ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Scania Buses: Σουηδική σφήνα

Την τελευταία 10ετία η Scania έχει πραγματοποιήσει ένα μεγάλο άνοιγμα στην αγορά του λεωφορείου, με παρουσία σχεδόν σε κάθε βασική κατηγορία.

Scania Touring
banner-google-news

Ακούγοντας κανείς το όνομα Scania το μυαλό του πηγαίνει δικαίως στα φορτηγά καθώς η μάρκα έκτισε ένα τεράστιο όνομα με εξειδίκευση στα μεσαία και βαρέα φορτηγά για κάθε σχετικό μεταφορικό έργο. Λεωφορείο Scania βλέπαμε μόνο όταν κάποιος αμαξοποιός χρησιμοποιούσε σασί του Σουηδού κατασκευαστή. Αυτό έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, με τη Scania να λανσάρει σταδιακά τα εξ ολοκλήρου δικά της λεωφορεία για αστική, υπεραστική και τουριστική μεταφορά επιβατών. Ας δούμε τις βασικές της προτάσεις.

Scania Interlink

Το Interlink αποτελεί την τελευταία προσθήκη στη γκάμα λεωφορείων της Scania, διατίθεται εδώ και λίγο καιρό στην ανανεωμένη του εκδοχή και χρησιμοποιείται κυρίως σε αστικό περιβάλλον και υπεραστική κυκλοφορία. Διαθέτει νέο πλαίσιο και αμάξωμα και προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 8% τοις εκατό μαζί με ένα ευρύ φάσμα επιλογών προδιαγραφών, προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, νέες υπηρεσίες συντήρησης και έναν σημαντικά ανασχεδιασμένο χώρο για τον οδηγό.

Η ευελιξία της γκάμας στο Scania Interlink προσφέρει πολλαπλές επιλογές όσον αφορά το μήκος και τη διάταξη του οχήματος, τους χώρους αποσκευών, τις διαμορφώσεις των θυρών, την ταξινόμηση, τα κινητήρια σύνολα και πολλά άλλα. Οι νέες επιλογές περιλαμβάνουν μακρύτερα λεωφορεία 2 αξόνων με αυξημένη χωρητικότητα επιβατών καθώς και μικρότερα λεωφορεία αερίου. «Η μεγάλη γκάμα κινητήρων χαμηλών εκπομπών άνθρακα αποτελεί επίσης μέρος της ευελιξίας. Παρέχουμε βιοντίζελ (FAME), HVO, βιοαέριο και υβριδικές επιλογές που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές CO2 σήμερα», λέει η Karolina Wennerblom, Επικεφαλής Διαχείρισης Προϊόντων, Scania Buses & Coaches.

Scania Interlink Hybrid Biodiesel/HEV 2-axle highfloor

Εν τω μεταξύ η περιοχή του οδηγού έχει εξαιρετική εργονομία και προσβασιμότητα, βελτιωμένο έλεγχο του κλίματος, καθώς και χαρακτηριστικά ασφαλείας. Η ορατότητα και η ευρεία ακτίνα στροφής προσθέτουν εξαιρετική ικανότητα οδήγησης. Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) παρέχουν στον οδηγό καλό έλεγχο του οχήματος μέσω βελτιωμένου υποβοηθούμενου χειρισμού, διεύθυνσης και πέδησης. Αυτό, μαζί με το Scania Zone που διασφαλίζει τη συμμόρφωση του οδηγού με τους κανονισμούς ταχύτητας γύρω από τα σχολεία και αλλού, αυξάνει την ασφάλεια και συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων, αποφεύγοντας έτσι και περιττά έξοδα.

Το νέο Scania Interlink είναι ενεργειακά αποδοτικό με σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου, έως και 8% λόγω βελτιωμένης απόδοσης κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων, με τη νέα λειτουργία stop/start και το cruise control να συμβάλλουν σε περαιτέρω μειώσεις. Διαθέτει ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση που αυξάνει την οδηγική άνεση ενώ αυξάνει την ικανότητα φόρτωσης κατά 500 κιλά. Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να περιορίζει τις ζημιές και να αποφεύγει την παραμόρφωση εξαρτημάτων όπως το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα μετεπεξεργασίας ή τις μπαταρίες, κρίσιμης σημασίας για την ελαχιστοποίηση του χρόνου διακοπής λειτουργίας και των δαπανηρών επισκευών.

