σκουλικίδης, της Π.Ο.Ε.Μ.Ι.Φ.Α. Γ. Παπούλιας και της Ομοσπονδίας Θεσσαλίας – Κεντρικής Ελλάδος και Δυτικής Μακεδονίας Β. Τζιμοράγκας.

Η απαγόρευση της χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα φορτηγά, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, δυσχεραίνει ή/και αποκλείει την εκτέλεση μεταφορικού έργου, επιβαρύνοντας 27.000 δημόσιους μεταφορείς με κόστη, τα οποία αδυνατούν να υποστηρίξουν.

Παράλληλα, εξαναγκάζει τους μεταφορείς να διέρχονται μόνο από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους για καθαρά εισπρακτικούς λόγους και, παρά το γεγονός, ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, ούτε από τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων, αλλά ούτε από το δίκαιο της ΕΕ.

Με την απόφαση αυτή, κεντρικά οδικά δίκτυα, που εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες της χώρας πάνω από 100 χρόνια, όπως η Π.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, Ελευσίνας-Θήβας, Καβάλας- Ξάνθης, μετατράπηκαν ξαφνικά σε «Παραλλαγμένο Οδικό Δίκτυο», το οποίο – υποτίθεται – χρησιμοποιούνταν μόνο για την αποφυγή καταβολής τελών διοδίων.

Επιπλέον, ζητούν από τους μεταφορείς που φορτώνουν π.χ. από το Θριάσιο, να μην χρησιμοποιούν το κεντρικό οδικό δίκτυο Ελευσίνας-Θήβας, που είναι τα μισά χιλιόμετρα, αλλά επιβάλλουν τη διαδρομή μέσω της Ν.Ε.Ο., μόνο για την καταβολή διοδίων, αδιαφορώντας για την επιβάρυνση του ήδη επιβαρυμένου οδικού δικτύου της Δυτικής Αθήνας, που χρησιμοποιούν τα χιλιάδες φορτηγά που έχουν προορισμό τη Βόρειο Ελλάδα.

Μάλιστα, για την παράβαση της ως άνω υπουργικής αποφάσεως προβλέπονται εξοντωτικές κυρώσεις και ειδικότερα, η επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ για τον οδηγό και 1.000 ευρώ για τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Τα πρόστιμα καταβάλλονται επιτόπου και σε αντίθετη περίπτωση και μέχρις αποδείξεως καταβολής του προστίμου, το όχημα ακινητοποιείται.

Η ακινητοποίηση αυτή συνεπάγεται περαιτέρω προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην τήρηση του χρόνου παράδοσης συγκεκριμένων προϊόντων ή μεταφόρτωσης σε άλλα μέσα μεταφοράς, κ.ά.

Χαρακτηριστικό είναι ότι υπέρ των θέσεων του κλάδου, ο οποίος ζητεί την αναστολή και τροποποίηση του μέτρου, έχουν ταχθεί δεκάδες επαγγελματικοί και παραγωγικοί φορείς (ΚΕΕ, ΕΒΕΑ, ΕΕΘ, ΕΒΕΠ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ).

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