Τα τρία αυτόνομα φορτηγά της οδηγούν σε όλες τις κατηγορίες δρόμων

Η Scania πήρε έγκριση για την επέκταση της διαδρομής αυτόνομων φορτηγών

banner-google-news

Τον Φεβρουάριο του 2021, η Scania έλαβε άδεια να ξεκινήσει τη λειτουργία τριών αυτόνομων φορτηγών σε ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε4 μεταξύ του κύριου εργοστασίου παραγωγής της εταιρείας στο Södertälje και του Nyköping, το οποίο βρίσκεται 70 χιλιόμετρα νότια. Η επιτυχία αυτής της δοκιμής οδήγησε τώρα σε διεύρυνση της απόστασης και των παραμέτρων των δοκιμών. Τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούν να οδηγούν σε όλους τους τύπους δρόμων –τοπικών και εθνικών– μεταξύ του Södertälje και της νότιας πόλης Jönköping, η οποία απέχει σχεδόν 300 χιλιόμετρα.

Είναι μια εξέλιξη που έχει ενθουσιάσει τη Scania, η οποία εξερευνά αυτή την τεχνολογία την τελευταία δεκαετία. Η σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών Transportstyrelsen έδωσε την έγκριση στη Scania να επεκτείνει τη διαδρομή και την εμβέλεια των δοκιμών αυτόνομων οχημάτων της στους δρόμους της χώρας.

scania2

«Είναι υπέροχο να έχουμε την υποστήριξη της αρχής μεταφορών για τα τρία αυτόνομα φορτηγά Scania, που οδηγούν εμπορεύματα σε όλες τις κατηγορίες δρόμων μεταξύ Södertälje και Jönköping», δήλωσε ο Peter Hafmar, αντιπρόεδρος και επικεφαλής των Autonomous Solutions. «Σημαίνει ότι τα οχήματά μας μπορούν να πάνε εντελώς αυτόνομα από τις πύλες της Scania στον τελικό προορισμό. Έχουμε κάποιον που κάθεται στο τιμόνι και παρακολουθεί το σύστημα κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής, αλλά τα οχήματα οδηγούν μόνα τους. Βρίσκονται εκεί έξω με πολυσύχναστη τοπική κυκλοφορία, και μετά στον αυτοκινητόδρομο με 80 km/h μέχρι το Jönköping, όπου μπορούν στη συνέχεια να περιηγηθούν στους κυκλικούς κόμβους και τους τοπικούς δρόμους, πριν φτάσουν μόνα τους στον προορισμό, όπου παραδίδουμε τα εμπορεύματα», συμπλήρωσε ο Peter Hafmar.

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Αν και η μαζική παραγωγή και η υιοθέτηση αυτόνομων οχημάτων θέλει πολύ χρόνο ακόμα, η δυναμική προς αυτή την τεχνολογία έχει γίνει ισχυρότερη τα τελευταία χρόνια.
«Η ίδια η τεχνολογία είναι ωραία, αλλά ακόμα καλύτερο είναι ότι μας βοηθά να λύσουμε ορισμένα πιεστικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των μεταφορών, όπως οι ελλείψεις οδηγών, η ασφάλεια και η βιωσιμότητα», εξηγεί ο Hafmar.

«Υπάρχει τεράστια έλλειψη οδηγών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Μόνο στις ΗΠΑ, είχαν έλλειψη 80.000 οδηγών το 2021, αριθμός που αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2030.

Truck for test of autonomous SAE Level 4 to run on a hub-to-hub route between Södertälje to Jönköping, Sweden

«Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν επίσης να κινούνται σε μεγάλες διαδρομές, χωρίς να χρειάζονται παύσεις όπως κάνουμε με τους οδηγούς. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαμε δυνητικά να τα τρέχουμε 24 ώρες το 24ωρο, αλλά σε ταχύτητες που είναι πιο ασφαλείς και λιγότερο ενεργοβόρες, ενώ οι αισθητήρες του οχήματος τα κάνουν να αντιδρούν πιο γρήγορα σε κινδύνους στο δρόμο. Στη συνέχεια, αντί οι οδηγοί να λείπουν από το σπίτι για εβδομάδες, οι ντόπιοι οδηγοί μπορούν να πάρουν το τιμόνι για το ‘τελευταίο μίλι’, για να κάνουν την πραγματική εκφόρτωση και τις παραδόσεις».

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ
Ο Peter Hafmar λέει ότι τα δεδομένα που συλλέγονται από τις τρέχουσες δοκιμές θα επιτρέψουν στη Scania να χειριστεί το ευρύτερο δυνατό φάσμα σεναρίων που μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτόνομα οχήματα. Αναμένει ότι θα ακολουθήσουν περισσότερες δοκιμές σε άλλα μέρη της Ευρώπης όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες, σε μια αργή και σταθερή φάση επέκτασης.

Γενικά, η αυτόνομη στρατηγική της Scania εστιάζει στην εξόρυξη, όπου ήδη εργάζεται σε διάφορα προγράμματα, και επίσης επικεντρώνεται σε εφαρμογές «hub-to-hub» ή terminal-to-terminal. Τα logistics hub-to-hub είναι μια αγορά που συνεχίζει να αναπτύσσεται και οι ευκολότερες συνθήκες λειτουργίας τους, σε σύγκριση με τις επιπλοκές των πολυσύχναστων πόλεων, τα καθιστούν ιδανικά για το αυτόνομο ταξίδι.

Ενώ ο Hafmar αναμένει ότι η αυτόνομη τεχνολογία δεν θα βιομηχανοποιηθεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 2020, πιστεύει ότι η δυναμική είναι συνεχής.

«Η τεχνολογία αναπτύσσεται πολύ, και τα εμπόδια απομακρύνονται σταθερά. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι γι’ αυτή την αλλαγή, η οποία θα συμπληρώσει τις άλλες εξελίξεις στον κλάδο των μεταφορών. Γι’ αυτό επενδύουμε σε αυτό τώρα».