Έκθεση IRU, 2022: Λείπουν πάνω από 2,6 εκατ. επαγγελματίες οδηγοί

banner-google-news

Τα στοιχεία της νέας έκθεσης  της  IRU για το 2022, που αφορούν την έλλειψη οδηγών, δείχνουν ότι λείπουν πάνω από 2,6 εκατομμύρια επαγγελματίες οδηγοί.

Τον Ιούνιο του 2022, μετά από έρευνα σε περισσότερους από 1.500 εμπορικούς φορείς οδικών μεταφορών σε 25 χώρες σε ολόκληρη την Αμερική, την Ασία και την Ευρώπη, η IRU δημοσίευσε την Παγκόσμια Έκθεση για το 2022 για την έλλειψη οδηγών, η οποία διαπίστωνε ότι στον τομέα λείπουν πάνω από 2,6 εκατομμύρια επαγγελματίες οδηγοί.

roadtrucks-youtruck (30)Στην Ευρώπη, οι ελλείψεις οδηγών αυξήθηκαν κατά 42% από το 2020 έως το 2021, με τις κενές θέσεις οδηγών να φτάνουν τις 71.000 στη Ρουμανία, τις 80.000 στην Πολωνία και τη Γερμανία και τις 100.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στο Μεξικό οι ελλείψεις αυξήθηκαν κατά 30% φτάνοντας τις 54.000, ενώ στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 140%, φτάνοντας τα 1,8 εκατομμύρια.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο γενικός γραμματέας της IRU Umberto de Pretto είπε: «Οι χρόνιες ελλείψεις οδηγών μεταφορών χειροτερεύουν, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες. Αυτό θέτει τις ήδη πιεσμένες οικονομίες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού, και σε κατάρρευση την εφοδιαστική αλυσίδα».

truck_driver_odigos (3)«Οι οδικές μεταφορές κάνουν το καθήκον τους, αλλά οι κυβερνήσεις και οι αρχές πρέπει να διατηρήσουν την εστίασή τους, ειδικά για να βελτιώσουν τις υποδομές στάθμευσης, την πρόσβαση στην εκπαίδευση και να ενθαρρύνουν περισσότερες γυναίκες και νέους να μπουν στο επάγγελμα», πρόσθεσε ο Umberto de Pretto.

Η έκθεση έδειξε ότι λιγότερο από το 3% των οδηγών φορτηγών είναι γυναίκες σε όλες τις περιοχές, με αξιοσημείωτες εξαιρέσεις στην Κίνα (5%) και στις ΗΠΑ (8%). Το ποσοστό των γυναικών οδηγών λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρώπη είναι καλύτερο στο 12%. Ωστόσο, όλα αυτά τα ποσοστά εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα πρότυπα του τομέα των μεταφορών, ειδικά στην Ευρώπη (με αξιοσημείωτη εξαίρεση την Ολλανδία) και τις ΗΠΑ, αντίστοιχα, όπου το 22% και το 28% όλων των εργαζομένων στις μεταφορές είναι γυναίκες.

MAN TGX Timber Truck (5)Υπάρχει επίσης μια δημογραφική ωρολογιακή βόμβα. Οι νέοι οδηγοί κάτω των 25 ετών παραμένουν μια μικρή μειοψηφία, στο 6% ή 7% του πληθυσμού των οδηγών φορτηγών, στις περισσότερες περιοχές. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν δύο έως πέντε φορές περισσότεροι ηλικιωμένοι οδηγοί άνω των 55 ετών σε όλες τις περιοχές, εκτός από την Κίνα και το Μεξικό. Στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, οι ηλικιωμένοι οδηγοί αποτελούν περίπου το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού. Η Ευρώπη έχει την υψηλότερη μέση ηλικία οδηγού στα 47.

IRU-dinnerΤον Οκτώβριο, στο δείπνο της IRU, μεταφορείς και δημόσιες αρχές διερεύνησαν λύσεις για τις ελλείψεις οδηγών. Ειδικότερα, εστίασαν στο πώς θα αρθούν τα εμπόδια εισόδου για τους νέους, θα βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας και θα κινητοποιηθούν οι αυτοματισμοί ως ευκαιρία για τη βελτίωση της εικόνας του κλάδου.

Ο πρόεδρος της IRU Radu Dinescu είχε ένα απλό μήνυμα στις τελικές του παρατηρήσεις: «Υπάρχει μια καλή κατανόηση των προκλήσεων και των πιθανών λύσεων. Τώρα είναι καιρός να δράσουμε και να προσελκύσουμε νέους οδηγούς στις μεταφορές».