Συνέντευξη ΣΙΕΦΑΝΑ: Μας μίλησαν οι Στέλιος Καρράς, Νίκος Μεραμβελιωτάκης

banner-google-news

Διαβάστε τη συνέντευξη που μας παραχώρησαν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Φορτηγών Αυτοκινήτων Νομού Αττικής (ΣΙΕΦΑΝΑ) Στέλιος Καρράς και ο γενικός γραμματέας του, Νίκος Μεραμβελιωτάκης.

Ο Έλληνας φορτηγατζής παλεύει καθημερινά για την επιβίωσή του. Η αγάπη του για το φορτηγό, τείνει να γίνει η «κατάρα» του. Η υψηλή φορολογία, οι υποχρεώσεις σε ταμεία και τράπεζες, τα καύσιμα, τα διόδια και ο παρασιτισμός της αγοράς, δεν νομίζουμε πως λαμβάνονται ως «θετικά μέτρα» προς τη λεγόμενη «ανάπτυξη» και «ανάταση» του κλάδου. Αυτό άλλωστε αντιπροσωπεύει τη γενικότερη άποψη που αναδύεται από τα σπλάχνα της μεταφοράς και της καθημερινής εργασιακής πάλης.

Το Youtruck Magazine, επισκέφτηκε τον κο Στέλιο Καρρά και τον κο Νίκο Μεραμβελιωτάκη, πρόεδρο και γραμματέα αντίστοιχα, του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Φορτηγών Αυτοκινήτων Νομού Αττικής (Σ.Ι.Ε.Φ.Α.Ν.Α) και μίλησε μαζί τους για τα προβλήματα του κλάδου, τον βραχνά της υψηλής φορολογίας και τους κινδύνους που ελλοχεύουν σε κάθε νέο μέτρο της κυβέρνησης.

Στον Νίκο Σπυρόπουλο


Στέλιος Καρράς: “Αδειάζει ο χώρος της μικρής μεταφοράς- Έλληνες γίνονται «Βούλγαροι» και υποκλέπτουν το μεταφορικό έργο”

-Κε Καρρά, ο Έλληνας φορτηγατζής, δίνει μια διαρκή μάχη στο δρόμο για την επιβίωσή του. Γιατί η μεταφορά έφτασε σε αυτό το σημείο;

Για τον Σ.Ι.Ε.Φ.Α.Ν.Α., το βασικό θέμα είναι να επιβιώσει ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής. Αυτό είναι που μετράει και προσπαθούμε μέσα από το σύνδεσμο. Σήμερα, βλέπουμε ένα νόμο του 2010 να έχει ισοπεδώσει τα πάντα στο πέρασμά του. Με την κατάργηση των κατηγοριών στον κλάδο, βλέπω εδώ και καιρό τα νομαρχιακά φορτηγά να θέλουν να γίνουν ξαφνικά νταλίκες. Είναι τραγικό αυτό που γίνεται διότι αδειάζει ο χώρος της μικρής μεταφοράς, κάτι το οποίο εγκυμονεί κινδύνους. Ήδη κυκλοφορούν στην πιάτσα φορτηγά κάτω 3.5 τόνων, τα οποία νοικιάζουν εταιρίες σε πολίτες για να κάνουν τη μεταφορά τους. Αυτή η κίνηση στοχεύει ξεκάθαρα στο να καταργήσει τον επαγγελματία. Κατά τη γνώμη μας, οι κατηγορίες των φορτηγών, διασφάλιζαν το «μεροκάματο» στους μεμονωμένους επαγγελματίες.

-Ο ρόλος όμως των σωματείων αυτός δεν είναι; Να εξασφαλίζει το μεροκάματο σε κάθε επαγγελματία του κλάδου;

Οι συνδικαλιστές προσπαθούν ο καθένας με τον τρόπο του. Είναι θέμα όμως, πολιτικής βούλησης να εφαρμοστούν οι νόμοι για να μην γίνεται ο φορτηγατζής βορά στα άγρια θηρία. Βλέπουμε σήμερα, να καταργούνται όλα τα φορτωτικά και συνοδευτικά έγγραφα τα οποία εξασφαλίζουν τη νόμιμη μεταφορά και πλέον ο καθένας φορτώνει οτιδήποτε χωρίς κανένα παραστατικό. Καταργήθηκε το δελτίο αποστολής, το ημερήσιο ημερολόγιο μεταφοράς, και κυρίως η φορτωτική, που για τον επαγγελματία είναι ο καθρέφτης του επαγγέλματός του. Γιατί καταργήθηκαν όλα αυτά τα έγγραφα; Μήπως για να βοηθήσουμε την παράνομη μεταφορά;{module katalogos-right}

