Κωνσταντίνος Μητρόπαπας : “Οι εξελίξεις έρχονται γρήγορα στον χώρο του αυτοκινήτου, η αγορά αλλάζει”

banner-google-news

To 1ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Αυτοκινήτου είναι πλέον γεγονός, και σηματοδοτεί μια δυναμική εκκίνηση για τη χώρα, όσον αφορά την έγκαιρη ενημέρωση για τις εξελίξεις στον κλάδο του αυτοκινήτου και των μεταφορών. Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στη Λίμνη Βουλιαγμένης στις 4 Οκτωβρίου, με την υποστήριξη του περιοδικού AUTOHAUS, που ανήκει στο Springer Automotive Media, και της TÜV SÜD Auto Partner.

Οργανώθηκε από την diaplous s.s.d.a. Ltd, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο κ. Κ. Μητρόπαπας, και πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.

forum_cardealer_lake (10)

Ήταν μια σημαντική πρωτοβουλία, με σκοπό  να ενημερώσει όλους όσοι επενδύουν, ενδιαφέρονται και εργάζονται στον χώρο του αυτοκινήτου, για τις αλλαγές  που ήδη συμβαίνουν και για τις εξελίξεις που πρόκειται να συντελεστούν. Ομιλητές ήταν τρία διακεκριμένα στελέχη του γερμανικού χώρου του αυτοκινήτου:
– O κ. Jürgen Stackmann, ο οποίος έχει διατελέσει CEO και μέλος του Δ.Σ. της VW/Seat καθώς και της Ford Motor Germany, είναι κύριος ομιλητής του Institut für Automobilwirtschaft (IfA), αλλά και στέλεχος του diconium, του κορυφαίου φορέα προώθησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην αυτοκίνηση.
– Ο κ. Ralph Meunzel, διοικητικό στέλεχος του Autohaus, Springer Automotive Media.
– Ο Patrick Fruth CEO του TÜV SÜD Auto Service, του μεγαλύτερου φορέα πιστοποίησης, εγκρίσεων τύπου νέων μοντέλων αυτοκινήτων και διενέργειας περιοδικών ελέγχων αυτοκινήτων στον κόσμο και στρατηγικού συνεργάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη γέννησή της στη Γερμανία.


Κύριε Μητρόπαπα, τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να πραγματοποιήσετε το 1ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

«Η ουσιαστική έλλειψη ολοκληρωμένης ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών για το τί έρχεται. Όλοι κάτι έχουν ακούσει για την ηλεκτροκίνηση, την εξέλιξη συνδεσιμότητας, το car sharing, την αυτόνομη οδήγηση, τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Κανείς όμως δεν έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να βάλει όλα αυτά τα κομματάκια παζλ σε τάξη και να ενημερώσει τους ανθρώπους που έχουν επενδύσει (εμπόρους, επισκευαστές, συνεργάτες τους κ.ά.) ή εκείνους που σκέφτονται να εργαστούν στον χώρο, για τα νέα δεδομένα. Για παράδειγμα: “να σπουδάσω μηχανικός αυτοκινήτων;”· “να επενδύσω ανακαινίζοντας τις εγκαταστάσεις της κάθετης μονάδος αυτοκινήτου μου;”· “τί ανθρώπους να προσλάβω;”».

Μπορείτε να μας περιγράψετε συνοπτικά τη νέα πραγματικότητα που αναδύεται στον χώρο του αυτοκινήτου παγκοσμίως;

«Κοιτώντας στο μέλλον, σε σύντομο χρονικό διάστημα πρόκειται να δούμε:

