Όροι και προϋποθέσεις για τη λειτουργία συνεργείων ψηφιακών ταχογράφων

banner-google-news

Εκδόθηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση 149519/2023 – ΦΕΚ 3175/Β/15-5-2023, η οποία καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων ψηφιακών ταχογράφων τα οποία εκτελούν τις εργασίες που προβλέπονται από τον Κανονισμό (EE). 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τους ψηφιακούς ταχογράφους στον τομέα των οδικών μεταφορών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

Παρουσιάζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά για την έγκριση λειτουργίας συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου, οι απαιτούμενες εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με το Άρθρο 8
Διοικητικές, τεχνικές και άλλες απαιτήσεις

1.Το επάγγελμα του ιδιοκτήτη ή συνεκμεταλλευτή συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου δεν είναι συμβατό με επαγγελματικές δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και προσώπων. Το συνεργείο και το προσωπικό του θα πρέπει να είναι ελεύθερο από οποιαδήποτε εμπορική, οικονομική ή άλλου είδους δέσμευση προς τρίτους που μπορεί να επηρεάσει σε οποιοδήποτε βαθμό την κρίση του ή την ποιότητα στις εργασίες που παρέχει.

2.Το συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνο και υπόλογο στην αρμόδια αρχή για πράξεις και ενέργειες που σχετίζονται με τους ψηφιακούς ταχογράφους και γίνονται εξ’ ονόματος του, είτε από υπαλλήλους του, είτε από τρίτους μετά από συμφωνία που συνάπτει με αυτούς.

Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 149519/2023

ΦΕΚ 3175/Β/15-5-2023

Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για τη λειτουργία των συνεργείων ψηφιακών ταχογράφων τα οποία εκτελούν τις εργασίες που προβλέπονται από τον Κανονισμό (EE). 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τους ψηφιακούς ταχογράφους στον τομέα των οδικών μεταφορών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α. Της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 3534/2007 (Α’ 40). β. Του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, ο οποίος καταργεί τον Κανονισμό (ΕΟΚ) αριθμ. 3821/1985 του Συμβουλίου.

γ. Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).

δ. Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

ε. Του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α’ 208).

στ. Του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151).

ζ. Του π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενεργείας» (Α’ 160).

η. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των

αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

θ. Του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

ι. Του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155).

ια. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

ιβ. Της υπό στοιχεία Υ1/2023 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας, Γεώργιο Γεραπετρίτη» (Β’ 1181).

ιγ. Της υπ’ αρ. 102555/2023 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Επικρατείας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β’ 2133).

ιδ. Της υπ’ αρ. 2/7.1.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Ταγαρά» (Β’ 45).

2.Την υπ’ αρ. οικ. 590/17-07-2020 εισηγητική έκθεση δημοσιονομικών επιπτώσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

3.Την ανάγκη καθορισμού της χωροθέτησης, του απαιτούμενου χώρου, της εσωτερικής διάταξης, των χώρων υγιεινής, του αριθμού και του είδους των μηχανημάτων και οργάνων καθώς και τη σύνθεση του προσωπικού των συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου μετά την έκδοση του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.

4.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Σκοπός

Με την παρούσα καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία των συνεργείων εγκατάστασης, ενεργοποίησης, βαθμονόμησης, περιοδικού ελέγχου, επιθεώρησης, επισκευής και απόσυρσης ψηφιακών ταχογράφων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.

Όπου στην παρούσα δεν ορίζεται διαφορετικά, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του π.δ. 78/1988 (Α’ 34).

 

Άρθρο 2

Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης έχουν εφαρμογή οι εξής ορισμοί:

1.«Συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου»: Είναι το εργαστήριο εγκατάστασης, ενεργοποίησης, βαθμονόμησης, χορήγησης πινακίδων τοποθέτησης, τοποθέτησης πινακίδων σφράγισης, διενέργειας περιοδικών ελέγχων, επιθεώρησης νέων ή επισκευασμένων, επισκευής, απόσυρσης και σφράγισης των ψηφιακών ταχογράφων των οχημάτων οδικών μεταφορών.

2.«Αρμόδια Αρχή»: Είναι η οικεία περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών που χορηγεί την έγκριση λειτουργίας των συνεργείων ψηφιακών ταχογράφων, διενεργεί τακτικές επιθεωρήσεις και έκτακτους ελέγχους αυτών και στις περιπτώσεις που διαπιστώνει τη μη τήρηση των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας προβαίνει στην ανάκληση (προσωρινή ή οριστική) της έγκρισης λειτουργίας τους και στη σφράγιση των εγκαταστάσεών τους.

3.«Συσκευή ψηφιακού ταχογράφου 1ης γενιάς»: Είναι ο εξοπλισμός που προορίζεται για εγκατάσταση σε οχήματα οδικών μεταφορών για αυτόματη ή ημιαυτόματη απεικόνιση, καταγραφή, εκτύπωση, αποθήκευση και έκδοση στοιχείων που αφορούν στην κίνηση, περιλαμβανομένης της ταχύτητας, αυτών των οχημάτων, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, και στοιχείων για ορισμένες περιόδους δραστηριότητας των οδηγών τους. Ο εν λόγω εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει καλώδια, αισθητήρες, μονάδα ηλεκτρονικής αποθήκευσης πληροφοριών σχετικών με τον οδηγό, μία (1) ή δύο (2) μονάδα (-ες) ανάγνωσης κάρτας για την εισαγωγή μίας (1) ή δύο (2) καρτών οδηγού (με μνήμη), ενσωματωμένο ή ανεξάρτητο εκτυπωτή, μονάδες οπτικής απεικόνισης, μονάδα μεταβίβασης δεδομένων, μονάδα απεικόνισης ή εκτύπωσης πληροφοριών κατά παραγγελία και μονάδα καταγραφής των τόπων έναρξης και λήξης της ημερήσιας περιόδου εργασίας.

