Nikola TRE : Φιλόδοξος… εισβολέας!

Η αμερικανική εταιρία Nikola "εισβάλει" στην ευρωπαϊκή αγορά βαρέων φορτηγών με τη βοήθεια της Iveco, όχι με προτάσεις που απλώς θα συμπληρώνουν τις διαθέσιμες επιλογές, αλλά θα ηγούνται αυτών με γνώμονα τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Το τρίτο κατά σειρά πρωτότυπο φορτηγό, που παρουσίασε η εταιρία Nikola Motor Company, αρχικά με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, πριν από έναν περίπου χρόνο, γίνεται και επίσημα το φορτηγό που θα απευθυνθεί στις αγορές της Ευρώπης (αλλά και της Ασίας και της Αυστραλίας). Φέρει την ονομασία «Tre» που στα νορβηγικά σημαίνει «τρία» και σύμφωνα με τον ιδρυτή και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, κ. Trevor Milton «θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό φορτηγό, όχι μόνο με μηδενικές εκπομπές ρύπων αλλά με όλη την τεχνολογία που θα του επιτρέπει να πληροί τις προδιαγραφές αυτονομίας επιπέδου 5».

Άξιος εταίρος

Για να συμβεί αυτό, η αμερικάνικη εταιρία με έδρα το Φοίνιξ της Αριζόνας, χρειάστηκε να συμμαχήσει με έναν κατασκευαστή φορτηγών, που όχι μόνο θα έδινε ευρωπαϊκή κατεύθυνση στο σχέδιο αλλά θα ήταν και πρωτοπόρος σε θέματα εναλλακτικών μορφών κίνησης. Η Iveco και η FPT Industrial ήταν ο εταίρος που ανταποκρίθηκε στην πρό(σ)κληση της Nikola, για μια συνεργασία με στόχο την επιτάχυνση της μετατροπής της κατηγορίας βαρέων φορτηγών σε κατάσταση ουδετερότητας, όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, τόσο στη Β. Αμερική όσο και στην Ευρώπη, μέσω υιοθέτησης της τεχνολογίας κυψελών καυσίμων.

NIKOLA TRE (15)

Ο πρωταρχικός στόχος της συμφωνίας είναι η αξιοποίηση της αντίστοιχης εμπειρογνωμοσύνης των εταίρων για την επιτυχή ανάπτυξη τεχνολογίας μηδενικών ρύπων στα βαρέα φορτηγά, με ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που θα διαταράξει την αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρική σχέση περιλαμβάνει τη δημιουργία ευρωπαϊκής κοινοπραξίας για την ανάπτυξη και την πώληση φορτηγών με τεχνολογίες καυσίμων υδρογόνου και ηλεκτροκινητικότητας για την ευρωπαϊκή αγορά. Η Nikola θα προσφέρει την τεχνογνωσία της στις προηγμένες τεχνολογίες κυψελών καυσίμου, σε συνδυασμό με ένα καινοτόμο, όσο και πρωτόγνωρο επιχειρηματικό μοντέλο που προβλέπει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα μίσθωσης φορτηγού και υπηρεσιών. Ενώ η Iveco με την FPT Industrial, με βαθιά γνώση στην κατασκευή, θα συμβάλουν στην εκβιομηχάνιση των φορτηγών, με συστήματα fuel cell (και καύσιμο υδρογόνο) και ηλεκτροκίνησης.

Με βάση το S-WAY

H κοινοπραξία, ξεκίνησε ήδη την ανάπτυξη του πρώτου φορτηγού, του ηλεκτροκίνητου Nikola TRE, το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα του Iveco S-WAY, αλλά ενσωματώνει την τεχνολογία φορτηγών και τα συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας της Nikola. Η ενσωμάτωση του σχεδίου που είχαμε δει στο πειραματικό φορτηγό ONE, στα δεδομένα της πλατφόρμας του S-WAY έγιναν από κοινού στο Τορίνο και αποτελεί φυσική συνέπεια μιας εταιρικής σχέσης που ξεκίνησε το 2018.

NIKOLA TRE (5)

Οι δοκιμές του TRE αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2020 στη Νορβηγία ενώ μέχρι το 2028 ο κατασκευαστής σχεδιάζει αφενός να έχει περισσότερους από 700 σταθμούς υδρογόνου στις ΗΠΑ και στον Καναδά και αφετέρου να τεθούν σε λειτουργία οι ευρωπαϊκοί σταθμοί υδρογόνου μέχρι το 2022. Το ντεμπούτο του στο ευρωπαϊκό κοινό υπολογίζεται να γίνει το Φθινόπωρο, στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανόβερο (ΙΑΑ 2020). Τις πωλήσεις -που θα ξεκινήσουν το 2021- και την υποστήριξη του Nikola TRE στην Ευρώπη θα αναλάβει το δίκτυο αντιπροσώπων της Iveco.