  • διαδικτυακές πωλήσεις–υπηρεσίες προς ενδιαφερομένους καθώς και υπηρεσίες στο σπίτι τους ή σε ορισμένο σημείο (test drive, παράδοση αυτοκινήτου),
  • ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, με επίπτωση στη συχνότητα και την ποιότητα των επισκέψεων σε συνεργεία, καθώς και απομακρυσμένες (διαδικτυακές – Over The Air) αναβαθμίσεις εγκεφάλων των αυτοκινήτων,
  • συνδεσιμότητα χρήστη/οδηγού, αυτοκινήτων μεταξύ τους, ένταξη σε δίκτυα ελέγχου και διαχείρισης,
  • ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων μετακίνησης από εταιρείες αυτοκινήτων και λογισμικών/παιχνιδομηχανών,
  • εμφάνιση νέων παικτών από την Κίνα και την Αμερική στο προσκήνιο του αυτοκινήτου και της μετακίνησης. Κάποιοι από αυτούς θα αναλάβουν ηγετικούς ρόλους, ενώ κάποιοι από τους υφιστάμενους κολοσσούς θα καταρρεύσουν,
  • νέες υπηρεσίες προς πελάτες από τις παραδοσιακές μονάδες οίκων αυτοκινήτων,
  • έκρηξη ενδιαφέροντος για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

κοιτώντας μακρύτερα στον χρόνο, αλλά όχι αρκετά μακριά για να αδιαφορούμε:

  • διαμοιρασμό αυτοκινήτων (car sharing) και απαλλαγή από ιδιοκτησίες αυτοκινήτων
  • αυτόνομη οδήγηση
  • εφαρμογές απασχόλησης κατά την ώρα της μετακίνησης».

forum_cardealer_lake (12)

 

Η Ελλάδα τι ρόλο μπορεί να διαδραματίσει σ’ αυτή τη νέα πραγματικότητα και τις επερχόμενες εξελίξεις;

«Η Ελλάδα, εφόσον δεν αποτελεί έναν από τους βασικούς παίκτες οι οποίοι διαμορφώνουν το σκηνικό, μπορεί να παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, να ενημερώνει τις εμπλεκόμενες πλευρές επίσημα, και κυρίως να προετοιμάζεται (νομοθετικό πλαίσιο, υποδομές κ.λπ.) για το αύριο. Πόσο παράταιρο ακούγεται να μην μπορούν να ενταχθούν στην ελληνική πραγματικότητα εν τη γενέσει τους διευκολύνσεις όπως UBER, Rbnb, ίδρυση και νόμιμη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος χωρίς φυσικό κ.λπ., επειδή δεν υπάρχει τρόπος φορολόγησης ή νομικό πλαίσιο ίδρυσης και κωδικοί στην Εφορία;»

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά αυτοκινήτου;

«Οι νέοι ρόλοι και οι απαιτητές ικανότητες των ανθρώπων που θα εργάζονται στον χώρο, καθώς και ο βαθμός επιτυχίας και η ταχύτητα απόκρισης στη διαχείριση της αλλαγής που έχουν μπροστά τους εισαγωγείς και έμποροι/επισκευαστές αυτοκινήτων».

Υπάρχουν λύσεις εφικτές και φιλικές προς το περιβάλλον και τον καταναλωτή, στις προκλήσεις αυτές;

«Η σωστή χρήση της τεχνολογίας και η διαφύλαξη της ηθικής, του μέτρου και του ανθρώπινου χαρακτήρα είναι η πρόκληση της εποχής, περισσότερο από καθετί άλλο. Ο καλύτερος τρόπος για τη διασφάλιση του επιτυχέστερου αποτελέσματος είναι η διάθεση χρόνου στο σχεδιασμό και την πρόβλεψη, και όχι στη διόρθωση. Σωστές και ηθικές λύσεις υπάρχουν. Μένει να δούμε πώς θα τις αναζητήσουμε».

