Νέα Mercedes-Benz eCitaro G & Intouro : Διπλή πρεμιέρα, μοναδική υπεροχή

Δύο νέα λεωφορεία προστίθενται στο χαρτοφυλάκιο της Mercedes-Benz, ενισχύοντας τη γκάμα ηλεκτρικών αλλά και «συμβατικών» σχετικών οχημάτων. Πρόκειται για πρώτο ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο του κατασκευαστή καθώς και για την εντελώς νέα γενιά Intouro.

banner-google-news

Το 2018, η Mercedes-Benz άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική κινητικότητα για αστικά λεωφορεία με το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού eCitaro. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, το eCitaro καθιερώθηκε ως μια αξιόπιστη λύση στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων και χαμηλό θόρυβο. Η γκάμα ηλεκτρικών λεωφορείων συμπληρώνεται τώρα με το αρθρωτό eCitaro G, με τη Mercedes-Benz να «θωρακίζει» την τεχνολογία ηλεκτροκινητικότητας με ένα ευρύ φάσμα καινοτομιών φόρτισης και μπαταριών.

Ειδικά στον τομέα των μπαταριών, ο Γερμανός κατασκευαστής έχει κάνει τεράστια πρόοδο. Έτσι, ταυτόχρονα με την πρεμιέρα του eCitaro G ανακοίνωσε το λανσάρισμα μπαταριών στερεού τύπου, προαιρετικά για όλα τα ηλεκτρικά Citaro καθώς και το λανσάρισμα της τελευταίας γενιάς μπαταριών ιόντων λιθίου (ονομάζονται και NMC, βάσει της χημικής τους σύστασης), που εξασφαλίζει αύξηση της ισχύος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Οι μπαταρίες στερεού τύπου περιέχουν ηλεκτρολύτη σε στερεά μορφή και χαρακτηρίζονται από την εξαιρετικά υψηλή ενεργειακή τους πυκνότητα, που είναι κατά 25% μεγαλύτερη από αυτή της νέας γενιάς ιόντων λιθίου! Κάθε συγκρότημα μπαταριών στο eCitaro και το eCitaro G έχει ενεργειακό περιεχόμενο 63 kWh. Με επτά συγκροτήματα επί του αμαξώματος, αυτό ισοδυναμεί με το εντυπωσιακό σύνολο 441 kWh, που δίνει στο eCitaro G μια αυτονομία έως 220 χιλιομέτρων σε ευνοϊκές συνθήκες με μέσες απαιτήσεις σε ταχύτητα, τοπογραφία και φορτίο μαζί με συνηθισμένες κλιματολογικές συνθήκες. Το χειμώνα με τη θέρμανση σε λειτουργία, το eCitaro G καλύπτει τουλάχιστον 170 χιλιόμετρα.

ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

Τα χαρακτηριστικά των μπαταριών στερεάς κατάστασης διαφέρουν σημαντικά από τις μπαταρίες NMC. Έχουν μεγαλύτερο όγκο και δεν έχουν ανάγκη από ένα σύνθετο σύστημα ψύξης καθώς λειτουργούν σε θερμοκρασία περίπου 80 βαθμούς Κελσίου, στην οποία φτάνουν μόνο μέσω του μεταβολισμού ενέργειας κατά τη χρήση. Η δυνατότητά τους για γρήγορη φόρτιση είναι περιορισμένη ενώ διαθέτουν εντυπωσιακά μεγάλη διάρκεια ζωής, έως και δέκα χρόνια.

Επιπλέον, αυτή η τεχνολογία μπαταρίας δεν απαιτεί τη χρήση κοβαλτίου.

Λόγω των πολύ αντίθετων χαρακτηριστικών τους, τα αστικά λεωφορεία με μπαταρίες στερεάς κατάστασης καλύπτουν ένα διαφορετικό εύρος εφαρμογών από αυτές που τροφοδοτούνται από μπαταρίες NMC.

Mercedes-Benz eCitaro G

Εν τω μεταξύ, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί στην παγκόσμια πρεμιέρα του eCitaro το 2018, η Mercedes-Benz θα αλλάξει στην τελευταία γενιά μπαταριών NMC στις αρχές του επόμενου έτους. Αυτό έρχεται στο πλαίσιο των ραγδαίων εξελίξεων στην ανάπτυξη της μπαταρίας και διασφαλίζει ότι οι μεταφορείς έχουν πάντα στη διάθεσή τους την τελευταία τεχνολογία.

