Mercedes-Benz Arocs 2017 : Όταν ο δρόμος τελειώνει…

Το εξειδικευμένο για τον κατασκευαστικό κλάδο φορτηγό της Mercedes-Benz έρχεται τώρα με περισσότερες παραλλαγές, μεγαλύτερη άνεση και ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια. Το μεγάλο βάθος της γκάμας και οι αναρίθμητοι συνδυασμοί σε καμπίνες, κινητήρες, άξονες και συστήματα τετρακίνησης παρέχουν πολλαπλές λύσεις στους χρήστες.

Κείμενο: Κώστας Σκαρμαλιωράκης, Φωτογραφίες: Daimler Group

Σε μια ειδική εκδήλωση με την ονομασία «Arocs Performance Days» είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε πολλές νέες παραλλαγές του χωματουργικού φορτηγού, διαπιστώνοντας το πλήρες φάσμα δυνατοτήτων του στην άσφαλτο, στο χώμα αλλά και σε ακραία εδάφη. Περίπου δώδεκα Arocs, με διάφορες υπερκατασκευές, από ανατροπή μέχρι μπετονιέρα έδωσαν το παρόν στην εκδήλωση, ενώ πλαισιώθηκαν από φορτηγά που αντιπροσωπεύουν τις παραδόσεις της μάρκας στον κατασκευαστικό κλάδο, όπως τα Actros SLT, Atego και Fuso Canter 4x4.

Τέσσερα χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του, το Arocs προσφέρεται σήμερα σε μια εξαιρετικά ευρεία γκάμα εκδόσεων, με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς τροχών και αξόνων. Με δύο άξονες, 4x2, 4x4, με τρεις άξονες 6x2, 6x4 και 6x6 και με τέσσερις άξονες 8x2, 8x4, 8x6 και 8x8. Η τρέχουσα σειρά εκδόσεων δείχνει πως ο κατασκευαστής προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών. Για παράδειγμα το Arocs με την καμπίνα ClassicSpace LowRoof σε παραλλαγές M και L με πλάτος 2.300 χιλ. είναι έως 280 χιλ. χαμηλότερο και άρα πιο ευέλικτο στα εργοτάξια με χαμηλές εισόδους ή τούνελ.

Εξωτερικά, ο σχεδιαστικός χαρακτήρας προσομοιάζει στην ήδη γνωστή εικόνα από τα Actros και Antos, ωστόσο το νέο φορτηγό καταφέρνει ταυτόχρονα να ξεχωρίζει χάρη σε στοιχεία που προβάλουν τη στιβαρότητά του και το σκληροτράχηλο της κατασκευής. Υπάρχουν μεταλλικά στοιχεία στον προφυλακτήρα, ποδιές, πτυσσόμενα σκαλοπάτια εισόδου και βέβαια μια τεράστια μαύρη μάσκα με γρίλιες. Για εργασία χωρίς προβλήματα στο εργοτάξιο ο κατασκευαστής έχει προβλέψει επιπλέον, προστατευτικές μεταλλικές σχάρες στα φωτιστικά σώματα και στιβαρές πλαστικές θήκες για τους εξωτερικούς καθρέπτες.

Νέες επιλογές

Τα επίπεδα εξοπλισμού και στυλ σχεδίασης Home Line και Style Line είναι τώρα διαθέσιμα για τα Arocs με καμπίνα 2,5 μέτρων ενώ το γνωστό SoloStar Concept για τις καμπίνες StreamSpace και BigSpace αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης του χωματουργικού φορτηγού.

Mercedes-Benz Arocs 1846 LS 4x2 HAD // Mercedes-Benz Arocs 1846

Το Arocs, στην πιο ανοδική φάση του κύκλου ζωής του προσφέρει νέες επιλογές στους τομείς της ανάρτησης και της γραμμής κίνησης.

Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης Servotwin είναι τώρα διαθέσιμο και για το 4αξονικό Arocs 8x4 και για διάφορα μήκη μεταξονίου. Το βοηθητικό, υδραυλικό σύστημα εκκίνησης HAD μπορεί επιπλέον να χρησιμοποιηθεί σε παραλλαγές ελκυστήρων με ημιρυμουλκούμενο, με μεταξόνιο 3.300 χιλ. για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Mercedes-Benz Arocs 4148 AK 8x6/4 // Mercedes-Benz Arocs 4148 AK

Από τον προσεχή Απρίλιο θα είναι διαθέσιμο από το εργοστάσιο ένα νέο πακέτο υδραυλικής κλίσης για τους 2αξονικούς ελκυστήρες Arocs 4x2 και Arocs 4x4. Το υδραυλικό σύστημα είναι διαμορφωμένο ως σύστημα ενός ή δύο κυκλωμάτων, ανάλογα την προβλεπόμενη χρήση.

Mercedes-Benz Arocs 2648 K 6x4 TRK // Mercedes-Benz Arocs 2648 K

Από άποψη ασφάλειας, ο εξοπλισμός του φορτηγού ενισχύεται προαιρετικά με ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το οποίο περιλαμβάνει μια νέα οθόνη ενδείξεων στην οποία εμφανίζεται η απαιτούμενη ακριβή πίεση, ανάλογα την εξωτερική θερμοκρασία. Πολύ σημαντική είδηση είναι ωστόσο αφορά την προαιρετική διάθεση στον εξοπλισμό του 3αξονικού Arocs για χρήση στην άσφαλτο, του Active Brake Assist 4, του προηγμένου συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών.

Ποικιλομορφία επιλογών

Η ποικιλομορφία και η δυνατότητα εξατομίκευσης της γκάμας του Arocs διακρίνεται και από τις εννέα διαφορετικές βασικές καμπίνες με τις οποίες μπορεί να εφοδιαστεί. Οι σχετικές επιλογές διαμορφώνονται συνδυαστικά από δύο πλάτη καμπίνας, τρία μήκη, δύο ύψη τούνελ κινητήρα και μια επιλογή επίπεδου πατώματος. Από την μικρή καμπίνα ClassicSpace S έως την πιο ευρύχωρη BigSpace L, το Arocs καλύπτει κάθε απαίτηση, συμπεριλαμβανομένων ειδικών χαρακτηριστικών όπως είναι η ιδιαίτερα χαμηλή οροφή.

Mercedes-Benz Arocs Performance Days, November 2017

Τεράστια είναι και η ποικιλία των κινητήρων που είναι δυνατόν να εφοδιάσουν το Arocs. Οι τελευταίας τεχνολογίας 6κύλινδροι κινητήρες χωρητικότητας 7,7 – 10,7 – 12,8 και 15,6 λίτρων προσφέρουν 18 διαφορετικές επιλογές σε επίπεδο ισχύος, από 238 έως 625 ίππους και από 1000 έως 3000 Nm. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται αναμφισβήτητα η τελευταία γενιά του 6κύλινδρου OM 470 ο οποίος συνδυάζει μέγιστη απόδοση, εξαιρετικές επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στα νέα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγονται η αυξημένη, μέγιστη πίεση έγχυσης 2.700 bar, τα νέα ακροφύσια έγχυσης επτά οπών με υψηλότερο ρυθμό ροής, η ασύμμετρη έγχυση μεταξύ των κυλίνδρων, η νέα γεωμετρία του θαλάμου καύσης και κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας απεριόριστα μεταβαλλόμενη ανακυκλοφορία καυσαερίων.

Η γραμμή κίνησης εφοδιάζεται στάνταρντ με ένα πλήρως αυτόματο κιβώτιο PowerShift 3 με 8, 12 ή 16 σχέσεις.

