ROADPOL: 4.000 περιπτώσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών

banner-google-news

Τέσσερις χιλιάδες περίπου περιπτώσεις οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή/και ναρκωτικών καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου 24ωρου μαραθώνιου της ROADPOL. Ο μαραθώνιος διεξήχθη στα τέλη Μαΐου με ελέγχους στους δρόμους 12 χωρών-μελών.

Σύμφωνα με τις αναφορές, περισσότεροι από 167.000 οδηγοί ελέγχθηκαν σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας της επιχείρησης. Από αυτούς οι 3.724 ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ και οι 358 υπό την επήρεια ναρκωτικών. Αν και η νομοθεσία στις ευρωπαϊκές χώρες διαφέρει ελαφρώς, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τιμωρείται σε όλες τις χώρες. Ορισμένες χώρες έχουν μηδενική ανοχή, ενώ σε άλλες χώρες εξακολουθεί να επιτρέπεται η χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ στο τεστ αναπνοής.

«Έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα εμπλοκής σε σύγκρουση. Και αυτό δυστυχώς αποδεικνύεται στην καθημερινή μας αστυνομική πρακτική. Σε πολλές συγκρούσεις, στις οποίες η αστυνομία φτάνει στο σημείο, φαίνεται ότι οδηγός οχήματος οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ», σχολιάζει ο γραμματέας της Ομάδας Εργασίας ROADPOL Operation Henk Jansen από την Αστυνομία της Ολλανδίας.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, η χρήση αλκοόλ και/ή ναρκωτικών πριν ή κατά την οδήγηση ενός οχήματος οδηγεί σε μεγάλο αριθμό συγκρούσεων με άλλους χρήστες του δρόμου ή σταθερά αντικείμενα, κάθε χρόνο. Υψηλός είναι και ο αριθμός των χρηστών του δρόμου που τραυματίζονται ή σκοτώνονται σε αυτές τις συγκρούσεις. «Συγκεκριμένα, οι οδηγοί της ηλικιακής ομάδας κινδύνου νεαρών οδηγών 18-25 ετών συχνά αγνοούν τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών.

Συχνά δεν λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι ακόμη και μικρές ποσότητες ναρκωτικών καθιστούν τους οδηγούς ακατάλληλους για οδήγηση. Επίσης, υποτιμάται ότι η ικανότητα οδήγησης μπορεί να μειωθεί ακόμη και αν καταναλώθηκαν ναρκωτικά πριν από μέρες», αναφέρει ο Jansen. Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρόληψη και η καταπολέμηση μπορεί να μειώσει τον αριθμό των συγκρούσεων και, κατά συνέπεια, τον αριθμό των σοβαρών τραυματισμών και θανάτων στην κυκλοφορία.

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!