MAN Truck & Bus TruckPilot: Το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών

Οι MAN Truck & Bus και Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ολοκλήρωσαν με επιτυχία το κοινό εγχείρημα «Hamburg TruckPilot» θέτοντας ένα ορόσημο στην αυτοματοποιημένη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.

banner-google-news

Η αυτόνομη οδήγηση έχει τη δυνατότητα να κάνει τις εμπορευματικές μεταφορές ασφαλέστερες, πιο αποτελεσματικές και πιο βιώσιμες. Αυτό προσπάθησαν να αποδείξουν και το κατάφεραν οι δύο εταιρίες, θέτοντας ένα σημαντικό ορόσημο για τη χρήση αυτοοδηγούμενων φορτηγών σε λιμενικούς τερματικούς σταθμούς.

Με το πρόγραμμα «Hamburg TruckPilot» γίνεται ένα σημαντικό βήμα στην πορεία προς την αυτόνομη μεταφορά από κόμβο σε κόμβο ενώο νέος νόμος για την αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία δημιουργεί τις νομικές απαιτήσεις για μελλοντικές εφαρμογές από κόμβο σε κόμβο ως σημαντικό στοιχείο του Logistics 4.0

MAN future transport (7)

«Πιλοτικά έργα όπως το Hamburg TruckPilot αποδεικνύουν ότι η χρήση αυτοοδηγούμενων φορτηγών είναι τεχνολογικά εφικτή και μπορεί να ενσωματωθεί αποτελεσματικά στις διαδικασίες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η αυτόνομη οδήγηση θα αλλάξει το παιχνίδι στη μεταφορά. Σε στενή συνεργασία με πελάτες και συνεργάτες, δοκιμάζουμε πρακτικές λύσεις αυτοματισμού με στόχο τα αυτόνομα φορτηγά να είναι έτοιμα για σειριακή παραγωγή από το 2030», σχολίασε σχετικά ο Δρ Frederik Zohm, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της MAN, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος, μαζί με την HHLA στο ITS World Congress 2021 στις 13 Οκτωβρίου στο Αμβούργο.

MAN future transport (5)

Η διευθύνουσα σύμβουλος της HHLA, Angela Titzrath, τόνισε στη συνέντευξη Τύπου ότι η συνεργασία με τη MAN είναι ένα σημαντικό και απαραίτητο βήμα για τη διαμόρφωση του μέλλοντος των εμπορευματικών μεταφορών: «Η αυτόνομη οδήγηση έρχεται! Εμείς στο HHLA προετοιμαζόμαστε για αυτό. Το Logistics 4.0 προσφέρει ευκαιρίες σε παγκόσμια κλίμακα. Για να τα χρησιμοποιήσουμε, πρέπει να είμαστε ανοιχτοί στην αλλαγή και να δείξουμε το θάρρος να αλλάξουμε. Η αυτόνομη οδήγηση και το Hamburg TruckPilot είναι καλά παραδείγματα μεταμορφωτικών διαδικασιών που θέλουμε να διαμορφώσουμε ενεργά.»

BANNER NEWS BRAND_728X90-02(9)

ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η MAN Truck & Bus και η Hamburger Hafen und Logistik AG ολοκλήρωσαν με επιτυχία το «Hamburg TruckPilot» το καλοκαίρι του 2021. Ο στόχος του τριετούς έργου, το οποίο ήταν επίσης μέρος της στρατηγικής εταιρικής σχέσης κινητικότητας μεταξύ της πόλης του Αμβούργου και της Volkswagen AG, περιλάμβανε την ανάπτυξη και την πρακτική δοκιμή ενός αυτόνομου φορτηγού στον χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων στο HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA). Κατά τη διάρκεια των πρακτικών δρομολογίων, ο συνεργάτης logistics, «Spedition Jakob Weets e.K.» από το Emden, μετέφερε αρχικά εμπορευματοκιβώτια μήκους 40 ποδιών που ελεγχόταν από οδηγό για λογαριασμό της Volkswagen Group Logistics στον τερματικό σταθμό CTA στο λιμάνι του Αμβούργου. Εκεί, το φορτηγό διέσχισε αυτόνομα την περιοχή του τερματικού σταθμού και κινήθηκε ομαλά σε μικτή κυκλοφορία με άλλους χρήστες του δρόμου. Κατευθύνθηκε στον προορισμό του, στη λωρίδα αποθήκευσης κοντέινερ και επίσης έκανε ελιγμούς προς τα πίσω με μεγάλη ακρίβεια στη θέση στάθμευσης. Μετά τον χειρισμό των εμπορευματοκιβωτίων, το δρομολόγιο της επιστροφής στην πύλη ελέγχου ήταν εξίσου αυτόνομο και πέρα από τους χώρους του τερματικού σταθμού, ο οδηγός της εταιρίας ανέλαβε και πάλι τον χειρισμό του φορτηγού.

