Παρουσίαση: Φορτηγά Αστικών Διανομών – DAF LF

banner-google-news

Ο σύγχρονος εξωτερικός σχεδιασμός του LF προσδίδει μια ισχυρή και φιλική εμφάνιση, με κύρια χαρακτηριστικά τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα και το γυάλινο πλαίσιο χαμηλά στην πόρτα του συνοδηγού, που βελτιώνει την ασφάλεια δίνοντας στους οδηγούς καλύτερη ορατότητα των πεζών και τον ποδηλατών.


ΧΟΡΗΓΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:

logo DRIVAKOS 1949


Στο εσωτερικό της καμπίνας, το ταμπλό είναι ελκυστικό σε εμφάνιση και πλήρως εξοπλισμένο προσφέροντας μέγιστη ευκολία χρήσης. Ευανάγνωστη γραμματοσειρά στον πίνακα οργάνων και περισσότερες οι πληροφορίες για την αύξηση της οδηγικής άνεσης και αποτελεσματικότητας. Όλες οι ρυθμίσεις είναι ομαδοποιημένες με πιο λογική συνοχή ενώ το σύστημα υποβοήθησης απόδοσης του οδηγού περιλαμβάνει ακόμα περισσότερες συμβουλές για οικονομική οδήγηση. Το ρυθμιζόμενο, πολυλειτουργικό τιμόνι συμβάλλει στην εξαιρετική θέση οδήγησης. Υπάρχουν ενσωματωμένοι διακόπτες για τη λειτουργία του cruise control, της πέδης του κινητήρα, του ραδιοφώνου και του συστήματος τηλεφώνου hands-free.

workhouse

Εν τω μεταξύ, εκτεταμένες είναι οι επιλογές αποθήκευσης καθώς υπάρχουν ένας μεγάλος χώρος με δυνατότητα κλειδώματος στο τούνελ του κινητήρα, πλευρικές θήκες στις πόρτες και δύο μεγάλοι χώροι πάνω από το παρμπρίζ. Η εκτεταμένη καμπίνα ημέρας και η καμπίνα με κρεβάτι διατίθενται με τρία επιπλέον κουτιά αποθήκευσης -ένα με χωρητικότητα 23 λίτρων και δύο με χωρητικότητα 39 λίτρων- πίσω από τα καθίσματα.

Η γκάμα εκδόσεων του μικρού φορτηγού διαμορφώνεται από επιλογές μεταξονίων σε μήκη έως και 6,9 μέτρα, με το σασί να μπορεί να δεχθεί υπερκατασκευές μεγαλύτερες των 9 μέτρων καθώς και πληθώρα περιφερειακού εξοπλισμού όπως για παράδειγμα δεξαμενές καυσίμου έως 1.240 λίτρα.

DAF LF (8)

Το χαμηλό απόβαρο και η μεγάλη ικανότητα φορτίου κατατάσσουν το DAF μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας του, με το πλαίσιο να παραμένει ανθεκτικό και ευέλικτο εξασφαλίζοντας παράλληλα μια εξαιρετικά άνετη οδηγική εμπειρία. Η εμπρός ανάρτηση είναι πλήρως βελτιστοποιημένη ώστε να προσφέρει την τέλεια ισορροπία μεταξύ απόσβεσης, πλευρικής σταθερότητας και ακαμψίας. Οι μπροστινοί άξονες (από 3,6 έως 7,5 τόνους) αποτρέπουν την υπερφόρτωση ενώ ο κύκλος στροφής είναι περιορισμένος αυξάνοντας την ευελιξίας κίνησης εντός της πόλης. Οι οπίσθιοι άξονες -από τον ελαφρύτερο SR 5.10 των 5 τόνων μέχρι τον SR1344 13 τόνων- έχουν σχεδιαστεί για κορυφαίες επιδόσεις, μεγάλη διάρκεια ζωής και μέγιστη άνεση στην οδήγηση. Το κλείδωμα του διαφορικού διατίθεται ως προαιρετική επιλογή σε όλες σχεδόν τις παραλλαγές άξονα, για μέγιστη πρόσφυση και έλεγχο του οχήματος ανεξαρτήτως των συνθηκών.

DAF LF (1)

Το LF προσφέρει μια ευρεία γκάμα κινητήρων, από τον συμπαγή 4κύλινδρο PACCAR PX-4 3,8 λίτρων, τον ισχυρό 4κύλινδρο PACCAR PX-5 4,5 λίτρων έως τον 6κύλινδρο PACCAR PX-7 6,7 λίτρων. Χάρη στο νέο λογισμικό και τη βελτιστοποιημένη διαχείριση της θερμότητας και του αέρα η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί και είναι διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές. Οι πιο γρήγορες σχέσεις μετάδοσης πίσω άξονα έχουν ως αποτέλεσμα χαμηλότερες στροφές του κινητήρα και σε συνδυασμό με καινοτομίες συντελούν στην εξοικονόμηση καυσίμου έως και 6%.

Για μέγιστη απόδοση, το LF διατίθεται με μεγάλη ποικιλία χειροκίνητων αυτοματοποιημένων και αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων με 5, 6, 9 και 12 σχέσεις.