Σύμφωνα με τις αποφάσεις και τους νόμους που έχουν παρθεί, αν θέλουμε να λέμε ότι το φορτηγό είναι ένα, τότε όλοι οι φορτηγατζήδες πρέπει να οργανωθούν σε ένα πανίσχυρο συνδικάτο.Εφόσον είναι ένα το όχημα, ένας θα είναι και ο φορέας εκπροσώπησής του. Υπάρχουν σωματεία, στα οποία θεωρώ, ότι ένας είναι ο αρχηγός αλλά ένας και ο οπαδός. Δεν βλέπω να υπάρχουν τα εχέγγυα των δημοκρατικών και νόμιμων διαδικασιών. Υπάρχουν πολλοί που λένε ότι ηγούνται σωματείων και ομοσπονδιών, και βλέπουν κατ’ ιδίαν τους υπουργούς, χωρίς όμως να αντιπροσωπεύουν κάτι. Είναι ευκαιρία λοιπόν με τον νόμο του 2010, να γίνει πανίσχυρο το συνδικάτο της χερσαίας εμπορευματικής μεταφοράς. Κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι το ΠΣΧΕΜ, γιατί διαθέτει τα περισσότερα ενεργά σωματεία και κάνει συστηματική δουλειά, έχοντας μάλιστα την έδρα του στην Αθήνα, στο κέντρο των γεγονότων.

 “Είναι ευκαιρία να γίνει πανίσχυρο το συνδικάτο της χερσαίας εμπορευματικής μεταφοράς”

 

-Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των μεταφορέων είναι η υψηλή φορολογία. Ποια είναι η γνώμη σας;

Έχουμε αναρωτηθεί αρκετές φορές γιατί δεν υιοθετείται μια εθνική φορολογία, π.χ 15%, ώστε να μπορέσει με αυτόν τον τρόπο να ζήσει και ο μεταφορέας. Θα πρέπει να γνωρίζετε πως ό,τι έξοδο, ζημιά ή πρόβλημα προκύψει, τα βάζουμε από τη δική μας τσέπη. Μηχανικές βλάβες του φορτηγού, φρένα, λάδια, καύσιμα, διόδια κλπ, όλα αυτά τα πληρώνουμε εμείς. Αυτό που ζητάμε είναι επιτέλους να υπάρξει μια σωστή και δίκαιη φορολογία. Να μπορέσω να σε ανταγωνιστώ επί ίσοις όροις και όχι με χτυπήματα κάτω από τη μέση.

Πρέπει να με προστατέψει το ίδιο το κράτος, αφού η άδεια που μου έχει δώσει, είναι φορτηγού Δημοσίας Χρήσης. Εφόσον είμαι επαγγελματίας, θα πρέπει να με προστατεύει πρώτα και ύστερα να ζητάει να πληρώνω εφορία, ασφάλεια κ.α. Πρέπει να υπάρξει ένα ισχυρό ταμείο, μια σωστή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, ουσιαστικός έλεγχος και εφαρμογή των νόμων. Όλα αυτά πρέπει και οφείλουν να είναι λυμένα από το κράτος!

Νίκος Μεραμβελιωτάκης: Ανυπαρξία ελεγκτικών μηχανισμών για την παράνομη μεταφορά-Καταστρατηγούνται οι νόμοι

-Αναφερθήκατε σε ουσιαστικό έλεγχο. Η πλειοψηφία των επαγγελματιών κάνει λόγο για ανύπαρκτους ελέγχους στα αλλοδαπά φορτηγά που κυκλοφορούν στους δρόμους μας. Τι πιστεύετε εσείς;

Ν. Μεραμβελιωτάκης: Είναι γεγονός ότι δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τον Βούλγαρο, τον Κύπριο, τον Σκοπιανό μεταφορέα επί ίσοις όροις. Ένα από τα «αγκάθια» σήμερα στη μεταφορά, είναι η «βουλγαροποίηση» των Ελλήνων φορτηγατζήδων. Αναφέρομαι στους Έλληνες οδηγούς που έχουν ιδρύσει Βουλγαρικές εταιρίες, κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους με βουλγάρικες πινακίδες και κλέβουν το νόμιμο έργο που αναλογεί στους συναδέλφους τους. Είναι θλιβερό να γίνεται αυτό, να το γνωρίζουν όλοι και να μην υπάρχουν εντατικοί έλεγχοι από τους αρμόδιους φορείς. Μάλιστα, όσοι έλεγχοι πραγματοποιούνται δεν γίνονται από τα αρμόδια όργανα και φορείς με αποτέλεσμα η παράνομη μεταφορά να μην ελέγχεται σωστά