4.«Συσκευή ψηφιακού ταχογράφου 2ης γενιάς (Ευφυής ταχογράφος)»: Είναι ο εξοπλισμός που προορίζεται για εγκατάσταση σε οχήματα οδικών μεταφορών για αυτόματη ή ημιαυτόματη απεικόνιση, καταγραφή, εκτύπωση, αποθήκευση και έκδοση στοιχείων που αφορούν στην κίνηση, περιλαμβανομένης της ταχύτητας, αυτών των οχημάτων, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, και στοιχείων για ορισμένες περιόδους δραστηριότητας των οδηγών τους. Ο εν λόγω εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνει τη συσκευή ελέγχου, τις κάρτες ταχογράφου και το σύστημα όλων των συσκευών που επικοινωνούν άμεσα ή έμμεσα κατά τη διάρκεια της κατασκευής, της εγκατάστασης, της χρήσης, της δοκιμής και του ελέγχου τους, όπως κάρτες, συσκευή ανάγνωσης δεδομένων επικοινωνίας εξ αποστάσεως και οποιαδήποτε άλλη συσκευή που χρησιμοποιείται για την τηλεφόρτωση δεδομένων, την ανάλυση, βαθμονόμηση, δημιουργία, διαχείριση δεδομένων ή την εισαγωγή στοιχείων ασφάλειας κ.λπ., σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2016/799 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως ισχύει.

5.«Μονάδα επί οχήματος»: Είναι ο ψηφιακός ταχογράφος χωρίς τον αισθητήρα κίνησης και τα καλώδια που συνδέουν τον αισθητήρα κίνησης. Η μονάδα επί του οχήματος επιτρέπεται να απαρτίζεται από μία ή περισσότερες μονάδες κατανεμημένες εντός του οχήματος, με την προϋπόθεση ότι είναι σύμφωνες προς τις απαιτήσεις ασφαλείας του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014. Η μονάδα επί οχήματος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μια (1) μονάδα επεξεργασίας, μια (1) μνήμη δεδομένων, μια (1) λειτουργία μέτρησης του χρόνου, δύο (2) διατάξεις διασύνδεσης έξυπνης κάρτας για τον οδηγό και τον συνοδηγό, έναν (1) εκτυπωτή, μια (1) μονάδα ένδειξης, συνδέσμους και εξοπλισμό για την εισαγωγή δεδομένων από τον χρήστη.

6.«Εγκατάσταση»: Είναι η προσαρμογή του ψηφιακού ταχογράφου στο όχημα.

7.«Ενεργοποίηση»: Είναι το στάδιο κατά το οποίο ο ψηφιακός ταχογράφος τίθεται σε πλήρη λειτουργία και θέτει σε εφαρμογή όλες του τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργιών ασφαλείας μέσω της χρήσης κάρτας συνεργείου.

8.«Βαθμονόμηση»: Είναι η επικαιροποίηση ή η επιβεβαίωση των παραμέτρων του οχήματος για καταγραφή στη μνήμη της συσκευής ελέγχου. Οι παράμετροι του οχήματος συνίστανται στα αναγνωριστικά στοιχεία του οχήματος (αριθμός αναγνώρισης οχήματος (VIN), αριθμός κυκλοφορίας οχήματος (VRN) και το κράτος μέλος έκδοσης αυτού) και στα χαρακτηριστικά του οχήματος (w, k, l, μέγεθος ελαστικών, ρύθμιση διάταξης περιορισμού της ταχύτητας (εφόσον υπάρχει) τρέχουσα διεθνής ώρα UTC, τρέχουσα τιμή χιλιομετρητή). Κατά τη διάρκεια της βαθμονόμησης της συσκευής ελέγχου, στη μνήμη δεδομένων αποθηκεύονται τα είδη και τα αναγνωριστικά όλων των υφιστάμενων σφραγίδων που συνδέονται με την έγκριση τύπου της.

9.«Χορήγηση πινακίδων τοποθέτησης»: Μετά την εγκατάσταση μιας συσκευής ψηφιακού ταχογράφου και τον έλεγχο της εν λόγω τοποθέτησης, πάνω, μέσα ή δίπλα από τη συσκευή ελέγχου χορηγείται ευδιάκριτη πινακίδα τοποθέτησης, που προσαρμόζεται σε προσβάσιμο σημείο, σύμφωνα με την παρ. 5.2 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2016/799 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ύστερα από κάθε έλεγχο που διεξάγει εγκεκριμένος τεχνίτης ή συνεργείο προσαρμόζεται νέα πινακίδα τοποθέτησης στη θέση της υφιστάμενης.

10.«Πινακίδα σφράγισης»: Για την αποφυγή τυχόν μεταβολών ή απώλειας δεδομένων γίνεται σφράγιση των συνδέσεων και τοποθετείται πινακίδα σφράγισης που να μην δύναται να αφαιρεθεί.

11.«Περιοδικοί έλεγχοι»: Το σύνολο ενεργειών που πραγματοποιούνται σε περιοδική βάση προκειμένου να ελεγχθεί η ορθή λειτουργία του ψηφιακού ταχογράφου, το κατά πόσον οι ρυθμίσεις του ανταποκρίνονται στις παραμέτρους του οχήματος και το ότι δεν υπάρχουν συσκευές παραποίησης στον ψηφιακό ταχογράφο. Οι περιοδικοί έλεγχοι της συσκευής που είναι τοποθετημένη στο όχημα διεξάγονται ύστερα από κάθε επισκευή της συσκευής, ή ύστερα από όποια μεταβολή του χαρακτηριστικού συντελεστή του οχήματος ή της πραγματικής περιφέρειας ελαστικών των τροχών ή ύστερα από την εκδήλωση εικοσάλεπτης τουλάχιστον καθυστέρησης της διεθνούς ώρας UTC της συσκευής, ή μετά την αλλαγή του αριθμού VRN και εν γένει κάθε δυο (2) έτη.

12.«Επιθεώρηση νέων ή επισκευασμένων οργάνων»: Είναι ο έλεγχος κάθε επί μέρους συσκευής ψηφιακού ταχογράφου, νέας ή επισκευασμένης σχετικά με την ορθή λειτουργία της και την ακρίβεια των ενδείξεων και των καταγραφών της μέσω της βαθμονόμησης και της σφράγισής της.

