Βαλέριος Κασιμάτης – Athens Premier Transfers : Μεταφορές υψηλών προδιαγραφών!

banner-google-news

Κείμενο: Παναγιώτης Δενάζης, Φωτογραφίες: Athens Premier Transfers

Αγαπητοί αναγνώστες, είμαι πολύ χαρούμενος, που στο πλαίσιο της ανανέωσης της ύλης του περιοδικού, θα έχουμε την ευκαιρία να τα λέμε σε σταθερή βάση, αναλύοντας σημαντικά θέματα της επικαιρότητας, που απασχολούν τους επαγγελματίες οδηγούς και επιχειρηματίες.

Την αρχή κάνουμε με έναν επιχειρηματία που κατά την γνώμη μου αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο τρόπο την νέα εποχή στην μετακίνηση ατόμων. Οι εποχές άλλαξαν, το ίδιο και οι ανάγκες του επιβατικού κοινού στη χώρα μας. Η οποία εξελίσσεται ραγδαία σε τουριστικό κόμβο και τουριστικό προορισμό πρώτης γραμμής και πρώτης επιλογής παγκοσμίως. Μέσα λοιπόν σε αυτό το περιβάλλον, υπάρχουν άνθρωποι που επιχειρούν και τολμούν να επενδύσουν στη «βαριά» μας βιομηχανία, τον τουρισμό.

10d (2) (Medium)

Συναντήσαμε τον κ. Βαλέριο Κασιμάτη, ιδιοκτήτη και ιδρυτή της «Athens Premier Transfers» και του ζητήσαμε να μας μιλήσει για το είδος του μεταφορικού έργου που εκτελεί, τις δυσκολίες, τις προοπτικές και την δυναμική που αναπτύσσεται στον σχετικά νέο κλάδο της εξυπηρέτησης πελατών μιας άλλης κατηγορίας.

Ε.Ο.: κ. Κασιμάτη, πώς ξεκινήσατε και πώς φτάσατε σήμερα να διαθέτετε έναν εντυπωσιακό στόλο πολυτελών οχημάτων;

Β.Κ.: Είμαι σήμερα 58 ετών και ξεκίνησα από μικρό παιδί να έχω επαφή με τις ρόδες, μιας και ο πατέρας μου είχε φορτηγό-ψυγείο. Όταν αυτός έφυγε από το επάγγελμα κράτησα για λίγο καιρό το ψυγείο, αλλά είδα ότι τα λεφτά ήταν λίγα και η δουλειά πολύ και δεν με έβγαζε πουθενά. Έτσι, έδωσα το ψυγείο και ασχολήθηκα με μικρά φορτηγά αλλά και πάλι το αποτέλεσμα ήταν παρόμοιο. Και έτσι αποφάσισα να μπω στην αγορά του ταξί.

Το 2014 ήταν η χρονιά που άλλαξαν όλα για εμένα. Έχοντας ένα ταξί Mercedes-Benz, πολύ καλές σχέσεις με όλα τα μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας αλλά και γνώση της Αγγλικής και Ιταλικής γλώσσας μεγάλωνα συνεχώς την πελατεία μου. Κάποια στιγμή με πλησίασαν άτομα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πιο συγκεκριμένα από το κλιμάκιο που ασχολείται με τις μετακινήσεις των επιτρόπων και μου πρότειναν να αναλάβω αυτό το έργο στην Ελλάδα. Κάπως έτσι ξεκίνησα την συγκεκριμένη δουλειά τον Δεκέμβριο του 2015 και σήμερα έχω στην κατοχή μου τρεις άδειες από τον ΕΟΤ, ένα γραφείο ενοικιάσεως οχημάτων με οδηγό και ένα τουριστικό γραφείο που διαχειρίζεται την κίνηση των πελατών.

10d (10) (Medium)

Ε.Ο.: Το μεταφορικό έργο που εκτελείτε δεν θίγει τα συμφέροντα των ταξιτζήδων;

Β.Κ.: Ξεκάθαρα όχι, γιατί το έργο μας είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό των Ταξί αλλά και των μαύρων λιμουζινών που συναντάμε κυρίως στο αεροδρόμιο. Η δουλειά μας δεν έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, μάλιστα θα έλεγα ότι βρισκόμαστε κάπου ανάμεσα. Για παράδειγμα εμείς δεν μπορούμε να πάρουμε πελάτες από τον δρόμο αλλά ούτε από το αεροδρόμιο. Όταν δεν εκτελούμε μεταφορά, τα οχήματά μας είναι σταθμευμένα σε χώρο πάρκινγκ και δεν διεκδικούμε έργο άλλου κλάδου. Οι εν δυνάμει πελάτες μας προέρχονται από τον επιχειρηματικό κλάδο, από τον εταιρικό τουρισμό αλλά και από τουρίστες που αναζητούν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες μεταφοράς μισθώνοντας κάποιο όχημά μας μαζί με τον οδηγό, από τρεις ώρες έως όσες ημέρες απαιτείται. Μάλιστα συνεργαζόμαστε με φίλους και συναδέλφους που κατέχουν ταξί σε περιπτώσεις που δεν έχουμε όχημα να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας.

10d (4) (Medium)

Ε.Ο.: Υπάρχουν στατιστικά στοιχεία σχετικά με τους πελάτες; Και με πώς τους προσελκύετε;

 

Β.Κ.: Περίπου το 40% του μεταφορικού μας έργου αφορά σε πελάτες που χρειάζονται μετακινήσεις στο πλαίσιο της δουλειάς τους ενώ το 60% αφορά καθαρά σε μετακινήσεις τουριστών. Οι προσωπικές επαφές και οι σχέσεις που έχω καλλιεργήσει όλα αυτά τα χρόνια με ανθρώπους από πολυεθνικές εταιρίες σε Νορβηγία, Κορέα, Αμερική, Ιαπωνία και Καναδά καθώς και τα μεγάλα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας παρέχουν τον μεγαλύτερο όγκο του πελατολογίου μας. Ταυτόχρονα η ιστοσελίδα μας δίνει την ευκαιρία σε όσους δεν έχουν κάνει χρήση των υπηρεσιών μας να μας γνωρίσουν και να μας εμπιστευτούν.

