Κώστας Καραμανλής: Δημοπρατήθηκαν έργα οκτώ δισ. μέσα σε τρία χρόνια

banner-google-news

Στα έργα που γίνονται στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

«Είναι η πρώτη φορά, από την εποχή που η χώρα μας μπήκε στο ευρώ, που μέσα σε τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί οκτώ δισ. έργα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Σημείωσε ότι από το 2019 εκπονήθηκε ένα πρόγραμμα έργων συνολικού ύψους 13 δισ.  ευρώ και ότι στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2023 να έχουν δημοπρατηθεί άλλα 4 δισ.  ευρώ έργα. «Και αυτό είναι ένα συνεκτικό σχέδιο έργων. Έργα που υπηρετούν έναν εθνικό σχεδιασμό: να γίνει η χώρα μας κόμβος μεταφορών και υποδομών των Βαλκανίων», είπε.

Ο κ. Καραμανλής εστίασε ιδίως στα σιδηροδρομικά έργα, που υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο. «Θεσσαλονίκη- Τοξότες: Ένα έργο που δημοπρατήθηκε. Η Θεσσαλονίκη θα γίνει επιτέλους λιμάνι- πύλη της ανατολικής Ευρώπης», τόνισε και σχολίασε:

«Ξέρετε ότι μέχρι προσφάτως -αν δεν είχαμε συμβασιοποιήσει την οδική σύνδεση με τον προβλήτα 6- το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν είχε καν οδική σύνδεση; Θέλουμε να γίνουμε logistics center της ευρύτερης περιοχής και δεν έχουμε οδική και σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης;»

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Βουλγαρία συμφωνήθηκε να ξεκινήσει το πολύ φιλόδοξο σιδηροδρομικό project Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, που θα συνεχίζει στο Ρούσε και θα μπορεί να συνδεθεί με τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας και την Κωνστάντζα. «Αυτό ξέρετε τι γεωπολιτική και γεωστρατηγική σημασία έχει για τη χώρα μας; Γιατί με αυτό τον τρόπο παρακάμπτουμε τα στενά του Βοσπόρου», σημείωσε.

Ανέφερε ότι έχουν δημοπρατηθεί ήδη σιδηροδρομικά έργα πέντε δισ.  ευρώ, τα οποία χάρη στη μελετοκατασκευή θα συμβασιοποιηθούν σε 18 μήνες, και τα οποία έχουν διασφαλισμένη κοινοτική χρηματοδότηση.

Σημείωσε εξάλλου ότι ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας για τη χώρα με το Ταμείο Ανάκαμψης.