13.«Επισκευή»: Κάθε επισκευή που πραγματοποιείται σε αισθητήρα κίνησης ή σε μονάδα επί οχήματος για την οποία απαιτείται διακοπή της ηλεκτρικής τροφοδότησής τους ή αποσύνδεσή τους από άλλα δομικά στοιχεία του ψηφιακού ταχογράφου ή άνοιγμα του αισθητήρα κίνησης ή της μονάδας επί του οχήματος.

14.«Απόσυρση ψηφιακού ταχογράφου και πιστοποιητικό περί μη τηλεφόρτωσης»: Τα εγκεκριμένα συνεργεία ψηφιακού ταχογράφου εκδίδουν για τις επιχειρήσεις μεταφορών πιστοποιητικό δεδομένων όταν αστοχία της συσκευής ελέγχου εμποδίζει την τηλεφόρτωση από το συνεργείο των δεδομένων που έχουν καταγραφεί. Σε αυτή την περίπτωση γίνεται απόσυρση του ταχογράφου. Τα συνεργεία πρέπει να φυλάσσουν αντίγραφο του πιστοποιητικού που εξέδωσαν για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός (1) έτους.

15.«Κάρτα συνεργείου»: Η κάρτα ψηφιακού ταχογράφου εκδίδεται από την Αρχή Έκδοσης Καρτών για κατασκευαστή συσκευών ελέγχου, κατασκευαστή οχημάτων ή συνεργείο – τεχνίτη, εγκεκριμένων από την αρμόδια αρχή έγκρισης συνεργείων και τεχνιτών ψηφιακού ταχογράφου. Με την κάρτα συνεργείου ταυτοποιείται ο κάτοχος της κάρτας και καθίσταται δυνατός ο έλεγχος (δοκιμή), η βαθμονόμηση ή/και η τηλεφόρτωση των δεδομένων της συσκευής ελέγχου. Η κάρτα συνεργείου – τεχνίτη εκδίδεται στο όνομα του συνεργείου για αποκλειστική χρήση από το συνεργείο – τεχνίτη του οποίου και φέρει τα στοιχεία. Για μεγαλύτερη ασφάλεια συνοδεύεται από έναν κωδικό PIN. Η κάρτα συνεργείου φέρει την ψηφιοποιημένη φωτογραφία και υπογραφή του κατόχου της και έχει χρονική ισχύ για ένα (1) έτος.

16.«Τηλεφόρτωση»: από ψηφιακό ταχογράφο, είναι η αντιγραφή μαζί με την ψηφιακή υπογραφή μέρους ή πλήρους συνόλου αρχείων δεδομένων που έχουν καταγραφεί στη μνήμη δεδομένων της μονάδας επί οχήματος ή στη μνήμη κάρτας ταχογράφου, με την προϋπόθεση ότι η διαδικασία αυτή δεν αλλοιώνει ούτε διαγράφει αποθηκευμένα δεδομένα. Τα συνεργεία μπορούν να τηλεφορτώνουν δεδομένα από τη συσκευή ελέγχου προκειμένου να παραδοθούν στην κάτοχο του εν λόγω οχήματος επιχείρηση οδικών μεταφορών.

17.«Έγκριση τύπου»: Είναι η διαδικασία προκειμένου ένα κράτος μέλος να πιστοποιήσει ότι η συσκευή ελέγχου (ή συστατικό της στοιχείο) ή ο υπό εξέταση ταχογράφος πληρούν τους όρους του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.

18.«Ψηφιακός ταχογράφος 1ης γενιάς»: Είναι ο ταχογράφος που χρησιμοποιεί κάρτα ταχογράφου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.

19.«Ψηφιακός ταχογράφος 2ης γενιάς (Ευφυής ταχογράφος)»: Είναι ο ψηφιακός ταχογράφος που πληροί τις απαιτήσεις των άρθρων 8, 9 και 10 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, καθώς και του Παραρτήματος 1Γ του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2016/799.

20.«Εργασίες σε ψηφιακό ταχογράφο»: Η εγκατάσταση, βαθμονόμηση, έλεγχος, επιθεώρηση, επισκευή, απόσυρση των ψηφιακών ταχογράφων που εκτελούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.

21.«Εξωτερικός μηχανισμός GNSS»: Είναι ο μηχανισμός που περιέχει τον δέκτη GNSS όταν η εποχούμενη μονάδα δεν είναι ενιαία μονάδα, καθώς και άλλα στοιχεία που απαιτούνται για την προστασία της κοινοποίησης δεδομένων σχετικών με τη θέση της υπόλοιπης εποχούμενης μονάδας.

22.«Σφράγιση ψηφιακού ταχογράφου»: Είναι η σφράγιση του ψηφιακού ταχογράφου που εκτελείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου και του Εκτελεστικού Κανονισμό (ΕΕ) 2016/799.

 

Άρθρο 3

Όροι, προϋποθέσεις και δικαιολογητικά για την έγκριση λειτουργίας συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου

1.Για τη νόμιμη λειτουργία του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:

α. Οι εγκαταστάσεις και ο ειδικός εξοπλισμός, να συμμορφώνονται με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 6 της παρούσας.

β. Τα αναφερόμενα της ισχύουσας νομοθεσίας για τους τεχνίτες ψηφιακού ταχογράφου.

γ. Να υφίσταται δυνατότητα του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου να παρέχει, κατ’ ελάχιστο, για όλους τους εγκεκριμένους τύπους ψηφιακού ταχογράφου, τις παρακάτω υπηρεσίες: γα. Εγκατάσταση γβ. Ενεργοποίηση γγ. Βαθμονόμηση

γδ. Χορήγηση πινακίδων τοποθέτησης

γε. Τοποθέτηση πινακίδας σφράγισης

γστ. Διενέργεια περιοδικών ελέγχων

γζ. Επιθεώρηση νέων ή επισκευασμένων οργάνων

γη. Επισκευή

γθ. Απόσυρση ψηφιακού ταχογράφου και χορήγηση πιστοποιητικού περί μη τηλεφόρτωσης γι. Σφράγιση

