Τι έδειξαν οι έλεγχοι Φορτηγών και Λεωφορείων της ROADPOL σε όλη την Ευρώπη

Διαπιστώθηκε παράβαση σχεδόν σε 1 στα 4 φορτηγά που ελέγχθηκαν

banner-google-news

Από τις 8 έως τις 14 Μαΐου 2023 πραγματοποιήθηκε η Πανευρωπαϊκή Εβδομάδα Ελέγχου ROADPOL «Φορτηγό και Λεωφορείο», η δεύτερη φέτος, η οποία επικεντρώνεται στον έλεγχο μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών.

Αυτόν τον Μάιο συνολικά 28 χώρες υποστήριξαν την επιχείρηση «Φορτηγό και Λεωφορείο». Σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, ελέγχθηκαν 142.732 φορτηγά και 92.403 λεωφορεία. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας ελέγχου διαπιστώθηκαν 38.589 παραβάσεις (φορτηγά: 34.270, λεωφορεία: 4.319).

Σε 1.230 περιπτώσεις έπρεπε να απαγορευθεί το επόμενο ταξίδι έως ότου ο οδηγός συμπληρώσει την προβλεπόμενη από τον νόμο περίοδο ανάπαυσης ή αποκατασταθεί η σωστή κατάσταση των οχημάτων ή του φορτίου.

Το ποσοστό παράβασης ήταν 24,01% για τις εμπορευματικές μεταφορές και 4,67% για τα λεωφορεία. Για την εμπορευματική κίνηση, αυτό σημαίνει ότι διαπιστώθηκε παράβαση σχεδόν σε 1 στα 4 φορτηγά που ελέγχθηκαν.

Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, το συνολικό ποσοστό παραβάσεων με φορτηγά παραμένει σταθερό και αυξάνεται, από 23% σε 24%.

Το ποσοστό των σοβαρών παραβάσεων –εκείνων που απαιτούν κατάσχεση του φορτηγού και διακοπή του ταξιδιού– αυξήθηκε κατά 50% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Τα καλά νέα είναι ότι οι παραβάσεις των λεωφορείων μειώθηκαν από 7% πριν από ένα χρόνο, σε ποσοστό κάτω από 5%.

«Όλα αυτά δείχνουν ότι η εμπορευματική κυκλοφορία αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια και ότι η παρακολούθηση είναι ακόμα απαραίτητη. Οι Ευρωπαίοι αστυνομικοί έχουν πολύ υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους ελέγχους βαριάς κυκλοφορίας, κάτι που αντικατοπτρίζεται στο υψηλό ποσοστό καταγγελιών», σχολίασε ο γραμματέας της Ομάδας Εργασίας ROADPOL Operations Henk P. Jansen από την Εθνική Αστυνομία της Ολλανδίας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για τα φορτηγά οι περισσότερες παραβάσεις εντοπίστηκαν στον τομέα της υπέρβασης του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων ή χειρισμών ταχογράφου, της ταχύτητας και των τεχνικών παραβάσεων (συμπεριλαμβανομένων των υπέρβαρων και των ανασφαλών φορτίων).

Για τα λεωφορεία οι περισσότερες από τις παραβάσεις εντοπίστηκαν στον τομέα των ζωνών ασφαλείας και άλλων συστημάτων συγκράτησης ασφαλείας, της ταχύτητας, της υπέρβασης του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων ταχογράφου και των εγγράφων του οχήματος.

Ταχογράφοι

  • 7.564 οδηγοί (φορτηγά 7.365, λεωφορεία 199) παραβίασαν τους ισχύοντες κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οδήγησαν το όχημά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το επιτρεπόμενο από το νόμο χωρίς να συμμορφωθούν με τα υποχρεωτικά διαλείμματα.
  • 1.986 φορές δεν έγινε σωστή διαχείριση των προβλεπόμενων ταχογράφων. Παραποιήσεις ψηφιακών ταχογράφων εντοπίστηκαν σε 259 περιπτώσεις. «Οι παραποιήσεις ταχογράφων αυξάνονται κάθε χρόνο. Ο λόγος για αυτό το είδος απάτης μπορεί να είναι η συνεχής ανταγωνιστική πίεση σε αυτόν τον κλάδο. Τα οικονομικά οφέλη για τους μεταφορείς μπορεί να είναι μεγάλα, αλλά οι κίνδυνοι για την οδική ασφάλεια είναι μεγαλύτεροι. Ειδικά λόγω της κόπωσης του οδηγού, συγκρούσεις μπορεί να συμβούν με σοβαρές συνέπειες, όχι μόνο για τον ίδιο τον οδηγό του φορτηγού ή του λεωφορείου, αλλά και για άλλους χρήστες του δρόμου», λέει ο Jansen.
  • Δυστυχώς, βρέθηκαν επίσης 173 οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και 26 οδηγοί υπό την επήρεια ναρκωτικών.
  • Σε 2.695 περιπτώσεις (2.556 φορτηγά, 139 λεωφορεία) διαπιστώθηκαν σοβαρές τεχνικές ατέλειες. 736 φορτηγά (< 12 τόνοι), 331 φορτηγά (> 12 τόνοι) και 46 λεωφορεία βρέθηκαν υπέρβαρα. Επίσης, η στερέωση φορτίου ήταν ανεπαρκής σε 824 φορτηγά.

Οι επόμενοι έλεγχοι ROADPOL «Φορτηγό και Λεωφορείο θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 12 Νοεμβρίου 2023.

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!