Τι λέει η ACEA για τα όρια βάρους οχημάτων μηδενικών εκπομπών

banner-google-news

Oι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων βρίσκουν θετικές  τις προτεινόμενες αναθεωρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με τον καθορισμό υψηλότερων ορίων βάρους για τα οχήματα που χρησιμοποιούν τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών, δεδομένου ότι αυτές αυξάνουν κατά κανόνα το βάρος ενός οχήματος.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ACEA, η αναθεώρηση της οδηγίας για τα βάρη και τις διαστάσεις (W&D) θα μπορούσε να συμβάλει στη δημιουργία ίσων όρων ανταγωνισμού με τα συμβατικά οχήματα, μια προσαρμογή που ζητούν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων.

Το περιθώριο επιπλέον βάρους και μήκους για βαρέα οχήματα μηδενικών εκπομπών (HDV) είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, υποστηρίζουν. Ωστόσο, ισχυρίζονται, ότι αυτό θα πρέπει να συνοδεύεται από αυξήσεις στο μέγιστο φορτίο άξονα.

Οι κατασκευαστές χαιρετίζουν την προτεινόμενη αύξηση τεσσάρων τόνων στο μέγιστο βάρος των οχημάτων μηδενικών εκπομπών, πέρα από το ισχύον όριο των 40 τόνων που επιτρέπεται για HDV. Αυτό όχι μόνο θα αντισταθμίσει τις βαρύτερες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών, όπως οι μπαταρίες (και συνεπώς τα βαρύτερα οχήματα), αλλά θα επιτρέψει ένα επιπλέον ωφέλιμο φορτίο, δηλαδή ένα φορτηγό μπορεί να μεταφέρει περισσότερο φορτίο, καθώς αυτές οι τεχνολογίες γίνονται ελαφρύτερες με την πάροδο του χρόνου.

Η Επιτροπή έχει επίσης αναγνωρίσει αρκετές ελλείψεις στην υφιστάμενη οδηγία W&D, όπως αποκλίνοντες κανόνες για μεγαλύτερα και βαρύτερα οχήματα σε επίπεδο κράτους μέλους – που επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μεταφορών, αναφέρει το δημοσίευμα. Οι εναρμονισμένοι κανόνες στα κράτη μέλη θα μπορούσαν να αμβλύνουν τα τρέχοντα εμπόδια στις διασυνοριακές μεταφορές για τους κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων.

Οι συννομοθέτες πρέπει τώρα να διασφαλίσουν ότι η οδηγία W&D αναγνωρίζεται ως βασικός παράγοντας για τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούν τώρα το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να μην καθυστερήσουν την πρόταση W&D και να σημειώσουν ταχεία πρόοδο στην άρση των φραγμών που ενδέχεται να εμποδίσουν την υιοθέτηση φορτηγών και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στην αγορά, καταλήγει το δημοσίευμα.

Φωτ.:ACEA

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • ACEA
Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!