Νέοι V8 & νέα σειρά G : Όταν η Scania βγάζει… γούστα!

Η Scania, συνδυάζοντας λογική και συναίσθημα παρουσιάζει την νέα γενιά κινητήρων V8 και υπόσχεται στους φανατικούς της πελάτες, ελκυστικότητα, παραγωγικότητα και... "γουργουρητό" για ατελείωτη οδηγική ευχαρίστηση! Ταυτόχρονα λανσάρεται η νέα καμπίνα G ενώ οι 12 συνολικά νέοι κινητήρες χρησιμοποιούν τώρα αποκλειστικά SCR!

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Scania Group

Η λέξη «αποδοτικότητα» έχει γίνει… καραμέλα από τους κατασκευαστές φορτηγών και έχει έρθει να τοποθετηθεί στο επίκεντρο της προσοχής τους, των προσπαθειών τους και της επικοινωνίας με τους πελάτες τους μέσω του Marketing. Από το 2010 έως και το 2015 είχαμε συνηθίσει να ακούμε αναφορές γύρω από την επίτευξη των στόχων στις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 καθώς και για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε νέα επίπεδα – ρεκόρ. Τώρα που η σχετική τεχνολογία έχει φτάσει στα όριά της οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν το φορτηγό με μια περισσότερο ολιστική προσέγγιση προσπαθώντας να βελτιώσουν κομμάτι-κομμάτι κάθε τομέα που επηρεάζει την οδική μεταφορά. Από το πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα το φορτηγό στην ανηφόρα (μέσω του ειδικού προγράμματος οδήγησης), μέχρι πόσους τόνους CO2 θα γλιτώναμε εάν τα φορτηγά ήταν μακρύτερα και βαρύτερα.

17070-148Γίνεται κατανοητό πως η εξελικτική αυτή διαδικασία όχι μόνο καθίσταται ολοένα και πιο επίπονη, πραγματική σπαζοκεφαλιά για τους κατασκευαστές (που οφείλουν να παρουσιάζουν πάντα μια εικόνα τεχνολογικής προόδου) αλλά τους «αναγκάζει» να αναθεωρούν πολλά από τα τεχνικά στοιχεία που στο παρελθόν τα επικοινωνούσαν ως κορυφαίες καινοτομίες. Καραμπινάτη απόδειξη είναι πως ήδη οι Mercedes-Benz και Scania φαίνεται να εγκαταλείπουν τις τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας για τα πλεονεκτήματα των οποίων, τόσα πολλά μας είχαν πει στο πρόσφατο παρελθόν.

Η παράδοση καλά κρατεί

Για να είμαστε όμως και δίκαιοι, παρόλο τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, οι κατασκευαστές παρουσιάζουν εξελικτικό έργο, όπως κάνει για παράδειγμα η Scania παραμένοντας πιστή στην εξέλιξη των 8κύλινδρων κινητήρων, ούσα η μοναδική που το κάνει με συνέπεια τα τελευταία 50 χρόνια.

17070-137Ήρθε λοιπόν η στιγμή που η γκάμα φορτηγών Scania θα πλαισιωθεί από την νέα γενιά 8κύλινδρων κινητήρων V8 που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6, με τον Σουηδό κατασκευαστή να ανακοινώνει πως αυτό θα συνδυαστεί -όσο και εάν ακούγεται αντιφατικό- με πολύ καλά νέα για τους πελάτες, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου. Οι νέοι V8 κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι σε εκδόσεις ισχύος των 520, 580 και 650 ίππων και θα είναι σε θέση να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου από 7 έως 10%, παρά το ότι τα σύγχρονα οχήματα τα οποία θα εφοδιάσουν έχουν υψηλότερα συνδυασμένα βάρη ή κινούνται με υψηλότερες μέσες ταχύτητες. Οι 8κύλινδροι κινητήρες αποτελούν αναμφισβήτητα την απάντηση της Scania στην αυξανόμενη τάση του κλάδου των μεταφορών για μακρύτερα και βαρύτερα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων τα οποία απαιτούν ισχυρότερους κινητήρες.

Φουλ δύναμη μόνο με SCR

Scania6Έτσι λοιπόν, οι νέες εκδόσεις των 520, 580 και 650 των V8 κινητήρων της Scania έρχονται και συμπληρώσουν την ισχυρότερη έκδοση των 730 ίππων και υπόσχονται βελτιωμένη αποδοτικότητα, περιορισμένο κόστος χρήσης και φυσικά μεγάλα αποθέματα ισχύος και ροπής προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις πιο βαριές εφαρμογές. Η χωρητικότητα διατηρείται στα 16,4 λίτρα και παρά το ότι κατασκευαστικά ο κινητήρας βασίζεται στο παλιό block, τα 200 από τα 650 περίπου εξαρτήματα από τα οποία αποτελείται είναι εντελώς νέα. Αυτό έχει επιφέρει μεταξύ άλλων και μια μείωση του συνολικού βάρους κατά 80 περίπου κιλά.