Η νέα γενιά μπαταριών NMC έχει σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα, που σημαίνει αυξημένη γκάμα οχημάτων. Με χωρητικότητα περίπου 33 kWh αντί για 24 kWh ανά συγκρότημα μπαταρίας και με τον μέγιστο αριθμό συναρμολογήσεων, η συνολική χωρητικότητα ανέρχεται σε 396 kWh. Ένα κλασικό λεωφορείο με αυτόν τον εξοπλισμό θα είχε εύρος περίπου 200 χιλιομέτρων στη χειμερινή λειτουργία ή έως 270 χιλιόμετρα σε ευνοϊκές συνθήκες.

Όσον αφορά τη γεωμετρία, οι νέες μπαταρίες NMC σε σχήμα πρίσματος είναι πανομοιότυπες με τις μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σήμερα και έχουν τις ίδιες συνδέσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι μεταφορείς που χρησιμοποιούν το τρέχον eCitaro θα μπορούν πραγματικά να αυξήσουν το εύρος των οχημάτων τους αλλάζοντας τις νέες μπαταρίες. Ανάλογα με τη διαμόρφωση της μπαταρίας και το σύστημα φόρτισης, υπάρχει δυνατότητα διαμόρφωσης για έως 146 θέσεις στο eCitaro G.

Η Mercedes-Benz διατηρεί τις μπαταρίες σε ιδανική θερμοκρασία περίπου 25 βαθμούς Κελσίου μέσω ενός συστήματος ψύξης υγρού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης, ισχύ και διάρκεια ζωής.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΡΘΡΩΤΟ

Το νέο eCitaro G είναι ιδανικό για επιχειρήσεις σε πολυσύχναστες πόλεις, σε διαδρομές με μεγάλο αριθμό επιβατών και αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του καλά δοκιμασμένου αρθρωτού Citaro G με την εξαιρετική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης του eCitaro. Ως εκ τούτου, όπως το συμβατικό Citaro G, έχει μήκος 18,13 μέτρα και διατίθεται εκδόσεις τριών ή τεσσάρων θυρών και με μεγάλο αριθμό παραλλαγών καθισμάτων και εξοπλισμού.

Το eCitaro G υιοθετεί τα χαρακτηριστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του από το eCitaro, όπως το αψιδωτό παρμπρίζ με την ενσωματωμένη οθόνη προορισμού. Οπτικά, το παρμπρίζ μεταβαίνει ομαλά στην οροφή με σκουρόχρωμες γραμμές αριστερά και δεξιά ενώ ο εξοπλισμός που τοποθετείται στην οροφή «κρύβεται» πίσω από μια κομψή κορυφογραμμή, κατασκευασμένη από αλουμίνιο. Το γυαλιστερό μαύρο στο κάτω τμήμα του αμαξώματος «επεκτείνει» τις ήδη μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του αστικού λεωφορείου.

ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ

Οι μπαταρίες των eCitaro G και eCitaro φορτίζονται μέσω μιας σύνδεσης φόρτισης με έξοδο έως 150 kW. Ο σύνδεσμος βρίσκεται στάνταρ στη δεξιά πλευρά πάνω από τον θόλο του τροχού του μπροστινού άξονα. Εκτός από αυτό, μερικές ακόμη θέσεις βύσματος στην αριστερή πλευρά και στο πίσω μέρος του οχήματος πρόκειται να προσφερθούν την ερχόμενη άνοιξη. Αυτό δίνει στο eCitaro την ευελιξία να εντάσσεται στη στρατηγική του χώρου στάθμευσης του μεταφορέα και να έχει πρόσβαση σε σημεία φόρτισης σε διάφορες θέσεις. Επιπλέον, κατά την κυκλοφορία, το eCitaro μπορεί επίσης να εφοδιαστεί με έναν τρέχοντα συλλέκτη / παντογράφο ως προαιρετική εναλλακτική λύση για τη φόρτιση με plug-in. Σε μια άλλη παραλλαγή, το eCitaro θα είναι διαθέσιμο με ράγες επαφής για φόρτιση από ένα σταθερό παντογράφο. Τα πρώτα μοντέλα έχουν προγραμματιστεί για προμήθεια την ερχόμενη άνοιξη. Αυτές οι δύο παραλλαγές διπλασιάζουν την ήδη υψηλή απόδοση φόρτισης έως και 300 kW. Ο εξοπλισμός παντογράφου και ράγας φόρτισης θα προσφέρεται μόνο σε συνδυασμό με μπαταρίες NMC λόγω της περιορισμένης ικανότητας ταχείας φόρτισης των μπαταριών στερεάς κατάστασης.

