Φάκελος «Εργοταξιακά Φορτηγά» : DAF CF

Προσφάτως ανανεωμένη η μεσαία σειρά φορτηγών του Ολλανδού κατασκευαστή, πάνω στην οποία βασίζονται οι πιο δημοφιλείς εργοταξιακές εκδόσεις DAF και παρότι τέτοιες θα βρει κανείς και στις σειρές LF και XF.

banner-google-news

Το ανανεωμένο CF κυκλοφορεί εδώ και περίπου έναν χρόνο στην αγορά, χωρίς αλλαγές στις διαστάσεις και στην δομή του σασί. Οι κυριότερες αλλαγές αφορούν στην γραμμή μετάδοσης της κίνησης, οι οποίες σε συνδυασμό με τις επί μέρους βελτιώσεις σε ηλεκτρονικά και αεροδυναμική συμβάλουν στην αύξηση της αποδοτικότητας έως και κατά 7% σε σχέση με το CF που απήλθε.

MAN CF (6) (Medium)

Ο δυναμικός και όμορφος σχεδιαστικός χαρακτήρας εξωτερικά του CF ενισχύεται περεταίρω στην εργοταξιακή έκδοση χάρη στον υψηλότερα τοποθετημένο προφυλακτήρα (μεταλλικός, γαλβανιζέ, αποτελούμενος από τρία μέρη) για προστασία από τις επαφές αλλά και τη δυνατότητα να κινείται το φορτηγό σε δύσκολα, ανώμαλα εδάφη (γωνία προσέγγισης 25ο). Το σασί (εκδόσεις 6×4 και 8×4) είναι φυσικά ειδικά κατασκευασμένο να δεχθεί τις αυξημένες πιέσεις που επιβάλλει το συγκεκριμένο μεταφορικό έργο. Στο πλαίσιο του «φρεσκαρίσματος» υπάρχουν νέα φτερά πάνω από τους τροχούς, νέοι απαγωγείς αέρα πίσω από τις γρίλιες της μάσκας και νέα μικρότερα διάκενα μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων και των γωνιακών εκτροπέων.

ΜΕ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

Στο εσωτερικό των καμπινών ο κατασκευαστής προχώρησε σε αναβάθμιση των επενδύσεων, στην τοποθέτηση νέας μονάδας χειρισμού του κλιματισμού καθώς και στην αναβάθμιση της διάταξης του πίνακα οργάνων στο ταμπλό. Το CF φέρει νέα ζεστά και καλαίσθητα χρώματα στο ταμπλό, στα καθίσματα, στις κουρτίνες, στα στρώματα, στους πλευρικούς και τους πίσω τοίχους που δίνουν συνολικά μια «φρέσκια» όψη στο περιβάλλον που εργάζεται ή ξεκουράζεται ο οδηγός.

MAN CF (4) (Medium)

Η πιο δημοφιλής καμπίνα είναι η μονή (Day Cab), με τρία σκαλοπάτια εκ των οποίων το χαμηλότερο αντέχει σε παραμορφώσεις, χωρίς να παθαίνει ζημιές στις «μικροεπαφές». Συνολικά το εσωτερικό της καμπίνας και η διαμόρφωσή του φανερώνουν πολύ μελέτη από πλευράς του κατασκευαστή. Το κόκπιτ είναι καλά εξοπλισμένο χωρίς να επιβαρύνεται η εργονομία, η πληροφόρηση φτάνει με ιδανικό τρόπο στον χειριστή και κατά συνέπεια, αυτός ξέρει ανά πάσα στιγμή τι κάνει συνολικά η γραμμή μετάδοσης κίνησης. Φυσικά υπάρχουν και οι επιλογές καμπίνας με κρεβάτι Sleeper Cab και Space Cab.

ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ

Η γκάμα εκδόσεων CF ολοκληρώθηκε πρόσφατα με την προσθήκη νέων τρακτόρων και διαμορφώσεις φορτηγών πολλαπλών αξόνων, στις οποίες εξασφαλίζεται περισσότερος χώρος στο σασί για πρόσθετο εξοπλισμό όπως κιβώτια με εργαλεία, γερανοί ή δεξαμενές καυσίμου.

