Νέο MAN TGX : Αιχμή του δόρατος!

Αυτή η νέα γενιά φορτηγών MAN, αντιπροσωπεύει τη μετεξέλιξη της εταιρίας, από έναν κατασκευαστή οχημάτων, σε πάροχο ευφυών και βιώσιμων λύσεων μεταφοράς. Αιχμή του δόρατος και πάλι το TGX.

banner-google-news

Μετά από σχεδόν 20 χρόνια, η MAN Truck & Bus λάνσαρε μια εντελώς νέα γενιά φορτηγών, η οποία έρχεται σταθερά προσανατολισμένη να απαντήσει στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της οδικής μεταφοράς θέτοντας νέα πρότυπα στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και στην ψηφιακή δικτύωση. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αυτή η νέα σειρά επιτυγχάνει 8% εξοικονόμηση καυσίμου και ανάλογες μειώσεις στην εκπομπή CO2 ενώ εισάγει ένα σύστημα υποβοήθησης στροφής που βοηθά στην πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων καθώς και ένα σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας. Οι άνθρωποι της MAN μιλούν για μια γενιά φορτηγών που είναι εξίσου «επαναστατική» όσο ήταν το TGA όταν παρουσιάστηκε το 2000, εισάγοντας νέα δεδομένα στους τομείς της άνεσης, της ασφάλειας, της απόδοσης, της αξιοπιστίας και της συνδεσιμότητας.

ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

Σύμφωνα με έρευνες, ο όγκος της μεταφοράς στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί κατά 40% μέσα στα επόμενα 20 χρόνια ενώ την ίδια στιγμή, ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 15% μέχρι το 2025 και κατά 30% έως το 2030. Αυτή η συνεχώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία μεταφορών γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκη λόγω της έλλειψης οδηγών. Τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στη Γερμανία θα υπάρξει έλλειψη περίπου 150.000 ειδικευμένων επαγγελματιών οδηγών μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. «Αυτές οι συνθήκες απαιτούν να είμαστε ένα βήμα μπροστά αντιμετωπίζοντας όλες τις άμεσες ή έμμεσες επιπτώσεις των όσων συμβαίνουν στην αγορά, και αυτό κάνουμε με τη νέα γενιά φορτηγών TG» αναφέρει σχετικά ο Πρόεδρος της MAN Truck & Bus, κ. Joachim Drees.

Πράγματι, ο Γερμανός κατασκευαστής, στα νέα του φορτηγά προσπάθησε να συνδυάσει δοκιμασμένες λύσεις και αποδεδειγμένες αρετές που διέκριναν ανέκαθεν τα φορτηγά του, με καινοτομίες και νέες τεχνολογίες απόλυτα προσανατολισμένες σε μελλοντικές ανάγκες και απαιτήσεις. Για να το πετύχει επικεντρώθηκε σε τέσσερις βασικούς τομείς: στο χώρο εργασίας του οδηγού, στην αποδοτικότητα, στην αξιοπιστία και χρηστικότητα καθώς και στην αγαστή συνεργασία με τους πελάτες

10 (1) (Medium)

ΜΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

Στα νέα φορτηγά TG, η ικανοποίηση των οδηγών βρέθηκε στο επίκεντρο των προσπαθειών της MAN, με στόχο να εισάγει νέα πρότυπα όσον αφορά τη φιλικότητα προς τον χρήστη, τη βέλτιστη εργονομία, την αξιόπιστη λειτουργία, την άνεση και τη χωροταξικότητα.

Η σειρά κινητήρων Euro 6d που παρουσιάστηκε το 2019 έρχεται να δώσει κίνηση στα νέα φορτηγά TG, σε συνδυασμό με νέα κιβώτια ταχυτήτων και λογισμικά με στόχο τη μεγάλη αποδοτικότητα και τη εξοικονόμηση καυσίμου. Η τελευταία, είναι επίσης αποτέλεσμα αφενός της ιδιαίτερα βελτιωμένης αεροδυναμικής αντίστασης των φορτηγών και αφετέρου τις αποτελεσματικές μεθόδους οδήγησης που προτείνει η MAN στους οδηγούς.

