Μέτρα για τον έλεγχο της δραστηριότητας ξένων μεταφορικών εταιρειών ζητά η ισπανική ένωση μεταφορέων

banner-google-news

Αυξημένη παρακολούθηση των ξένων μεταφορέων που δραστηριοποιούνται στην Ισπανία ζήτησε η ισπανική ένωση μεταφορέων, επικαλούμενη στοιχεία που δείχνουν ότι οι εταιρείες μεταφορών της Ανατολικής Ευρώπης κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια και διεθνή αγορά μεταφορών της Ισπανίας. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει ότι στόλοι από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης μετέφεραν το 30,7% όλων των εμπορευμάτων που εισήχθησαν στην Ισπανία με φορτηγά το 2020. Όσον αφορά τις εξαγωγές το 2020, το ποσοστό είναι 28,8%.

Η παρουσία εταιρειών μεταφορών από την Πολωνία, την Λιθουανία και τη Βουλγαρία γίνεται ολοένα και πιο αισθητή στην Ισπανία. Στην περίπτωση των Βούλγαρων μεταφορέων, το 2020 σημειώθηκε αύξηση 140%.

Η FENADISMER αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση του ισπανικού Υπουργείου Μεταφορών, δηλώνοντας ότι τα στοιχεία της έκθεσης δείχνουν «την ανάγκη να εγκριθούν, το συντομότερο δυνατόν, μέτρα για τον έλεγχο της δραστηριότητας που ασκούν ξένες μεταφορικές εταιρείες στο πλαίσιο του Πακέτου Κινητικότητας που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Ιούνιο του 2020». Επιπλέον, θεωρεί βέβαιο ότι η παρουσία των εταιρειών μεταφορών με έδρα την Ανατολική Ευρώπη θα αυξηθεί περαιτέρω.  Υποστηρίζει ότι πολλές είναι εταιρείες που ανήκουν σε μεγάλους φορείς εκμετάλλευσης ισπανικού στόλου. Ο οργανισμός υποστηρίζει ότι αυτό ισχύει όταν πρόκειται για διεθνείς μεταφορές προς και από την Ισπανία, παρά το γεγονός ότι ο προορισμός των ισπανικών αγαθών δεν είναι συχνά οι χώρες όπου εδρεύουν αυτοί οι στόλοι (η έκθεση διαπίστωσε ότι το 85% των ισπανικών εξαγωγών προορίζεται για δυτικές χώρες της ΕΕ).

Επιπλέον, η FENADISMER γράφει ότι οι στόλοι μεταφορών από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης «μεταφέρουν δυσανάλογα εισαγόμενα αγαθά» στην Ισπανία, και επομένως κάνουν εξαγωγές από την Ισπανία, κάτι που «δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι εταιρείες που έχουν αλλάξει έδρα, με αποκλειστικό σκοπό την επίτευξη χαμηλότερου φόρου και κόστους εργασίας, αλλά χωρίς καμία πραγματική δραστηριότητα στις χώρες τους».

Τέλος, η FENADISMER ισχυρίζεται ότι υπάρχει επίσης αυξημένη δραστηριότητα από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης στην Ισπανία όσον αφορά τις εσωτερικές οδικές μεταφορές στη χώρα. Εδώ, η δραστηριότητα που διεξάγεται στις ισπανικές εσωτερικές μεταφορές εμπορευμάτων από στόλους από τη Ρουμανία είναι ιδιαίτερα σημαντική. Υποστηρίζει ότι οι Ρουμάνοι μεταφορείς είναι υπεύθυνοι για το 28,5% του συνόλου των ενδομεταφορών που πραγματοποιούνται στην Ισπανία.