17047-001Τεχνικά, η βασική διαφοροποίηση είναι πως οι συλλέκτες των καυσαερίων της εξαγωγής πηγαίνουν από ξεχωριστές πλευρές έως το τούρμπο ενώ η κάθε πλευρά της τουρμπίνας τροφοδοτείται από δύο κατευθύνσεις, μια από κάθε τετράδα κυλίνδρων. Άλλη μεγάλη διαφορά είναι πως ο υπερτροφοδότης δεν είναι πλέον μεταβλητής, αλλά σταθερής γεωμετρίας και είναι τοποθετημένος απευθείας πάνω στο μπλοκ του κινητήρα για μεγαλύτερη σταθερότητα και λειτουργία χωρίς κραδασμούς.

Περαιτέρω βελτιώσεις και χρήση «έξυπνων» εξαρτημάτων όπως η αντλία λαδιού που παρέχει την κατάλληλη πίεση και ποσότητα λαδιού, επιφέρουν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 2%.

Scania8Τα σπουδαία νέα ωστόσο έχουν να κάνουν με την απόφαση της Scania να καταργήσει το EGR! Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τρεις νέοι V8 χρησιμοποιούν αποκλειστικά τεχνολογία SCR (με χρήση AdBlue) ενώ το ίδιο αναμένεται να συμβεί όταν ανανεωθεί και ο κορυφαίος των 730 ίππων, για τον οποίο ακούγεται πως η δύναμη θα φτάσει σε ένα επίπεδα-ρεκόρ.

Ήδη, ο νέος DC16 650 ανεβάζει την γκάμα V8 σε νέα επίπεδα ισχύος και σε συνδυασμό με την ροπή των 3.300 Nm από τις 950 σ.α.λ. αναμένεται να γίνει ο αγαπημένος κινητήρας των οπαδών της μάρκας, κυρίως όσων έχουν «γευτεί» τις αρετές του παλιότερου 620.

Scania9Παράλληλα με τους V8, η Scania λανσάρει μια νέα γενιά 5κύλινδρων κινητήρων DC09, σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ισχύος των 280, 320 και 360 ίππων, αλλά και δύο επιπλέον εκδόσεις που θα καίνε biodiesel. Οι εν λόγω κινητήρες ενσωματώνουν τις ίδιες ακριβώς βελτιώσεις με τους νέους 6κύλινδρους, 13λιτρους που παρουσιάστηκαν πέρυσι. Συνολικά, και με την προσθήκη ενός ακόμα 13λιτρου DC13 149 με 370 ίππους, η Scania έχει στο χαρτοφυλάκιό της 12 κινητήρες τελευταίας τεχνολογίας, που μάλιστα κάνουν χρήση αποκλειστικά του SCR.

Νέα σειρά G

Scania20Η Scania συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς την σημαντική ανάπτυξη που ξεκίνησε από πέρυσι, με περισσότερα προϊόντα να μπαίνουν στην παραγωγή και περισσότερες υπηρεσίες να είναι στην διάθεση των πελατών. Πιο συγκεκριμένα, το βιβλίο παραγγελιών είναι ήδη ανοικτό  για τις πρώτες παραλλαγές της νέας καμπίνας G καθώς και για την νέα γενιά 5κύλινδρων κινητήρων ενώ στο επίκεντρο των προσπαθειών του κατασκευαστή βρέθηκαν η βελτίωση της παραγωγικότητας και η συνολικά οικονομική λειτουργία, κυρίως για τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων αλλά και αυτά που δραστηριοποιούνται στην δασοκομία.

Scania12Η νέα καμπίνα ύπνου G20 έρχεται να προστεθεί στις επιλογές των R20 και S20 που παρουσιάστηκαν πέρυσι ενώ θα είναι διαθέσιμη με χαμηλή, κανονική και υψηλή οροφή. Απευθύνεται σε πελάτες που καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις αλλά θέλουν εύκολη είσοδο και μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Σε λίγους μήνες την γκάμα θα συμπληρώσει και μια καμπίνα ημέρας. Από τις φωτογραφίες είναι προφανές πως έχουν αλλάξει τα πάντα στο φορτηγό αυτό, τόσο σχεδιαστικά σε καμπίνα και σασί όσο και σε οφέλη, με αύξηση του εσωτερικού ύψους κατά 10 εκατ. στην μεσαία καμπίνα και κατά 16 εκατ. στην μεγάλη Highline.

17073-005Οι εσωτερικοί χώροι έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά σχεδίασης με αυτά των σειρών R και S, με μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες για καλύτερη ορατότητα και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους. Στην διαμόρφωση της καμπίνας νυκτός έχει προβλεφθεί ένα μεγάλο άνετο κρεβάτι, ένα ψυγείο, έξι έξοδοι ρεύματος 12/24 Volt, τουλάχιστον τέσσερις θύρες USB καθώς και δυνατότητα προσαρμογής ή επέκτασης προς τα δεξιά του πίνακα οργάνων. Μια πολύτιμη καινοτομία της νέας καμπίνας G αλλά και όλων των καμπίνων Scania αποτελεί το σύστημα «Scania Night Lock». Πρόκειται για μπάρα που ασφαλίζει -μηχανικά- εσωτερικά τις πόρτες της καμπίνας προσφέροντας επιπλέον ασφάλεια στον οδηγό που πολλές φορές καλείται να διανυκτερεύσει σε σκοτεινά μέρη, δίπλα σε έναν αυτοκινητόδρομο.

 

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