Τρία συστήματα τετρακίνησης

Για τις εκτός δρόμου εκδόσεις του Arocs, η MercedesBenz προσφέρει διαφορετικά συστήματα πολυκίνησης, ανάλογα με τις οδικές συνθήκες που επικρατούν. Εάν έχουν προτεραιότητα το ωφέλιμο φορτίο και η κατανάλωση καυσίμου, τότε η κατ’ επιλογή εμπλοκή της κίνησης σε όλους τους τροχούς αποτελεί την σωστή επιλογή. Εάν απαιτείται μέγιστη πρόσφυση τότε η ιδανική λύση είναι η μόνιμη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Mercedes-Benz Arocs 1846 LS 4x2 HAD // Mercedes-Benz Arocs 1846

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο κατασκευαστής προσφέρει και μια τρίτη επιλογή, το σύστημα HAD (Hydraulic Auxiliary Drive). Ο όρος HAD περιγράφει ένα ιδιαίτερα ευφυές, υδραυλικό, βοηθητικό σύστημα κίνησης των εμπρόσθιων τροχών που επιτρέπει στο Arocs να «τα βγάζει πέρα» όταν περιστασιακά τύχει να κινηθεί σε δύσκολα εδάφη. Με λίγα λόγια, με το HAD η MercedesBenz έρχεται να προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της 4κίνησης χωρίς να προσθέτει βάρος στο φορτηγό, με ευκολία λειτουργίας και χωρίς ανάγκες συντήρησης.

Το πρόσθετο αυτό σύστημα μετάδοσης της κίνησης χρησιμοποιεί πολύ διαφορετική τεχνολογία από ένα κλασικό «allwheeldrive» σύστημα ενώ τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει είναι το λιγότερο πρόσθετο βάρος (ζυγίζει μόλις 400 κιλά), οφέλη από άποψη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων καθώς και μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση του φορτηγού. Το υδραυλικά υποβοηθούμενο κινητήριο σύστημα της MercedesBenz έχει αναπτυχθεί με εξαρτήματα ενός κορυφαίου κατασκευαστή υδραυλικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, της Poclain.

Mercedes-Benz Arocs Grounder 4151 K 8x8/4 // Mercedes-Benz Arocs

Η λειτουργία του HAD είναι αρκετά απλή για τον οδηγό, ο οποίος αρκεί να πατήσει ένα διακόπτη προκειμένου να ενεργοποιήσει το σύστημα. Αυτό μπορεί να γίνει ακόμα και εν κινήσει, πριν το φορτηγό εισέλθει στο δύσκολο τερέν του εργοταξίου ή άλλο χαμηλής πρόσφυσης. Μάλιστα η λειτουργία του HAD είναι ανεξάρτητη από το κλείδωμα ή όχι του πίσω διαφορικού.

Το HAD είναι διαθέσιμο με ένα πλήθος εκδόσεων του Arocs, με διαμορφώσεις αξόνων 4x2, 6x2 και 6x4 και με αερανάρτηση στον πίσω άξονα. Επίσης μπορεί κανείς να παραγγείλει το Arocs με το HAD στον εξοπλισμό του με οποιοδήποτε τύπο καμπίνας.

Ατσαλάκωτος

Αυτό που μας μένει στο τέλος, κάθε φορά που οδηγούμε το χωματουργικό της MercedesBenz είναι η υψηλή άνεση της αναρτούμενης καμπίνας, η απουσία θορύβων στο εσωτερικό της, η ικανοποιητική ελκτική δύναμη του κινητήρα με πλήρες φορτίο και η σωστή συμπεριφορά της ανάρτησης ακόμα και όταν η καρότσα ήταν άδεια. Επιπλέον, ακόμα και στις περιπτώσεις με «κοντή» τελική σχέση μετάδοσης, για χρήση εκτός δρόμου, το Arocs κινείται υποδειγματικά στα ασφάλτινα κομμάτια της διαδρομής. Και όλα αυτά, με τον υπολογιστή του αυτόματου κιβωτίου να «ξέρει» ακριβώς πότε και πώς να επιλέξει την κατάλληλη σχέση, χωρίς χάσιμο χρόνου και φυσικά με τον οικονομικότερο δυνατό τρόπο σε καύσιμα.

728×90 ΚΤΕΟ ΡΕΝΤΗ