Scania : Νέος κινητήρας φυσικού αερίου

banner-google-news

Τη διεθνή έκθεση «Ecomondo» που διεξάγεται στο Ρίμινι της Ιταλίας, επέλεξε η Scania, για να παρουσιάσει το νέο κινητήρα που χρησιμοποιεί  φυσικό αέριο. Πρόκειται για τον εξακύλινδρο  OC 13, χωρητικότητας 12,7 λίτρων και απόδοσης 410 ίππων στις 1.900 σ.α.λ, με ροπή 2.100Nm απο τις 1.100 ως τις 1.400 σ.α.λ. Τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας των κινητήρων αερίου, πάνω απο τα σύνολα των 9 λίτρων απόδοσης 280 και 340 ίππων. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 12+2 σχέσεων «Opticruise». Ο νέος κινητήρας χρησιμοποιεί είτε LNG (Yγροποιημένο φυσικό αέριο) είτε CNG (Συμπιεσμένο φυσικό αέριο) ή CBG (Συμπιεσμένο Βιοαέριο) με την αυτονομία να αγγίζει στην περίπτωση του LNG τα 1.100 χλμ. και στα 500 χλμ. με χρήση CNG. Την ίδια στιγμή οι εκπομπές διοξειδίου μειώνονται κατα 15% στην περίπτωση καύσης LNG και CNG, ενώ φτάνουν στο 90% με τη χρήση βιοαερίου.

17279-001Ο τρόπος λειτουργείας του κινητήρα είναι ανάλογος ενός βενζινοκινητήρα, χρησιμοποιεί δηλαδή μπουζί για την ανάφλεξη του αερίου. Αυτή η υλοποίηση απαιτεί συχνότερα διαστήματα μεταξύ των service, όμως σ΄αυτή την περίπτωση οι μηχανικοί της Scania κατάφεραν να μειώσουν. Όπως ανέφερε ο Folke Fritzson, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης, «Θέσαμε το διάστημα μεταξύ των service στα 45.000 χλμ, για αλλαγή μπουζί και λαδιών. Πρόκειται για μια σαφή βελτίωση σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές των κινητήρων αερίου, οι οποίες είχαν κανονικό διάστημα λειτουργίας 30.000 χλμ. Και συνεπώς μειώνουν το κόστος συντήρησης και αυξάνουν το χρόνο λειτουργίας.»

Η Scania με αυτή την κίνηση έρχεται να προστεθεί στους κατασκευαστές που προσφέρουν οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα, όπως η Iveco με το Stralis NP και η Volvo με τα FH LNG και FM LNG. Το λανσάρισμα εκδόσεων με το νέο κινητήρα  στις αγορές θα γίνει το δεύτερο τρίμηνο του 2018.