4 Οκτωβρίου, 1ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Αυτοκινήτου: Ιστορικές εξελίξεις – Να μην χαθούν ευκαιρίες

banner-google-news

To 1ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι γεγονός. Μια σημαντική πρωτοβουλία, που σκοπός της είναι να ενημερώσει έγκαιρα και έγκυρα όλους όσοι επενδύουν, ενδιαφέρονται και εργάζονται στον κλάδο του Αυτοκινήτου και των Μεταφορών. Οι εξελίξεις στον χώρο του αυτοκινήτου θα είναι κοσμογονικές. Η χρονική περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα προκλητική. Απαιτεί πληροφόρηση, εγρήγορση, κατάλληλη διαχείριση των αλλαγών, για να μην χαθούν οι ευκαιρίες.

Σκοπός της πρωτοβουλίας, όπως μας λέει ο εμπνευστής της κύριος Κωνσταντίνος Μητρόπαπας, είναι «να προσφέρουμε ενημέρωση, και μάλιστα μέσω ανθρώπων που είναι δύσκολο να βρεθείς μαζί τους στον ίδιο χώρο και να συζητήσεις». Οι ομιλητές του Φόρουμ είναι τρία διακεκριμένα στελέχη του γερμανικού χώρου του αυτοκινήτου, οι οποίοι θα μας αποκαλύψουν το μέλλον του αυτοκινήτου, στις 4 Οκτωβρίου, στη Λίμνη Βουλιαγμένης:

▪ O κ. Jürgen Stackmann ο οποίος έχει διατελέσει CEO και μέλος του Δ.Σ. της VW/Seat καθώς και της Ford Motor Germany, είναι πλέον κύριος ομιλητής του Institut für Automobilwirtschaft (IfA), αλλά και στέλεχος του diconium, του κορυφαίου φορέα προώθησης της ψηφιακής τεχνολογίας στην αυτοκίνηση.
▪ Ο κ. Ralph Meunzel, διοικητικό στέλεχος του Autohaus, Springer Automotive Media.
▪ Ο Patrick Fruth CEO του TÜV SÜD Auto Service, του μεγαλύτερου φορέα πιστοποίησης, εγκρίσεων τύπου νέων μοντέλων αυτοκινήτων και διενέργειας περιοδικών ελέγχων αυτοκινήτων στον κόσμο και στρατηγικό συνεργάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη γέννησή της στη Γερμανία.

Για δήλωση συμμετοχής εδώ

1st-Automotive-Business-Forum-Schedule-2-1024x576


«Κρίσιμη η ταχύτητα απόκρισης στην διαχείριση των αλλαγών που βρίσκονται μπροστά μας»

 

Κύριε Μητρόπαπα, τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να αποφασίσετε να πραγματοποιήσετε το 1ο επιχειρηματικό Φόρουμ Αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

«Η ουσιαστική έλλειψη ολοκληρωμένης ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών αυτοκινήτου για το τί έρχεται. Όλοι κάτι έχουν ακούσει για την ηλεκτροκίνηση, την εξέλιξη συνδεσιμότητας, το car sharing, την αυτόνομη οδήγηση, τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Κανείς όμως δεν έχει αναλάβει την πρωτοβουλία να βάλει όλα αυτά τα κομματάκια παζλ σε τάξη και να ενημερώσει τους ανθρώπους που έχουν επενδύσει (εμπόρους, επισκευαστές, συνεργάτες τους κ.ά.) ή εκείνους που σκέφτονται να εργαστούν στον χώρο, για τα νέα δεδομένα. Για παράδειγμα: “να σπουδάσω μηχανικός αυτοκινήτων;”· “να επενδύσω ανακαινίζοντας τις εγκαταστάσεις της κάθετης μονάδος αυτοκινήτου μου;”· “τί ανθρώπους να προσλάβω;”».