DAF LF (3)

Εδώ αξίζει να επισημάνουμε την ειδική έκδοση Silent, που ανοίγει περαιτέρω επιλογές διανομής σε αστικά περιβάλλοντα. Μέσω μιας σειράς έξυπνων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένου του ειδικού λογισμικού του κινητήρα ο θόρυβος περιορίζεται στην «αθόρυβη λειτουργία» σε μόλις 70 dB. Αυτό καθιστά το LF ιδανικό για φόρτωση και εκφόρτωση σε αστικές περιοχές όπου ισχύουν περιορισμοί θορύβων αργά το βράδυ ή νωρίς το πρωί.

Σε όλους τους κινητήρες, το μπλοκ και η κυλινδροκεφαλή είναι εξαιρετικά ανθεκτικά, κατασκευασμένα με μεγάλη διάρκεια ζωής, μέγιστη αξιοπιστία και χαμηλό βάρος. Ανάλογα με τη χρήση, τα διαστήματα συντήρησης έως και 60.000 χλμ. είναι εφικτά, στοιχείο που μεγιστοποιεί την απόδοση και μειώνει το λειτουργικό κόστος.

DAF LF (9)

ΦΟΡΤΗΓΟ ΔΙΑΝΟΜΩΝ… ΠΡΙΖΑΣ

Το DAF CF Electric που δημιούργησαν οι δύο συνεργάτες είναι μια μονάδα τράκτορα 4×2 που έχει απόβαρο 9.700 κιλά και έχει εξελιχθεί για εφαρμογές διανομών έως και 40 τόνους. Βασίζεται στο «συμβατικό» CF που πέρυσι βραβεύτηκε «Διεθνές Φορτηγό της χρονιάς 2018», συγκεντρώνει αρκετές τεχνικές διαφοροποιήσεις (κυρίως στην αρχιτεκτονική του σασί) και χρησιμοποιεί την προηγμένη τεχνολογία E-Power της VDL για πλήρη ηλεκτρική λειτουργία. Στο επίκεντρο του συστήματος βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 210 kW ο οποίος παίρνει ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου συνολικής ισχύος 170 kWh. Το ηλεκτρικό φορτηγό εξασφαλίζει μια αυτονομία της τάξεως των 100 χιλιομέτρων περίπου και άρα κρίνεται κατάλληλο για ένα πλήθος εφαρμογών μεταφοράς εντός της πόλης. Το ηλεκτρικό δίκτυο του φορτηγού, δεν τροφοδοτεί με ενέργεια μόνο το σύστημα κίνησης, αλλά καλύπτει συνολικά τις ανάγκες των ηλεκτροφοδοτούμενων συστημάτων όπως το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα κλιματισμού ή το ψυγείο.

workhouseΟ κατασκευαστής δίνει την δυνατότητα για γρήγορη φόρτιση των μπαταριών μέσα σε μόλις 30 λεπτά αλλά και την δυνατότητα πλήρους φόρτισης που ολοκληρώνεται μέσα σε 1,5 ώρες.

workhouse

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟ ΠΑΝΤΟΥ

Η αεροδυναμική της καμπίνας αλλά και γενικότερα του οχήματος, είναι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της νέας γενιάς του DAF CF, κάτι που σαφώς ενισχύει την αυτονομία και της ηλεκτρικής έκδοσης.
Πιο συγκεκριμένα, πολλαπλές είναι οι τροποποιήσεις που έχουν δεχθεί τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα σκίαστρα στο πάνω μέρος της καμπίνας, ενώ εντελώς νέα είναι και η σχεδίαση της μάσκας.

DAF CF Electric (8)
Παράλληλα, το εσωτερικό της καμπίνας ανέκαθεν διακρίνονταν για το κορυφαίο επίπεδο της ποιότητας κατασκευής και της άνεσης που απολαμβάνουν οι επιβαίνοντες σε αυτά. Αναβαθμίζοντας σημαντική την ποιότητα των επενδύσεων στο ταμπλό, τα καθίσματα, τις κουρτίνες, τα στρώματα αλλά και τα πλευρικά τοιχώματα, οι υπεύθυνοι της ολλανδικής εταιρείας αναβαθμίζουν περαιτέρω τα πρότυπα για την κατηγορία των βαρέων φορτηγών. Με τα νέο CF, η DAF Trucks προσφέρει για πρώτη φορά το ολοκαίνουργιο και πλήρως αυτόματο σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του οχήματος με την ονομασία «HVAC». Χάρη στις σημαντικές βελτιώσεις που έχει δεχθεί, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να ελέγχει ακόμη καλύτερα την ατμόσφαιρα και τη θερμοκρασία στο εσωτερικό της καμπίνας, ενώ την ίδια στιγμή, επιβαρύνει ακόμα λιγότερο ενεργειακά το όχημα, αναφορικά με το φορτίο που απαιτεί για τη λειτουργία του. Και αυτό αποτελεί επίσης μεγάλο όφελος για την ηλεκτρική έκδοση.