Νέο Iveco S-Way : Νέες προσδοκίες!

Καθώς το Stralis περνά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, με ιδιαίτερα μέτρια εμπορική πορεία και χαρακτηριστικά που φαίνεται να μην έπεισαν το αγοραστικό κοινό, η Iveco επανέρχεται δριμύτερη στη μεγάλη κατηγορία φορτηγών με το εντελώς νέο S-Way.

banner-google-news

Η πολυαναμενόμενη αντικατάσταση του Stralis πραγματοποιήθηκε επίσημα στις αρχές Ιουλίου στη Μαδρίτη, την πόλη που επέλεξε η Iveco προκειμένου να αποκαλύψει το φορτηγό που το διαδέχεται, το νέο S-Way. Ένα φορτηγό που για να έχει τύχη και θέση ανάμεσα στα… μεγαθήρια της κατηγορίας πρέπει να αποδειχθεί οικονομικό, αξιόπιστο αλλά και θελκτικό αισθητικά στα μάτια του εν δυνάμει ιδιοκτήτη του.

Αλήθεια είναι ότι ο Ιταλός κατασκευαστής κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για τον εξορθολογισμό της καμπίνας καθώς και για τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμου μέσα από ένα πλήθος νέων τεχνολογιών καθώς και την μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή σε εντυπωσιακά επίπεδα. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της καμπίνας είναι εμφανής με την πρώτη ματιά, με ακμές που κατευθύνουν τον αέρα να υπάρχουν σε όλες τις επιφάνειες, ακόμα και στους εξωτερικούς καθρέπτες (ναι, ούτε λόγος για κάμερες, προς το παρόν τουλάχιστον!). Μόνο σε αυτές τις βελτιώσεις αεροδυναμικής οφείλεται η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 4%.

Το στοιχείο που δεσπόζει στην εμπρόσθια όψη είναι αναμφισβήτητα η τεράστια μαύρη μάσκα η οποία θυμίζει αρκετά αυτή της Scania. Τα φωτιστικά σώματα είναι πολύ όμορφα και «δένουν» αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο. Σε αντίθεση με το Stralis, ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας είναι «χτισμένος» σε τρία μέρη κάτι που μειώνει το κόστος επιδιόρθωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Ενώ θα υπάρχει και η επιλογή ενός μεταλλικού προφυλακτήρα στα πρότυπα του X-Way.

12 (Medium)(1)

Βελτιωμένη καμπίνα

Στο εσωτερικό της νέας καμπίνας -εσωτερικού ύψους 2.150 χιλ.- υπάρχει περισσότερος χώρος, τόσο για την αποθήκευση αντικειμένων όσο και τη διαμόρφωση της κάτω κουκέτας, με μεγάλο ψυγείο-καταψύκτη, δύο μεγάλες θυρίδες με πρόσβαση και εξωτερικά της καμπίνας και ότι άλλο μπορεί να χρειαστεί ένας σύγχρονος επαγγελματίας οδηγός μεγάλων αποστάσεων.

2 (Medium)(3)

Ιδιαίτερα βελτιωμένη φαίνεται να είναι και η άνεση, κυρίως γιατί δεν υπάρχει πια το πολύ ψηλά τοποθετημένο κάθισμα του Stralis. Αλλά ένα ολοκαίνουργιο κάθισμα, τοποθετημένο κατά 60 χιλ. χαμηλότερα, νέας σχεδίασης τιμόνι που αφήνει περισσότερο ελεύθερο χώρο για τα γόνατα καθώς και νέο στρώμα στα κρεβάτια.

3 (Medium)(2)

Οδηγοκεντρική χαρακτηρίζεται η συνολική σχεδίαση του ταμπλό, καθώς η κεντρική κονσόλα είναι σημαντικά στραμμένη προς τη θέση οδήγησης, σε μια προσπάθεια αναβάθμισης της εργονομίας, σε συνδυασμό με τη αύξηση της ασφάλειας μέσω της βελτιστοποίησης της ορατότητας. Παράλληλα, η δομή της καμπίνας έχει εξελιχθεί με βάση τις προδιαγραφές του ευρωπαικού πρωτοκόλλου ECE R29.03, αναφορικά με την αντοχή της ακόμα και στις πιο ακραίες περιπτώσεις ατυχημάτων.

7 (Medium)(1)

Η αρχική εντύπωση που δίνει η καμπίνα του S-Way είναι ότι υπάρχουν πολλές βελτιώσεις σε σχέση με το Stralis. Καλύτερο κάθισμα οδηγού, καλύτερο τιμόνι (που ενσωματώνει χειριστήρια για τον έλεγχο της ταχύτητας και του ήχου) και πιο ορθολογική σχεδίαση. Ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα μαύρου πλαστικού αλλά και διακόπτες που παραπέμπουν στη γενιά Stralis και που δεν βοηθά ώστε το νέο φορτηγό να κάνει τη διαφορά και σε επίπεδο ποιότητας υλικών και αισθητικής. Ίσως κάποια διακοσμητικά στοιχεία από χρώμιο, μέταλλο ή ξύλο θα μπορούσαν να αλλάξουν προς το καλύτερο τη γενική εικόνα.

Συνδεσιμότητα

Εν τω μεταξύ, η Iveco λάνσαρε νέα συστήματα συνδεσιμότητας και τηλεματικής, στον εξοπλισμό του νέου φορτηγού, με το νέο πακέτο «Connectivity Box» και σε συνεργασία με τη Microsoft. Τώρα, όλα τα δεδομένα του οχήματος είναι διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο, με το διαγνωστικό σύστημα να μπορεί να «διαβαστεί» εξ αποστάσεως για εύρεση βλαβών και ενημερώσεις λογισμικού. Υπάρχει επίσης ένα νέο σύστημα αξιολόγησης οδηγών, το οποίο διαμορφώνει το προσωπικό προφίλ οδήγησης με βάση την οικονομία, την ασφάλεια και την πρόβλεψη καταστάσεων. Όλα τα παραπάνω είναι εφικτά μέσω της φιλικής προς τον χρήστη εφαρμογής MyIVECO EASY Way.

1 (Medium)(3)

Η σειρά κινητήρων που εισήγαγε ο κατασκευαστής από το 2016 και με την οποία εφοδίαζε τις εκδόσεις του Stralis μεταφέρεται και στο νέο S-Way. Και δικαίως, γιατί πρόκειται για το πιο δυνατό σημείο του απερχόμενου Stralis και αυτό που επιτρέπει στην ιταλική φίρμα να κοιτάξει τους ανταγωνιστές της στα μάτια. Αυτό σημαίνει ότι τη γραμμή κίνησης διαμορφώνουν πετρελαιοκινητήρες XP 11 λίτρων έως 480 ίππους και 13 λίτρων έως 570 ίππους, ή 9λιτρος φυσικού αερίου 400 ίππων ή 13λιτρος φυσικού αερίου 460 ίππων, σε συνδυασμό με κιβώτια ταχυτήτων TraXon της ZF. Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι οι εκδόσεις πετρελαιοκινητήρων της νέας σειράς φορτηγών επιτυγχάνουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 11% σε σχέση με τις αντίστοιχες εκδόσεις του Stralis.