Scania Interlink Hybrid Biodiesel/HEV 2-axle highfloor

Το νέο εξωτερικό έχει μια σύγχρονη έκφραση με μεγαλύτερα πλαϊνά παράθυρα, προβολείς Bi-LED ή Bi-Halogen και νέα πλαϊνά και πίσω φώτα. Οι ηλεκτρικές συρόμενες πόρτες έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερο χρόνο λειτουργίας και χαμηλότερο κόστος συντήρησης, ενώ σε εσωτερικούς χώρους, τα νέα υλικά μειώνουν τον θόρυβο. Το σύστημα κλιματισμού ελαχιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας, ανεξάρτητα από το κλίμα. Αυτό, μαζί με το νέο και φωτεινότερο εσωτερικό, συμβάλλει στην αύξηση της ελκυστικότητας των επιβατών.

Scania Citywide

Το χαμηλού πατώματος Scania Citywide σχεδιάστηκε και παράγεται από τη Scania. Τα πάντα, από την κατασκευή του πλαισίου μέχρι το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το αμάξωμα έχουν αναπτυχθεί και δοκιμαστεί διεξοδικά με έμφαση στην αξιοπιστία και τις επιδόσεις, και χωρίς συμβιβασμούς στην ενεργειακή απόδοση.

Το ηλεκτρικό λεωφορείο διαθέτει δυνατότητα διπλής φόρτισης, που σημαίνει ότι μπορεί να αφήσει το χώρο στάθμευσης πλήρως φορτισμένο και να φορτίσει γρήγορα στη διαδρομή μέσω παντογράφων σε μία ή περισσότερες στρατηγικές στάσεις, με τη φόρτιση να διαρκεί μόνο λίγα λεπτά, μεγιστοποιώντας έτσι τον χρόνο χρήσης. Επίσης, αυτό σημαίνει ότι το λεωφορείο δεν χρειάζεται να μεταφέρει περιττό βάρος μπαταρίας, με αποτέλεσμα λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών.

Scania Citywide BEV 2-axle, low floor.

Το λεωφορείο προσφέρει τεχνική χωρητικότητα έως και 100 επιβατών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της πολύ υψηλής χωρητικότητας φορτίου άξονα, του μειωμένου βάρους στο σασί και στο αμάξωμα και των προσαρμοσμένων επιλογών εσωτερικής διάταξης καθώς και μέσω της μη μεταφοράς υπερβολικού βάρους μπαταρίας. Η υψηλή χωρητικότητα επιβατών μπορεί να συμβάλει σε ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα δημόσιων μεταφορών και ενδεχομένως να μειώσει το κόστος ελαχιστοποιώντας τις συνολικές επενδύσεις στόλου οχημάτων.

Scania Citywide LF, C-series BEV 4x2

Χωρίς συμβιβασμούς στη χωρητικότητα των επιβατών, η νέα ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση προσφέρει εξαιρετική άνεση στους επιβάτες και επιτρέπει έναν ευρύτερο διάδρομο (900 mm). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα νέες δυνατότητες διάταξης, αυξημένη ροή επιβατών, χώρο και προσβασιμότητα.

Ο χώρος του οδηγού επιδεικνύει εξαιρετική εργονομία μέσω ρυθμίσεων καθισμάτων σε όλες τις γωνίες, ρυθμιζόμενος πίνακας οργάνων, ευέλικτη τοποθέτηση διακόπτη κ.λπ. Κάτω ταμπλό οργάνων, πιο λεπτές κολόνες Α και Β, μεγαλύτερο μπροστινό παράθυρο, κάτω πλαϊνά παράθυρα, νέο αντι-αντανακλαστικό τζάμι και άλλα χαρακτηριστικά που αυξάνουν την ορατότητα. Τα λεωφορεία Citywide έχουν εξαιρετική ικανότητα οδήγησης με μεγάλη ακτίνα στροφής, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και βελτιωμένο υποβοηθούμενο χειρισμό, διεύθυνση και πέδηση. Επίσης, έχουν αυξημένη ασφάλεια, καλύτερο κλιματικό σύστημα και καλή μείωση θορύβου και κραδασμών.

Scania Citywide LF, C-series BEV 4x2

Μεγαλύτερα και χαμηλότερα πλαϊνά παράθυρα, έμμεσος φωτισμός οροφής LED, υψηλότερη γραμμή οροφής και επίπεδα πλαϊνά πάνελ οροφής, ευρύτερος διάδρομος δημιουργεί ένα φωτεινό και ευρύχωρο περιβάλλον επιβατών, ενώ τα ηχοαπορροφητικά υλικά συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση του θορύβου. Επιπλέον, τα επιτοίχια καθίσματα και τα ελάχιστα κενά μεταξύ πάνελ και στερέωσης διευκολύνουν τον καθαρισμό.

