Νέα γενιά φορτηγών MAN TG : Χαμαι-Λέοντες!

Αυτή η νέα γενιά φορτηγών MAN, αντιπροσωπεύει τη μετεξέλιξη της εταιρίας, από έναν κατασκευαστή οχημάτων, σε πάροχο ευφυών και βιώσιμων λύσεων μεταφοράς.

banner-google-news

Μετά από σχεδόν 20 χρόνια, η MAN Truck & Bus λανσάρει μια εντελώς νέα γενιά φορτηγών, η οποία έρχεται σταθερά προσανατολισμένη να απαντήσει στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της οδικής μεταφοράς θέτοντας νέα πρότυπα στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και στην ψηφιακή δικτύωση. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αυτή η νέα σειρά επιτυγχάνει 8% εξοικονόμηση καυσίμου και ανάλογες μειώσεις στην εκπομπή CO2 ενώ εισάγει ένα σύστημα υποβοήθησης στροφής που βοηθά στην πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων καθώς και ένα σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας. Οι άνθρωποι της MAN μιλούν για μια γενιά φορτηγών που είναι εξίσου «επαναστατική» όσο ήταν το TGA όταν παρουσιάστηκε το 2000, εισάγοντας νέα δεδομένα στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας, της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της συνδεσιμότητας.

Φορτηγό της Χρονιάς 2021
Το νέο MAN TGX είναι το «International Truck of the Year 2021» (ITOY). Το Βραβείο ITOY είναι ένα από τα πιο διάσημα βραβεία στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων. Σε μια διαδικτυακή τελετή, ο Andreas Tostmann, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, αποδέχθηκε το πολυπόθητο βραβείο από τον Πρόεδρο της ITOY Gianenrico Griffini. Η κριτική επιτροπή 24 δημοσιογράφων που εκπροσωπούν τα 24 πιο σημαντικά ευρωπαϊκά περιοδικά φορτηγών αναγνώρισε το νέο MAN TGX ως ιδιαίτερα προηγμένο όσον αφορά την άνεση στην οδήγηση, τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, την ασφάλεια, την απόδοση καυσίμου, τη συνδεσιμότητα, και τις καινοτόμες υπηρεσίες.

MAN TG ΝΕW GEN (17)

 

Ένα βήμα μπροστά

Σύμφωνα με έρευνες, ο όγκος της μεταφοράς στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί κατά 40% μέσα στα επόμενα 20 χρόνια ενώ την ίδια στιγμή, ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 15% μέχρι το 2025 και κατά 30% έως το 2030. Αυτή η συνεχώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία μεταφορών γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκη λόγω της έλλειψης οδηγών. Τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στη Γερμανία θα υπάρξει έλλειψη περίπου 150.000 ειδικευμένων επαγγελματιών οδηγών μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. «Αυτές οι συνθήκες απαιτούν να είμαστε ένα βήμα μπροστά αντιμετωπίζοντας όλες τις άμεσες ή έμμεσες επιπτώσεις των όσων συμβαίνουν στην αγορά, και αυτό κάνουμε με τη νέα γενιά φορτηγών TG» αναφέρει σχετικά ο Πρόεδρος της MAN Truck & Bus, κ. Joachim Drees.

MAN TG ΝΕW GEN (8)

Πράγματι, ο Γερμανός κατασκευαστής, στα νέα του φορτηγά προσπάθησε να συνδυάσει δοκιμασμένες λύσεις και αποδεδειγμένες αρετές που διέκριναν ανέκαθεν τα φορτηγά του, με καινοτομίες και νέες τεχνολογίες απόλυτα προσανατολισμένες σε μελλοντικές ανάγκες και απαιτήσεις. Για να το πετύχει επικεντρώθηκε σε τέσσερις βασικούς τομείς: στο χώρο εργασίας του οδηγού, στην αποδοτικότητα, στην αξιοπιστία και χρηστικότητα καθώς και στην αγαστή συνεργασία με τους πελάτες.

