Οι Κινέζοι πατάνε γκάζι στα φορτηγά ημι-αυτόνομης οδήγησης

banner-google-news

Είναι σημαντικός ο αριθμός των εταιρειών που υπόσχονται ανάπτυξη τεχνολογιών ημι-αυτόνομης οδήγησης στη βιομηχανία μεταφορών, επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν άνετα ταξίδια που περιλαμβάνουν μεγάλες περιόδους ανάπαυσης.

Τη σκυτάλη και σε αυτόν τον τομέα φιλοδοξούν να πάρουν κινεζικές εταιρείες οι οποίες δηλώνουν ότι η ημι-αυτόνομη οδήγηση θα βάλει τάξη στη χαοτική κατάσταση που επικρατεί στη βιομηχανία μεταφορών της αχανούς κινεζικής ενδοχώρας ενώ ταυτόχρονα θα εγκαινιάσει μια νέα πιο προσοδοφόρα αγορά μεταφοράς εμπορευμάτων.

Μία από τις εταιρείες αυτές είναι και η TuSimple, η οποία έχει έδρα το Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ αλλά και στο Πεκίνο. Στην πραγματικότητα η TuSimple είναι εταιρεία τεχνολογίας που έχει ως στόχο την εδραίωση της τεχνητής νοημοσύνης σε μια σειρά εφαρμογών, μεταξύ των οποίων και οι μεταφορές. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο CTO της εταιρείας παραδέχτηκε ότι η TuSimple βρίσκεται σε συνεργασία με μια μεγάλη κινεζική εταιρεία κατασκευής φορτηγών (την οποία ωστόσο αρνήθηκε να κατονομάσει) με τελικό στόχο την ανάπτυξη ημι-αυτόνομων επαγγελματικών οχημάτων. Το μεγάλο πλεονέκτημα των Κινέζων κατασκευαστών είναι ότι η κινεζική νομοθεσία δεν προβλέπει περιορισμούς στις δοκιμές ημι-αυτόνομων οχημάτων, γεγονός που επιτρέπει «πειραματισμούς» πιο εύκολα απ’ ό,τι στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ.

Η TuSimple συλλέγει δεδομένα από συμβατικά φορτηγά ώστε να αναπτύξει το κατάλληλο λογισμικό ημι-αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα παρουσιάσει την πρώτη τεχνολογία επίδειξης κατά το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους.

Σε ολόκληρη την Κίνα, περίπου 7,2 εκατομμύρια φορτηγά και 16 εκατομμύρια οδηγοί είναι υπεύθυνοι για τις υπεραστικές μεταφορές εμπορευμάτων. Η βιομηχανία αυτή αξίζει περισσότερο από $ 300 τρισεκατομμύρια δολάρια, και οι οδηγοί αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των δαπανών καθώς μερικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε ολόκληρη την Κίνα απαιτούν δύο ή και τρεις οδηγούς.

china1