Scania Touring

Το Touring παρουσιάστηκε περίπου το 2012 και αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της συνεργασίας της Scania με την κινεζική Higer. Από τότε, το λεωφορείο έχει δεχθεί μια σειρά βελτιώσεων σε επίπεδο σχεδίασης, εξοπλισμού και γραμμής κίνησης.

Σχεδιαστικά, το Touring κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις χάρη στις έντονες γραμμές του αμαξώματος, τη βαμμένη μαύρη μάσκα εμπρός, το μεγάλο λογότυπο και τα σχεδόν τριγωνικά φωτιστικά σώματα. Αντίστοιχα επιβλητικό είναι το σχήμα στο πίσω τμήμα του λεωφορείου, με κυριότερο χαρακτηριστικό τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα.

Διατίθεται σε εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες καθώς και σε δύο εκδόσεις ισχύος των 400 και 440 ίππων, ενός πετρελαιοκινητήρα 12,7 λίτρων. Τη γραμμή κίνησης συμπληρώνει το πρηγμένο αυτόματο κιβώτιο Opticruise διασφαλίζοντας ένα εξαιρετικά εύκολο έργο για τον οδηγό, φροντίζοντας ταυτόχρονα για τη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε λογικά επίπεδα.

Scania Touring

Ο εξοπλισμός του λεωφορείου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων EBS, ESP, ABS, Traction Control, retarder (500 kW), ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ανεξάρτητη στον εμπρόσθιο άξονα) καθώς και πολλαπλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Ένα εξαιρετικό περιβάλλον οδηγού, αυξημένη χωρητικότητα φορτίου, βελτιωμένη άνεση επιβατών και σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου συγκαταλέγονται στα νέα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς Scania Touring. Πιο συγκεκριμένα, η χωρητικότητα φορτίου στον μπροστινό άξονα έχει αυξηθεί κατά 500 κιλά, γεγονός που επιτρέπει βελτιωμένη κατανομή βάρους και μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών και αποσκευών.

Το περιβάλλον του οδηγού, μαζί με την περιοχή οδηγών, έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις. «Πιστεύουμε ότι ο χώρος εργασίας μας για τους οδηγούς είναι κορυφαίος στη βιομηχανία. Προσφέρει εξαιρετική εργονομία, ορατότητα και έλεγχο », λέει ο Åke Allard, Head of Product Management, Scania Buses & Coaches. Ταυτόχρονα, με μια νέα ανάρτηση και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, το νέο Scania Touring αυξάνει την άνεση για τους οδηγούς, το πλήρωμα και τους επιβάτες.

Scania Interlink Hybrid Biodiesel/HEV 2-axle highfloor

Οι οδηγοί θα είναι επίσης ικανοποιημένοι με τα νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, που περιλαμβάνουν την υποστήριξη προσοχής και την πρόληψη σύγκρουσης σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας. «Αυτό, μαζί με το σχεδιασμό του οχήματος και τη μεγάλη οδηγική ικανότητα, αυξάνει την ασφάλεια για όλους τους επιβαίνοντες και ελαχιστοποιεί τον χρόνο διακοπής, αποτρέποντας ατυχήματα και περιορίζοντας τις ζημιές», λέει ο Allard.

Scania Interlink Hybrid Biodiesel/HEV 2-axle highfloor

Η κατανάλωση καυσίμου είναι ένας από τους κύριους συντελεστές του κόστους λειτουργίας. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα, αυτό το Scania Touring μπορεί να εξοικονομήσει έως και 6% σε καύσιμα και εκπομπές ρύπων – χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Αυτό γίνεται μέσω βελτιωμένης απόδοσης κινητήρων και νέων δυνατοτήτων, όπως το Adaptive Cruise Control με ενεργή πρόβλεψη. «Όλοι γνωρίζουμε τη σημασία του χρόνου λειτουργίας για τη μείωση του κόστους και τη μεγιστοποίηση του εισοδήματος για τους πελάτες μας, και με τον σχεδιασμό του προϊόντος και τις νέες υπηρεσίες, βλέπουμε τον εαυτό μας ως την πρώτη επιλογή», προσθέτει ο Allard. Ο σχεδιασμός για τη διευκόλυνση της συντήρησης, η υψηλή διαθεσιμότητα ανταλλακτικών και η νέα προληπτική υπηρεσία συνεχούς λειτουργίας – Scania Flexible Maintenance – συμβάλλουν τέλος στη σταθεροποίηση της Scania ως τον κύριο πάροχο λύσεων με στόχο την αύξηση του ωφέλιμου χρόνου λειτουργίας του λεωφορείου.