Με καινοτομίες

Στα νέα φορτηγά TG, η ικανοποίηση των οδηγών βρέθηκε στο επίκεντρο των προσπαθειών της MAN, με στόχο να εισάγει νέα πρότυπα όσον αφορά τη φιλικότητα προς τον χρήστη, τη βέλτιστη εργονομία, την αξιόπιστη λειτουργία, την άνεση και τη χωροταξικότητα.

MAN TG ΝΕW GEN (15)Η σειρά κινητήρων Euro 6d που παρουσιάστηκε το 2019 έρχεται να δώσει κίνηση στα νέα φορτηγά TG, σε συνδυασμό με νέα κιβώτια ταχυτήτων και λογισμικά με στόχο τη μεγάλη αποδοτικότητα και τη εξοικονόμηση καυσίμου. Η τελευταία, είναι επίσης αποτέλεσμα αφενός της ιδιαίτερα βελτιωμένης αεροδυναμικής αντίστασης των φορτηγών και αφετέρου τις αποτελεσματικές μεθόδους οδήγησης που προτείνει η MAN στους οδηγούς.

MAN TG ΝΕW GEN (3)

Ο βελτιστοποιημένος χρόνος λειτουργίας και η διαθεσιμότητα στη μεταφορά, χωρίς απρόοπτες ακινητοποιήσεις είναι το ζητούμενο στον τομέα της αξιοπιστίας. Εδώ η MAN «θωρακίζει» τα φορτηγά της με μια πρωτοποριακή ηλεκτρονική διαχείριση της συντήρησης, ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα  που μειώνει το λειτουργικό κόστος και εξασφαλίζει τη μέγιστη διαθεσιμότητα.

MAN TG ΝΕW GEN (4)

Σε μια μεταβατική περίοδο μέχρι τα τέλη του 2020, η MAN θα προσφέρει τη νέα γενιά φορτηγών της, παράλληλα με τα προηγούμενα μοντέλα. Για αυτό το λόγο επένδυσε στο εργοστάσιο παραγωγής καμπινών του Μονάχου περίπου 100 εκατ. ευρώ ενώ ένα νέο βαφείο δημιουργήθηκε στο εργοστάσιο του Steyr στην Αυστρία.

Οκτώ διαφορετικές καμπίνες

Στην κορυφή των επιλογών από άποψη χώρων, η MAN προσφέρει τρεις καμπίνες μεγάλων διαστάσεων με τις ονομασίες GX, GM και GN. Με το εξωτερικό πλάτος τους στα 2,44 μέτρα, οι καμπίνες GX και GM είναι η ιδανική επιλογή για διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Προσφέρουν μεταξύ άλλων χώρο αποθήκευσης στη μέση, κάτω από το κρεβάτι, δύο εξωτερικά κουτιά αποθήκευσης, τα οποία είναι επίσης προσβάσιμα και από το εσωτερικό, καθώς και μονάδες αποθήκευσης πάνω από το παρμπρίζ. Χαρακτηριστικό είναι ότι η καμπίνα GX με την υψηλότερη οροφή προσφέρει έως και 355 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ενώ χάρη στο χαμηλό ύψος τούνελ, το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος ανέρχεται στα 1,87 και 2,07 μέτρα στις καμπίνες GM και GX αντίστοιχα. Οι οδηγοί απολαμβάνουν ελευθερία κινήσεων, με τα άνετα κρεβάτια και την αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου να εξασφαλίζουν τη βέλτιστη χαλάρωση και τον ξεκούραστο ύπνο.

MAN TG ΝΕW GEN (11)

Η τρίτη από τις παραλλαγές καμπίνας μεγάλης χωρητικότητας, η GN, προσφέρει τα ίδια υψηλά επίπεδα άνεσης ωστόσο με μικρό ύψος οροφής (εσωτερικό ωφέλιμο 1,57 μέτρα) ώστε να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες εφαρμογές που απαιτούν η υπερκατασκευή να εκτείνεται πάνω από τη χαμηλή καμπίνα.