MAN CF (2) (Medium)

Η σημαντικότερη είδηση αφορά τον νέο πρόσθετο πίσω άξονα, που είναι κατά 30% πιο ελαφρύς και ενσωματώνει ένα ηλεκτρουδραυλικό σύστημα διεύθυνσης που βελτιώνει την ευελιξία και την σταθερότητα του φορτηγού. Ο εν λόγω άξονας συνδυάζεται με αερανάρτηση ρυθμιζόμενου ύψους και είναι διαθέσιμος για τράκτορες και διαμορφώσεις 6x2 και 8x2. Η λειτουργία κατευθυντικότητας του άξονα ενεργοποιείται σε ταχύτητες μικρότερες των 40 χλμ./ώρα, με το σύστημα να υπολογίζει συνεχώς τη βέλτιστη γωνία διεύθυνσης.

Εν τω μεταξύ, για εκδόσεις που κινούνται τακτικά σε εκτός δρόμου διαδρομές, η DAF προσφέρει ένα διπλό σύστημα αξόνων με μειωτήρα πλήμνης (HR1670T) και μειωμένο κατά 60 κιλά απόβαρο. Επίσης, σε όλους τους νέους άξονες έχουν αλλάξει οι μειωτήρες ώστε να δίνουν ακόμα πιο μακριές σχέσεις μετάδοσης της κίνησης, ενώ τα λιπαντικά αλλάζουν πλέον κάθε 450.000 χλμ. ή κάθε 3 χρόνια.

Βασικό κομμάτι της γραμμής κίνησης του εργοταξιακού CF αποτελούν οι νέοι κινητήρες PACCAR MX-11 και MX-13, που διαθέτουν αυξημένη αποδοτικότητα, περισσότερη ροπή και αυξημένη ιπποδύναμη σε χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής. Ο «μεγάλος» κινητήρας παράγει 530 ίππους και 2.600 Nm ροπής μόλις στις 1.000 σ.α.λ. ενώ είναι διαθέσιμος και σε μικρότερες εκδόσεις των 480 και 430 ίππων. Ο μικρότερος MX-11 προσφέρεται σε πέντε εκδόσεις ισχύος από τους 300 έως τους 450 ίππους. Εν τω μεταξύ αυξημένη είναι και η ισχύς πέδησης κατά 20% μεταξύ 1.000 και 1.500 σ.α.λ. και έως 30% στις σημαντικές περιοχές των 1,200 έως 1,500 σ.α.λ.

MAN CF (3) (Medium)

Επιπλέον υπάρχουν νέο σύστημα διαχείρισης του αέρα, νέος πιο αποδοτικός στροβιλοσυμπιεστής, νέο EGR και βελτιώσεις στον σχεδιασμό ενεργοποίησης των βαλβίδων. Η θερμική απόδοση έχει αυξηθεί, με νέο σύστημα καύσης, καινούργια πιστόνια, ψεκαστήρια και «στρατηγική» ψεκασμού με υψηλότερη σχέση συμπίεσης. Όλες οι αντλίες του συστήματος διεύθυνσης, ψύξης και λίπανσης είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης λειτουργίας και συμβάλλουν τα μέγιστα στην εξοικονόμηση καυσίμου και ενέργειας.

Η DAF εξακολουθεί να εμπιστεύεται την ZF στα κιβώτια ταχυτήτων, τοποθετώντας στο CF την τελευταία γενιά αυτοματοποιημένων κιβωτίων TraXon με 12 σχέσεις ή προαιρετικά με 16 σχέσεις. Εδώ, οι λιγότερες τριβές, οι γρήγορες εναλλαγές σχέσεων και η εκτεταμένη χρήση του EcoRoll συμβάλουν στην χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Από τις πιο σημαντικές αλλαγές στα νέο μοντέλο είναι η ολοκαίνουργια ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που περιλαμβάνει και νέα κεντρική μονάδα ECU.

Στην πράξη, δηλαδή στο εργοτάξιο, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του DAF χαρακτηρίζονται κυρίως από αδιάλειπτη πληροφόρηση και ακρίβεια, χάρη κυρίως στο εξαιρετικό τιμόνι. Η απόσταση από έδαφος και η γωνία προσέγγισης δεν αφήνουν περιθώρια για παρατηρήσεις ενώ, κλείνοντας, θα πρέπει να αναφέρουμε και μία έξυπνη λεπτομέρεια –το σκαλοπάτι εξωτερικά στην πλευρά του οδηγού που του επιτρέπει να ελέγχει το φορτίο.