2.Οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο επιθυμεί να γίνει εκμεταλλευτής συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια αρχή για να λάβει την έγκριση της παρ. 15 του άρθρου 4 της υπ’ αρ. 314766/2021 (Β’ 5272) κοινής υπουργικής απόφασης. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για να λάβει ένα συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου έγκριση από την αρμόδια αρχή είναι:

α. Αίτηση για έγκριση λειτουργίας συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου (Παράρτημα ΙΙ),

β. βεβαίωση κατασκευαστή-εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου ταχογράφου (Παράρτημα ΙΙΙ), γ. υπεύθυνη δήλωση του εκμεταλλευτή του συνεργείου (Παράρτημα ΙV),

δ. τεχνικό φάκελο με όλα τα στοιχεία, πληροφορίες, πιστοποιητικά, κατόψεις και σχέδια όπου αποτυπώνονται οι χώροι εκτέλεσης εργασιών στον ψηφιακό ταχογράφο εντός του κτιρίου του συνεργείου, οι βοηθητικοί χώροι αυτού (αποθήκη και χώροι υγιεινής) καθώς και λοιπά έγγραφα με τα οποία αποδεικνύεται ότι πληρούνται οι απαιτήσεις των διατάξεων της παρούσας,

ε. βεβαίωση ορθής αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου από την αρμόδια αρχή.

Μετά την υποβολή και τον έλεγχο των ανωτέρω δικαιολογητικών χορηγείται από την αρμόδια αρχή έγκριση για λειτουργία του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου.

Η διαδικασία που ακολουθείται στη συνέχεια έχοντας συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά του άρθρου 4 της υπ’ αρ. 314766/2021 (Β’ 5272) κοινής υπουργικής απόφασης είναι αυτή της γνωστοποίησης λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης που ορίζεται στην ως άνω κοινή υπουργική απόφαση.

Για το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που αιτείται να γίνει εκμεταλλευτής συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου ισχύουν οι όροι και οι προϋποθέσεις που ισχύουν στο π.δ. 78/1988 (Α’ 34) καθώς και της υπ’ αρ. 314766/2021 (Β’ 5272) κοινής υπουργικής απόφασης.

 

Άρθρο 4

Απαιτούμενες εγκαταστάσεις

1.Το συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου διαθέτει ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια εξήντα (60) τ.μ. Στην ως άνω ωφέλιμη επιφάνεια δεν συμπεριλαμβάνεται ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος για το μηχανογραφικό εξοπλισμό ασφαλούς αποθήκευσης των τηλεφορτωθέντων δεδομένων σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 6 και 7 της παρούσας, ο χώρος για γραφείου του συνεργείου και οι λοιποί βοηθητικοί του χώροι.

Το κτίριο όπου θα εγκατασταθεί το συνεργείο τηρεί τις διατάξεις των άρθρων 2 έως και 10 του π.δ. 78/1988, διαθέτει χώρους υγιεινής (νιπτήρες, αποχωρητήρια κ.λπ.) και αποθήκη υλικών, συνολικής ωφέλιμης επιφάνειας τουλάχιστον δέκα (10) τ.μ.

Οι αιτούντες προς έγκριση συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου οφείλουν να εξασφαλίζουν ότι παρέχονται και συντηρούνται οι κατάλληλες εγκαταστάσεις, διατάξεις και εξοπλισμός για να εκτελούνται οι εργασίες της παρ. 1γ του άρθρου 3 της παρούσας.

Η διαμορφούμενη ωφέλιμη επιφάνεια του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου διαθέτει ικανές διαστάσεις ώστε να δύνανται εντός αυτής να εκτελούνται οι εργασίες της παρ. 1γ του άρθρου 3 της παρούσας στα οχήματα που είναι υποχρεωμένα να φέρουν ψηφιακό ταχογράφο.

Το συνεργείο οφείλει να έχει πρόσβαση σε δημόσια κοινόχρηστη οδό.

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του συνεργείου καθώς και οι μεταγενέστερες τροποποιήσεις ή επεκτάσεις του συνεργείου τηρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές και κτι- ριοδομικές διατάξεις.

Οι ελάχιστοι χώροι που απαιτούνται είναι: α. Χώρος διεξαγωγής των ελέγχων:

Χώρος με κατάλληλες διαστάσεις δαπέδου και ύψος για να εισέρχονται εντός του οχήματα που είναι υποχρεωμένα να φέρουν ταχογράφο, σύμφωνα με τον Κανονισμό (EE) 165/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου και να εκτελούνται με ασφάλεια οι εργασίες της παρ. 1γ του άρθρου 3 της παρούσας.

Όλες οι εργασίες στα οχήματα που φέρουν ταχογράφο πραγματοποιούνται μόνο εντός του κτιρίου του συνεργείου.

Ο χώρος διεξαγωγής των ελέγχων παρέχει ασφαλή και ανεμπόδιστη πρόσβαση στα οχήματα που είναι υποχρεωμένα να φέρουν ψηφιακό ταχογράφο μέσω ασφαλτοστρωμένης ή στρωμένης με μπετόν ή στρωμένης με άλλο κατάλληλο υλικό διάβασης προς το εσωτερικό του.

Ο χώρος διεξαγωγής των ελέγχων διαθέτει πάτωμα κατασκευασμένο από σκληρό υλικό (π.χ. μπετόν) για να αντέχει το βάρος των οχημάτων και του εξοπλισμού τους (π.χ. rollers). Το δάπεδο δεν πρέπει να είναι ολισθηρό, πρέπει να είναι καθαρό από λάδια και οτιδήποτε άλλο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο πρόσωπα ή περιουσία. Περάσματα, διάδρομοι, σκαλιά και όρια φρεατίων (λάκκων – pits) όπου υπάρχουν, καθώς και οι άκρες οποιουδήποτε υπερυψωμένου μηχανήματος οφείλουν να φωτίζονται με ξεχωριστό τρόπο ή να διαθέτουν κατάλληλη αντανακλαστική ταινία ή αντανακλαστικό επίχρισμα για αποφυγή ατυχημάτων.

