Svempas «Chimera» και «Red Pearl» : Μεταλλαγμένα Scania!

banner-google-news

Σε ένα συνεργείο στη Στοκχόλμη στα μέσα της δεκαετίας του ΄60, ο μηχανικός αυτοκινήτων Sven-Erik Bergendahl, γνωστός με το ψευδώνυμο “Svempa”, παρατηρεί ότι πολλοί πελάτες του τον καλούν να μεταφέρει το αυτοκίνητό τους, που έχει υποστεί βλάβη, στο συνεργείο. Τότε αποφασίζει να μετατρέψει ένα Plymouth 57 σε ρυμουλκό όχημα οδικής βοήθειας. Το 1970 κατασκεύασε το πρώτο βαρέος τύπου ρυμουλκό βασισμένο σε φορτηγό Scania και απο τότε έγινε η αγαπημένη του μάρκα. Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ο “Svempa” και ο σχεδιαστής Jan Richter ξεκίνησαν μια συνεργασία με τη Scania, με σκοπό να παράγουν ειδικά φορτηγά που προορίζονται για truck-shows και τα αποτελέσματα είναι μοναδικά! Ο 78χρονος «Svempa», ένας παγκόσμιος θρύλος του truck-styling, δεν ησυχάζει ποτέ. Δύο απο τις δημιουργίες του, «Chimera» και «Red Pearl», έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και αποκλειστικά στο 5o YouTruck Fiesta 2017 European Edition.

Chimera

CH14258-001-1024x684-kopiaTo Scania «Chimera» αποτελεί την τελευταία – και σίγουρα την πιο πολύπλοκη και φιλόδοξη- δημιουργία των Bergendahl και Richter. Ο σχεδιασμός ξεκίνησε το 2010 και ολοκληρώθηκε 4 χρόνια αργότερα, αν και σύμφωνα με τους δημιουργούς του συνεχίζει να εξελίσσεται διαρκώς. Η μοναδική φουτουριστική εμφάνιση του δείχνει τη στροφή στα εως τώρα retro αισθητικής φορτηγά. Ο κινητήρας είναι ένας V8, 16,4 λίτρων απο ένα Scania 730 με custom εξάτμιση απο ανοξείδωτο ατσάλι και 6 τούρμπο Holset. H ιπποδύναμη είναι εξωπραγματική και αγγίζει τα 1.460 άλογα, με σκοπό να αυξηθούν περαιτέρω στα 2.190. Τα 0-100 χλμ. έρχονται σε 4,6 δευτερόλεπτα. Το κιβώτιο είναι ένα τροποποιημένο 6-τάχυτο Allison ενώ τo πλαίσιο είναι σωληνωτό απο ατσάλι, επιτρέποντας έτσι το χαμηλό βάρος της κατασκευής που φτάνει τους 4,7 τόνους. Η καμπίνα κατασκευάστηκε απο τη Laxå Special Vehicles χρησιμοποιώντας στοιχεία απο Scania P-cab και  R-cab. Για την ολοκλήρωσή του απαιτήθηκαν πάνω απο 3.000 εργατοώρες, ενώ το κόστος άγγιξε τα 800.000 €.

Red Pearl

08433-001H ιστορία της «Κόκκινης Πέρλας» ξεκινάει το 2005, όταν στα χέρια του Svempa φθάνει ένα «μουράτο» Τ500 απο τα εργαστήρια της Scania, το οποίο προορίζονταν για παλιοσίδερα. O Svempa και ο Jan Richter είχαν τη φαεινή ιδέα για κάτι τελείως διαφορετικό και έτσι το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν να κόψουν την οροφή! Επόμενο βήμα ήταν να λυθεί μέχρι την τελευταία βίδα, να μπει για αμμοβολή και να καθαριστεί πλήρως. Ακολούθησε το «χτίσιμο» του φορτηγού απο το μηδέν, με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά. Τα χριστούγεννα του 2005 το φορτηγό στάλθηκε στην Laxå Special Vehicles που έφτιαξε την καμπίνα. Το τιμόνι και το ταμπλό είναι κατασκευασμένα απο ανθρακονήματα, ενώ το πάτωμα της καμπίνας είναι διάφανο ώστε να μπορείς να δεις το κιβώτιο ταχυτήτων «εν δράσει». Η εντυπωσιακή βαθυκόκκινη βαφή κόστισε 20.000 € ενώ το χρυσό «39» στην πόρτα μαρτυράει την χρονιά γέννησης του Svempa! O 16λιτρος V8 κινητήρας του R999 αποδίδει 1.000 άλογα και διαθέτει 2 τούρμπο, με τα 0-100 χλμ να έρχονται σε 5 δευτερόλεπτα.