 Ο βελτιστοποιημένος χρόνος λειτουργίας και η διαθεσιμότητα στη μεταφορά, χωρίς απρόοπτες ακινητοποιήσεις είναι το ζητούμενο στον τομέα της αξιοπιστίας. Εδώ η MAN «θωρακίζει» τα φορτηγά της με μια πρωτοποριακή ηλεκτρονική διαχείριση της συντήρησης, ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σύστημα  που μειώνει το λειτουργικό κόστος και εξασφαλίζει τη μέγιστη διαθεσιμότητα

ΟΚΤΩ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΚΑΜΠΙΝΕΣ

Αλλά και οι λεπτομέρειες που καθορίζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του χειρισμού βελτιώθηκαν, με γνώμονα την απρόσκοπτη οδήγηση. Για παράδειγμα, υπάρχει νέα ομαδοποίηση των χειριστηρίων, που τώρα έχουν μεταφερθεί πιο κοντά στον οδηγό, ο νέος επιλογέας για το κιβώτιο TipMatic έχει μεταφερθεί στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού ενσωματώνοντας και τη λειτουργία του μηχανόφρενου ενώ υπάρχει νέο ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, με οθόνη 12,3 ιντσών ενώ το τιμόνι έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και ρυθμίζεται τόσο ως προς το ύψος όσο και ως προς το βάθος. Τέλος, τη βελτιστοποίηση της άνεσης εξασφαλίζουν τα νέας σχεδίασης και δομής καθίσματα.

Η τρίτη από τις παραλλαγές καμπίνας μεγάλης χωρητικότητας, η GN, προσφέρει τα ίδια υψηλά επίπεδα άνεσης ωστόσο με μικρό ύψος οροφής (εσωτερικό ωφέλιμο 1,57 μέτρα) ώστε να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες εφαρμογές που απαιτούν η υπερκατασκευή να εκτείνεται πάνω από τη χαμηλή καμπίνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι νέες καμπίνες μεσαίου ύψους ή υψηλού πλαισίου διαθέτουν χαλύβδινο προφυλακτήρα τριών μερών. Τα μέρη μπορούν να αντικατασταθούν σε τμήματα σε περίπτωση σοβαρής ζημίας από σύγκρουση. Τα εύκαμπτο πρώτο σκαλοπάτι για την είσοδο στις καμπίνες,  που αντέχει βαρύ κτύπημα χωρίς ζημιά, είναι ένα ακόμη πρακτικό όφελος.

Όπως και στην προηγούμενη γενιά, η σειρά TGX προορίζεται για μεταφορικό έργο μεγάλων αποστάσεων και για αυτό το λόγο εφοδιάζεται με μεγάλες και ψηλές καμπίνες. Τρεις κινητήρες, από τον μικρότερο D15 (330 έως 400 ίπποι), τον μεσαίο D26 (430 έως 510 ίπποι) και τον κορυφαίο D38 με απόδοση έως 640 ίππους, αναλαμβάνουν την κίνηση των εκδόσεων. Αυτές καλύπτουν ανάγκες μεικτού βάρους από 18 έως 41 τόνους και περιλαμβάνουν ελκυστήρες 4×2 και 6×2 και μονάδες πλαισίου σε συνδυασμούς 6×4 και 8×4. Ο ελκυστήρας 4×2 μπορεί να παραγγελθεί με το υδροστατικό σύστημα εμπρόσθιου άξονα MAN HydroDrive το οποίο παρέχει πρόσθετη πρόσφυση σε μη ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες.

11 (1) (Medium)

Το νέο MAN TGX είναι το «International Truck of the Year 2021»

Σε μια εικονική τελετή, ο Andreas Tostmann, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, παρέλαβε πρόσφατα το πολυπόθητο βραβείο από τον Πρόεδρο της ITOY Gianenrico Griffini. Η κριτική επιτροπή 24 δημοσιογράφων στον κλάδο του επαγγελματικού οχήματος, που εκπροσωπούν τα 24 πιο σημαντικά ευρωπαϊκά σχετικά περιοδικά αναγνώρισε το νέο MAN TGX ως ιδιαίτερα προηγμένο όσον αφορά την άνεση στην οδήγηση, τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, την ασφάλεια, την απόδοση καυσίμου, τη συνδεσιμότητα, τις καινοτόμες υπηρεσίες και τη φιλοσοφία ελέγχου και διαχείρισης των επί μέρους λειτουργιών.