Στο χώρο διεξαγωγής των ελέγχων υπάρχει επαρκής φυσικός ή τεχνητός φωτισμός και αερισμός/εξαερισμός του χώρου, με διαρκή ανανέωση του αέρα έτσι ώστε να αποφεύγεται συγκέντρωση καυσαερίων.

Γ ια λόγους ασφαλείας και υγείας δεν επιτρέπεται στον οδηγό του οχήματος να παραμένει στον χώρο διεξαγωγής των ελέγχων κατά τη διάρκεια αυτών.

β. Διάδρομος μέτρησης για τον υπολογισμό των συντελεστών «w», <^»και «l»

Γ ια τον υπολογισμό των συντελεστών «w», «k» και «I» εντός της επιφάνειας που ορίζει η γνωστοποίηση λειτουργίας του συνεργείου υπάρχει διάδρομος τουλάχιστον τριάντα δύο (32) μέτρων, σε ευθεία γραμμή και σε οριζόντιο επίπεδο, εκ των οποίων τα είκοσι (20) μέτρα είναι στρωμένα με άσφαλτο ή μπετόν ή άλλο κατάλληλο υλικό για την διέλευση των οχημάτων που φέρουν ταχογράφο. Το πλάτος του διαδρόμου είναι τέτοιο ώστε ο τεχνίτης που διενεργεί τη σχετική εργασία, να μπορεί να κινείται άνετα γύρω από το όχημα. Η αρχή και το τέλος των είκοσι (20) μέτρων πρέπει να επισημαίνεται μόνιμα με τρόπο σταθερό (π.χ. με ανακλαστικό επίχρισμα ή ταινία).

Αν δεν υπάρχει διαθέσιμος τέτοιος χώρος στις εγκαταστάσεις του συνεργείου, είναι αποδεκτό να χρησιμοποιούνται κύλινδροι βαθμονόμησης (rollers) εντός του κτιρίου του συνεργείου. Στην περίπτωση χρήσης κυλίνδρων βαθμονόμησης (rollers) οι διαστάσεις του διαδρόμου μέτρησης είναι τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μέτρα μήκος επί τρία (3) μέτρα. πλάτος. Επιπρόσθετα, περιμετρικά αυτού υπάρχει επαρκής χώρος για την ανεμπόδιστη κίνηση του τεχνίτη που διενεργεί τη σχετική εργασία. Οι κύλινδροι βαθμονόμησης (rollers) τοποθετούνται σε οριζόντιο επίπεδο, ελέγχονται και βαθμονομούνται σε χρονικά διαστήματα που καθορίζονται από τον κατασκευαστή και φέρουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση της εκάστοτε βαθμονόμησής τους καθώς και ένδειξη για τον χρόνο της επόμενης βαθμονόμησής τους. Οι καλωδιώσεις των κυλίνδρων βαθμονόμησης (rollers) προστατεύονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει ο κατασκευαστής.

Ο διάδρομος μέτρησης φέρει σταθερή σήμανση, δια-τηρείται καθαρός και χωρίς εμπόδια.

Στα σχέδια γνωστοποίησης λειτουργίας του συνεργείου αποτυπώνονται η θέση και οι ακριβείς διαστάσεις του διαδρόμου μέτρησης για οποιαδήποτε από τις δύο άνω περιπτώσεις.

γ. Χώρος φύλαξης των τηλεφορτωθέντων δεδομένων

Οι αιτούντες προς έγκριση συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να εξασφαλίζουν ότι παρέχεται χώρος φύλαξης των τηλεφορτωθέντων δεδομένων σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 7 της παρούσας.

Η ευθύνη για την ασφαλή φύλαξη των τηλεφορτωθέντων δεδομένων βαραίνει εξ’ ολοκλήρου τον υπεύθυνο του συνεργείου. Η ευθύνη για την ασφαλή διαχείριση τους κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των εργασιών βαρύνει τον εγκεκριμένο τεχνίτη ψηφιακών ταχογράφων που είναι υπεύθυνος για τις σχετικές εργασίες.

δ. Χώρος για γραφειακές εργασίες του συνεργείου και των τεχνιτών

Πρέπει να υπάρχει κατάλληλος χώρος για τη διεκπεραίωση των γραφειακών εργασιών που απαιτούνται να γίνονται στο συνεργείο, στον οποίο παρέχεται επαρκής κλιματισμός και αερισμός ώστε να είναι δυνατή η εργασία σε κανονικές συνθήκες. Ο χώρος αυτός είναι προσβάσιμος σε εμποδιζόμενα άτομα και άτομα με αναπηρία.

2.Η αρμόδια αρχή ή οποιαδήποτε άλλη ελεγκτική αρχή κατά αρμοδιότητα, έχει τη δυνατότητα να ελέγχει όλους τους χώρους του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της παρούσας.

 

Άρθρο 5

Μέτρα πυρασφάλειας εγκαταστάσεων συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου

Οι εγκαταστάσεις των συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου, υπάγονται από άποψη πυροπροστασίας στον εκάστοτε ισχύοντα κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων, καθώς και στις διατάξεις της υπό στοιχεία οικ. 16085 Φ. 700.1/ 28-4-2009 (Β’ 770) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 165 του ν. 4512/2018 (Α’ 5).

 

Άρθρο 6

Υποχρεωτικός ειδικός εξοπλισμός

1.Το συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου οφείλει να διαθέτει κατ’ ελάχιστο και πέραν των προβλεπόμενων εργαλείων και οργάνων στις παρ. 6 και 16ε του άρθρου 14 του π.δ. 78/1988 (Α’ 34), και τον περιγραφόμενο στο Παράρτημα Ι της παρούσας ειδικό εξοπλισμό ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου.