NIKOLA TRE (13)

Η ηλεκτρική έκδοση του TRE αποτελεί το πρώτο βήμα, στην πορεία προς την έκδοση TRE FCEV, που θα συνδυάζει μπαταρίες και σύστημα κυψελών καυσίμου και αναμένεται να ξεκινήσει πωλήσεις το 2023. Το TRE FCEV θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο για την παραγωγή της απαιτούμενης ενέργειας για τον ηλεκτροκινητήρα και αυτή η συνδυαστική λειτουργία θα διασφαλίζει μέγιστη αυτονομία έως και 966 χλμ.

NIKOLA TRE (2)

Δυνατό και αποδοτικό

Το όχημα που ετοίμασαν οι εταίροι για την παγκόσμια στατική παρουσίαση του TRE είναι ένας ελκυστήρας 4×2 για περιφερειακό μεταφορικό έργο, με αυτονομία που ανέρχεται στα 400 χλμ. και δυναμικές επιδόσεις, εφάμιλλες ή και καλύτερες από αυτές ενός ισοδύναμου «συμβατικού» πετρελαιοκίνητου φορτηγού. Το Nikola TRE 4×2 φέρει ένα αρθρωτό σύστημα μπαταρίας, με συνολική χωρητικότητα έως και 720 kWh, το οποίο μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει με τις αποστολές διαφορετικών πελατών. Η ηλεκτρική τροφοδοσία παράγει συνεχή ισχύ 480 kW (περίπου 653 ίπποι), με μέγιστη ροπή 1.800 Nm. Το καινοτόμο φορτηγό θα είναι επίσης διαθέσιμο σε εκδόσεις πλαισίου δύο και τριών αξόνων (6×4 και 6×2), με μεικτό βάρος που θα κυμαίνεται από 18 έως 26 τόνους και θα προορίζονται για αστικές διανομές και δημοτικές ανάγκες.

NIKOLA TRE (3)

Το TRE θα εφοδιάζεται με ένα προηγμένο λειτουργικό σύστημα της Nikola που συνδυάζει λειτουργίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης με τη δυνατότητα ελέγχου των περισσότερων λειτουργιών του φορτηγού, όπως του κλιματισμού, του συστήματος καμερών 360ο, της ρύθμισης του ύψους της ανάρτησης και χαρακτηριστικών διάγνωσης. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας Bluetooth για τη δημιουργία ασφαλούς συνδέσμου με το κινητό του χρήστη, επιτρέπει μια σειρά από λειτουργίες που κάνουν την καθημερινότητα πιο άνετη. Όπως το «έξυπνο» σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και η αυτόματη ρύθμιση του κλιματιστικού στις προτιμήσεις του οδηγού.

NIKOLA TRE (12)

Στο εσωτερικό της καμπίνας κυριαρχεί η αφαιρετική τάση, τόσο στις γραμμές σχεδίασης του ταμπλό όσο και σε άλλα επί μέρους στοιχεία. Σίγουρα τα πρώτα σχέδια που βλέπουμε τώρα θα διαφοροποιηθούν αρκετά μέχρι την ώρα που το φορτηγό θα περάσει τη γραμμή παραγωγής. Επίσης δεν είναι απίθανο η καμπίνα να υιοθετήσει περισσότερα στοιχεία από το S-WAY. Οι όμορφοι συνδυασμοί χρωμάτων, η καλή ποιότητα των υλικών, το εντελώς επίπεδο πάτωμα και ο προσανατολισμός της κεντρικής κονσόλας (που φιλοξενεί τη μεγάλη οθόνη) προς το κάθισμα του οδηγού είναι προς  το παρόν τα στοιχεία που συγκρατούμε.


NIKOLA TRE (14)Hubertus Mühlhauser, CEO της CNH Industrial: «Η αυξανόμενη εστίαση στην αναγνώριση ότι πρέπει να υπάρξoυν σημαντικές μειώσεις των εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, μας οδηγούν στην ταχεία αναζήτηση προηγμένων τεχνολογιών λύσεων. Αυτή η κοινοπραξία θα οδηγήσει σε απτά περιβαλλοντικά οφέλη για τους μεταφορείς μεγάλων αποστάσεων της Ευρώπης.»


NIKOLA TRE (6)Trevor Milton, Διευθύνων Σύμβουλος της Nikola Motors: «Αυτή η συνεργασία είναι κερδοφόρα για όλους τους εμπλεκόμενους. Από τη στιγμή που παρουσιάσαμε το Nikola ONE το 2016, οι οδηγοί φορτηγών και κυβερνητικοί αξιωματούχοι μας ζήτησαν να φέρουμε την Nikola στην Ευρώπη. Το Nikola TRE είναι πανέμορφο και καινοτόμο και χρειαζόμασταν τον σωστό συνεργάτη για να μας βοηθήσει να εισέλθουμε στην ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης, όσο προχωράμε προς τις μηδενικές εκπομπές, αναγκάζουμε τη βιομηχανία φορτηγών να αντιδράσει.»

NIKOLA TRE (7)
«Το υδρογόνο και η μπαταρία αποτελούν τις μόνες βιώσιμες λύσεις «πράσινης» ενέργειας και θα επιτρέψουν στα κράτη να γίνουν πιο ανεξάρτητα από τα ορυκτά καύσιμα».

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