Όσον αφορά την ποιότητα και τις απαιτούμενες διασφαλίσεις των νέων τεχνολογικών εφαρμογών στα αυτοκίνητα, υπάρχουν εγγυήσεις;

«Φαντάζομαι ότι ο λόγος που πολλές από αυτές τις τεχνολογικές εφαρμογές έχουν εδώ και πολλά χρόνια παρουσιαστεί και δοκιμαστεί σε κοινή θέα, είναι ακριβώς αυτή η διασφάλιση. Η τεχνολογία του αυτοκινήτου θεωρώ ότι είναι πολλές γενιές μπροστά από τον μέσο όρο άλλων τομέων, και οι μηχανικοί των αυτοκινήτων ηγούνται της εποχής τους. Θα έλεγα ότι ο χώρος έχει προηγμένες ακόμη και τις υπηρεσίες του προς τους πελάτες. Δείτε π.χ. την εστίαση από τη μια, και τις διαδικασίες των εταιρειών αυτοκινήτου για την εξυπηρέτηση πελάτη, την εμπειρία του πελάτη στην έκθεση, το αυτοκίνητο, το συνεργείο, τον χαρούμενο πελάτη και την πιστότητα στην μάρκα».

Group,Of,Automobile,Design,Engineers,Working,In,Virtual,Reality,3d
Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις του κλάδου να προετοιμαστούν κατάλληλα, ώστε να επωφεληθούν από τις αλλαγές που προβλέπεται να γίνουν στον χώρο του αυτοκινήτου;

«Να είναι πάντα ενημερωμένοι, υποψιασμένοι και ανοικτοί στις αλλαγές. Σκοπός της πρωτοβουλίας μας είναι αυτό ακριβώς: να προσφέρουμε ενημέρωση, και μάλιστα μέσω ανθρώπων που είναι δύσκολο να βρεθείς μαζί τους στον ίδιο χώρο και να συζητήσεις μαζί τους. Δείτε τους ομιλητές του Forum και θα καταλάβετε».

Ειδικά για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, τι θα συστήνατε;

«Θα συνέστηνα να ανοίξουν μάτια και αυτιά, να βάλουν τα δυνατά τους σε υπομονή, επιμονή και δημιουργικότητα, γιατί η καμπή που θα περάσει ο χώρος είναι ιδιαίτερα προκλητική. Προσοχή προτείνω, και εγρήγορση. Όποιος μένει ακίνητος σήμερα, φεύγει προς τα πίσω (όπως στον διάδρομο ενός γυμναστηρίου)!
Όποιος διστάσει ν’ αρπάξει την ευκαιρία, θα την χάσει».

diaplous s.s.d.a. Ltd Consultants

diaplous (5)

Ο κ. Κωνσταντίνος Νικ. Μητρόπαπας είναι Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της diaplous s.s.d.a. Ltd Consultants / TÜV Certification Body και της TRIMORE – Premium Sport Events Management.

Η diaplous s.s.d.a. Ltd είναι μια εταιρεία Συμβούλων Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, η οποία ιδρύθηκε το 1997 στην Αθήνα. Εξειδίκευσε τις υπηρεσίες της στο Automotive industry ξεκινώντας το 2000 να προσφέρει υπηρεσίες σχεδιασμού συστημάτων ποιότητος, παροχής εκπαίδευσης στελεχών και επιθεώρησης προτύπων και προδιαγραφών σε μεγάλους Οίκους Αυτοκινήτου της Ελλάδος. Το 2003, ξεκίνησε τη συνεργασία της με το Γερμανικό TÜV SÜD Auto Service, τον μεγαλύτερο φορέα πιστοποίησης στον κόσμο με εξειδίκευση στο industry του αυτοκινήτου.

Σήμερα, προσφέρει τις advanced υπηρεσίες της σε Ελλάδα, Μέση Ανατολή, Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη για λογαριασμό της Daimler Mercedes-Benz, Ford Motors, Volvo cars, Toyota, Seat, Suzuki, Honda, Mitsubishi, Porsche, Jaguar, Smart, Bosch κ.λπ., στους τομείς της πιστοποίησης, εκπαίδευσης, coaching, ελέγχου προτύπων και προδιαγραφών, μυστικών ελέγχων ποιότητος, διακρίβωσης μετρητικού εξοπλισμού καθώς και παραμετροποιημένων προγραμμάτων, αποτελώντας έναν επικεντρωμένο συνεργάτη συνδιαμορφωτή της αγοράς του αυτοκινήτου της Ελλάδος.