2.Ο εξοπλισμός ελέγχου του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να διαθέτει τις απαραίτητες εγκρίσεις σε σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, να είναι βαθμονομημένος σε διαστήματα που καθορίζονται από τον κατασκευαστή του, και να φέρει πιστοποιητικό ή βεβαίωση της εκάστοτε βαθμονόμησής του, όπου αναγράφεται και ο χρόνος της επόμενης βαθμονόμησης. Όταν οι καθορισμένες ημερομηνίες ελέγχου ή βαθμονόμησης του εξοπλισμού παρέλθουν, δεν επιτρέπεται η χρήση του για έλεγχο/βαθμονόμηση ταχογράφου. Πιστοποιητικά έγκρισης του εξοπλισμού (homologation certificates) γίνονται αποδεκτά αν έχουν εκδοθεί από αρμόδια αρχή πιστοποίησης κράτους – μέλους της Ε.Ε. Πιστοποιητικά βαθμονόμησης μπορεί να γίνονται, κατά περίπτωση, αποδεκτά και από τον κατασκευαστή του εξοπλισμού, υπό τον όρο ότι το προσωπικό που διενεργεί τη βαθμονόμηση είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο, εξουσιοδοτημένο από τον κατασκευαστή για τη σχετική εργασία.

3.Η αρμόδια αρχή μπορεί, κατά περίπτωση κατόπιν τεκμηρίωσης, να ζητήσει να γίνονται έλεγχοι καλής λειτουργίας και βαθμονόμησης του εξοπλισμού σε διαφορετικά διαστήματα από αυτά που συστήνει ο κατασκευαστής.

4.Στα πιστοποιητικά ελέγχου και βαθμονόμησης πρέπει να αναγράφεται ο φορέας και το όνομα του φυσικού προσώπου που διεξήγαγε τη σχετική εργασία και η πραγματική ακρίβεια του συγκεκριμένου εξοπλισμού.

5.Τα παραπάνω αναφερόμενα πιστοποιητικά φυλάσσονται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο εντός του συνεργείου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 4 της παρούσας και επιδεικνύονται στην αρμόδια αρχή όταν ζητηθούν.

 

Άρθρο 7

Διαδικασία φύλαξης τηλεφορτωθέντων δεδομένων

1.Εντός των εγκαταστάσεων του συνεργείου πρέπει να υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για τη φύλαξη όλων των απαραίτητων εξαρτημάτων και αρχείων λειτουργίας της συσκευής ψηφιακού ταχογράφου όπως κάρτες συνεργείου, πληροφοριακό υλικό, πινακίδες σφράγισης, τηλεφορτωθέντα δεδομένα από τη μονάδα επί του οχήματος κατά τα οριζόμενα στην παρ. 12 του άρθρου 8 της παρούσας. Τα δεδομένα που αποθηκεύονται είναι διαθέσιμα στα ελεγκτικά όργανα. Ενδεικτικά, ο ως άνω χώρος δύναται να έχει τη μορφή είτε ενός ξεχωριστού δωματίου είτε ενός χρηματοκιβωτίου.

2.Η πρόσβαση στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του συνεργείου επιτρέπεται μόνο στον υπεύθυνο του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου. Η καταγραφή και η διαχείριση των τηλεφορτωθέντων δεδομένων από τη μονάδα επί του οχήματος υπάγεται στις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, περί προστασίας των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).

3.Το συνεργείο μετά την ολοκλήρωση της τηλεφόρτωσης των δεδομένων ειδοποιεί με τον πλέον πρόσφορο τρόπο τον ιδιοκτήτη του οχήματος προκειμένου να του παραδώσει τα δεδομένα της συσκευής ελέγχου, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό αποδεικτικό παράδοσης και παραλαβής.

4.Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι νομικό και όχι φυσικό πρόσωπο, ανεξαρτήτως τύπου, τα ως άνω δεδομένα παραδίδονται μόνο κατόπιν σχετικής έγγραφης αίτησης της μεταφορικής εταιρείας και επίδειξης των απαραίτητων νομιμοποιητικών εγγράφων, στον νόμιμο εκπρόσωπο αυτής.

 

Άρθρο 8

Διοικητικές, τεχνικές και άλλες απαιτήσεις

1.Το επάγγελμα του ιδιοκτήτη ή συνεκμεταλλευτή συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου δεν είναι συμβατό με επαγγελματικές δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και προσώπων. Το συνεργείο και το προσωπικό του θα πρέπει να είναι ελεύθερο από οποιαδήποτε εμπορική, οικονομική ή άλλου είδους δέσμευση προς τρίτους που μπορεί να επηρεάσει σε οποιοδήποτε βαθμό την κρίση του ή την ποιότητα στις εργασίες που παρέχει.

2.Το συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου είναι αποκλειστικά υπεύθυνο και υπόλογο στην αρμόδια αρχή για πράξεις και ενέργειες που σχετίζονται με τους ψηφιακούς ταχογράφους και γίνονται εξ’ ονόματος του, είτε από υπαλλήλους του, είτε από τρίτους μετά από συμφωνία που συνάπτει με αυτούς.

3.Το συνεργείο δεν δικαιούται να εκχωρήσει τη γνωστοποίηση λειτουργίας του σε άλλο συνεργείο ή σε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

4.Το συνεργείο λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια του προσωπικού του καθώς και των προσώπων και της περιουσίας που βρίσκονται στους χώρους του.

5.Το συνεργείο τηρεί την κείμενη νομοθεσία περί ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας και επιδεικνύει στην αρμόδια αρχή έντυπα και πιστοποιητικά που απαιτούνται ή αποδεικνύουν ότι η σχετική νομοθεσία τηρείται.

6.Το συνεργείο διατηρεί «σχέδιο διαδικασίας εκκένωσης σε περίπτωση σοβαρού και άμεσου κινδύνου» και «σχέδιο διαδικασίας σε περίπτωση τραυματισμού προσώπου». Τα στοιχεία των προσώπων που είναι υπεύθυνα για την εφαρμογή των διαδικασιών αυτών τοποθετούνται σε εμφανή θέση σε κάθε ξεχωριστό χώρο του κτιρίου του συνεργείου.

7.Ο υπεύθυνος του συνεργείου ελέγχει τακτικά ότι τηρούνται οι κανονισμοί, για την ποιότητα των εργασιών που αναλαμβάνονται και ότι τα στοιχεία που τηρούνται για τις βαθμονομήσεις είναι ολοκληρωμένα και ακριβή.