 “Τα αλλοδαπά φορτηγά εισέρχονται στην χώρα μας και λιμνάζουν”

Στ. Καρράς: Η μόνη έμπειρη ομάδα που διαθέτει τόσο τα κατάλληλα εργαλεία όσο και το προσωπικό για σωστούς ελέγχους, προέρχεται από τις Ο.Ε.Π.Τ.Α (Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων). Γνωρίζει καλά το αντικείμενο. Τα αλλοδαπά φορτηγά εισέρχονται στην χώρα μας και λιμνάζουν. Μάλιστα, έχουμε στείλει έγγραφο σαν σωματείο στο υπουργείο, με βάση το οποίο ζητάμε να βοηθήσουμε στη διεξαγωγή των ελέγχων, πληρώνοντας τα έξοδα των διερμηνέων. Είναι δυνατόν ο Έλληνας αστυνομικός που κάνει τον έλεγχο να γνωρίζει π.χ βουλγαρικά; Εάν δεν υπάρχει παρανομία, θα υπάρχει δουλειά και συνεπώς, η δυνατότητα από μέρους μας, να πληρώσουμε το ταμείο μας, την εφορία μας κτλ. Όλα είναι ένας κύκλος.

 

-Υπάρχει η άποψη ότι ο Έλληνας μεταφορέας είναι από τους ακριβότερους. Ισχύει;

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί αναφορικά με το κόστος της μεταφοράς ο Έλληνας μεταφορέας είναι από τους φθηνότερους. Όμως, δημιουργείται και άλλο πρόβλημα εδώ. Για παράδειγμα, με βάση τις μελέτες, το κόστος για μια μεταφορά στη Θεσσαλονίκη ανέρχεται στα 680€ με 780€. Οι μεταφορείς όμως τη δίνουν στα 450€ με 400€. Το γιατί το έχει αναρωτηθεί κανείς;

{module katalogos-left}Το κράτος, εφόσον δεν ελέγχει τις φορτωτικές σε αναγκάζει ουσιαστικά να μην πληρώνεις εισφορές, ασφάλεια κτλπ, ώστε να ρίξεις την τιμή για να πάρεις τη δουλειά. Τι γίνεται όμως με όποιον πληρώνει κανονικά; Πάει να δώσει μια προσφορά και αυτόματα τίθεται εκτός αγοράς. Πώς είναι δυνατόν επομένως να εκσυγχρονιστεί το αυτοκίνητο, να προσφέρουμε πράσινη κυκλοφορία με σύγχρονα αυτοκίνητα και να είμαστε όλοι νόμιμοι;

Το κράτος δεν επιδοτεί τον μεμονωμένο επαγγελματία αυτοκινητιστή για την αγορά νέου οχήματος και όπως φαντάζεστε, το να επωμιστεί τέτοιο οικονομικό βάρος στις πλάτες του είναι αδύνατο. Η πλειοψηφία των Ελλήνων μεταφορέων είναι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές και λίγες οι εταιρίες. Άλλωστε, όπως έλεγε κάποιος παλιός συνάδελφος, «οι λαγοί κοπάδι δεν γίνονται».

-Κέρδος στις τσέπες μένει;

Στ. Καρράς: (Γέλια).

Ν. Μεραμβελιωτάκης: (Γέλια).

Απεργία ΣΙΕΦΑΝΑ δεκαετία '70

“Πώς θα ατενίσει το μέλλον ένας νέος επαγγελματίας; Με “μαϊμουδιές” και ημίμετρα;”

Στ. Καρράς: Η κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη. Προσπαθούμε να ζήσουμε, «κλέβοντας» ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, οφειλές, δάνεια κλπ. Έχουμε έρθει στο σημείο να ξεφτιλίζουμε τη δουλειά μας μέσα σε μια αγορά που βασιλεύει «ο θάνατός σου η ζωή μου». Πώς θα ατενίσει το μέλλον ένας νέος επαγγελματίας; Με “μαϊμουδιές” και ημίμετρα; Τα προβλήματα έρχονται από παντού. Δεν υπάρχει δουλειά. Έχουν τσακιστεί τα πάντα.

Ν. Μεραμβελιωτάκης: Το μόνο που κινείται είναι το τρόφιμο. Αλλά και αυτό έχει κάνει τεράστια κοιλιά το τελευταίο διάστημα. Το κράτος ανοίγει χιλιάδες παραθυράκια στη μεταφορά με αποτέλεσμα να καταστρατηγούνται οι νόμοι. Από την άλλη, όσα μέτρα καινούρια λαμβάνει, έχουν καθαρά κερδοσκοπικό χαρακτήρα (π.χ Π.Ε.Ι, A.B.S).

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!