Μπορείτε να μας περιγράψετε συνοπτικά τη νέα πραγματικότητα που βλέπετε να αναδύεται στον χώρο του αυτοκινήτου παγκοσμίως;

«Κατ’ αρχάς, κι εγώ έχω αποσπασματική πληροφόρηση, απλώς έχω την τύχη να διαθέτω μεγαλύτερη πρόσβαση στην πηγή της πληροφορίας, λόγω του φορέα που εκπροσωπώ (TÜV SÜD) και της στρατηγικής του θέσης στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου. Γνωρίζω ότι:

κοιτώντας κοντά στο χρόνο μιλάμε για

  • διαδικτυακές πωλήσεις–υπηρεσίες προς ενδιαφερομένους καθώς και υπηρεσίες στο σπίτι τους ή σε ορισμένο σημείο (test drive, παράδοση αυτοκινήτου),
  • ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης, με επίπτωση στη συχνότητα και την ποιότητα των επισκέψεων σε συνεργεία, καθώς και απομακρυσμένες (διαδικτυακές – Over The Air) αναβαθμίσεις εγκεφάλων των αυτοκινήτων,
  • συνδεσιμότητα χρήστη/οδηγού, αυτοκινήτων μεταξύ τους, ένταξη σε δίκτυα ελέγχου και διαχείρισης,
  • ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων μετακίνησης από εταιρείες αυτοκινήτων και λογισμικών/παιχνιδομηχανών,
  • εμφάνιση νέων παικτών από την Κίνα και την Αμερική στο προσκήνιο του αυτοκινήτου και της μετακίνησης. Κάποιοι από αυτούς θα αναλάβουν ηγετικούς ρόλους, ενώ κάποιοι από τους υφιστάμενους κολοσσούς θα καταρρεύσουν,
  • νέες υπηρεσίες προς πελάτες από τις παραδοσιακές μονάδες οίκων αυτοκινήτων,
  • έκρηξη ενδιαφέροντος για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

κοιτώντας μακρύτερα στον χρόνο, αλλά όχι αρκετά μακριά για να αδιαφορούμε

  • διαμοιρασμό αυτοκινήτων (car sharing) και απαλλαγή από ιδιοκτησίες αυτοκινήτων
  • αυτόνομη οδήγηση
  • εφαρμογές απασχόλησης κατά την ώρα της μετακίνησης».


Η Ελλάδα τι ρόλο μπορεί να διαδραματίσει σ’ αυτή τη νέα πραγματικότητα και τις επερχόμενες εξελίξεις;

«Η Ελλάδα, εφόσον δεν αποτελεί έναν από τους βασικούς παίκτες οι οποίοι διαμορφώνουν το σκηνικό, μπορεί να παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις, να ενημερώνει τις εμπλεκόμενες πλευρές επίσημα, και κυρίως να προετοιμάζεται (νομοθετικό πλαίσιο, υποδομές κ.λπ.) για το αύριο. Πόσο παράταιρο ακούγεται να μην μπορούν να ενταχθούν στην ελληνική πραγματικότητα εν τη γενέσει τους διευκολύνσεις όπως UBER, Rbnb, ίδρυση και νόμιμη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος χωρίς φυσικό κ.λπ., επειδή δεν υπάρχει τρόπος φορολόγησης ή νομικό πλαίσιο ίδρυσης και κωδικοί στην Εφορία;»

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά αυτοκινήτου;

«Οι νέοι ρόλοι και οι απαιτητές ικανότητες των ανθρώπων που θα εργάζονται στον χώρο, καθώς και ο βαθμός επιτυχίας και η ταχύτητα απόκρισης στη διαχείριση της αλλαγής που έχουν μπροστά τους εισαγωγείς και έμποροι/επισκευαστές αυτοκινήτων».

Υπάρχουν λύσεις εφικτές και φιλικές προς το περιβάλλον και τον καταναλωτή, στις προκλήσεις αυτές;

«Η σωστή χρήση της τεχνολογίας και η διαφύλαξη της ηθικής, του μέτρου και του ανθρώπινου χαρακτήρα είναι η πρόκληση της εποχής, περισσότερο από καθετί άλλο. Ο καλύτερος τρόπος για τη διασφάλιση του επιτυχέστερου αποτελέσματος είναι η διάθεση χρόνου στο σχεδιασμό και την πρόβλεψη, και όχι στη διόρθωση. Σωστές και ηθικές λύσεις υπάρχουν. Μένει να δούμε πώς θα τις αναζητήσουμε».

Όσον αφορά την ποιότητα και τις απαιτούμενες διασφαλίσεις των νέων τεχνολογικών εφαρμογών στα αυτοκίνητα, υπάρχουν εγγυήσεις; 

«Φαντάζομαι ότι ο λόγος που πολλές από αυτές τις τεχνολογικές εφαρμογές έχουν εδώ και πολλά χρόνια παρουσιαστεί και δοκιμαστεί σε κοινή θέα, είναι ακριβώς αυτή η διασφάλιση. Η τεχνολογία του αυτοκινήτου θεωρώ ότι είναι πολλές γενιές μπροστά από τον μέσο όρο άλλων τομέων, και οι μηχανικοί των αυτοκινήτων ηγούνται της εποχής τους. Θα έλεγα ότι ο χώρος έχει προηγμένες ακόμη και τις υπηρεσίες του προς τους πελάτες. Δείτε π.χ. την εστίαση από τη μια, και τις διαδικασίες των εταιρειών αυτοκινήτου για την εξυπηρέτηση πελάτη, την εμπειρία του πελάτη στην έκθεση, το αυτοκίνητο, το συνεργείο, τον χαρούμενο πελάτη και την πιστότητα στην μάρκα».

Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις του κλάδου να προετοιμαστούν κατάλληλα, ώστε να επωφεληθούν από τις ριζικές αλλαγές που προβλέπεται να γίνουν στον χώρο του αυτοκινήτου;

«Να είναι πάντα ενημερωμένοι, υποψιασμένοι και ανοικτοί στις αλλαγές. Σκοπός της πρωτοβουλίας μας είναι αυτό ακριβώς: να προσφέρουμε ενημέρωση, και μάλιστα μέσω ανθρώπων που είναι δύσκολο να βρεθείς μαζί τους στον ίδιο χώρο και να συζητήσεις μαζί τους. Δείτε τους ομιλητές του Forum και θα καταλάβετε».

Ειδικά για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, τι θα συστήνατε;

«Θα συνέστηνα να ανοίξουν μάτια και αυτιά, να βάλουν τα δυνατά τους σε υπομονή, επιμονή και δημιουργικότητα, γιατί η καμπή που θα περάσει ο χώρος είναι ιδιαίτερα προκλητική.
Προσοχή προτείνω, και εγρήγορση. Όποιος μένει ακίνητος σήμερα, φεύγει προς τα πίσω (όπως στον διάδρομο ενός γυμναστηρίου)!
Όποιος διστάσει ν’ αρπάξει την ευκαιρία, θα την χάσει».


Κωνσταντίνος Νικ. Μητρόπαπας

K.Mitropapas2Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της diaplous s.s.d.a. Ltd Consultants / TÜV Certification Body και της TRIMORE – Premium Sport Events Management.

Έχει Οικονομικό υπόβαθρο σπουδών, Senior Quality Consultant και TÜVAuditor, Εκπαιδευμένος και Πιστοποιημένος Master Trainer / Coach του TÜV και του HONDA Training Centre.

 Γεννήθηκε στις 25 Ιουλίου 1969 με καταγωγή από το Ναύπλιο.

 Έχει διαγράψει μακρά πορεία (πλέον των 17 ετών) στην Ποιότητα και τη Συμβουλευτική Διοίκησης Επιχειρήσεων μέσα από συνεργασίες με εταιρείες στο χώρο του αυτοκινήτου (Ford, Mercedes, Honda, Mitsubishi, Seat, Suzuki κλπ), της βιομηχανίας (Βιοχάλκο, Αλουμίνιον της Ελλάδος κλπ), ενέργειας (ΕΠΑ Αττικής, Camper Gas, Solar Cube κλπ), αλλά και πολλές άλλες (Tusso Coffee, Βογιατζόγλου Systems, Iron Mountain, Τυποκυκλαδική κλπ.)

 Πρωτοπόρησε στον τομέα της διαδραστικής εκπαίδευσης εφαρμόζοντας επιτυχώς ολοκληρωμένο web coaching για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

 Εμπνεύστηκε, σχεδίασε και δημιούργησε έναν πρωτοποριακό χώρο, το «diaplous Training Experience Concept», Πρότυπο Εκπαιδευτικό Κέντρο στον οποίο πραγματοποιούνται διαδραστικά–βιωματικά επαγγελματικά σεμινάρια προσφέροντας προηγμένα εκπαιδευτικά workshops.

 Πρεσβεύει το ηθικό επιχειρείν, οραματίζεται το ρόλο της εκπαίδευσης στην αλλαγή κουλτούρας σε ατομικό, εταιρικό, κοινωνικό επίπεδο. Iδρυτικό μέλος της CRICOS Κοιν.Σ.Επ και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής. Πρώην ενασχολούμενος με την κολύμβηση (πρωταθλητικό επίπεδο), μαραθώνιος κολυμβητής, μαραθωνοδρόμος και τριαθλητής σήμερα, εφαρμόζοντας πάντα την αθλητική προσήλωση και πνεύμα σε κάθε δραστηριότητά του.

 Προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες του σε μαθητές, φοιτητές και ανέργους.