8.Το συνεργείο δεν αναλαμβάνει άμεσα ή έμμεσα τις εργασίες τις παρ. 1γ του άρθρου 3 της παρούσας όταν δεν κατέχει τα απαιτούμενα τεχνικά μέσα και την απαιτούμενη γνώση. Σε τέτοια περίπτωση, ενημερώνει το πρόσωπο που προσκόμισε το όχημα και το παραπέμπει σε συνεργείο που διαθέτει τα απαιτούμενα τεχνικά μέσα και την απαιτούμενη γνώση.

9.Το συνεργείο έχει αναρτημένες, σε εμφανές σημείο, τη γνωστοποίηση λειτουργίας του συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου, τη βεβαίωση ορθής αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος του τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου και τυχόν προειδοποιήσεις.

10.Το συνεργείο ενημερώνει τη γνωστοποίηση λειτουργίας του για οποιαδήποτε από τις κατωτέρω ανα- φερόμενες τροποποιήσεις:

α. Αλλαγή εκμεταλλευτή του συνεργείου. β. Μετεγκατάσταση σε νέο κτίριο. γ. Μετακίνηση του εξοπλισμού του συνεργείου που επηρεάζει τις αποστάσεις που απαιτούνται μεταξύ μηχανημάτων και σταθερών αντικειμένων ή μερών του κτιρίου.

11.^ συνεργείο και το προσωπικό του είναι υπεύθυνα για την ασφάλεια, ακρίβεια και διαθεσιμότητα των δε-δομένων που καταγράφηκαν και φυλάσσονται για κάθε ταχογράφο όταν προβαίνει σε επισκευή ή απόσυρσή του. Όπου η τηλεφόρτωση των δεδομένων του ταχογράφου δεν είναι δυνατή (λόγω βλάβης ή άλλης αιτίας), το συνεργείο εκδίδει «Βεβαίωση Αδυναμίας Τηλεφόρτωσης» στον κάτοχο του οχήματος και διατηρεί αντίγραφο αυτής για ένα (1) έτος.

12.Στο συνεργείο πρέπει να φυλάσσονται σε ηλεκτρονική μορφή, κατ’ ελάχιστον τα παρακάτω:

α. Για έξι (6) χρόνια πλήρεις λεπτομέρειες για κάθε όχημα και ψηφιακό ταχογράφο στα οποία έγινε σχετική εργασία με την ημερομηνία και ώρα εκτέλεσης εργασίας. Για το σκοπό αυτό, όλες οι πληροφορίες που βρίσκονται στην κάρτα συνεργείου τηλεφορτώνονται σε τοπικό ηλεκτρονικό υπολογιστή μετά από κάθε έλεγχο ή βαθ- μονόμηση, από τον τεχνίτη στον οποίο είναι χρεωμένη η κάρτα συνεργείου.

β. Πλέον των υποχρεώσεων του συνεργείου για τήρηση αρχείου και πληροφοριών που αναφέρονται στον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ.165/2014, το συνεργείο αρχειοθετεί σε ηλεκτρονική μορφή μία (1) φωτογραφία μορφής JPEG και διαστάσεων 640 * 480 εικονοστοιχείων (pixels). Στην ψηφιακή φωτογραφία εμφανίζεται ευκρινώς ο αριθμός κυκλοφορίας της πινακίδας του οχήματος, οπτικό πεδίο παραπλεύρως οχήματος για την ταυτοποίηση του συνεργείου, η ημερομηνία λήψης και οι γεωγραφικές συντεταγμένες του σημείου λήψης. Φωτοαντίγραφο της φωτογραφίας συνοδεύει το πιστοποιητικό βαθμονόμησης. Επιπρόσθετα, το συνεργείο τηρεί Ημερολόγιο Καταγραφής Εργασιών ήτοι ηλεκτρονικό αρχείο καταγραφής εκτέλεσης εργασιών για κάθε όχημα. Το Ημερολόγιο Καταγραφής Εργασιών ενημερώνεται σε καθημερινή βάση και σε αυτό καταχωρούνται η ημερο-μηνία εκτέλεσης εργασιών, ο αριθμός κυκλοφορίας πινακίδας οχήματος, τα στοιχεία οχήματος, η ώρα έναρξης και λήξης εργασιών, τα στοιχεία ταχογράφου και τα υπόλοιπα στοιχεία σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος V. Το Ημερολόγιο Καταγραφής Εργασιών φυλάσσεται σε ειδικό φάκελο για έξι (6) έτη στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας προκειμένου να είναι διαθέσιμο για κάθε έλεγχο από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.

γ. Για έξι (6) χρόνια πληροφορίες για όλους τους ψηφιακούς ταχογράφους που παροπλίστηκαν.

δ. Γ ια ένα (1) χρόνο όλα τα δεδομένα που τηλεφορτώθηκαν κατά την απόσυρση των ψηφιακών ταχογράφων στο συνεργείο. Με τη λήξη του ενός (1) έτους τα δεδομένα αυτά καταστρέφονται από το συνεργείο και παράλληλα πρέπει να τηρείται αρχείο, για δύο (2) χρόνια, με τις πληροφορίες που καταστράφηκαν, την ημερομηνία καταστροφής αυτών και την υπογραφή του προσώπου που τις κατάστρεψε.

ε. Για έξι (6) χρόνια πληροφορίες των βεβαιώσεων αδυναμίας τηλεφόρτωσης ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός τους (όνομα στο οποίο εκδόθηκε, ημερομηνία, αύξων αριθμός βεβαίωσης).

13.Σε οχήματα μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων ο τεχνίτης/συνεργείο εγκαθιστά ταχογράφο κατάλληλο για αυτά τα οχήματα και διεξάγει οποιαδήποτε άλλη σχετική εργασία με βάση τις απαιτήσεις και προδιαγραφές που ισχύουν για τους ταχογράφους και το ηλεκτρικό κύκλωμα σύμφωνα με τις διατάξεις της υπό στοιχεία οικ. Γ5/48222/2474/2019 (Β’ 2755) κοινής υπουργικής απόφασης (Συμφωνία ADR, όπως ισχύει). Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ακαταλληλότητα του ταχογράφου ή της εγκατάστασής του, οφείλουν να ενημερώνουν με τον πλέον πρόσφορο τον κάτοχο του οχήματος.