MAN TG ΝΕW GEN (2)

Εν τω μεταξύ, για τον κλάδο των κατασκευών και την αστική διανομή όπου η βέλτιστη ορατότητα και το μικρό βάρος είναι κρίσιμα η MAN ανέπτυξε τις νέες, στενές καμπίνες πλάτους 2.24 μέτρων, για τις σειρές φορτηγών TGL, TGM και TGS της νέας γενιάς. Έτσι, ο νέος θάλαμος FM ανταποκρίνεται στην απαίτηση για ελαφρύ και συμπαγές σχεδιασμό, αλλά με το ίδιο μήκος και την ίδια υψηλή οροφή με την καμπίνα GM. Η καμπίνα FM είναι ιδανική, για παράδειγμα, στις εθνικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με μεγάλο φορτίο, διαθέτει εξωτερικά κουτιά αποθήκευσης που είναι προσβάσιμα από το εσωτερικό καθώς και πολυάριθμες μονάδες αποθήκευσης ακόμα και πάνω από το παρμπρίζ.

MAN TG ΝΕW GEN (14)

Νέα είναι και η χαμηλή καμπίνα FN που διατίθεται για εφαρμογές στις οποίες οι οδηγοί και οι χειριστές εκτιμούν τα υψηλά πρότυπα άνεσης, άφθονο αποθηκευτικό χώρο και ένα άνετο κρεβάτι για περιστασιακές διανυκτερεύσεις, αλλά δεν απαιτούν υψηλή οροφή. Επιπλέον, η νέα καμπίνα NN θα είναι η πιο συχνά επιλεγμένη έκδοση για το νέο MAN TGS, σε τυπικές εφαρμογές στην κατασκευαστική βιομηχανία (μπετονιέρες κ.α). Παρά το συμπαγές μήκος των 1,88 μέτρων, εξακολουθεί να προσφέρει αρκετό χώρο πίσω από τα καθίσματα για ενδύματα εργασίας και εργαλεία.

MAN TG ΝΕW GEN (8)Οι σειρές TGL και TGM μπορούν να συνδυαστούν επίσης με την καμπίνα CC, εξωτερικού πλάτους 2,24 μέτρων και εξωτερικού μήκους 1,62 μέτρων. Παρά το συμπαγές σχεδιασμό της, προσφέρει το ίδιο υψηλό επίπεδο εργονομίας και φιλικότητας προς το χρήστη, με επιπλέον οφέλη το πολύ χαμηλό ύψος εισόδου και τις πόρτες μεγάλου ανοίγματος.

Τέλος, η καμπίνα πληρώματος DN – η μεγαλύτερη καμπίνα στη νέα γενιά φορτηγών – προσφέρει κατά κύριο λόγο άφθονο χώρο για επιπλέον επιβάτες. Είναι 4θυρη και παρέχει αρκετό χώρο για επτά άτομα και τον εξοπλισμό τους στον άνετο τετραθέσιο πάγκο και τα δύο ή τρία καθίσματα μπροστά.

MAN TG ΝΕW GEN (6)

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες καμπίνες μεσαίου ύψους ή υψηλού πλαισίου διαθέτουν χαλύβδινο προφυλακτήρα τριών μερών. Τα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν σε τμήματα σε περίπτωση σοβαρής ζημίας από σύγκρουση. Τα εύκαμπτο πρώτο σκαλοπάτι για την είσοδο στις καμπίνες,  που αντέχει βαρύ κτύπημα χωρίς ζημιά, είναι ένα ακόμη πρακτικό όφελος.

