Νέο NEOPLAN Tourliner για premium καταστάσεις

Η NEOPLAN τα τελευταία δύο χρόνια έχει αλλάξει σχεδόν όλη τη γκάμα της, με νέες γενιές λεωφορείων που όχι μόνο εναρμονίζονται με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις αλλά αποτελούν ήδη σημείο αναφοράς στην premium κατηγορία τουριστικών λεωφορείων. Τελευταίο παράδειγμα, το νέο Tourliner.

banner-google-news

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: MAN Truck & Bus

Από τα βασικότερα και σημαντικότερα μέλη της οικογένειας τουριστικών λεωφορείων της NEOPLAN, το Tourliner αποκτά τώρα νέα στοιχεία σχεδίασης, εξοπλισμού και μηχανικών μερών που αναμένεται να του δώσουν νέα ώθηση στην αγορά. Χαρακτηριστικότερο νέο στοιχείο της εξωτερικής του εμφάνισης είναι οι νέας σχεδίασης προβολείς, τους οποίους η μάρκα έχει υιοθετήσει σε όλα της τα λεωφορεία. Όπως είδαμε στα λεωφορεία που παρουσίασε η NEOPLAN στη φετινή ΙΑΑ, το ασημί φόντο των φαναριών έχει τώρα αντικατασταθεί από μαύρο φόντο ενώ έχει προστεθεί ένας φωτιζόμενος δακτύλιος (LED) γύρω από το φως της μεσαίας σκάλας που αποτελεί τα φώτα ημέρας.

Η νέα εξωτερική σχεδίαση επέτρεψε την μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Χαρακτηριστικό είναι πως το νέο NEOPLAN Tourliner διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις Cd=0,36, όμοιο με εκείνου ενός σύγχρονου μεσαίου μεγέθους βαν. Στο αποτέλεσμα αυτό συνετέλεσε κυρίως η επανασχεδίαση των εξωτερικών καθρεπτών οι οποίοι επιπλέον εξασφαλίζουν βελτιωμένη ορατότητα.

Η μείωση του βάρους στα πάνελς των καταπακτών των αποσκευοθηκών και στο χώρο του κινητήρα επιτρέπει την ευκολότερη χρήση τους και πρόσβαση στους χώρους. Η «τμηματοποίηση» του εμπρόσθιου μέρους μειώνει το κόστος αντικατάστασης των κατεστραμμένων τμημάτων σε περίπτωση ατυχήματος.

Πολυτέλεια

Το φωτεινό εσωτερικό μέρος του λεωφορείου δίνει έντονα την αίσθηση της ευρυχωρίας «καλωσορίζοντας» τους επιβάτες στα αναπαυτικά του καθίσματα. Έντονες αντιθέσεις στους χρωματισμούς (γκρι και μπεζ) των επενδύσεων δημιουργούν μια πολυτελή ατμόσφαιρα, ωστόσο τη μεγάλη διαφορά δημιουργεί η εκ νέου μελέτη και εφαρμογή του φωτισμού, φυσικά με τη χρήση της τεχνολογίας LED. Το ατομικό σετ εξυπηρέτησης του επιβάτη, εγκατεστημένο κάτω από το ράφι αποσκευών προσφέρει αυξημένα επίπεδα άνεσης με φωτιστικό LED και αυτόνομο ακροφύσιο αερισμού. Ειδικότερα, στο σύστημα εξαερισμού έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση από τον κατασκευαστή προκειμένου να εξασφαλίζεται κάθε φορά το κατάλληλο περιβάλλον θερμοκρασίας για τους ταξιδιώτες. Καινοτομία αποτελεί επίσης η δυνατότητα εγκατάστασης μιας διπλής θύρας USB σχεδόν σε κάθε σειρά καθισμάτων.

Εν τω μεταξύ, η νέα διαμόρφωση στο επίπεδο δάπεδο και η αύξηση του πλάτους του κεντρικού διαδρόμου (1,494 μ.) βελτιώνουν την άνεση και τη ροή των επιβατών κατά την επιβίβαση/αποβίβαση. Μια πλατφόρμα ανύψωσης είναι επίσης διαθέσιμη για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με την αντίστοιχη πρόβλεψη για την φιλοξενία έως και δύο αναπηρικών αμαξιδίων.