MAN future transport (1)

Ο Till Schlumberger, διευθυντής έργου στο HHLA υπεύθυνος για το «Hamburg TruckPilot», κατέστησε σαφές πόσο πρωτοποριακό τεχνολογικό επίτευγμα ήταν η επιτυχημένη δοκιμαστική εκτέλεση: «Με τις εξαιρετικά αυτοματοποιημένες διαδικασίες του, το HHLA Container Terminal Altenwerder είναι το ιδανικό περιβάλλον δοκιμών για τη δοκιμή υποσχόμενων τεχνολογιών. Οι εγκαταστάσεις μας λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο, 360 ημέρες το χρόνο. Ωστόσο, η ασφαλής ενσωμάτωση των αυτόνομων φορτηγών στις διαδικασίες του τερματικού σταθμού είναι μια μεγάλη πρόκληση, επειδή συνδυάζονται αυτόνομες και κλασικές μεταφορές. Με το «Hamburg TruckPilot», μπορέσαμε να δείξουμε ότι αυτή η εφαρμογή είναι εφικτή και πολλά υποσχόμενη στην πράξη».

MAN future transport (4)

Ο Sebastian Völl, Project Manager Hamburg TruckPilot στη MAN Truck & Bus, δήλωσε πολύ ικανοποιημένος με τα αποτελέσματα των πρακτικών δοκιμών στο λιμάνι του Αμβούργου, «Το Hamburg TruckPilot ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για εμάς στο δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση. Όταν το πρωτότυπό μας έκανε ελιγμούς ανεξάρτητα σε μια λωρίδα αποθήκευσης κοντέινερ για πρώτη φορά, είδαμε ότι λειτούργησε και ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις υψηλής ακρίβειας. Και ακόμη και η οδήγηση μέσω του τερματικού σταθμού με πολλά άλλα χειροκίνητα ελεγχόμενα φορτηγά, η τεχνολογία αισθητήρων, η ανίχνευση περιβάλλοντος και τα συστήματα αυτοματισμού έχουν αλληλοεπιδράσει απολύτως ικανοποιητικά. Όταν το πρώτο κοντέινερ με πραγματικό φορτίο σηκώθηκε από το σασί κατά τη διάρκεια των πρακτικών οδηγήσεων, ήμουν υπερήφανος για όλη την ομάδα! Μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν την εμπειρία για μελλοντικά έργα.»

ΠΟΛΥΤΙΜΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Ομοίως, με σκοπό την αυτόνομη οδήγηση μεταξύ διαφορετικών κόμβων logistics σε κίνηση από κόμβο σε κόμβο, οι συνεργάτες έχουν ήδη συλλέξει πολύτιμα δεδομένα για τις μη αυτόματες διαδρομές τροφοδοσίας στο A7 μεταξύ του Weets Container Terminal Soltau και της περιοχής του λιμανιού, 70 χιλιόμετρα μακριά. Από αυτό θα επωφεληθούν και έργα περαιτέρω εμβέλειας με πρακτική κίνηση σε δημόσιους δρόμους. Τέτοιες πρακτικές δοκιμές, που συνοδεύονται πάντα από οδηγούς ασφαλείας είναι επίσης δυνατές εκτός κλειστών περιοχών χάρη στο νόμο για την αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία. Τον Ιούλιο του 2021, η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας έγινε η πρώτη χώρα που ψήφισε νόμο για την αυτόνομη οδήγηση. Αυτό ρυθμίζει και επιτρέπει γενικά τη χρήση αυτόνομων οχημάτων (Επίπεδο 4) σε καθορισμένες επιχειρησιακές περιοχές, όπως η κυκλοφορία μεταξύ των τερματικών υλικοτεχνικής υποστήριξης. Ένας τεχνικός επόπτης πρέπει επίσης να παρακολουθεί τις διαδρομές.

MAN future transport (9)

ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Για τις εμπορευματικές μεταφορές, τα αυτόνομα φορτηγά προσφέρουν μια ολόκληρη σειρά πλεονεκτημάτων. Έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις μεταφορές πιο αποτελεσματικές, οικονομικά αποδοτικές, αξιόπιστες, βιώσιμες και, πάνω απ’ όλα, ασφαλέστερες. Για το Container Logistics 4.0 και το Industry 4.0, τα αυτόνομα φορτηγά αποτελούν σημαντικό στοιχείο. Αποτελούν επίσης μια λύση για την έλλειψη οδηγών που προκαλεί ολοένα και περισσότερο προβλήματα σε πολλές εταιρείες μεταφορών.

MAN future transport (8)

Προκειμένου να προωθηθεί η αυτοματοποίηση, η MAN σχεδιάζει να ξεκινήσει διαδοχικά περαιτέρω έργα συνεργασίας για την ανάπτυξη αυτόνομων μεταφορών από κόμβο σε κόμβο. Από τα μέσα της δεκαετίας, οι αρχικές δοκιμές εφαρμογής αυτοοδηγούμενων φορτηγών MAN ενσωματωμένες στις διαδικασίες λειτουργίας των εταιρειών πελατών είναι πιθανές. Στόχος είναι να μπορούν να κατασκευαστούν φορτηγά αυτόνομης οδήγησης ως λύσεις παραγωγής από το 2030 και μετά. Σε συνδυασμό με κινητήρες χωρίς εκπομπές, αυτές όχι μόνο έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των logistics, αλλά και να συμβάλλουν σημαντικά στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών CO2 εμπορευματικών μεταφορών.