Νέα μείωση στις ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων -16,4% τον Οκτώβριο

banner-google-news

Συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ, σημειώνοντας νέα διψήφια πτώση (-16,4%), τον Οκτώβριο του 2021. Όλες οι κατηγορίες οχημάτων σημείωσαν πτώση, αλλά οι πωλήσεις φορτηγών και λεωφορείων μειώθηκαν σημαντικά. Η συνολική απόδοση της περιοχής δεν βοηθήθηκε από τις μεγαλύτερες αγορές της, καθώς και οι τέσσερις υπέστησαν διψήφιες απώλειες τον περασμένο μήνα: Ισπανία (-32,7%), Γερμανία (-24,3%), Γαλλία (-23,3%) και Ιταλία (-22,9%) .

Δέκα μήνες μέσα στο έτος, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε, βοηθούμενη από τη χαμηλή βάση κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Οι όγκοι πωλήσεων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ανήλθαν σε σχεδόν 1,6 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 14,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο έτος. Μέχρι στιγμής το 2021, τα αποτελέσματα των τεσσάρων μεγάλων αγορών της ΕΕ παρέμειναν σε θετικό έδαφος: Ιταλία (+ 22,2%), Γαλλία (+ 11,8%), Ισπανία (+ 4,5%) και Γερμανία (+ 4,3%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών μειώθηκαν για τέταρτο συνεχόμενο μήνα φέτος, κατά 17,8% στις 119.006 μονάδες που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Κάθε μία από τις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψε απότομη πτώση τον περασμένο μήνα. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-36,8%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-25,2%), τη Γαλλία (-24,6%) και την Ιταλία (-22,8%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2021, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ ανήλθαν συνολικά σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες, αυξημένες κατά 14,1% σε ετήσια βάση. Παρά τις μειώσεις τους τελευταίους μήνες, όλες οι μεγαλύτερες αγορές είχαν καλή απόδοση μέχρι στιγμής, ιδιαίτερα η Ιταλία (+ 21,9%) και η Γαλλία (+ 12,2%), ενώ η ανάπτυξη ήταν πιο μέτρια στην Ισπανία (+ 3,7%) και τη Γερμανία (+ 3,7%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άν

Τον Οκτώβριο, η ζήτηση για βαρέα φορτηγά στην Ευρωπαϊκή Ένωση συρρικνώθηκε και πάλι (-4,5%), με την περιοχή να παρουσιάζει ανάμεικτα αποτελέσματα. Οι περισσότερες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης κατέγραψαν κέρδη, συμπεριλαμβανομένης της Πολωνίας (+ 22,9%), ενώ οι εγγραφές σε όλες τις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης συρρικνώθηκαν τον περασμένο μήνα, επηρεάζοντας αρνητικά τα συνολικά αποτελέσματα της ΕΕ.
Μέχρι στιγμής φέτος, σχεδόν 200.000 νέα βαρέα φορτηγά έχουν ταξινομηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 24,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020. Χάρη στη χαμηλή βάση του 2020, όλες οι μεγάλες αγορές κατάφεραν να παραμείνουν σε θετικό έδαφος 10 μήνες μετά το έτος: Ιταλία (+ 30,5%), Ισπανία (+ 18,6%), Γερμανία (+ 12,3%) και Γαλλία (+ 8,3%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση στην ΕΕ για φορτηγά μειώθηκε κατά 7,5% φτάνοντας τις 23.479 νέες ταξινομήσεις. Όπως και στο τμήμα των βαρέων φορτηγών, η Κεντρική Ευρώπη σημείωσε θετικά αποτελέσματα τον Οκτώβριο – ειδικά η Πολωνία (+ 20,1%), η οποία είναι μία από τις κορυφαίες αγορές φορτηγών της ΕΕ σε όρους όγκου. Αντίθετα, η απόδοση των μεγάλων αγορών της Δυτικής Ευρώπης ήταν χειρότερη από τον Οκτώβριο του 2020.
Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 19,5%, μετρώντας συνολικά 240.369 πωλήσεις. Με εξαίρεση την Ελλάδα (-9,8%) και την Κύπρο (-21,1%), όλες οι αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ανάπτυξη σε αυτό το 10μηνο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Οι όγκοι πωλήσεων του Οκτωβρίου στον τομέα των λεωφορείων συρρικνώθηκαν κατά 21,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα αδύναμα αποτελέσματα των μεγαλύτερων αγορών -ιδίως της Γαλλίας (-28,4%) και της Ιταλίας (-48,7%)- παρέσυραν τη συνολική απόδοση της περιοχής. Αν και οι μικρότερες αγορές είδαν πραγματικά ισχυρή ανάπτυξη τον περασμένο μήνα, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τις απώλειες.
Δέκα μήνες μετά το 2021, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,4%, κυρίως χάρη στα κέρδη που σημειώθηκαν τους προηγούμενους μήνες. Η Γαλλία, με 5.552 μονάδες, η κορυφαία αγορά σε όγκο, σημείωσε ανάπτυξη 12,5%. Ακολούθησε η Ιταλία με αύξηση 8,7% στις ταξινομήσεις λεωφορείων, ενώ οι ισπανικές (-8,3%) και οι γερμανικές (-5,3%) πωλήσεις συρρικνώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.