Μακρύτερες και βαρύτερες αποστολές με το Volvo FM Μεθανίου-Ντίζελ

banner-google-news

Τα νέα FM  φορτηγά της Volvo είναι μοναδικά καθώς χρησιμοποιούν αέριο σαν καύσιμο σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ανοίγοντας την πόρτα στην καλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2 στον αυτοκινητόδρομο. 

Έχουν ήδη κυκλοφορήσει  τα 100 πρώτα φορτηγά παραγωγής σειράς FM Μεθανίου-Ντίζελ στην Ολλανδία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2012, η παραγωγή θα αυξηθεί στα 600 φορτηγά και θα προστεθούν και άλλες αγορές.

 Η τεχνολογία Euro 5 στους ντίζελ ξεπερνά κατά πολύ τους συμβατικούς κινητήρες αερίου όσον αφορά την αποδοτικότητα και την οδηγική ικανότητα. Ωστόσο σε σύγκριση με το ντίζελ, το τεχνητής προέλευσης βιοαέριο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι 70 τοις εκατό. Πως συνδυάζει η Volvo τα πλεονεκτήματα και των δύο;

 Ο κινητήρας ξεκινά με μία μικρή ποσότητα ντίζελ αρκετό για να αναφλεγεί το αέριο μεθάνιο. Στη συνέχεια εισάγεται στους κυλίνδρους όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα μεθανίου, διατηρώντας ταυτόχρονα την ομαλή απόδοση που θα περίμενε κανείς από τον κινητήρα ντίζελ. Έτσι έχουμε το μέγιστο όφελος από τον κινητήρα ντίζελ – οικονομία αερίου μέχρι 25% σε σύγκριση με τα συμβατικά φορτηγά αερίου.

 Μέχρι τώρα ήσαν αδιανόητες οι μεγάλες διαδρομές για τα φορτηγά που καίνε αέριο. Όμως η αύξηση της απόδοσης της τεχνολογίας Volvo μεθανίου – ντίζελ αυξάνει την αυτονομία των φορτηγών στα 500 χλμ με προοπτική να αυξηθεί σταδιακά στα 800 χλμ. Και ακόμα ο οδηγός μπορεί να κινηθεί και αμιγώς με ντίζελ, εάν δεν υπάρχει αέριο προσωρινά διαθέσιμο.

Το αέριο είναι ήδη διαθέσιμο σε υγρή ή συμπιεσμένη μορφή σε πολλές χώρες. Όταν παράγεται από βιολογικά κατάλοιπα, το αέριο μεθάνιο παράγει εκπομπές CO2 χαμηλότερες κατά μέχρι 70 τοις εκατό σε σύγκριση με το ντίζελ, κάτι που εξηγεί γιατί αυξάνεται η παραγωγή του. Ακόμα και η χρήση μεθανίου ορυκτής προέλευσης μειώνει τις εκπομπές CO2 μέχρι και 20 τοις εκατό.

 

Σου άρεσε το άρθρο; Κοινοποίησέ το!