10d (3) (Medium)

Ε.Ο.: Προσφέρετε πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες μεταφοράς όπως για παράδειγμα με θωρακισμένα οχήματα, ασφάλειας κ.α.;

Β.Κ.: Αναφέρεστε σε εξειδικευμένες υπηρεσίες που απαιτούν ειδικές γνώσεις ενώ ταυτόχρονα είναι υψηλού ρίσκου και ως εκ τούτου δεν είναι στα πλάνα μας αυτή την στιγμή. Ωστόσο είναι μια πιθανότητα που δεν την αποκλείω για το μέλλον.

10d (6) (Medium)

Ε.Ο.: Πείτε μας τί ακριβώς περιλαμβάνει ο στόλος σας;

Β.Κ.: Διαθέτουμε συνολικά τρία πολυχρηστικά οχήματα (τύπου βαν) της Mercedes-Benz και πέντε πολυτελή σεντάν Mercedes-Benz και VW.

10d (7) (Medium)

Ε.Ο.: Πείτε μας λίγα λόγια για το νομικό πλαίσιο και το καθεστώς κάτω από το οποίο λειτουργείτε.

Β.Κ.: Τα οχήματά μας λογίζονται ως Ι.Χ., ωστόσο πληρώνουν φόρο στο κράτος μέσω των τιμολογίων που κόβουμε σαν εταιρία. Δεν υπάρχει μεταφορικό έργο χωρίς τιμολόγιο, καθώς, ειδικά στον επαγγελματικό τουρισμό οι πελάτες μας απαιτούν την έκδοσή του. Εμείς πιστεύουμε ότι αυτά τα οχήματα δεν θα έπρεπε να πληρώνουν τέλη ταξινόμησης διότι με το έργο τους προσφέρουν χρήματα στο κράτος.

Δυστυχώς τίποτα δεν έχει αλλάξει ακόμα σχετικά με τις άδειες και τα τέλη και το Υπουργείο πρέπει να κοιτάξει προς αυτή την κατεύθυνση. Πρόσφατα χορήγησε περίπου 80 άδειες για κάποια οχήματα τύπου βαν με τους επενδυτές να καταβάλουν στο «Παρακαταθηκών και Δανείων» μόλις 5.000 ευρώ για την κάθε άδεια. Οι άδειες αυτές στην συνέχεια τέθηκαν προς πώληση «κάτω από το τραπέζι» με αντίτιμο έως και 80.000 ευρώ! Το Υπουργείο δεν κάνει τίποτα για αυτή την κατάσταση, χάνει χρήματα ενώ κάποιοι επιτήδειοι κερδίζουν, την ίδια στιγμή που νέοι άνθρωποι θέλουν να μπουν στο επάγγελμα αλλά δεν μπορούν λόγω κόστους. Το σωστό λοιπόν είναι οι άδειες αυτές να επιστρέφονται στο κράτος και να χορηγούνται εκ νέου προς 5.000 ευρώ σε όσους τις χρειάζονται.

10d (8) (Medium)

Ε.Ο.: Πείτε μας λίγα λόγια για τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε στην δουλειά σας.

Β.Κ.: Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι αυτό της έλλειψης χρηματοδότησης από κάποια τράπεζα ή οργανισμό. Κάθε όχημα κοστίζει πολλές χιλιάδες ευρώ και καλούμαστε να χρηματοδοτήσουμε την δουλειά μας και την ίδια στιγμή να πληρώνουμε εισφορές για τους οδηγούς μας αλλά και φόρους. Αν υπήρχε η δυνατότητα χρηματοδότησης θα μπορούσαμε να αυξήσουμε το έργο μας και συνεπώς να αυξηθούν αναλόγως οι φόροι και οι εισφορές. Ελπίζω πως τα αρμόδια Υπουργεία θα δουν το θέμα και θα αντιδράσουν αναλόγως. Ειδικά η κυρία Υπουργός Τουρισμού θα έπρεπε να είναι υπερήφανη που έχει στον δρόμο τέτοιους πρεσβευτές που προάγουν το επίπεδο υπηρεσιών με την εργασία τους.

10d (9) (Medium)

Ε.Ο.: Τα μελλοντικά πλάνα σας περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στον στόλο σας;

Β.Κ.: Οπωσδήποτε και αφήνουμε ανοιχτό το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης τέτοιων οχημάτων στον στόλο μας με την προϋπόθεση ότι η σχετική νομοθεσία θα πάψει να «φρενάρει» τα πλάνα μας για μια τέτοια επένδυση. Μια επένδυση που καθίσταται απαγορευτική καθώς το τέλος ταξινόμησης από 0% έγινε 50% ενώ ταυτόχρονα το ίδιο το όχημα κοστίζει πολλά για να αποκτηθεί χωρίς χρηματοδότηση. Υπενθυμίζω ότι τέτοιες προσπάθειες σε άλλες χώρες χρηματοδοτούνται ενώ στην Ελλάδα η ευαισθησία για το περιβάλλον μένει στα λόγια.

Ανακεφαλαιώνοντας, ελπίζω ότι τα Υπουργεία θα εξετάσουν σύντομα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας προκειμένου να μην χαθεί η ευκαιρία για καθαρότερο περιβάλλον και καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.