Χρονοδιάγραμμα για όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ – Αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης

banner-google-news

Το πλάνο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών  προβλέπει αναβάθμιση των υποδομών της Κρήτης, οι οποίες θα αναδείξουν το νησί σε κόμβο της Ανατολικής Μεσογείου. Μεταξύ άλλων, αφορούν τον αυτοκινητόδρομο ΒΟΑΚ και το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου.  «Αυτά τα έργα αναβαθμίζουν και την εθνική και την τοπική οικονομία και θα οδηγήσουν την Κρήτη σε μια άλλη πορεία τα επόμενα χρόνια», δήλωσε σε συνέντευξή του στο κανάλι «Κρήτη TV» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής.

Όσον αφορά τις εξελίξεις για τον Βόρειο Οδικό Άξονα και συγκεκριμένα για την περιβαλλοντική έγκριση του πρώτου τμήματος Χερσόνησος–Νεάπολη, μήκους 22,5 χλμ., είπε: «Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί οριστικά και αμετάκλητα την έναρξη του έργου, ώστε η Κρήτη να αποκτήσει τον αυτοκινητόδρομο που της αξίζει. Πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο και μέχρι τέλος του έτους θα έχουμε διαγωνιστική διαδικασία,  με υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, ενώ η ανακήρυξη προσωρινού μειοδότη για το έργο αναμένεται στα τέλη Ιανουαρίου».

Όπως επισήμανε ο υπουργός «είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, αφού η σύμβαση του έργου θα  υπογραφεί εντός του τρίτου τριμήνου του 2022».

Το πλάνο κατασκευής και των υπολοίπων τμημάτων του ΒΟΑΚ, σύμφωνα με  τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αφορά:

  • το τμήμα Χανιά–Ηράκλειο,  σχεδόν 157 χιλιόμετρων το οποίο θα γίνει με την διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης
  • τη μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων, που αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2022.
    «Εκτίμησή μας είναι ότι θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές μέσα στο ‘22. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 1,5 δισ., το μεγαλύτερο και σημαντικότερο κομμάτι, αφού συνδέει τα Χανιά με το Ηράκλειο», είπε ο υπουργός.
  • το κομμάτι Κίσσαμος–Χανιά, 38 χλμ., για το οποίο θα κατατεθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο τέλος του καλοκαιριού και αναμένεται να υπάρξει ανάδοχος το 2023.
    • το τμήμα Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος, μήκους 14 χλμ., και προϋπολογισμού 147 εκατομμυρίων ευρώ, θα δημοπρατηθεί μέσα στον Ιανουάριο του 2022 και στόχος είναι να συμβασιοποιηθεί εντός 6 μηνών.

Αεροδρόμιο Καστελίου και αξιοποίηση του «Ν. Καζαντζάκης»

Αναφορικά με το νέο αεροδρόμιου Καστελίου, ο υπουργός τόνισε ότι έχει εγκριθεί το master plan και διαβεβαίωσε, ότι παρά τις μικρές καθυστερήσεις λόγω της πανδημίας, η Κρήτη θα έχει ένα αεροδρόμιο που θα καλύψει τις ανάγκες της όχι μόνο για τα αμέσως επόμενα χρόνια, αλλά για τις επόμενες δεκαετίες.

Στο ερώτημα για την αξιοποίηση της έκτασης του παλαιού αεροδρομίου, ο κ. Καραμανλής, τόνισε ότι εκτός του ΤΑΙΠΕΔ εμπλέκεται και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο οποίο ανήκουν κάποιες εκτάσεις, οπότε χρειάζονται προσεκτικοί χειρισμοί και για εθνικούς λόγους.

Autovision New