Νέο MAN TGX Αιχμή του δόρατος! (1)

«Ο τίτλος «International Truck of the Year» είναι τεράστια αναγνώριση για το εξαιρετικό έργο της ομάδας μας στη MAN. Για περισσότερα από 5 χρόνια τώρα, η ομάδα εργάζεται με έναν μόνο στόχο: να αναπτύξει το καλύτερο φορτηγό για τους οδηγούς και τους πελάτες μας και να το βγάλει στο δρόμο. Αυτό το πολυπόθητο βραβείο απλώς δείχνει ότι τα καταφέραμε», ανέφερε σχετικά ο Andreas Tostmann, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, στην τελετή εικονικών βραβείων. Τα μέλη της κριτικής επιτροπής για το «International Truck of the Year Award» (ITOY) είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το νέο MAN TGX ήδη από το Φεβρουάριο του 2020

Εκτός από την οδηγική άνεση, η επιτροπή εκτίμησε τον άψογα σχεδιασμένο χώρο του οδηγού, με όλα τα χειριστήρια στη σωστή θέση, τα πλήρως ψηφιακά όργανα οθόνης, τις διαισθητικές λειτουργίες οδήγησης και πολυμέσων που ενσωματώνονται στο νέο, ρυθμιζόμενο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και την καινοτόμο λειτουργία περιστροφικού κουμπιού ελέγχου του συστήματος MAN SmartSelect. Οι κριτές ήταν εξίσου θετικοί για τις συνθήκες διαβίωσης στη νέα καμπίνα οδηγού. Κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων, εντυπωσιάστηκαν επίσης από την εξαιρετική απόδοση του Euro 6d αλλά και γενικότερα της γραμμής κίνησης του νέου MAN TGX, το οποίο προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 8,2% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική βελτίωση του σχεδιασμού της καμπίνας και το σύστημα GPS cruise control MAN EfficientCruise, το οποίο τώρα παρουσιάζει ακόμη μεγαλύτερο βαθμό απόκρισης. Η κριτική επιτροπή υπογράμμισε επίσης το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, με λειτουργίες όπως το σύστημα Lane Return Assist και η υποβοηθούμενη οδήγηση σε μποτιλιαρίσματα, που συνδυαστικά απομακρύνουν την πίεση από τον οδηγό, αλλά συμβάλλουν επίσης σημαντικά στην ασφάλεια άλλων χρηστών του δρόμου.

Τέλος, το νέο MAN TGX έκανε ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στον υψηλό βαθμό συνδεσιμότητας που προσφέρει η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του και το εύρος των ψηφιακών υπηρεσιών.  «Το νέο MAN TGX αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου όσον αφορά την άνεση του οδηγού, την αποδοτικότητα καυσίμου, τη συνδεσιμότητα και τη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής. Επομένως, δεν υπάρχει αμφιβολία γιατί το νέο MAN TGX ψηφίστηκε Truck of the Year 2021. Είναι ένα φορτηγό προσανατολισμένο στο μέλλον που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες του σήμερα και του αύριο», δήλωσε ο πρόεδρος της ITOY Gianenrico Griffini, συνοψίζοντας την απόφαση των μελών της επιτροπής στο τελετή βράβευσης. Σύμφωνα με τους κανόνες του βραβείου International Truck of the Year, το ετήσιο βραβείο απονέμεται στο φορτηγό που κυκλοφόρησε τους τελευταίους 12 μήνες και συνέβαλε στη βιώσιμη ανάπτυξη των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι οι  τεχνικές καινοτομίες και βελτιώσεις, αλλά και η καινοτομία που συμβάλλει στη συνολική σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας, ασφάλειας και περιβαλλοντικής ανακούφισης.

MAN SE Hauptversammlung 2020

Autovision New