14.Η διαχείριση των αποσυρόμενων ψηφιακών ταχογράφων (ταχογράφοι τέλους κύκλου ζωής) θα πρέπει να πραγματοποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τη διαχείριση των Αποβλήτων Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού (ΑΗΗΕ).

 

Άρθρο 9

Κάρτα Συνεργείου

1.Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

α) Διαβιβάζει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον κατάλογο εγκεκριμένων συνεργείων, τεχνιτών και των καρτών τους,

β) κοινοποιεί αντίγραφο των σημάτων και των αναγκαίων πληροφοριών σχετικά με τα χρησιμοποιηθέντα ηλεκτρονικά δεδομένα ασφαλείας και, γ) τηρεί κατάλογο απωλεσθεισών, κλαπεισών ή ελαττωματικών καρτών.

2.Η λειτουργία του συνεργείου αναστέλλεται άμεσα όταν κατά οποιοδήποτε τρόπο:

α) Δεν έχει ανανεωθεί έγκαιρα η κάρτα του συνεργείου, β) σε περίπτωση απώλειας της κάρτας συνεργείου, και γ) σε περίπτωση καταστροφής της κάρτας συνεργείου.

3.Η κάρτα συνεργείου μπορεί να συγκρατήσει εγγραφές βαθμονομήσεων ή και ρυθμίσεων της ώρας που έχουν διεξαχθεί ενόσω η κάρτα ήταν εισηγμένη στη συσκευή ελέγχου (τουλάχιστον 88 τέτοιες εγγραφές).

4.Η χρήση των καρτών συνεργείου από τους τεχνίτες διέπεται από τις κάτωθι αρχές:

α) Η κάρτα συνεργείου χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο από τους εγκεκριμένους τεχνίτες.

β) Σε κάθε εγκεκριμένο τεχνίτη χορηγείται μυστικός αριθμός ΡΙΝ για αποκλειστική χρήση.

 

Άρθρο 10

Έλεγχοι των εγκεκριμένων συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου

Η αρμόδια αρχή ή/και κάθε άλλη συναρμόδια ελεγκτική αρχή, ελέγχει, κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, τα συνεργεία και τους τεχνίτες στον τομέα αρμοδιότητας της, για να διαπιστωθεί η καλή εκτέλεση των εργασιών που σχετίζονται με τη λειτουργία της συσκευής ψηφιακού ταχογράφου ήτοι εγκατάσταση, βαθμονόμηση, επισκευή, επιθεώρηση, έλεγχο, απόσυρση, σφράγιση αυτής καθώς και της κάρτας συνεργείου που κατέχουν οι τεχνίτες ταχογράφου, όπως ενδεικτικά είναι η τηλε- φόρτωση, η ασφαλής φύλαξη των καρτών, η αρχειοθέτηση των τηλεφορτωθέντων δεδομένων, η διασφάλιση των δεδομένων και η παράδοση αυτών σε ηλεκτρονική μορφή στους έχοντες την κυριότητα των οχημάτων κατά τα οριζόμενα στον Κανονισμό (ΕΕ) 165/2014. Ο έλεγχος εκτός των ανωτέρω, εστιάζει στα λαμβανόμενα μέτρα ασφαλείας, στον χειρισμό των καρτών του συνεργείου, στις διενεργούμενες βαθμονομήσεις καθώς και στον έλεγχο των εγκαταστάσεων του συνεργείου.

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, οι εγκεκριμένοι τεχνίτες ή συνεργεία υπόκεινται, τουλάχιστον ανά διετία σε προγραμματισμένο έλεγχο των διαδικασιών που εφαρμόζουν κατά τον χειρισμό του ταχογράφου από την αρμόδια αρχή. Ο έλεγχος εστιάζεται ιδιαίτερα στα λαμβανόμενα μέτρα ασφαλείας και τον χειρισμό των καρτών συνεργείου. Επιπλέον των προκαθορισμένων τακτικών ελέγχων, οι εγκεκριμένοι τεχνίτες ή συνεργεία υπόκεινται, σε αιφνιδιαστικούς τεχνικούς ελέγχους για να ελέγχονται οι διενεργούμενες βαθμονομήσεις, επιθεωρήσεις και εγκαταστάσεις. Η αρμόδια αρχή διασφαλίζει ότι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι καλύπτουν ετησίως το 10% των εγκεκριμένων τεχνιτών και συνεργείων.

 

Άρθρο 11

Υπεύθυνος συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου

1.Κάθε συνεργείο ψηφιακού ταχογράφου έχει τουλάχιστον έναν (1) τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου ως υπεύθυνο για την ορθή εκτέλεση των εργασιών σε ψηφιακό ταχογράφο. Στην περίπτωση που ο εκμεταλλευτής του συνεργείου είναι τεχνίτης ψηφιακού ταχογράφου, δεν είναι υποχρεωτική η απασχόληση άλλου τεχνίτη ψηφιακού ταχογράφου σε αυτό, πέραν του εκμεταλλευτή.

2.Το συνεργείο που απασχολεί περισσότερους από έναν (1) τεχνίτες ψηφιακού ταχογράφου, υποχρεούται να ορίσει έναν από αυτούς ως υπεύθυνο για την ορθή εκτέλεση των εργασιών σε ψηφιακό ταχογράφο στο χώρο του συνεργείου.

 

Άρθρο 12

Παραρτήματα

Αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας απόφασης αποτελούν τα Παραρτήματα Ι έως και V.

-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: Γενικός εξοπλισμός συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου – Ειδικός εξοπλισμός συνεργείων ψηφιακού ταχογράφου.

-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ: Αίτηση για έγκριση λειτουργίας συνεργείου ψηφιακού ταχογράφου για εγκατάσταση, ενεργοποίηση, βαθμονόμηση, περιοδικό έλεγχο, επιθεώρηση, επισκευή, σφράγιση και απόσυρση ψηφιακών ταχογράφων σε οχήματα (συσκευών ελέγχου).

-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ: Βεβαίωση κατασκευαστή/εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου.

-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV: Υπεύθυνη δήλωση.

-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V: Ημερολόγιο Καταγραφής Εργασιών.

Autovision New