ΜΕ ΔΥΟ ΚΙΝΗΤΗΡΙΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ

Όπως το κλασικό λεωφορείο, το eCitaro G τροφοδοτείται από τον δοκιμασμένο και δοκιμασμένο ηλεκτρικό άξονα ZF AVE 130, ο οποίος βρίσκεται στο πίσω μέρος. Για μέγιστη πρόσφυση και χρήση σε απαιτητική τοπογραφία, το νέο λεωφορείο μπορεί ακόμη και να τροφοδοτηθεί με δύο κινητήριους άξονες.

Ο πρόσθετος κεντρικός άξονας με κινητήρα είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης από τη Mercedes-Benz, με ασύγχρονους κινητήρες που βρίσκονται κοντά στις πλήμνες των τροχών. Στο eCitaro G, όπως και στο eCitaro, αποδίδουν ισχύ έως 2 x 125 kW ανά άξονα, παράγοντας ροπή 2 x 485 Nm. Με τη χρησιμοποιούμενη αναλογία μετάδοσης, αυτό ισοδυναμεί με 2 x 11.000 Nm στον άξονα και θα είναι πλήρως διαθέσιμο από την εκκίνηση.

Παράλληλα, βέλτιστη είναι η κατανομή βάρους στο νέο eCitaro G προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη χωρητικότητα επιβατών. Τα επτά συγκροτήματα μπαταρίας στερεάς κατάστασης διανέμονται στο eCitaro G ως εξής: τέσσερα συγκροτήματα μπαταριών στην οροφή στον χώρο εγκατάστασης πάνω από τον κεντρικό άξονα, ένα περαιτέρω προς τα εμπρός στην οροφή πάνω από τον πίσω άξονα, και τέλος δύο συγκροτήματα στη θέση του κινητήρα καύσης και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Στην περίπτωση των μπαταριών NMC υπάρχουν οκτώ συγκροτήματα τοποθετημένα στην οροφή πάνω από τον κεντρικό άξονα, ακόμα δύο συγκροτήματα βρίσκονται στην οροφή στο μπροστινό άκρο και άλλα δύο συγκροτήματα στεγάζονται πίσω αριστερά στο χώρο που στα συμβατικά λεωφορεία βρίσκεται ο κινητήρας. Και οι δύο παραλλαγές χρησιμοποιούν τον αξιόπιστο μπροστινό άξονα από το eCitaro με φορτίο αξίας έως οκτώ τόνων.

ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ

Η χωρητικότητα της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αστικού λεωφορείου δεν αποτελεί από μόνη της ικανοποιητική ένδειξη της απόδοσης καθώς το πραγματικό μέτρο είναι αυτό της κατανάλωσης ενέργειας. Στην περίπτωση αστικού λεωφορείου, αυτό επηρεάζεται σημαντικά από τις κλιματολογικές συνθήκες και την ανάγκη ψύξης και -κυρίως- θέρμανσης του εσωτερικού. Στο 3αξονικό eCitaro G δόθηκε μεγάλη έμφαση στη θερμική διαχείριση. Σε σύγκριση με τον τρέχοντα κινητήρα Citaro G με καύση, η ενεργειακή απαίτηση για θέρμανση, εξαερισμό και κλιματισμό έχει μειωθεί κατά περίπου 40%. Αυτή η αξιοσημείωτη ενεργειακή απόδοση είναι η βάση για την κορυφαία απόδοση του eCitaro G, ακόμη και υπό τις πιο δυσμενείς συνθήκες.

Το διαμέρισμα επιβατών θερμαίνεται πολύ αποτελεσματικά με αντλία θερμότητας εξοικονόμησης ενέργειας, ακόμη και όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή. Ως ψυκτικό μέσο, το σύστημα χρησιμοποιεί CO2, το οποίο είναι πολύ αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον.

Στα πλεονεκτήματα είναι ότι το εσωτερικό μπορεί να προετοιμαστεί μέχρι την επιθυμητή θερμοκρασία ακόμα και όταν οι μπαταρίες φορτίζονται ακόμη στο χώρο στάθμευσης. Αυτό σημαίνει ότι η ενέργεια που απαιτείται για τον κλιματισμό δεν αντλείται από την μπαταρία στην αρχή ενός δρομολογίου αυξάνοντας έτσι την αυτονομία κίνησης.