MAN TG ΝΕW GEN (5)

Σειρά TGX

Όπως και στην προηγούμενη γενιά, η σειρά TGX προορίζεται για μεταφορικό έργο μεγάλων αποστάσεων και για αυτό το λόγο εφοδιάζεται με μεγάλες και ψηλές καμπίνες. Τρεις κινητήρες, από τον μικρότερο D15 (330 έως 400 ίπποι), τον μεσαίο D26 (430 έως 510 ίπποι) και τον κορυφαίο D38 με απόδοση έως 640 ίππους, αναλαμβάνουν την κίνηση των εκδόσεων. Αυτές καλύπτουν ανάγκες μεικτού βάρους από 18 έως 41 τόνους και περιλαμβάνουν ελκυστήρες 4×2 και 6×2 και μονάδες πλαισίου σε συνδυασμούς 6×4 και 8×4. Ο ελκυστήρας 4×2 μπορεί να παραγγελθεί με το υδροστατικό σύστημα εμπρόσθιου άξονα MAN HydroDrive το οποίο παρέχει πρόσθετη πρόσφυση σε μη ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες.

MAN TG ΝΕW GEN (16)

Σειρά TGS

Το νέο MAN TGS στοχεύει στους κλάδους βαρέων επαγγελματικών κατασκευών, διανομής και δημοτικών υπηρεσιών. Αυτή η σειρά μοντέλων χαρακτηρίζεται από στενούς θαλάμους, διότι σε τυπικές εφαρμογές τόσο το χαμηλό βάρος όσο και η καλή ορατότητα είναι καθοριστικής σημασίας. Όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, η MAN προσφέρει το TGS με τον κινητήρα D26 ή D15, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα ισχύος από 330 έως 510 hp. Επίσης ευρύ είναι το φάσμα των διαθέσιμων εκδόσεων, με 4×2 και 6×2 ελκυστήρες ή μονάδες πλαισίου 6×4, 8×2 και 8×4 ή ακόμα και εξειδικευμένα φορτηγά 4×4, 6×6, 8×6 ή 8×8 με κίνηση σε όλους τους τροχούς, για σκληρό έδαφος. Και στο TGS, το MAN HydroDrive μπορεί να συνδυαστεί με ένα 2, 3 ή 4 άξονες ενώ η ποικιλία σε τονάζ ανέρχεται έως 41 τόνους.

MAN's new NN cab is part of the cab range of the new MAN TGS series.. Das neue NN-Fahrerhaus von MAN gehört zum Kabinenprogramm der neuen MAN-Baureihe TGS.

Σειρές TGM/TGL

Η σειρά ελαφρών και μεσαίων φορτηγών στη νέα γενιά MAN καλύπτεται και πάλι από τα MAN TGL και MAN TGM. Υπάρχει μια επιλογή από τέσσερις νέες στενές καμπίνες: μικρή, μεγάλη, υψηλή με ένα κρεβάτι και την καμπίνα του πληρώματος. Η καμπίνα του πληρώματος χρησιμοποιείται στην κατασκευαστική βιομηχανία, από τους παρόχους δημοτικών υπηρεσιών, καθώς και από υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Με τον 4κύλινδρο D08, το νέο TGL καλύπτει μια σειρά αναγκών μεταφορικού έργου από 7,5 έως 12 τόνους. Το εύρος ισχύος ανέρχεται μεταξύ 160 έως 220 ίππων, ωστόσο εάν δεν επαρκεί, το TGL μπορεί επίσης να είναι εφοδιαστεί με την 6κύλινδρη έκδοση του ίδιου κινητήρα με απόδοση 250 ίππων. Αυτός ο κινητήρας αποτελεί και τη βάση για τις εκδόσεις της σειράς MAN TGM, προσφέροντας επιπλέον επιλογές έως τους 320 ίππους. Συνολικά, το εύρος χωρητικότητας τονάζ για τα νέα MAN TGM και TGL καλύπτει τα επίπεδα των 12, 15 18 και έως 26 τόνων. Να σημειωθεί επίσης ότι το TGL διατίθεται αποκλειστικά σε εκδόσεις 4×2 ενώ το TGM προσφέρει επιλογές 6×2, 6×4 και 4×4, γεγονός που το καθιστά ελκυστικό όχι μόνο για τις μεσαίες βαριές οδικές διανομές και την αστική εφοδιαστική αλλά και για πολλές εφαρμογές του κατασκευαστικού κλάδου.

MAN TG ΝΕW GEN (10)