Scania : Ηλιακά πάνελ στο τρέιλερ για εξοικονόμηση καυσίμων

SHELL RIMULA PETROPOULOS 728×90

Σε μια νέα έρευνα, η Scania αναπτύσσει ένα ρυμουλκούμενο με ηλιακές κυψέλες για να τροφοδοτήσει ένα plug-in υβριδικό φορτηγό. Οι αρχικές δοκιμές δείχνουν πιθανή εξοικονόμηση καυσίμου 5-10 τοις εκατό στη Σουηδία και διπλάσια από αυτήν στην ηλιόλουστη νότια Ισπανία.

«Τα ηλιακά πάνελ έχουν χρησιμοποιηθεί σε σκάφη και τροχόσπιτα, αλλά μόνο για την τροφοδοσία βοηθητικών συστημάτων, όπως ψυγεία και κουζίνες και όχι για να τροφοδοτούν τον κινητήρα», λέει ο Eric Falkgrim, Τεχνολογικός ηγέτης στη σχεδίαση οχημάτων της Scania R&D.

Ένα 18άμετρο ρυμουλκούμενο με ηλιακά πάνελ
Το φορτηγό θα λειτουργεί σε καθημερινά δρομολόγια από τον σουηδό μεταφορέα Ernst Express, ο οποίος συνεργάστηκε με τη Scania και στις δοκιμές του πρώτου ηλεκτρικού δρόμου στον κόσμο. Η Ernst Express θα λειτουργεί ένα ρυμουλκούμενο 18 μέτρων με ηλιακά πάνελ  συνολικής επιφάνειας 140 τετραγωνικών μέτρων, καλύπτοντας τα πλαϊνά και την οροφή του τρέιλερ. Συνολικά, τα ηλιακά πάνελ αναμένεται να παράγουν ετησίως 14.000 kWh.

Η έρευνα θα εξετάσει επίσης εάν το τρέιλερ μπορεί να τροφοδοτήσει με ηλεκτρικό ρεύμα το δίκτυο όταν οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες και το φορτηγό είναι σταθμευμένο, για παράδειγμα, τα σαββατοκύριακα.


Εξοικονόμηση καυσίμων έως και 10 τοις εκατό στη Σουηδία
Σε μια προμελέτη, οι δοκιμές στην κεντρική Σουηδία προσομοιώθηκαν φθάνοντας σε μια πιθανή εξοικονόμηση καυσίμου 5-10 τοις εκατό. Στη Σουηδία, υπάρχει αρκετό φως του ήλιου από την άνοιξη έως το φθινόπωρο για την παραγωγή ενέργειας και παρόλο που ο ήλιος είναι αδύναμος εκτός από το καλοκαίρι, υπάρχουν περισσότερες ώρες ηλιακού φωτός. Κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους, η Σουηδία δεν έχει αρκετό ήλιο. Αντίθετα, η νότια Ισπανία έχει 80% περισσότερες ώρες ηλιακού φωτός.

Το έργο χρηματοδοτείται δημόσια από τον οργανισμό καινοτομίας της σουηδικής κυβέρνησης Vinnova και εκτός από τη Scania και την Ernst Express, συμμετέχει επίσης η Midsummer που κατασκευάζει τα ηλιακά πάνελ, το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα, το οποίο διεξάγει προηγμένη έρευνα για πιο αποδοτικά ηλιακά πάνελ, και την εταιρεία ενέργειας Dalakraft.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