Με καλή εργονομία

Η βελτιστοποίηση του χώρου εργασίας του οδηγού αποτέλεσε προτεραιότητα για τους σχεδιαστές κατά την εξέλιξη της νέας γενιάς. Μεταξύ άλλων βελτιώθηκαν το πλευρικό πάνελ -τώρα μπορεί να φιλοξενήσει φακέλους Α4 και μεγάλο μπουκάλι νερού- και η εργονομία του κόκπιτ γενικότερα. Μια τελευταία γενιά του συστήματος infotainment «Multi Media Coach» αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού με οθόνη 5 ιντσών ή προαιρετικά με οθόνη 7 ιντσών και προσφέρεται για την ενημέρωση και ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών. Σε κάθε περίπτωση, ολόκληρο το εμπρόσθιο τμήμα του λεωφορείου, στο οποίο εκτείνεται το ταμπλό αποπνέει την αίσθηση κορυφαίας ποιότητας.

Ασφάλεια και οικονομία

Την εξασφάλιση της αποδοτικότητας στην γραμμή κίνησης αναλαμβάνει ο κινητήρας D26 του ομίλου MAN, με αυξημένη απόδοση και ροπή αλλά ταυτόχρονα με εξοικονόμηση καυσίμου κατά 10%. Αυτό οφείλεται στη μεγάλη τελική σχέση μετάδοσης i=2,73. Επιπλέον, η νέα γενιά του MAN EfficientCruise προστέθηκε στον εξοπλισμό του λεωφορείου και ως εκ τούτου για πρώτη φορά σε λεωφορείο της μάρκας υπάρχει η δυνατότητα του EfficientRoll, δηλαδή η δυνατότητα του να κινείται το λεωφορείο «στη νεκρά», με όσο το δυνατόν μικρότερη απώλεια ενέργειας από τον κινητήρα σε δρόμους με κατηφορική κλίση.

Βελτίωση σημειώνεται και στα χαρακτηριστικά ασφάλειας του λεωφορείου. Για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο το σύστημα «MAN AttentionGuard», το οποίο -αναλύοντας μια σειρά δεδομένων- προειδοποιεί τον οδηγό κάθε φορά που μειώνεται η προσοχή του. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, το προσαρμοζόμενο cruise control, μέχρι και το σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών.

Από άποψη δομής του σκελετού, το νέο Tourliner συμμορφώνεται ήδη με το πρότυπο ECE R66.02 που θα τεθεί σε ισχύ το 2017. Το εν λόγω πρότυπο απαιτεί από τον σκελετό να απορροφήσει το 50% της ενέργειας που παράγεται κατά την ανατροπή του οχήματος.

Η νέα γενιά Tourliner θα είναι διαθέσιμη σε τρία μήκη αμαξώματος των 12, 13,4 και 13,9 μέτρων, με τις δύο μακρύτερες εκδόσεις να είναι τριών αξόνων.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: MAN D2676 LOH 12,4 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 12.419 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 460/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.500 (2.300)/1.350 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

MAN D2676 LOH 12,4 λ. –  Κύλινδροι/Βαλβίδες 6c / 24V Κυβισμός (κ.εκ.) 12.419 Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 420/1.800 Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 2.100/1.350 Εκπομπές καυσαερίων Euro 6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο στον βασικό κινητήρα.  Στις υπόλοιπες εκδόσεις αυτοματοποιημένο MAN TipMatic 12 σχέσεων.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ & ΒΑΡΗ: Μήκος 12,113 – 13,700 (C) – 13,9 (L) μ. Πλάτος 2,550 μ. Ύψος 3,840 μ. Μεταξόνιο 6,060 – 6,060 (1ο-2ο άξονα) και 1,470 (2ο-3ο άξονα) μ.  – 6,600 (1ο-2ο άξονα) και 1,470 (2ο-3ο άξονα) μ. Πρόβολος εμπρός 2,755 μ. Πρόβολος πίσω 3,298 μ. – 3,088 μ. Διάμετρος κύκλου στροφής 21,020 – 22,31 μ. Καθίσματα 53+1+1 – 57+1+1 – 63+1+1 Χώρος αποσκευών 10 και 11,4 κυβ. μέτρα

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!