Το νέο MercedesBenz Intouro θέτει τα πρότυπα για ευελιξία, αποδοτικότητα και ασφάλεια

Μέγιστη ευελιξία, αποδοτικότητα, κορυφαία επίπεδα λειτουργικότητας και άνεση υπόσχεται το ολοκαίνουργιο Mercedes-Benz Intouro που έρχεται να ανεβάσει τον πήχη στα λεωφορεία περιαστικών διαδρομών και εκδρομών σε εντελώς νέο επίπεδο. Πρόκειται για ένα πολυεργαλείο με καινοτόμα συστήματα τεχνολογίας όπως το μοναδικό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist 5 με ανίχνευση πεζών και το Sideguard Assist ως βοήθημα στις στροφές. Ταυτόχρονα, με την έννοια του αρθρωτού εξοπλισμού, το all-rounder μπορεί να προσαρμοστεί για να καλύψει τις συγκεκριμένες ανάγκες διαφόρων τομέων λειτουργίας.

Το νέο Mercedes-Benz Intouro καλύπτει ένα τεράστιο φάσμα πιθανών εφαρμογών. Για παράδειγμα, με έκδοση λεωφορείου υψηλής οροφής και χώρο αποσκευών έως σχολικά λεωφορεία και λεωφορεία για τη μετακίνηση υπαλλήλων σε χώρους εργασίας ή ακόμα και ως μια εναλλακτική λύση ενός πούλμαν για ημερήσιες εκδρομές και εκδρομές το Σαββατοκύριακο. Δεν είναι τυχαίο ότι το Intouro θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και σε έκδοση τριών αξόνων 14,88 μέτρων. Η αρχή πάντως θα γίνει στην κατηγορία στην οποία έχει τις υψηλότερες πωλήσεις – όπως τα 2αξονικά Intouro 12,18 μέτρων και Intouro M. 13,09 μέτρων. Θα ακολουθήσει το εξαιρετικά ευέλικτο Intouro K (μήκους 10,75 μέτρων) και το Intouro L 14,88 μέτρων. Το Intouro K είναι η ιδανική επιλογή για ταξίδια σε ορεινές περιοχές, πόλεις με ελικοειδείς δρόμους και για εκδρομές μικρών ομάδων, ενώ το Intouro L είναι η λύση για υπηρεσίες εντός πόλης με πολύ υψηλό όγκο επιβατών και επίσης για κυκλοφορία εργασιών.

Η μελλοντική γκάμα μοντέλων Mercedes-Benz Intouro:

  • Intouro K, μήκος 10,75 m, μεταξόνιο 5,27 m, κύκλος στροφής 18,34 m, 47 καθίσματα επιβατών.
  • Intouro, μήκος 12,18 m, μεταξόνιο 6,08 m, κύκλος στροφής 21,46 m, από 51 έως 55 καθίσματα επιβατών.
  • Intouro M, μήκος 13,09 m, μεταξόνιο 6,99 m, κύκλος στροφής 23,83 m, από 59 έως 63 καθίσματα επιβατών.
  • Intouro L, όχημα τριών αξόνων, μήκος 14,88 m, μεταξόνιο 7,18 + 1,60 m, κύκλος στροφής 24,06 m, 71 καθίσματα επιβατών.

Και οι τέσσερις εκδόσεις του Intouro καλύπτουν το παραδοσιακό υπεραστικό τμήμα λεωφορείων μεταξύ πόλεων, με ύψος κεντρικού διαδρόμου 860 χιλιοστά. Το Intouro πληροί επίσης όλες τις τρέχουσες απαιτήσεις, όπως η προβλεπόμενη επιφάνεια για έξοδο κινδύνου στην οροφή, φωτισμός έκτακτης ανάγκης και προστασία από πυρκαγιά, συμπεριλαμβανομένης της ευφλεκτότητας των υλικών που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό και του απαιτούμενου αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης στο χώρο του κινητήρα.

Mercedes-Benz Intouro καθίσματα

Ευέλικτη ιδέα με προσαρμοσμένο εξοπλισμό

Η πληθώρα παραλλαγών και εξοπλισμού του Intouro είναι εντυπωσιακή. Αυτές περιλαμβάνουν οθόνες προορισμού σε διάφορα μεγέθη, μια επιλογή μονής ή διπλής εισόδου στη μέση, καθίσματα και ράφια αποσκευών για κάθε απαίτηση. Επιπλέον, υπάρχει μια προσαρμοσμένη επιλογή συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού, δύο κινητήρες 7,7 (299 ή 354 ίπποι) και 10,7 λίτρων (394 ίπποι) και τέσσερα διαφορετικά κιβώτια, 6τάχυτο (στάνταρντ), 8τάχυτο και δύο αυτόματα.

Διαβάστε το περιοδικό online ή κατεβάστε το στη συσκευή σας!
Όλα τα νέα που αφορούν την αγορά ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα και στον κόσμο. Διεθνείς εξελίξεις, ελληνική επικαιρότητα, ρεπορτάζ.

Autovision New